Saturday 10 March 2012



ရခိုင္ျပည္(သို႕)ေရႊတူးရာေျမ (အပိုင္း-၁)


ဥတုရာသီ ေတာကိုမွီ၏။ လူႏွင့္သက္ရွိ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႕၏ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ေရးသည္လည္း ရာသီဥတုကို မွီခိုအားထားေနရသည္မွာ ေလာကသဘာ၀ပင္ ျဖစ္သည္။ ေတာေတာင္ကိုမွီ၍ ျမစ္ေခ်ာင္းတို႕
 ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ ျမစ္ေခ်ာင္းတို႕ႏုန္းေျမပို႕ခ်မႈေၾကာင့္ ရပ္ရြာတို႕ရိကၡာျဖည့္တင္းရန္ လယ္ယာကိုင္းကၽြန္းတို႕ ၀ေျပာလာရ၏။ ရွာေဖြစားေသာက္ေရာင္းခ်ရန္ သားငါးပုဇြန္တို႕ ေပါမ်ားလာရ၏။ သဘာ၀သည္ ေလာကအား သူ႕ေနရာႏွင့္သူ သဟဇာတက်ေစရန္အလို႕ငွာ ဖန္တီးထားလွ်က္ တည္ရွိေနေလသည္။ ယေန႕ေခတ္ အခါသမယတြင္ လူတို႕၏ အလိုဆႏၵကား သဘာ၀ကိုဖီလာဆန္႕က်င္ျပဳလွ်က္၊ တစ္ဖက္၌ ေသာင္ထြန္းရန္အတြက္ တဖက္တြင္ ကမ္းကိုျဖိဳၾကသည္။ ေရတိုအက်ိဳးအတြက္ ေရရွည္အဖို႕ကို မ်က္ကြယ္ျပဳၾကသည္။ ဘယ္သူေသေသ၊ ငေတကေတာ့ က်န္းမာခ်မ္းသာလွ်က္ ရွိေနသည္။ ေရႊလက္တစ္ဆုပ္စာအတြက္ ေတာေတာင္တို႕ပ်က္စီးျခင္းသို႕ ဆိုက္ေရာက္ရသည္။ ျမစ္ေခ်ာင္းတို႕ တိမ္ေကာျခင္းျဖစ္ၾကရသည္။ တိရိစၦာန္တို႕ ဒု ဗၻိဂႏၶရ ကပ္သို႕ ဆိုက္ေရာက္ၾကရသည္။ ေတာေတာင္ျမစ္ေခ်ာင္း တို႕အား မွီခိုေနရသည့္ ရပ္ရြာတို႕သည္လည္း ေရာကႏၱရကပ္ေဘးသို႕ မခ်ိမဆန္႕က်ေရာက္သြားရသည္။ ေတာျပဳန္းေသာအခါ ေလလံုး၀င္ေတာ့သည္။ ခုခံစရာအပင္မရွိ၍ အိမ္ေျခတို႕အျမစ္ကကၽြတ္ေလ၏။ ျပန္ေဆာက္စရာ သစ္၀ါးကနထၳိ။
စီမံကိန္းတို႕သည္ လာဒ္ေပးလာဒ္ယူႏွင့္ အဂတိလိုက္စားျခင္းတည္းဟူေသာ အသြားထက္သည့္ ေပါက္ခၽြန္း၊ေပါက္တူးတို႕ျဖင့္ ေတာရိုင္းေျမႏွင့္ လူေနရပ္ရြာအနီးတ၀ိုက္ရွိ လယ္ေျမကိုင္းကၽြန္းတို႕ကို အပိုင္စီးလွ်က္ တူးဆြလွ်က္ရွိသည္။ အာဏာတည္းဟူေသာ ဘူဒိုဇာျဖင့္ သစ္ေတာမ်ား၊ ေက်းရြာမ်ား ကို အေျပာင္ရွင္း၍ တလင္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနေလ၏။ အိႏိၵယျဖစ္၊ တရုတ္ျဖစ္ ေျမတူးေျမေကာ္စက္ အေပါင္းတို႕သည္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားရွိ သဲမ်ားကို ေကာ္ယူ၍ ရလာသည့္ေျမသားကို ျမစ္ေရျဖင့္ျပန္ေမွ်ာ၊ ထြက္လာသည့္ေရႊကို ျပဒါးျဖင့္ဖမ္း၊ မလိုအပ္သည္တို႕ကို စြန္႕ပစ္၊ လမ္းတေလွ်ာက္စီးသြားသည့္ ေျမဇာရြံ႕ႏွစ္တို႕က ျမစ္ထဲသို႕ျပန္လည္ ေရာက္ရွိသည့္အခါ
 ေနာက္က်ိသည့္ေရျပင္၀ယ္ ျပဒါးဆိပ္၊ခဲဆိပ္တို႕ေရာေႏွာလွ်က္ ေရကိုအမွီျပဳၾကကုန္သည့္ ကုန္းေနေရေန သတၱ၀ါအေပါင္းတို႕ ပ်က္စီးျခင္းသို႕ ေရာက္ကုန္၏။ တျပည္သားမ်ားကား အစာ၀ရံုတင္မက ရသမွ်ထုတ္ပိုး၍ အိမ္ျပန္လွၾကေပလိမ့္မည္။ ေဒသခံတို႕၏ ကမၻာကား ေႏြလယ္ကႏၱာရ သဲျပင္ေပၚတြင္ အရွင္လတ္လတ္ ေနလွမ္းခံရသည့္ ငါးသတၱ၀ါကဲ့သို႕ က်န္ေနခဲ့ရေပလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
အမိေျမသည္ မွီတင္းေနထိုင္ၾကကုန္သည့္ သားသမီးမ်ားအတြက္ အတိတ္၊ပစၥဳပၸန္၊အနာဂတ္ ကာလသံုးပါးစလံုးတြင္ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မၾက ရပ္တည္ေစရန္အလို႕ငွာ သယံဇာတဟင္းလွ်ာကို ဥတုရာသီမေရြး ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးလွ်က္ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ မွ်တစြာခြဲေ၀ေပးရန္ကား သူ႕တြင္ အာဏာမရွိေခ်။ တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ အျမီးက်က္လွ်င္အျမီးစား၊ ေခါင္းက်က္လွ်င္ေခါင္းစား၊ ၀ါးျပီးေထြးထုတ္၊ ပိုလွ်င္ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္စားႏိုင္ေစရန္ လစ္လွ်င္လစ္သလို ပါဆယ္ထုတ္လွ်က္ ရွိၾကသည္။ မလစ္လွ်င္လည္း မည္သူ႕ကိုမွ် ဂရုမစိုက္ပဲ ေၾကာင္ေတာင္ႏိႈက္စားၾကကုန္၏။ အရိုးအရင္းတို႕သည္ကား ေျမၾကီးတြင္ျပန္႕က်ဲလွ်က္၊ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေသာ မ်က္လံုးသန္းေပါင္းစြာကို ေလွာင္ေျပာင္လွ်က္ ရွိေနသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကား အေၾကြးႏြံ၀ယ္ ေဇာက္ထိုးနစ္လွ်က္ပင္။
ျပီးခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ကာလအတြင္း ျမန္မာျပည္ကို စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူသည့္ ဆင္ျဖဴမရွင္ ၾကက္ဆူဒါယကာ မင္းတရားၾကီးသည္ သူ၏ဘုန္းတန္ခိုးအာႏုေဘာ္အရ တင္ရွိေနသည့္ ေၾကြးေတာ္ျမီေတာ္အေပါင္းတို႕အား ေျဖရွင္းရန္အလို႕ငွာ ေရေျမသနင္းျပည့္ရွင္မင္းပီပီ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေရ၊ေျမတို႕ကို ျမီရွင္စိနတိုင္းသားမ်ားႏွင့္ မဇ်ၥိမတိုင္းသားတို႕အား လက္ညိွဳးထိုးအပ္ကာ စိတ္သေဘာရွိ လိုသည့္အတိုင္း စီမံခြင့္ေပးရာ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ စံျပၾကက္ဆူပင္ စီမံကိန္းႏွင့္ ေနပူေတာင္မွလြဲ၍ တျခားၾကီးမားေသာ  စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ လားလားမွ် မသက္ဆိုင္ဖူးသည့္ ရခိုင္ျပည္တြင္ ဧရာမစီမံကိန္းမ်ားစြာတို႕ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ လာေလေတာ့သည္။
 ရခိုင္ျပည္ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အစဥ္အဆက္အုပ္စိုးခဲ့ၾကသည့္ အစိုးရမင္းမ်ားအတြက္ စီးပြားေရးအရ စိတ္၀င္စားစရာ နည္းပါးလွသည့္ ေဒသတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ကာလႏွင့္ ယခုအခ်ိန္ထိ ရခိုင္ျပည္တြင္ ေပါမ်ားေသာအရာမ်ားမွာ အလုပ္လက္မဲ့မ်ား၊ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုး အပ်က္အစီးမ်ားႏွင့္ ဘဂၤလီမ်ားသာျဖစ္သည္။ ဆန္ေရစပါး၊ သားငါးပုဇြန္စသည္တို႕ ထြက္ရွိေသာ္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဆိုးရြားနိမ့္က်သျဖင့္ သူ႕ရြာသူ႕ဇာတ္ အရပ္ဖူလံုရံုေလာက္သာ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ငပလီကမ္းေျခမွလြဲလွ်င္ ေနရာအမ်ားစုမွာ ရခိုင္ရိုးမကို အသက္ႏွင့္ရင္း၍ ျဖတ္သန္းရသည့္အတြက္ ျပည္မသားမ်ား အလည္အပတ္လာခဲေသာ အရပ္ေဒသတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယေျမာက္အဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္ျဖစ္သည့္ ရခိုင္ျပည္သည္ တခ်ိန္တခါက ဆင္းရဲမြဲေတေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ခံေနရသည့္ အျခားျပည္နယ္မ်ားထက္စာလွ်င္ အတန္အသင့္ ျငိမ္းခ်မ္းတည္ျငိမ္ေသာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ၾကံ့သတၱ၀ါသည္ ေစ်းေကာင္းရသည့္ ဦးခ်ိဳႏွင့္ေသြးေၾကာင့္ အသက္ဆံုးရႈံးရသကဲ့သို႕ ေစ်းကြက္မရွိေသးေသာအခ်ိန္တြင္ ယူနီေဖာင္း၀တ္တို႕ တခါတရံ ဟင္းစားရွာၾကသည္မွလြဲ၍ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းခဲ့ေသာ အရပ္ေဒသသည္ ယခုအခါတြင္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံၾကီးႏွစ္ႏိုင္ငံ၏ ဂုတ္ေသြးစုပ္ရန္အတြက္ အမဲလိုက္ခံေနရသည့္ သားေကာင္ဘ၀သို႕ က်ေရာက္လာခဲ့ရေတာ့သည္။

ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္း
 ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဧျပီလ၂ ရက္ေန႕တြင္ အိႏိၵယအစိုးရႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရတို႕ သေဘာတူလက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္း (Kaladan Multi-Modal Trasit Transport Project)သည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ ကာလကၠတားျမိဳ႕မွသည္ ကုန္တြင္းပိုင္းတြင္ ေတာေတာင္ထူထပ္မႈေၾကာင့္ တိုက္ရိုက္ ကုန္းေၾကာင္းဆက္သြယ္ေရး မလြယ္ကူသည့္ အိႏိၵယအေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း ေဒသ(မီဇိုရမ္ျပည္နယ္)တို႕ကို ကုန္စည္တင္ပို႕ ႕ျဖန္႕ျဖဴးႏိုင္ရန္အတြက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ေရေၾကာင္းခရီးျဖင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္၍ ထိုမွတဆင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ကို ကုန္းေၾကာင္းခရီးျဖင့္ျဖတ္ကာ ကုန္းလမ္းေရလမ္း တစ္ပိုင္းစီပါ၀င္သည့္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနာက္ပိုင္း ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ကို ျဖတ္သန္းသြားမည့္ အဆိုပါစီမံကိန္း၏ ဆံုရပ္သည္ စီမံကိန္း၏အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္သည့္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ဗဟိုျပဳေနေသာေၾကာင့္ အိႏိၵယႏိုင္ငံအတြက္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းသစ္ တစ္ခုအျဖစ္ အေရးပါလာမည့္ စီမံကိန္းတစ္ရပ္လည္းျဖစ္သည္။
အိႏိၵယႏိုင္ငံအေရွ႕ပိုင္း ကာလကတၱားျမိဳ႕ ဆိပ္ကမ္းမွစတင္၍ ရခိုင္ျပည္နယ္၏ျမိဳ႕ေတာ္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းအထိ ၅၃၉ကီလိုမီတာ ရွည္လွ်ားေသာ ပင္လယ္ခရီးကိုျဖတ္သန္းကာ ထိုမွတဆင့္ ျမစ္ေၾကာင္း၊ကုန္းလမ္းခရီးတို႕ျဖင့္ အိႏိၵယအေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း မီဇိုရမ္သို႕ဆက္သြယ္မည့္ အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ အဓိကအပိုင္းသံုးပိုင္းပါရွိသည္။
အပိုင္း(၁)
အနာဂတ္ကာလတြင္ အေရအတြက္မ်ားျပားစြာ ဆိုက္ကပ္လာမည့္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားအတြက္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းကို တိုးခ်ဲ႕မည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါအစီအစဥ္တြင္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း ဧရိယာကိုတိုးခ်ဲ႕ရံုသာမက Inland Waterway Terminal(IWT) အသစ္တစ္ခုကိုပါ တည္ေဆာက္သြားရန္ အစီအစဥ္ရွိေနသည္။

