Saturday 19 November 2011



အမယ္အို ပိုက္ဆံေပ်ာက္နဲ႔ ေမာင္ေကာက္ ႏွပ္သမိုင္းဝင္ (ေဆာင္းပါးရွင္ ေလာကပါလ)

Posted: 16 Nov 2011 11:01 AM PST

အမယ္အို ပိုက္ဆံေပ်ာက္နဲ႔ ေမာင္ေကာက္ ႏွပ္သမိုင္းဝင္
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေလာကပါလ)
အရူးပါးစပ္နဲ႔ နတ္စကား (၂)


ဖတ္ခဲ့ဘူးတဲ႔ ျမန္မာ႔ရိုးရာဟာသပံုျပင္တခုကို နည္းနည္းသိုင္းဝိုင္းၿပီး ေျပာရရင္ ဒီလိုပါ။ မူရင္းေလးလဲ မပ်က္ေစခ်င္တာမို႔ ႀကိဳၿပီး အသိေပးထားလိုတာက အဲသည္ထဲက ပိုက္ဆံ ၅က်ပ္ဆိုတာ ေန႔စား လုပ္အားခ ၆က်ပ္၁၅ျပား ျပည္သူပိုင္ေခတ္က ေငြေၾကးျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႔ႀကီးတၿမိဳ႕ရဲ့ လူစည္ကားရာလမ္းမႀကီး တခုေဘးမွာ အမယ္အိုတဦး ငိုရင္း ဟိုရွာသည္ရွာလုပ္ေနပါ သတဲ႔။ ခရီးသြားဟန္လႊဲ စပ္စုသူတဦးေၾကာင့္သိရတာက အမယ္အိုရဲ႕ရွိစုမဲ႔စု ပိုက္ဆံေလး ၅က်ပ္ က်ေပ်ာက္သြားလို႔ ရွာလဲရွာ ငိုလဲငိုျဖစ္ေနရျခင္းပါ။ ျဖတ္သြားျဖတ္လာၾကသူေတြအနက္ တခ်ိဳ႕ ကူညီ ရွာေဖြေပးရင္း မေတြ႔ႏိုင္တဲ့အဆံုး ကိုယ္႔လမ္းကိုယ္ဆက္သြားၾက၊ တခ်ိဳ႕ကေမးရံုေမးၿပီး မကူညီဘဲ ခရီးဆက္ၾက၊ တခ်ိဳ႕မ်ားက်ေတာ့ လွည့္ၾကည့္ ေဖၚေလးေတာင္မရ မသိက်ိဳးကၽြန္ျပဳသြားၾက။ အားလံုးဟာ သဘာဝအတိုင္းပါဘဲ။ အမယ္ႀကီးကေတာ့ ငိုျမဲ ရွာဆဲေပါ႔။

