Wednesday 26 June 2013

1954 Act.



ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာသည္ ဘာသာေရးက႑ႏွင္႔ လူမႈေရးက႑တုိ႔တြင္ ရာယွက္ျခင္းမ႐ွိ တသီးတျခားစီ ပုိင္းျခား ထားေပသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၏ ရင္းျမစ္သေဘာတရားမွာ ေလာကီေရးႏွင္႔သက္ဆုိင္သည္မဟုတ္ေပ။
မန္မာ့ဓေလထံုးတမ္း ဥပေဒဆုိသည္မွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔၏ သမုိင္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္တြင္ အဓြန္႔ရွည္စြာ လက္ခံ က်င့္သုံးခဲ့သည့္ ဓေလ႔ထုံးတမ္းမ်ားကို အေျခခံၿပီး ေပါက္ဖြားလာေသာ လူမႈေရးဥပေဒျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဘာသာနတရား ဥပေဒဟူသည့္ ေ၀ါဟာရသည္ အဓိပၸါယ္လြဲမွားေနေၾကာင္း ဥပေဒပညာ႐ွင္မ်ားက တညီတညြတ္တည္းလက္ခံဆံုးျဖတ္ခဲ႔ၾကသည္ၿမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္သည့္လူမႈေရးဥပေဒကုိျပဆုိရာ၌မူ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္သည့္ လူမႈေရးဥပေဒမွာ "မန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒ" ဖစ္သင့္ေၾကာင္းပေဒပညာ႐ွင္ အသီးသီးက တညီတၫြတ္တည္း လက္ခံဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္
ဤအခ်က္မ်ား ကုိေဖာ္ျပရျခင္းမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၏ လူမႈေရးႏွင္႔ တသီးတျခားတည္႐ွိမႈကုိ ဦးစြာပထမ သိ႐ွိ ေစလုိျခင္းေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါသည္။ အျခားေသာ ဘာသာမ်ားတြင္ကား ကၽြႏု္ပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာကဲ့သို ့မဟုတ္ပဲ ဘာသာေရး
ႏွင့္ လူမႈေရးေရာယွက္ေနသည့္ ဘာသာမ်ားလည္း႐ိွသည္ကို ေတြ ့ရသည္။ ကၽြႏု္ပ္ယခု တင္ျပလုိသည္မွာ ျမန္မာဗုဒၶဘာ သာမိန္းမမ်ား၏ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေရးႏွင္သက္ဆုိင္ေသာ ဥပေဒျဖစ္သည္ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ေရးသည္ လူမႈေရးကိစၥ သက္သက္သာျဖစ္သည္။ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဗုဒၶဘာသာ၏ ဘာသာေရး႐ႈေထာင့္မွ ၀င္ေရာက္စြက္ ဖက္ျခင္း တစံုတရာမ႐ွိေပ။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင္႔ သက္ဆုိင္ေသာ လူမႈေရးဥပေဒဟု ဥပေဒပညာ႐ွင္အသီးသီးက တညီတၫြတ္တည္း လက္ခံဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကေသာ " မန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒ "ကလည္း ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေရးႏွင့္ပတ္သက္အခ်ဳပ္အ ၿခယ္မ႐ွိ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားသည္။ မန္မာ ဗုဒၶဘာသာတေယာက္အား ဘာသာျခားႏွင္႔ထိမ္းျမားမႈကုိ တားျမစ္ပိတ္ပင္ ခင္းမ႐ွိေပ။
သုိ႔ေသာ္ ဘာသာျခားတုိ႔၏ ဓေလ႔ထံုးတမ္းမ်ား၊ ဘာသာျခားတုိ႔၏ ဘာသာေရး တရားဥပေဒမ်ားကမူ မ်ားစြာ ၾကပ္ တည္းလွသည္ကိုေတြ ့ရသည္။ ဘာသာျခားႏွင္႔ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းကုိ ၾကပ္တည္းစြာတားျမစ္ပိတ္ပင္ထားျခင္း၊ ၄င္း တုိ႔၏ ဘာသာသုိ႔မကူးေျပာင္းဘဲ ၄င္းတုိ႔ဘာသာ၀င္ႏွင့္ တရား၀င္ထိမ္းျမားမႈမျပဳႏုိင္ျခင္းအမ်ဳိးဇာတ္ မတူသူႏွင့္ ထိမ္းျမား မႈမျပဳႏုိင္ျခင္းတုိ႔ကုိ ေတြ႔ရေပသည္