အပိုင္း(၂)
စစ္ေတြျမိဳ႕ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ ကလက္၀ျမိဳ႕အထိ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ၂၂၅ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းအား ပင္လယ္ကူးသေဘၤာၾကီးမ်ား ခုတ္ေမာင္းႏိုင္သည့္ အနက္ပမာဏသို႕ တူးေဖာ္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ ခရီးတေထာက္ရပ္နားရာျဖစ္သည့္ ကလက္၀ျမိဳ႕၊ စက္ပစ္ျပင္တြင္ IWT အသစ္တစ္ခုကို ထပ္မံတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။ ဤအဆင့္ကို ၂၀၁၃ခုႏွစ္တြင္ အျပီးသတ္ရန္ လွ်ာထားသည္။
အပိုင္း(၃)
ခ်င္းျပည္နယ္ ကလက္၀ျမိဳ႕မွေန၍ အိႏိၵယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ နယ္စပ္ေဒသအထိ ၆၂ကီလိုမီတာရွည္လွ်ားေသာ အေ၀းေျပးလမ္းမၾကီးတစ္ခုကို ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။
ဤစီမံကိန္းကို အဓိကအေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အဖြဲ႕အစည္းမွာ အိႏိၵယႏိုင္ငံအစိုးရအဖြဲ႕ျဖစ္ျပီး အိႏိၵယႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ စီမံကိန္းတစ္ရပ္လံုးကို ျပီးစီးသည္အထိ စီမံခန္႕ခြြဲသြားမည္ျဖစ္သည္။ ကြင္းဆင္းသုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားကိုမူ ၄င္းအစိုးရပိုင္ Rail India Technical and Economic Services(RITES) မွ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္လွ်က္ ရွိေနသည္။ စီမံကိန္းအပိုင္း(၁)ႏွင့္ အပိုင္း(၂)တြင္ ပါရွိေသာ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း တူးေဖာ္ျခင္းႏွင့္ IWT မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း စသည့္လုပ္ငန္းရပ္မ်ားကို အိႏိၵယအစိုးရပိုင္ Inland Waterway Authority မွ အိႏိၵယပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားသို႕ ထပ္ဆင့္ကန္ထရိုက္မ်ားခ်ေပးထားျပီး ခန္႕မွန္းေျခ အိႏိၵယကုမၸဏီ ၅ခုခန္႕ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္မည္ဟု သိရွိရသည္။ ကုန္က်စရိတ္ အေနျဖင့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းပိုင္း စီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၈.၂၄သန္း ကုန္က်မည္ျဖစ္ျပီး ကလက္၀-မီဇိုရမ္ အေ၀းေျပးလမ္းပိုင္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၉.၁၄သန္းကုန္က်မည္ျဖစ္သည္။၂၀၀၈ခုႏွစ္က ႏွစ္ဖက္အစိုးရအၾကား သေဘာတူညီခဲ့သည့္ စာခ်ဳပ္အရ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ ျမန္မာဖက္မွ လိုအပ္သည့္နယ္ေျမပမာဏကို အသံုးျပဳခြင့္ေပးရန္ႏွင့္ စီမံကိန္းတြင္ လာေရာက္လုပ္ကိုင္မည့္ အိႏိၵယကုမၸဏီမ်ား၏ လံုျခံဳေရးကို အျပည့္အ၀တာ၀န္ယူေပးရန္ လိုအပ္ျပီး အိႏိၵယအစိုးရဖက္မွ အဆိုပါေျမကိုငွားရမ္းခအျဖစ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၁၁၀ႏွင့္ အပိုေခ်းေငြ ၁၀သန္းကို ျမန္မာအစိုးရထံ ေပးေခ်မည္ျဖစ္သည္။ဤေငြေၾကးပမာဏသည္ ယေန႕ေခတ္အခါသမယတြင္ အေျပာင္းအေရြ႕ေစ်းကြက္၌ ကမၻာ့ထိပ္တန္း ေဘာလံုးသမားႏွစ္ဦး၏ ေျပာင္းေရြ႕ေၾကး ပမာဏခန္႕သာရွိသည္။အဆိုပါေငြေၾကးပမာဏအတြက္ ျမန္မာျပည္ဖက္မွ လိုက္ေလွ်ာရမည့္ အခ်က္တို႕ကား ေျမာက္ျမားစြာရွိေနသည္။ ဤစီမံကိန္းျပီးေျမာက္ျပီးေနာက္ အိႏိၵယအေနျဖင့္ မည္သည့္အခ်ိန္ကာလအထိ အသံုးျပဳခြင့္ရွိသည္၊ ျဖတ္သန္း၀င္ေရာက္လာမည့္ ကုန္စည္ပို႕ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို မည္သည့္ဖက္မွ အခြန္ေကာက္ခံမည္ စသည့္အခ်က္မ်ားကိုမူ ရွင္းလင္းစြာမသိရေသးေခ်။ထို႕အျပင္ အဆိုပါစီမံကိန္းမွ ရရွိလာမည့္ အက်ိဳးအျမတ္တို႕ကို ေဒသအတြက္ မည္သို႕မည္ပံု အသံုးျပဳမည္ကိုလည္း ထုတ္ျပန္ေၾကျငာျခင္း မရွိေခ်။မည္သို႕ပင္ဆိုေစကာမူ ရခိုင္ျပည္၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္သည့္ ကစၦပနဒီသည္ ခ်စ္တီးမ်ားလက္တြင္ အေပါင္ထားျခင္း ခံလိုက္ရျပီျဖစ္သည္။