အဲသည္အခိုက္ ခရီးသြားထဲက မြန္မြန္ရည္ရည္ လူရြယ္တေယာက္က အမယ္အိုႀကီးဒုကၡကို သိသြားတဲ႔ အခါ "ရွာလို႔မွ မေတြ႔ေတာ့တာ ငိုမေနပါနဲ႔ေတာ့ အဖြားရယ္၊ အဖြားေပ်ာက္သြားတဲ့ ပိုက္ဆံ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေပးပါ့မယ္" လို႔ ႏွစ္သိမ့္ရင္း ေငြ ၅က်ပ္ထုတ္ေပးပါသတဲ့။ ေပးတဲ့ပိုက္ဆံကို ယူရင္းက ပိုၿပီးက်ယ္ေလာင္လာတဲ႔ အဖြားအိုရဲ႕ ငိုသံေၾကာင့္ လူရြယ္ဟာ တအံ႔တေၾသာနဲ႔ "ေပ်ာက္တဲ့ပိုက္ဆံ ျပန္ရေနမွ ဘာလို႔ငိုေနရတာလဲ အဖြားရယ္" လို႔ေမးမိပါေတာ့တယ္။ အဖြားအို ငိုႀကီးခ်က္မ ေျဖလိုက္ ပံုကေတာ့.."အဖြားပိုက္ဆံ ၅က်ပ္သာ မေပ်ာက္ခဲ႔ရင္ ခု သားေပးတာနဲ႔ဆို ေငြတစ္ဆယ္ျဖစ္ၿပီ လို႔ ေတြးရင္း ဝမ္းနည္းလာလို႔ပါကြယ္" တဲ့။ ဒါဖတ္ၿပီး မရယ္ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ၿပံဳးေတာ့ၿပံဳးမိၾကမွာေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရယ္စရာေနာက္မွာ ေမာစရာေတြ ပါလာတတ္လို႔ ရယ္စရာေမာစရာလို႔ေျပာတာ ဆိုတဲ႔ ဆရာႀကီးဦးေအာင္သင္း စကားေလးကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ တပါတည္းေနာက္ထပ္ ရယ္စရာ ေမာစရာေလးတခု မွ်ေဝခ်င္ပါေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ မရီးျဖစ္သူ ေျပာခဲ့ဘူးတာပါ။ သူတို႔ရြာက အျဖစ္အပ်က္တခုလို႔ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့မရီးက ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚသူမို႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ရြာေလးတရြာက ရယ္စရာေမာစရာတခု လို႔ ဆိုပါေတာ့။ အမည္ေတြကို သင့္သလိုေပးထားပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ မမွတ္မိေတာ့လို႔ပါ။

ကိုေပေတနဲ႔ မက်ည္းတန္တို႔မွာ ေမာင္ေကာက္အမည္တြင္တဲ႔ သားေလးတေယာက္ရွိၿပီး ဒီဇာတ္လမ္း က ေမာင္ေကာက္ ၃-၄ ႏွစ္သားအရြယ္မွာျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေမာင္ေကာက္ေလးဟာ သာမန္အားျဖင့္ ေအးေဆးၿငိမ္သက္ တီတီတာတာ နဲ႔ ခ်စ္စဖြယ္ကေလးျဖစ္ပါတယ္။ ငိုခဲသေတာက္ ငိုရင္ေတာ့ ေခ်ာ႔ရခက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ စာရင္းငွါးလို႔ အရပ္ေခၚေခၚၾကတဲ့ ကိုေပေတဟာ အလုပ္လက္ေၾကာ မတင္းတဲ့အျပင္ အေသာက္အစား အေပ်ာ္အပါး ဝါသနာထံုသူမို႔ မိသားစုစားဝတ္ေနေရး အတြက္ မက်ည္းတန္ခမ်ာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အေၾကာ္ဖိုက အေၾကာ္စံုေတြကိုဗန္းထဲထည့္၊ ရြာရိုးကိုးေပါက္ လွည့္ေရာင္းၿပီး ရပ္တည္ရပါသတဲ့။

လင္ေရာမယားေရာ မိုးမလင္းခင္အိမ္က ထြက္ၾကရတာမို႔ မက်ည္းတန္ ေစ်းေရာင္းရာက ျပန္တဲ႔အထိ ေမာင္ေကာက္ကေလးကို အေၾကာ္ဖိုအိမ္ကဘဲ ေစာင့္ေရွာက္ထား ရပါတယ္။ ေစာင့္ေရွာက္တယ္ ဆိုတာကလဲ အထူးတလည္ မဟုတ္လွပါဘူး။ အိပ္ယာထဲက်န္ခဲ့တဲ့ခေလးနဲ႔ အိမ္ကို မီးေရးထင္းေရး ေႃမြပါးကင္းပါး ဆိုသလို မ်က္ေစ႔ဖြင့္ နားစြင့္ေပး၊ ၿပီးေမာင္ေကာက္ အိပ္ယာႏိုးလို႔ အိမ္ကျပင္ထြက္လာ တဲ့အခါ သံပန္းကန္တခ်ပ္ထဲ ထမင္းၾကမ္းအျဖဴထည္နဲ႔ ဘူးသီးေၾကာ္တခုထည့္ၿပီး သြားပို႔ေပးရံုပါ။ စားေသာက္ၿပီးလို႔ လမ္းေပၚထြက္ ကစားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကစားေဖၚခ်င္း ထိန္းသြားၾကတာ သူ႔အေမ မက်ည္းတန္ ျပန္လာတဲ့အထိပါဘဲ။ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္မ ဟုတ္သည္႔တိုင္ (ကၽြန္ေတာ့အျမင္) ႏွစ္သက္ စရာ ျမန္မာ့ေက်းလက္ လူမႈဓေလ႔တရပ္လို႔ ေျပာရင္ရႏိုင္မလားပါဘဲ။ ထားပါေတာ့။