သုိ႔ျဖစ္၍ ၄င္းတုိ႔၏ ဘာသာေရး ဓေလ႔ထံုးတမ္းမ်ား ဥပေဒမ်ားအရဆုိလွ်င္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင္ ဘာသာ ၿခားမ်ားႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကရသည့္ ၿမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ တရား၀င္မယားျဖစ္ေျမာက္ရန္ ကိစၥမွာ မိမိတုိ႔၏ကုိးကြယ္ရင္းဘာသာျဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာကုိ စြန္႔လႊတ္မွသာ ျဖစ္ႏုိင္မည့္အေျခ အေနတြင္႐ွိေပ သည္ထုိသုိ႔ မိမိကုိးကြယ္ရာဘာသာျဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာကုိစြန္႔လႊတ္ရန္၊ ဘာသာကူးေျပာင္းရန္ လုိပါသလား? မလုိပါ။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အခြင္႔အေရးမ်ား နစ္နာဆံုး႐ႈံးရျခင္း မ႐ွိေစရန္အလုိ႔ငွာ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ ကပင္ " ၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ"ကုိ ပဌာန္း၍ ဘာ သာျခားႏွင့္ လက္ထပ္ရေသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသမီးတုိ႔အေနႏွင္႔ လင္ေယာက်ာ္း၏ဘာသာသုိ႔ ဘာသာကူး ေျပာင္းျခင္းမျပဳဘဲ တရား၀င္လက္ထပ္ထိမ္းျမားႏုိင္ျခင္း၊ တရား၀င္ဇနီးမယားအျဖစ္ျဖင့္ လင္ေယာက်္ား၏အေမြကုိ တရား၀င္ဆက္ခံႏိုင္ျခင္း စသည့္ အခြင္႔အေရးမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါသည္။
၄င္း " ၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင္႔ အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒ"သည္ အထူး ဥပေဒ တရပ္ျဖစ္သည္ႏွင္႔အညီ အျခားဥပေဒ၊ ဓေလ႔ထံုးတမ္းႏွင့္ မိသားစုဥပေဒမ်ားအေပၚလႊမ္းမိုးသည္
၄င္းဥပေဒ ပုဒ္မ- ၄ တြင္``အျခားတည္ဆဲ တရားဥပေဒမ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တရားဥပေဒကဲ့သို ့ အာဏာ ရွိေသာ ဓေလ႔ထံုးစံမ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း မည္သုိ႔ပင္ ဆန္႔က်င္လ်က္ပါရွိေစကာမူ ဤအက္ဥပေဒပါ ပဌာန္းခ်က္ မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ထုိမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက္်ားတုိင္းအေပၚ အာဏာသက္ ရာက္ရမည္´´ဟု ပဌာန္းထားေပသည္။
ႏုိင္ငံတကာကလက္ခံသည့္ ဥပေဒအခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္မႈ (Conflict of Laws)ဆုိင္ရာ ယဘုယ်စည္းမ်ဥ္း အရ လည္း-``ထိမ္းျမားသူတုိ႔၏ အရည္အခ်င္းႏွင့္ပတ္သက္အဆံုးအျဖတ္ေပးရမည့္ ဥပေဒမွာ ေနရင္းေဒသဥပေ(lex-domicilii) ျဖစ္ၿပီး၊ ပံုစံအားျဖင္႔ တရား၀င္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ အဆံုးအျဖတ္ေပးရမည့္ဥပေဒမွာ ထိမ္းျမားမႈ ပဋိညာဥ္ျပဳရာ ေဒသဥပေဒ (lax loci celebrationis)ျဖစ္ေပသည္။´´
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ယခုအခါ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ဳိးသမီးႏွင္ထုိအမ်ဳိးသမီး၏ ဗုဒၶ ဘာသာ ၀င္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက်္ားတုိ႔အၾကား ျဖစ္ပြားသည့္ ထိမ္းျမားမႈ၊ အေမြဆက္ခံမႈကိစၥမ်ားကုိ " ၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာ သာ၀င္ မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင္အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ" အရသာလွ်င္ အဆံုးအျဖတ္ေပး ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
၄င္း " ၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ " ႏွင္႔အတူ သက္ဆုိင္ ရာ စီရင္ထံုးမ်ားႏွင္႔တကြ႐ွင္းလင္း ေရးသားထားခ်က္မ်ားကုိ ဗဟုိတရား႐ုံးခ်ဳပ္ ေ႐ွ႕ေနႀကီးဦးျမစိန္ေရးသားေသာ "ျမန္မာ့ ဓေလ႔ထံုးတမ္းဥပေဒ" စာအုပ္တြင္ ပါ႐ွိသည့္အတုိင္း ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပပါသည္End




--
http://www.burmaburo.blogspot.com

No comments:

Post a Comment