စီမံကိန္းတည္ရွိရာ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ေဒသခံတို႕သည္ ဤျမစ္ကိုအမွီျပဳ၍ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳေနၾကသည္။ ေသာက္ေရ၊သံုးေရတို႕အတြက္ ျမစ္ကိုအားကိုးၾကရသည္။ ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးအတြက္ ျမစ္ကိုအသံုးျပဳၾကရသည္။ လယ္ယာကိုင္းကၽြန္းတို႕အတြက္ ျမစ္ကို မွီခိုေနၾကရသည္။ အစာအဟာရအလို႕ငွာ သားငါးပုဇြန္ရွာေဖြရန္ ျမစ္တြင္းသို႕ဆင္းၾကရသည္။ ေဒသတေလွ်ာက္ ျမစ္ကိုမွီ၍ အသက္ေမြးၾကသည္မွလြဲလွ်င္ ေဒသခံမ်ားတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ၾကီးၾကီးမားမား မရွိၾကေခ်။ စီမံကိန္းမတိုင္မွီကာလကတည္းက ဌာနဆိုင္ရာ ယူနီေဖာင္း၀တ္တို႕၏ အတင္းအဓမၼဖိႏွိပ္မႈအစုစုတို႕ကို ခံစားခဲ့ၾကရသည္။ ယခုတိုင္လည္း ခံစားေနရဆဲပင္ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္းကိုအေၾကာင္းျပ၍ တစ္သက္စာထုတ္သြားရန္ ၾကိဳးပမ္းေနေသာ အရာရွိၾကီးငယ္ အေပါင္းတို႕သည္ ျမစ္ရိုးတေလွ်ာက္ အစာရွာလွ်က္ရွိေနသည္။ အျခားအဆင့္ အၾကပ္၊ရဲေဘာ္ အေပါင္းတို႕ကလည္း မဖူလံုေသာ လစာေငြေၾကာင့္ တစ္နပ္စာထြက္ရွာေနၾကသည္။ ေျမဆီေျမသားေကာင္းမြန္ေစရန္ တယုတယျပဳျပင္ထားသည့္ ေျမကြက္တို႕သည္ အေၾကြးဘုရင္ ေရေျမ့ရွင္၏ ေရႊေဘာေတာ္ျပည့္ရန္အလို႕ငွာ သက္ဆိုင္ရာတပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕တို႕ လက္တြင္း ျငင္းဆန္ေနရင္းကပင္ သက္ဆင္းခဲ့ရေလသည္။ ေရာင္းပန္းလွသည့္ သီးႏွံတို႕ေနရာတြင္ အႏွစ္မရွိေသာၾကက္ဆူပင္တို႕ မင္းမူေနသည္ကို ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္မွာ ရင္မခ်ိဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ သိမ္းခံရသည့္ေျမသည္ မည္သည့္အခါမွ် ပိုင္ရွင္ရင္း၏လက္တြင္းသို႕ ျပန္ေရာက္ရိုးထံုးစံမရွိေခ်။ ၾကက္ဆူဆီမထြက္ေသာအခါ အဆိုပါေျမကြက္သည္ အရပ္ဖက္သို႕ထြက္သြားေသာ ေဘာင္းဘီစိမ္းမွ ပုဆိုးစိမ္းေျပာင္း၀တ္သည့္ ဖြတ္တစ္ေကာင္၏ အမည္ေပါက္ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။ စီမံကိန္းအတြက္ လံုျခံဳေရးယူရန္ တပ္ရင္းမ်ား တိုးျမွင့္ခ်ထားလာျပီးေနာက္တြင္ ေမာ္ေတာ္ကား မရွိေသာျပည္သူတို႕သည္ စီမံကိန္းအတြက္ ဥဒဟိုေမာင္းႏွင္ေနၾကသည့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ အပြင့္အခက္၊ရာထူးဂုဏ္ျဒပ္တို႕ကို ပိုင္ဆိုင္ေတာ္မူၾကကုန္သည့္ အခြင့္ထူးခံ၊ ဘုရားထူးခံ မင္းမႈထမ္း၊သူၾကြယ္မ်ိဳးတို႕၏ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား သက္ေတာင့္သက္သာ မပင္မပန္းစီးနင္းႏိုင္ရန္ အလို႕ငွာ အဆဲခံအဆိုခံ၊ လက္ေပါက္သည္အထိ ေက်ာက္ထု၍ သေကာင့္သားမ်ား သြားမည့္လမ္းကို ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စား၍ ခင္းေနၾကရေလသည္။ ရြာစဥ္လွည့္၍ ဗိုလ္မင္းအမိန္႕ေတာ္ျပန္လိုက္သည္မွာ တစ္အိမ္ ေက်ာက္တစ္က်င္း၊ လမ္းခင္းရန္ လူတစ္ေယာက္ မလိုက္လွ်င္ မေနရ၊ ေနခ်င္လွ်င္ ေငြအသျပာထုတ္ အဆင္သင့္ျပင္ႏိုင္ရမည္။ ေဒသခံတို႕မွာ ကိုယ့္ျပည္တြင္ ကၽြန္ခံ၍ နပ္မမွန္ရက္မ်ားလာေသာအခါ တပါးတိုင္းျပည္သို႕ ကၽြန္ခံရန္ထြက္ၾကရရွာသည္။ သို႕ေသာ္ တစ္ခါတရံ၌ ၀ဋ္ေၾကြးမကုန္ေသးလွ်င္ ထိုင္းသို႕သြားရာလမ္း၌ ၁၁(မ်ဥ္းေစာင္း)ရခိုင္မွတ္ပံုတင္သည္ လမ္းေစာင့္နတ္အေပါင္းတို႕၏ ဖမ္းစားျခင္းကို ခံၾကတတ္သည္။ ကုန္းေၾကာင္းသြား၍ အေႏွာင့္အယွက္ရွိသည္ဟု ျမစ္ေၾကာင္းသို႕ စုန္ၾကည့္ေသာ္ သူပုန္မရွိသည့္ေနရာ၌ လံုျခံဳေရးအျပည့္ယူကာေစာင့္ၾကပ္ေနသည့္ က်ားပါးစပ္ပိုက္ႏွင့္ အလားသ႑ာန္တူေသာ စစ္ေရယာဥ္တို႕က အထက္အမိန္႕ကို ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္၍ လာသမွ်ေလွတို႕ထံ အခြန္ဆက္သရန္ ေဆာ္ၾသလွ်က္ရွိသည္။ ေရငန္ပိုင္ဦးရွင္ၾကီးပင္ ကုလားတန္ျမစ္ကိုျဖတ္ကူးမည္ဆိုပါက သူ႕အပိုင္ေရငန္မဟုတ္၍ ေနဗီဘုတ္ထံတြင္ အခြန္ေဆာင္ရေပလိမ့္မည္။