တရက္မွာေတာ့ ရြာတြင္း ဆြမ္းေကၽြးအိမ္တအိမ္က အကုန္လာဝယ္သြားလို႔ ဖိုမွာ ဘူးသီးေၾကာ္ လက္က်န္ မရွိေတာ့တာနဲ႔ ၾကံဳရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမာင္ေကာက္ေလး ႏိုးလာတဲ႔အခါ ထမင္းၾကမ္းနဲ႔ ဘူးသီးေၾကာ္အစား ပဲကပ္ေၾကာ္တခု သြားပို႔ပါသတဲ႔။ အခါတိုင္း ဘာေႄကြးေႄကြး ေခ်းမမ်ားဘူးတဲ့ ေမာင္ေကာက္ဟာ အဲသည္ေန႔ကေတာ့ ဘာျဖစ္တယ္မသိ၊ ထမင္းပန္းကန္ၾကည့္ၿပီး မစားေသးဘဲ ဘူးသီးေၾကာ္ဘယ္မွာလဲ လို႔ေမးပါသတဲ့။ ဘူးသီးေၾကာ္ကုန္သြားလို႔ ပဲကပ္ေၾကာ္ ယူလာတဲ့အေၾကာင္း၊ ဘူးသီးေၾကာ္ နက္ျဖန္မွ ရႏိုင္မယ္႔အေၾကာင္း ရွင္းျပတာကို ေမာင္ေကာက္ တေယာက္ ဟီးကနဲ အငိုနဲ႔ တံု႔ျပန္လိုက္တဲ့အခါ လာပို႔သူ အၾကာ္ဖိုအိမ္သားဟာ (ခေလးတေယာက္ေယာက္ ျဖစ္ပံုရပါတယ္) အၾကာင္းသိမို႔ ေမာင္ေကာက္အရွိန္ မရခင္ ပန္းကန္ေလးခ်ထားခဲ႔ၿပီး လစ္လာပါေတာ႔တယ္။

ထူးထူးျခားျခား ေမာင္ေကာင္းရဲ႕ ငိုသံလဲ ရပ္သြားခဲ့တာေၾကာင့္ အေၾကာ္ဖိုအိမ္သားေတြလည္း ေမ႔ေမ႔ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္ၿပီး ေမာင္ေကာက္ေလး ခါတိုင္းလို ထြက္မကစားတာေတာင္ အမႈမဲ႔အမွတ္မဲ႔ ေနလိုက္ၾကပါေတာ့တယ္။ အေတာ္ေလးေနျမင့္ခ်ိန္မွာ တျခားရြာမွာေနတဲ့ ကိုေပေတ႔အစ္မ လမ္းၾကံဳ လို႔ ကိုေပေတတို႔အိမ္ကို ေရာက္လာခဲ႔ပါတယ္။ အိမ္ထဲဝင္ဝင္ခ်င္း ဘိနပ္ခၽြတ္မွာ မစားရေသးတဲ႔ ထမင္းပန္းကန္ကို ကိုင္ရင္း မ်က္ရည္ေတြ၊ ႏွပ္ေခ်းေတြဗလပြနဲ႔ ေမာင္ေကာက္ကို ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စိတ္မသက္သာစဖြယ္ တြဲေလာင္းက်ေနတဲ႔ ႏွပ္ေတြေၾကာင့္ ႀကီးေတာ္ျဖစ္သူဟာ "ဟဲ႔ ေပေတတို႔ က်ည္းတန္တို႔ မရွိၾကဘူးလား၊ ၾကည့္ပါဦးေတာ္ ကေလးမွာလဲ ေပပြလို႔" ဆိုၿပီး ေျပာေျပာ ဆိုဆို ေမာင္ေကာက္မ်က္ႏွာေပၚက မ်က္ရည္ေတြႏွပ္ေတြကို ကမန္းကတန္း သုတ္သင္ေပးလိုက္ ပါတယ္။ ေမာင္ေကာက္ရဲ႕ မူပိုင္ငိုသံဟာလဲ ဘဝဂ္လွ်ံသြားခဲ႔ပါေတာ႔တယ္။

ေမးမရ ျမန္းမရ၊ ေခ်ာ႔မရ ေျခာက္မရ၊ ငိုတဲ့အရွိန္ကလည္း မက်ႏိုင္တာမို႔ အေၾကာ္ဖိုအိမ္သား တခ်ိဳ႕ပါ ေရာက္လာၾကၿပီး ကူညီဝိုင္းဝန္းၾကရပါတယ္။ မစားရေသးတဲ႔ ထမင္းပန္းကန္ေၾကာင့္ ဘူးသီးေၾကာ္က စတဲ႔ျပႆနာမွန္း သိသြားၾကတာမို႔ ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ဘူးသီးေၾကာ္ ရရပါေစ႔မယ္ လို႔ တဖြဖြ ဂတိေတြ ေပးၾကသည့္တိုင္ ေမာင္ေကာက္ကေတာ့ အငိုလံုးဝမေလ်ာ့၊ ဘာမွလဲျပန္ မေျပာပါဘူးတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ မက်ည္းတန္ေစ်းေရာင္းျပန္တဲ႔အထိ အငိုမရပ္ေသးလို႔ သူ႔သားကိုေခ်ာ့တဲ့အခါ "ဟိုႀကီးႀကီး (သူ႔အေဒၚ) ဘာလို႔ က်ေနာ့္ႏွပ္ေခ်း သုတ္ပစ္ရတာလဲ၊ ခုျပန္တပ္ေပး" လို႔ တခြန္းသာေျပာၿပီး ဆက္ငိုေနပါသတဲ့။

အဲသည္ေန႔က ေမာင္ေကာက္ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လို အငိုရပ္သြားခဲ႔တယ္ ဆိုတာေတာ့ မရီးျဖစ္သူ ဆက္မေျပာျပလို႔ မသိခဲ႔ရပါဘူး။ လိုလဲ မလိုအပ္ပါဘူးေလ။ သူေျပာခ်င္တာက ေမာင္ေကာက္ရဲ႕ သမိုင္းဝင္ "ႏွပ္စကား" ဘဲ မဟုတ္လား။ ဒါကလဲ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔ သိခဲ႔ရျခင္းပါ။ တေန႔ သူ႔သမီးကၽြန္ေတာ့တူမ၊ "မိစြာ" လို႔ အိမ္မွာခ်စ္စႏိုး ေခၚေလ႔ရွိတဲ့ သံုးတန္းေက်ာင္းသူ စိတ္ေကာက္ ေနတဲ႔အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားၿပီး ထံုးဆံအတိုင္း စမယ္ျပင္ေတာ့ မရီးျဖစ္သူက "သြားမစ ပါနဲ႔ကြယ္ ေတာ္ၾကာ ႏွပ္ေခ်းျပန္တပ္ခိုင္းလို႔ ဟုတ္ေပ႔ျဖစ္ေနပါဦးမယ္" အစခ်ီၿပီး ေမာင္ေကာက္ အေၾကာင္း ေျပာခဲ႔တာပါ။ ဒီတံုးက ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ရယ္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ ခုခေလးႏွစ္ေယာက္အေမ ျဖစ္ေနတဲ့ အဲသည္တူမနဲ႔ တခါတခါဆံုလို႔ အမွတ္ရတိုင္း "ညည္းခေလးေတြထဲမွာ ႏွပ္ေခ်းျပန္တပ္ခိုင္း တဲ့သူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ပါသလဲ" လို႔ ေမးရင္း ရယ္ျဖစ္ၾကပါေသးတယ္။