ေျမယာသိမ္း၍ ေလွ်ာ္ေၾကးမရသည့္အခါ ေဒသခံအမ်ားစုသည္ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀သို႕ ေရြ႕လ်ားၾကကုန္၏။ ထိုင္းသို႕စြန္႕စားသြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္ မတတ္ႏိုင္ေသာလူရြယ္အခ်ိဳ႕အတြက္ ေစတနာၾကီးမားလွသည့္ တပ္မေတာ္ၾကီးမွ ထမင္းနပ္မွန္ေသာ အလုပ္ေပး၍ စုေဆာင္းေရး လုပ္ၾကေလသည္။ စစ္သားမလုပ္ခ်င္ေသာသူသည္ ဘုန္းၾကီး၀တ္၍ ဗမာျပည္မသို႕ တက္ေျပးၾကရရွာသည္။ ထိုသို႕ေသာအေျခအေန အစုစုေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္ရွိ အခ်ိဳ႕ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ အရြယ္ေကာင္းေယာက်ၤားသားတို႕ ရွားပါး၍ ယခင္က ရြာတစ္ရြာလွ်င္ ေတာင္ပိုင္း၊ေျမာက္ပိုင္း ေဘာလံုးႏွစ္သင္းစာ အခိုင္အမာထြက္ရွိသည့္ ရြာတို႕တြင္ ယခုအခါ အိမ္ေထာင္ဦးစီး ေယာက်ၤားသား မရွိသေလာက္နည္းပါးျပီး ႏို႕ေသာက္ႏွင့္ တုတ္ေထာက္၊ မိန္းမသားတို႕သာ က်န္ရွိသျဖင့္ လုပ္အားေပးဆင့္ေခၚသည့္အခါ ဤသို႕ေသာျမင္ကြင္းတို႕ကို ရင္တြင္းမခ်ိေအာင္ ျမင္ေတြ႕ေနရေလေတာ့သည္။

ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္သာမက ရခိုင္ျပည္နယ္၏ျမိဳ႕ေတာ္ စစ္ေတြျမိဳ႕တြင္လည္း အဆိုပါစီမံကိန္း၏ ရိုက္ခတ္မႈကို ျမိဳ႕ခံလူမ်ား ခါးစည္းခံစားေနၾကရသည္။ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဧရိယာတ၀ိုက္ ယခင္က အမ်ားျပည္သူ အပန္းေျဖရာ မင္းၾကီးေက်ာက္တန္း တေလွ်ာက္လံုးကို စီမံကိန္းက၀ါးမ်ိဳမည္ျဖစ္ျပီး စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း တစိတ္တပိုင္း ပါ၀င္ေနသည့္ စစ္ေတြျမိဳ႕၏ အလွပဆံုး ပြိဳင့္ကမ္းေျခမွာလည္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ မၾကာမွီ ရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ေတာ့မည့္ အေျခအေနသို႕ ေရာက္ရွိေနသည္။ ထို႕အျပင္ ကမ္းစပ္တေလွ်ာက္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာၾကီးမ်ား ၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ သေဘၤာလမ္းေၾကာင္း သတ္မွတ္ျခင္း၊ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ တူးေဖာ္ျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းမွထြက္ရွိသည့္ စြန္႕ပစ္ပစၥည္းမ်ားကို ပင္လယ္တြင္သို႕ စြန္႔ပစ္ျခင္းစသည္တို႕ကို လုပ္ေဆာင္ၾကသည့္အခါ ေရထုညစ္ညမ္းမႈႏွင့္အတူ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္တြင္ ေနထိုင္က်က္စားၾကကုန္ေသာ ငါးပုဇြန္တို႕ အစာရွာမွီးရာႏွင့္ မ်ိဳးပြားရာေနရာျဖစ္သည့္ သႏၱာေက်ာက္တန္းတို႕ ပ်က္စီးျပီး အဏၰ၀ါေဂဟစနစ္ကို အဆိုးရြားဆံုး ထိခိုက္ေစလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႕ေသာ အေျခအေနတို႕သည္ ေဒသ၏အဓိက အသက္ေမြးလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ ပင္လယ္ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း၏ အနာဂတ္ကို ျပင္းထန္စြာျခိမ္းေျခာက္လွ်က္ရွိသည္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈအျပင္ စီမံကိန္းကာလအတြင္း အိႏိၵယကန္ထရိုက္မ်ားမွ ျမိဳ႕ခံလူထုအေပၚ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ လက္၀ါးရိုက္ ေခါင္းပံုျဖတ္ျခင္း၊ စီမံကိန္းတြင္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနေသာ ေဒသခံေန႕စား အလုပ္သမားမ်ားကို ထိုက္တန္သည့္ လစာေပးေခ်မႈမရွိျခင္းစသည့္ မတရားမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။ ဤစီမံကိန္းသည္ စစ္ေတြျမိဳ႕အား ႏိုင္ငံတကာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ား ၀င္ေရာက္ဆိုက္ကပ္ရာ စည္ကားသည့္ ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕တစ္ခုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဂတိလိုက္စားမႈ ထူေျပာသည့္ ယေန႕ေခတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လာဒ္ေပးလာဒ္ယူမႈ၊ ေမွာင္ခိုကုန္ကူးမႈ၊ တရားမ၀င္ လူကုန္ကူးမႈႏွင့္အတူ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္း၊ ေလာင္းကစားလုပ္ငန္းမ်ား တြင္က်ယ္လာႏိုင္ျပီး စစ္ေတြျမိဳ႕၏ အနာဂတ္တြင္ ပိုမိုအက်ည္းတန္သည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားစြာကို ေတြ႕ျမင္လာရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ စက္မႈဇုန္မ်ား ေဖာ္ေဆာင္လာျခင္းႏွင့္အတူ ေဒသခံမ်ား ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ေနထိုင္လာၾကသည့္ ေျမကြက္မ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံျခားသား တရုတ္၊အိႏိၵယ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားလက္တြင္းသို႕ ဖိအားေပးေရာင္းခ်ရန္ ေစခိုင္းျခင္း၊ အတင္းအဓမၼသိမ္းယူျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သျဖင့္ ျမိဳ႕ဧရိယာအတြင္း အကြက္ခ်တည္ေဆာက္ေနသည့္ အဆိုပါစီမံကိန္း ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ား၏ သက္ေရာက္မႈ မည္မွ်ၾကီးမားမည္ကို ခန္႕မွန္းသိရွိႏိုင္သည္။ အကယ္၍ ဤစီမံကိန္းအား လူေနက်ဲပါးသည့္ ဆပ္ရိုးက် တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ေရႊမင္းဂံ(၀ါ)ေက်းေတာပိုက္ဆိပ္သို႕ ေရြ႕ေျပာင္းတည္ေဆာက္မည္ဆိုပါက သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈမ်ား  ရွိႏိုင္ေသာ္လည္း ကုန္တင္ကုန္ခ်ႏွင့္ ကုန္ေလွာင္ရံုတည္ေဆာက္မႈ၊ ဆက္စပ္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ စစ္ေတြျမိဳ႕၏ လူမႈဘ၀အေထြေထြကို ထိခိုက္ႏိုင္မည့္ အက်ိဳးဆက္တို႕ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ အဆိုးရြားဆံုးလုပ္ရပ္ တစ္ခုျဖစ္သည့္ အိႏိၵယကန္ထရိုက္မ်ားႏွင့္ ေဒသအာဏာပိုင္တို႕ ႕ပူးေပါင္းျပီး ေျမပံုျမိဳ႕နယ္ရွိ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား အထြတ္အျမတ္ထားရာ သမိုင္း၀င္ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည့္ ေရႊေတာင္၊ေငြေတာင္ကို ျဖိဳ၍ ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းအတြက္ လိုအပ္သည့္ သဲမ်ားကို တူးေဖာ္ေရာင္းစားလွ်က္ ရွိသည္ကို ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ရန္ အတြက္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေအာက္တြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္၏ျမိဳ႕ေတာ္ စစ္ေတြျမိဳ႕သည္ က်ိမ္စာသင့္ေနရျပီျဖစ္သည္။