သည္အေၾကာင္း ျပန္ေရးတဲ့ ခုအခ်ိန္မွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ရယ္ခ်င္စိတ္ မျဖစ္မိသလိုပါဘဲ။ အသက္ အရြယ္ေၾကာင့္လို႔ေျပာရင္လဲ သိပ္ေတာ့မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ ရယ္တယ္ဆိုတာ အသက္အရြယ္နဲ႔မွ မဆိုင္တာ။ တခုရွိတာက သည္ပံုျပင္ေလးေတြ (ဆိုပါေတာ့) ကို ထူးထူးျခားျခား အမွတ္ရမိေစတဲ့ အေတြးေတြက ရယ္စရာ မဟုတ္ၾကတာပါဘဲ။ အမွတ္ရပံုဆန္းေတာ့ ဆန္းသားလား။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီကြယ္ခဲ႔တာ ရာစုႏွစ္ဝက္တင္းတင္း ရွိခ့ဲပါၿပီ။ ဒီမိုကေရစီက်ေပ်ာက္ သလား၊ ခိုးဝွက္ လုယူခံရသလား အျငင္းပြားဘြယ္ျဖစ္ေပမဲ့ ျငင္းလို႔အက်ိဳးမ်ားမယ္ မထင္ပါဘူး။ ႏွစ္ငါးဆယ္ ဒီမိုကေရစီေပ်ာက္ ရွာပုံေတာ္ခရီးမွာ ဥစၥာရင္လို ဥစၥာရင္ခဲၾက၊ အရပ္ကူပါ လူဝိုင္းပါျဖစ္ၾက ရင္း ေပးဆပ္ရသမွ် အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္ေတြ၊ ဆံုးရံႈးရသမွ်ညီညြတ္မႈေတြ၊ လြင့္ေမ်ာရသမွ် အနာဂါတ္ေတြ၊ ရပ္ေက်ာ္ရြာေက်ာ္ ကမၻာေက်ာ္ေအာင္ က်ဆင္းခဲ႔ရသမွ် သိကၡာတရားေတြဟာ စာဖြဲ႔ မွမကုန္ႏိုင္ပါဘဲလား။ အဆိုးဆံုး (ကၽြန္ေတာ့္အထင္) ကေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈပါဘဲ။ အမႈမဲ႔ အမွတ္မဲ႔ ေနခဲ့ၾကၿပီး ရုတ္တရက္ သေဘာ မတူႏိုင္ၾကရင္ေတာင္မွ ေစ႔ေစ႔ေတြးရင္ ေရးေရးေပၚ ဆိုသလို ျမင္ႏိုင္ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ ျမင္ၾကပါေစလို႔လဲ ေမွ်ာ္လင့္မိပါရဲ႕။ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ခ်င္တဲ႔အတိုင္း မျဖစ္ႏိုင္သေရြ႕ တိုးတိုးတက္ေနမဲ႔ အဲသည္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြဟာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး၊ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မေရြးသလို ဘက္လဲ မေရြးတတ္ပါဘူး။ ဆိုလိုတာက မေရွာင္လြဲႏိုင္သမွ် အားလံုး ခါးစီးခံၾကရဦးမယ္ ဆိုတဲ႔သေဘာပါ။ စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ ေတြးၾကံလုပ္ကိုင္မႈေတြ ဘယ္လို ဆက္စပ္ေနတယ္ ဆိုတာရယ္၊ အဲဒါေတြေၾကာင့္ တဦးခ်င္းဘဝကေန တႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအထိ ဘယ္၍ဘယ္မွ် အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္ သိဘို႔ရာ မခဲယဥ္းေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။
ခုျမင္ၾကားေနရတာေတြက ဟိုေခတ္ ဆရာေတာ္တပါး အမိန္႔ရွိခဲ့ဘူးတဲ႔ (သာယာဝတီ ဦးေညးယ်လို႔ မွတ္သားဘူးပါတယ္) "က်ဴပ္တို႔လူမ်ိဴးေတြဟာ စကားစပ္တိုင္း လက္ညွိဳးေလးနဲ႔ ထိုးထိုးၿပီး ဒီဟာ က်ဳပ္ဟာ၊ ဟိုဟာက်ဴပ္မိဘဟာ၊ ဟိုဘက္က က်ဴပ္ဘိုးဘြားဟာနဲ႔ ျပၾကရ ေျပာၾကရတာ အေမာ။ တကယ္တန္း စာရင္းခ်ဴပ္လိုက္ေတာ့ ပိုင္ပိုင္ဆိုင္ဆိုင္ဆိုလို႔ အဲဒီေငါက္ေငါက္ထိုးေနက် လက္ညိွဳး ေလးသာ က်န္ေတာ့တာကလား" ဆိုတာကို အမွတ္ရစရာပါ။ ဝမ္းနည္းဘို႔ ေကာင္းတာကေတာ့ တေခ်ာင္းသာက်န္တဲ့ အဲဒီလက္ညိွဳးနဲ႔မယ္မယ္ရရ ျပစရာမရွိေတာ့တဲ႔အခါ ဒီလိုျဖစ္တာ သူ႔ေၾကာင့္ သူတို႔ေၾကာင့္ရယ္လို႔ လက္ညွိဳးကို အနားမေပးစတမ္း တျခားလွည့္ၿပီး ထိုးၾကျပန္တာပါဘဲ။ သည္ပံုဆို မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ အတြက္ အေမြဆိုလို႔ လက္ညွိဳးရယ္၊ လက္ညိွဳးထိုးလြယ္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ရယ္ ဒါဘဲ က်န္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။

ဒီႏွစ္အတြင္း ႏိုင္ငံမွာ တမတ္သားအစိုးရလို႔ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ အမနာပခံရတဲ႔ စစ္တပိုင္း ဒီမိုကေရစီ အစိုးရတက္လာတယ္။ ဒီအစိုးရဟာ ဒီမိုကေရစီ ေပ်ာက္ဆံုးမႈႀကီးရဲ႕ လက္သည္လို႔ အမ်ားစြပ္စြဲခံထား ရသူေတြနဲ႔ တႏြယ္ငင္ တစင္ပါျဖစ္ေၾကာင္း အထူးေျပာစရာ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒါ႔အျပင္ နာဂစ္ဥပေဒ လို႔ သမိုင္းမွာဥဒါန္းတြင္ရစ္မဲ႔ အျငင္းပြားဘြယ္ အခ်င္းမ်ားဘြယ္ (ပြားလဲပြား၊ မ်ားလဲမ်ားလ်က္ပါဘဲ) အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ေခါင္းကိုင္ဖခင္ ျဖစ္တာလဲ ရပ္သိရြာသိကမၻာသိျဖစ္ပါတယ္။

ဒီၾကားထဲ ဖြတ္ထဲမွာမွ ဒို႔က ဖြတ္က်ားေဟ႔လို႔ မေႄကြးေၾကာ္ရံုတမည္ လုပ္ခ်လိုက္ပံုက အျမင္ေကာင္း ဝိုင္းစည္ရံု လူေခၚတဲ႔ အေနနဲ႔ ကိုယ့္္ဖဲကိုယ္ဆင္ ကိုယ္ခ်ိဳး ကိုယ္တိုင္ေဝၿပီး ေသခ်ာၿပီဆိုမွ "ကစားခ်င္ရင္ ဝိုင္းထဲဝင္ၾက" လို႔ မ်က္ႏွာထားတင္းတင္း စိန္ေခၚခဲ႔တာပါဘဲ။ ဖြတ္က်ားဆိုလို႔ လူရႊင္ေတာ္ ေမာင္ေမတၱာ တန္ေဆာင္တုိင္ မီးထြန္းပြဲ တခုမွာထုတ္ခဲ႔ဘူးတဲ႔ ပ်က္လံုးတခုကို အမွတ္ရရျပန္ပါတယ္။ "ေဟ႔ ဖြတ္က်ားေျပာခံရလို႔ ဒို႔ကမနာေပါင္၊ စဥ္းစားၾကည့္ေလ ဖြတ္ျဖစ္ရတာေတာင္ အက်ားအက်ားေလးနဲ႔ ဘယ္ေလာက္လွ သလဲ" တဲ႔။ ထားပါေတာ့။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ရံႈးမယ္မွန္းသိရက္နဲ႔ ဝိုင္းထဲဝင္ခဲ့ၾကသူေတြရွိသလို၊ မတရားရင္ မကစား စတမ္း တင္းခံခဲ႔ၾကသူေတြလဲ အမ်ားအျပားပါ။ ေဘးထိုင္ေဘးထိုးရင္း ေဘးတီးသူေတြ ရွိၾကတာလဲ မဆန္းလွပါဘူး။ အမ်ားစုေသာ ျပည္သူေတြ အားကိုးယံုၾကည္ၿပီး အစဥ္တစိုက္ ေထာက္ခံခဲ႔ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီႀကီးက ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားအေနနဲ႔ အခိုင္အမာရပ္တည္ခဲ႔တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး အားတက္စရာ ျဖစ္ခဲ႔ရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အဲသည္ပါတီႀကီးဟာ ခုနဝိုင္းႀကီး တရားမွ်တစြာ (ႏိုင္ငံ႔အက်ိဳးအတြက္) လႈပ္ရွားသက္ဝင္ႏိုင္ေရး အလို႔ငွါ ဝိုင္းထိပ္မွာထိုင္ေစဘို႔ ၈၀% ေသာ ျပည္သူေတြ လြန္ခဲ႔ေသာ အႏွစ္၂၀ ကတည္းက တင္ေျမွာက္ခဲ႔ၾကၿပီးသားပါ။ ဒါဟာ ရယ္အားထက္ ငိုအားသန္ ေစမယ္႔ အရယ္ရဆံုး ပ်က္လံုးတခု ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ႏူနာက်ရာက ဝဲစြဲခံ လိုက္ရတဲ့ အျဖစ္လို႔ေျပာရင္လဲ မွားမယ္မထင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရာဂါက အဲသည္ေလာက္ သည္း ေနတာပါ။ မွ်မွ်တတေျပာရရင္ ဒီအေတာအတြင္း "တိုးတက္မႈ" လို႔ မျမင္ႏိုင္ၾကေသးရင္ေတာင္မွ "ျဖစ္ေပၚမႈ" ေလးေတြ အစဥ္တစိုက္ ရွိခဲ႔တာကိုလည္း (ဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွ) မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္ပါဘူး။

ျမစ္ဆံု ကိစၥဟာ အထင္ရွားဆံုး သာဓကပါ။ ျမစ္ဆံုအပါအဝင္ အေၾကာင္းအရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ႏွစ္၅၀ အတြင္း မရွိခဲ့ဘူးတဲ့ မီဒီယာရဲ႕ ထိေရာက္တဲ့အခန္းက႑၊ ျပည္သူေတြ အသံထြက္ ညည္းတြား ရံုမက စိတ္ခ်ဥ္ေပါက္ရင္ ကမၻာ့အျမင့္ဆံုး အဖြဲ႔အစည္းထိ ေျဗာင္တိုင္ ႏိုင္ၾကတဲ့ မဆိုစေလာက္ အခြင့္အေရး။ ျပင္ဆင္ဘို႔ ေလးလံေနဆဲ ျဖစ္သည့္တိုင္ မွားယြင္းအဆီအေငၚ မတည့္မႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္လို႔ ဝန္ခံလာတဲ့ ဝိုင္းႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ အသံ စတာေတြဟာ အထင္အရွားျဖစ္ၾကပါတယ္။ 