ထို႕အတူ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ၂၂၅ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းအထိ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ တူးေဖာ္မည့္လုပ္ငန္းမွာလည္း စီမံကိန္းလုပ္ေဆာင္ရာ ျမစ္ကမ္းနံေဘးရွိ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ေဒသခံတို႕၏ ဘ၀ရပ္တည္ေရးကို ျပင္းထန္စြာ ျခိမ္းေျခာက္လွ်က္ရွိသည္။ ေက်ာက္ေတာ္ျမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ပလက္၀ျမိဳ႕နယ္တို႕တြင္ လူေနအိမ္ေျခမ်ားစြာ အတင္းအဓမၼ ေရြ႕ေျပာင္းခံရႏိုင္ျပီး အဆိုပါေရြ႕ေျပာင္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားထံမွ မည္ကဲ့သို႕စီစဥ္ထားသည္ကို မသိရွိရေသးေခ်။ ထို႕အျပင္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ကို တူးေဖာ္သည့္အခါ ျမစ္ေရေနာက္က်ိျခင္းႏွင့္အတူ ေရတြင္ပါ၀င္သည့္ ေအာက္စီဂ်င္ဓာတ္နည္းပါးျပီး ျမစ္တြင္းငါးတို႕ ေသေၾကပ်က္စီးၾကလိမ့္မည္။ စီမံကိန္းလုပ္ေဆာင္ေနစဥ္ကာလအတြင္း ေဒသ၏အဓိက ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ ျမစ္ေၾကာင္းခရီးကို အားကိုးေနသူတို႕အတြက္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ၾကံဳေတြ႕ႏိုင္သည့္အျပင္ စီမံကိန္းျပီးစီးသည့္အခါ အိႏိၵယအစိုးရႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရအၾကား သေဘာတူညီခ်က္မ်ားအရ အဆိုပါျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း ျဖတ္သန္း၀င္ေရာက္သည့္ ေလွ၊သေဘၤာအစရွိသည္တို႕ထံမွ အခေၾကးေငြ ေကာက္ယူႏိုင္ဖြယ္ရွိေနျပီး ေဒသ၏ေရေၾကာင္း ဆက္သြယ္ေရးက႑အတြက္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည္။ ထို႔အျပင္ ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ သဘာ၀အေလွ်ာက္ ေပါက္ေရာက္ေနေသာ ဒီေရေတာတို႕ခုတ္လွဲခံရမည့္ အေျခအေနေၾကာင့္ ေဒသအတြင္း ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္လာႏိုင္သည့္ အလားအလာမ်ားစြာ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။ ဤသဘာ၀ဒီေရေတာမ်ားသည္ တစ္ႏွစ္တြင္ အနည္းဆံုးတစ္ၾကိမ္ခန္႕  ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္မွ ျပင္းထန္စြာ၀င္ေရာက္လာေသာ ဆိုင္ကလုန္းမုန္တိုင္းကို အကာအကြယ္ေပးထားသည့္ ေဒသခံမ်ားအတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ သဘာ၀လက္ေဆာင္ျဖစ္သည့္ အားေလွ်ာ္စြာ ဤဒီေရေတာမ်ား မရွိသည့္ကာလတြင္ ရခိုင္ျပည္အတြင္း သဘာ၀ကပ္ဆိုးမ်ား က်ေရာက္လာမည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ အဆိုပါဒီေရေတာမ်ားအတြင္း ေဒသခံအခ်ိဳ႕ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေဖာ္ေဆာင္ထားသည့္ သဘာ၀ပုဇြန္ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းမ်ားရွိေနၾကသည္။ အဆိုပါပုဇြန္ကန္မ်ားတြင္းရွိ သားငါး၊ဂဏန္း၊ပုဇြန္တို႕၏ အဓိကအစာအာဟာရသည္ သစ္ပင္မ်ား၏ အသီးအပြင့္တို႕ကို စားသံုးသည့္ ပိုးမႊားႏွံေကာင္မ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ ေတာျပဳန္းလွ်င္ အဆိုပါစီးပြားေရးမ်ားသည္လည္း အလိုအေလွ်ာက္ဆံုးရႈံးရေပလိမ့္မည္။ ဒီေရေတာမ်ားအတြင္း ေနထိုင္က်က္စားၾကကုန္သည့္ ေရေပ်ာ္ငွက္မ်ားႏွင့္ အျခားေတာရိုင္း တိရိစၦာန္မ်ားသည္လည္း ေသေၾကပ်က္စီးျခင္းသို႕ ဆိုက္ေရာက္ၾကေပလိမ့္မည္။ အဆိုပါတိရိစၦာန္အုပ္စုမ်ားထဲတြင္ မ်ိဳးသုန္းေပ်ာက္ကြယ္မည့္ အလားအလာရွိေနေသာ ကမၻာ့ရွားပါးစာရင္း၀င္ တိရိစၦာန္မ်ား ပါ၀င္ေနျပီး ကမၻာ့ရွားပါးတိရိစၦာန္စာရင္း၀င္ ေရခ်ိဳလင္းပိုင္မ်ားႏွင့္ လိပ္မ်ား၏ အနာဂတ္ကို ဤစီမံကိန္းက ျပင္းထန္စြာျခိမ္းေျခာက္လွ်က္ ရွိေနသည္။

ထို႕အျပင္ ျမစ္အထက္ပိုင္းရွိ ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္းတြင္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္တူးေဖာ္ရံုသာမက က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ျမစ္ဖ်ားပိုင္းကို သေဘၤာမ်ား၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျမစ္ေၾကာင္းခ်ဲ႕တြင္ျခင္း၊ သေဘာၤဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ျခင္း စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္သည့္အခါ ေဒသခံတို႕ထံမွ ေလွ်ာ္ေၾကးတစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွမေပးပဲ အတင္းအဓမၼ ေျမယာသိမ္းယူမႈမ်ား၊ ထိုက္တန္သည့္ လုပ္အားခ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ် မေပးပဲ ေဒသခံမ်ားအား အတင္းအဓမၼလုပ္အားေပး ခိုင္းေစမႈမ်ားကို ေဒသတြင္းရွိ စစ္တပ္အာဏာပိုင္မ်ားမွ အိႏိၵယကန္ထရိုက္မ်ားထံ ဂြင္ရိုက္၍ စားေပါက္ဖန္တီးမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္ျပီး အဆိုပါလုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒသဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္အမတ္သည္ ၾကံ႕ခိုင္ေရးပါတီ၀င္ ျဖစ္ေနပါက  ေဘာင္းဘီစိမ္း၀တ္တို႕၏ မေလွ်ာ္ကန္ေသာ လုပ္ရပ္တို႕ကို ပုဆိုးစိမ္း၀တ္သည္ မည္သည့္အခါမွ် လက္ညိွဳးထိုး ေထာက္ျပေ၀ဖန္မည္ မဟုတ္ေခ်။ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း သတင္းေလြ႕ေလြ႕ ေပါင္းေဖာ္စားေသာက္ ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။စီမံကိန္း၏ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ရပ္မ်ားအေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သစ္ေတာအထူထပ္ဆံုး ေဒသတြင္ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းႏွင့္အတူ ေတာင္က်ေရဆင္းမႈ၊ ေရၾကီးမႈစသည့္ သဘာ၀ကပ္ေဘးတို႕ ျဖစ္ေပၚလာေပလိမ့္မည္။ သစ္ေတာႏွင့္ျမစ္ေၾကာင္းကို အမွီျပဳအသက္ေမြးၾကရသည့္ ေဒသခံတို႕အတြက္ အဆိုပါျဖစ္စဥ္တို႕ကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္မည့္ အေျခအေန လံုး၀မရွိေခ်။ မ်ိဳးသုန္းႏိုင္ေျခ ရွိေနသည့္ ရွားပါးငွက္မ်ိဳးစိတ္မ်ား အပါအ၀င္ ငွက္မ်ိဳးစိတ္ ၁၃၅မ်ိဳး၊ ရွားပါးလိပ္ျပာမ်ိဳးစိတ္မ်ားႏွင့္ Gibbon ကဲ့သို႔ေသာ ရွားပါးေမ်ာက္မ်ိဳးစိတ္မ်ား၊ က်ား၊က်ားသစ္၊၀က္၀ံႏွင့္ ေတာဆင္ရိုင္းတို႕ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရာ ခ်င္းေတာင္တန္းကို ျဖတ္သန္း ေဖာက္လုပ္မည့္ ကလက္၀-မီဇိုရမ္ အေ၀းေျပးလမ္းပိုင္းတေလွ်ာက္ သဘာပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ျပီး ရာသီဥတုေျပာင္းလဲလာျခင္းႏွင့္အတူ ေဒသတြင္းရွိ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုပါ ဆိုးရြားစြာ ထိခိုက္လာေစလိမ့္မည္။

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဆင္းရဲဆံုးႏွင့္ ဒုတိယအဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္ႏွစ္ခုအတြက္ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးအလို႕ငွာ ဤစီမံကိန္းအရပ္ရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္္၍ ေဒသခံမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀တိုးတက္ျမင့္မားေစရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဟု  ႏွစ္ဖက္အစိုးရတို႕ မည္သို႕ပင္ေျပာဆိုေစကာမူ စီမံကိန္းတည္ရွိရာ ျမန္မာႏိုင္ငံဖက္ျခမ္းသည္ ကမၻာေပၚတြင္ လူ႕အခြင့္အေရးအခ်ိဳးေဖာက္ခံရဆံုးေသာ ေဒသမ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္ေနသည့္အတြက္ စစ္တပ္ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳ ျမန္မာအစိုးရသည္ သူ၏အစဥ္အလာကို ဤေနရာတြင္ ေတာ္လွန္မည္ဆိုသည္မွာ က်ားအသားေရွာင္မည္ဆိုသကဲ့သို႕ ယံုၾကည္ရန္ခက္လွေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဤေဒသတြင္အေျခစိုက္သည့္ NGOအဖြဲ႕၁၅ဖြဲ႕မွ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရထံသို႕ ဤစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္လည္စဥ္းစားရန္ တင္ျပခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္မွ အေၾကြးအရပ္ရပ္ကို ပုခံုးေျပာင္းယူခဲ့ရသည့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္အဖို႕ ဤစီမံကိန္းအား ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းကဲ့သို႕ ေခါင္းခါျငင္းဆန္ႏိုင္မည့္အေျခအေန မရွိေခ်။ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္း လူသိရွင္ၾကား ကန္႔ကြက္ခံရအျပီးတြင္ က်န္ရွိသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္စီမံကိန္းမ်ားကို အမ်ားျပည္သူအၾကား ေပါက္ၾကားမႈမရွိေစေရးအတြက္ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု ယူဆမိသည္။ ေဒသခံမ်ားအေနျဖင့္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမရွိဘဲ မိမိတို႕ေဒသ အမွန္တကယ္ဖြံ႕ျဖိဳးလာမည္ဆိုပါက မည္သည့္စီမံကိန္းကိုမဆို လႈိက္လွဲစြာ ၾကိဳဆိုၾကမည္သာျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ တျပည္သား၀ေျပာေရးအတြက္ ကမၻာ့အဆင့္အတန္းအနိမ့္ဆံုး စီမံခန္႕ခြဲမႈ လက္ေအာက္တြင္ မိမိတို႕ရွင္သန္ ရပ္တည္ေနရသည့္ဘ၀ကို လည္စင္းစေတးခံၾကရမည့္ ေဒသခံမ်ားအတြက္  ေထာက္ျပေ၀ဖန္ ကန္႕ကြက္အေရးဆိုႏိုင္သည့္ အတိုက္အခံအေရအတြက္ နည္းပါးေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္လည္း အားကိုးစရာ အလ်ဥ္းမျဖစ္ႏိုင္ေသးေခ်။ ထို႕အျပင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအတိုင္းအတာ ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ ေရအရင္းအျမစ္ႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္း ထိန္းသိမ္းေရး ဦးစီးဌာနသို႕ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ခ်ေပးေသာ ဘတ္ဂ်က္ပမာဏမွာလည္း ဆင္ပါးစပ္တြင္ ႏွမ္းပက္သကဲ့သို႔ အလြန္တရာ နည္းပါးလွသည္ကို ေတြ႕ေနရသည္။အစိုးရဖက္မွ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးအတြက္ဟု မည္မွ်ပင္ေၾကြးေၾကာ္ေစကာမူ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းစဥ္အရပ္ရပ္ႏွင့္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးအျမတ္တို႕ကို ေဒသအတြက္ မည္ကဲ့သို႕ခြဲေ၀သံုးစြဲမည္ကို ရွင္းလင္းစြာမထုတ္ျပန္ႏိုင္သည့္အျပင္ သဘာပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးကို လွ်စ္လွ်ဴရႈျပီး မိမိပိုင္သည့္ေျမကို အေၾကြးပူမိ၍ တျပည္သားလက္သို႕ ၀ကြက္ထိုးအပ္ေနရသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ယေန႕အခ်ိန္အခါသည္ ဤကဲ့သို႕ေသာ စီမံကိန္းမ်ားကို ကိုင္တြယ္ရန္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးသည္ကို အထက္ေဖာ္ျပပါ အေျခအေနအရပ္ရပ္အရ ရွင္းလင္းစြာ သိရွိႏိုင္ေပသည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားစြာ လိုအပ္ေနသည္ မွန္ေသာ္လည္း  ျပည္သူတို႕၏ ေနထိုင္ရပ္တည္မႈ ဘ၀အေထြေထြအား ရင္းႏွီးစေတးျပီးမွ ရရွိလာမည့္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈသည္ ခိုင္မာသည့္ ဥပေဒစနစ္၊ မွ်တသည့္ အက်ိဳးအျမတ္ခြဲေ၀မႈ၊ စနစ္က်သည့္ စီမံခန္႕ခြဲမႈတို႕မရွိလွ်င္ အႏၱရာယ္မ်ားလွသည္။ဒီမိုကေရစီစနစ္သို႕ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းေနသည့္ ႏိုင္ငံတစ္ခုအေနျဖင့္ စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူတို႕၏ သေဘာတူညီမႈကို ဦးစြာေတာင္းခံရန္ မျဖစ္မေနလိုအပ္သည္။ျပည္သူတို႕၏ ဆႏၵႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္း၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအတိုင္း သက္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္မ်ားကိုယ္တိုင္ ၾကီးၾကပ္၍ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈ၊ လူေနမႈဘ၀ထိခိုက္မႈ စသည့္ အဓိကအခ်က္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားျပီး ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ားအတြက္ ထိုက္တန္သည့္ ေလွ်ာ္ေၾကးေငြေပးအပ္ျခင္း၊ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးတို႕ကို ဖာထည္းႏိုင္မည့္ ေထာက္ပံ့ေရး ဘတ္ဂ်က္မ်ား ေရးဆြဲျခင္း၊ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေနရာေရြ႕ေျပာင္းခံရသူမ်ားအတြက္ အကူအညီ၊အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္း၊ စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း ေဒသခံတို႕ အျမတ္တႏိုး တန္ဖိုးထားသည့္ ေရွးေဟာင္းသမိုင္း၀င္ေနရာမ်ားကို ဖ်က္ဆီးမႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ သစ္ေတာမ်ား ခုတ္လွဲမႈေၾကာင့္ ေဒသတြင္းျဖစ္ေပၚလာႏိုင္သည့္ ရာသီဥတုဆိုးရြားမႈကို ကာကြယ္ႏိုင္မည့္ အစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ျခင္း၊ စီမံကိန္းျပီးစီးျပီးေနာက္ လုပ္ငန္းစတင္လည္ပတ္ခ်ိန္တြင္ ေဒသခံမ်ားအေနျဖင့္ အဆိုပါလုပ္ငန္းရပ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္း ပါ၀င္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေစရန္ ပညာေရးျမွင့္တင္မႈအစီအစဥ္မ်ား ခ်မွတ္ေပးျခင္း စသည့္ အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားကို အစိုးရ၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ၾကိဳတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ လိုအပ္ေပသည္။ မွ်တေသာ အက်ိဳးအျမတ္ခြဲေ၀မႈမရွိလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ အဓိကပန္းတိုင္ျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္မႈ မျပိဳကြဲေရးသည္ ဆန္႕က်င္ဖက္ လကၡဏာသို႕ ေရာက္ရွိသြားျပီး ေဒသခံတိုင္းရင္းသားတို႕၏ သမိုင္းေၾကာင္း နာက်ည္းခ်က္မ်ားအား ျပန္လည္ တူးဆြလိုက္သကဲ့သို႕ မလိုလားအပ္ေသာ အေျခအေနမ်ားထံ ဦးတည္သြားလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္ သတိေပးလိုက္ရပါေတာ့သည္။

                                                                                                               ငခၽြန္းေယ(၈.၃.၂၀၁၂)

****************************************************************************************************
from : http://arakanreview.net/?p=3579

                                                                                            
                                                                                            




__._,_.___








No comments:

Post a Comment