ျငင္းစရာမရွိၾကံဖန္ျငင္းၿပီး တိုေရရွားေရလုပ္ေနတဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားကိစၥကိုေတာ့ ေစ်းဆစ္ ေကာင္းတဲ့အရာ မဟုတ္လို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ တကယ့္သားေကာင္းေတြ ျပည္သူ႔ရင္ခြင္ထဲ အကုန္အစင္ ျပန္ေရာက္မွဘဲ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈအေနနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ၾကရေအာင္ပါ။ မယံုၾကည္ႏိုင္သူေတြ အမ်ားအျပားရွိေနၾကဆဲမို႔ (မယံုတာအျပစ္လို႔မျမင္ပါ) မွတ္တမ္းတင္ဘို႔ ျဖစ္ကိုျဖစ္လာရမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တဦးတည္း အေနနဲ႔ ယံုၾကည္ေၾကာင္းကိုေတာ့ အရဲစြန္႔ ေဖၚျပပါရေစ။ အစိုးရဆိုတာ ျပည္သူ႔ အသံ နာခံရတယ္ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီသခၤမ္းစာ ဝမ္းအိုဝမ္းကို ေၾကညက္လိုတဲ့ လကၡဏာေလးေတြ ေတြ႔လာရလို႔ ေျပာရျခင္းပါ။ ယံုခဲသူေတြ တစိုက္မတ္မတ္ ေထာက္ျပေနတဲ့ နယ္စပ္က ေသနတ္သံ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လဲ ဒီအတိုင္း ျဖစ္လာလိမ္႔မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။

ဒါေတြဟာ ျပည္သူတို႔အက်ိဳးငွါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွာေနတဲ့၊ စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား အနစ္နာခံျပီး ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ အရာေတြရဲ႕ အစအနေလးမွ်သာ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ မျငင္းလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခရီးတေထာင္ကြာေဝးတဲ့ ခရီးတခုရဲ႕အစဟာ ပဌမေျခလွမ္းသာျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့စကားကိုလဲ မေမ႔ၾက ေစခ်င္ပါဘူး။ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္လံုးလံုး ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတဲ့ ခရီးၾကမ္းႀကီးကလဲရွိေသးတာေၾကာင့္ ခုမွ ခရီးအစလို႔ သတ္မွတ္ရမွာခက္ေနရင္လဲ အဲသည္ခရီးၾကမ္းေၾကာင့္ ဒီခရီးျဖစ္လာတယ္၊ အဲသည္ခရီး ဟာ ခုခရီးရဲ႕ အေထာက္အကူတရပ္ ျဖစ္တယ္လို႔ (ယထာဘူတက်က်) ႏွလံုးသြင္းလိုက္ႏိုင္ၾကရင္ အဆင္ေျပေကာင္းရဲ႕လို႔ ယူဆပါတယ္။ ေလွ်ာက္ၿပီးသားမွ ခရီးအစစ္ ဒါမွလိုရာေရာက္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ခ်လက္ခ် ဝင္သာေအာင္ ဒီဝင္ေပါက္ႀကီး အစအထိျပန္ ေရႊ႕ေပးရမယ္ရယ္လို႔ အတင္းခံ ဇြတ္တိုး ႀကိဳးစား လိုၾကေသးရင္ေတာ့ (ျပည္သူေတြရဲ႕ လက္ရွိဒုကၡေတြအသာထား) ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ ပိုက္ဆံ ေပ်ာက္တဲ့ အမယ္ႀကီး ဘာမ်ားကြာဦးမွာလဲလ႔ို ေမးစရာ ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။

ခုဘဲ ေျပာခဲ႔တဲ႔ပဌမ ေျခလွမ္းကို အခိုင္အမာျပင္ဆင္ဘို႔ အခြင့္အလမ္းတခုလို႔ ယူဆႏိုင္ေကာင္းတဲ့ ျဖစ္ေပၚမႈတရပ္ ျမင္လာရျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လဲ ဒီမိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သားေတြပါ၊ အမ်ား အသိအမွတ္ျပဳထားခဲ့သမွ် ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္ စသျဖင့္ တိုးတိုးတဖံု က်ယ္က်ယ္ တမ်ိဳး ေလသံပစ္ခဲ့ၾကတဲ႔ ဝိုင္းထဲကလူႀကီးေတြဟာ ေစာေစာကေျပာသလို ကစားခ်င္ရင္ ဝိုင္းထဲဝင္ခဲ႔၊ မဝင္ရင္ ရပ္ၾကည့္ခြင့္ေတာင္ မရွိေစရဆိုရာကေန ဝိုင္းထဲဝင္ခဲ႔ပါ တရားသျဖင့္ ျဖစ္ေစရပါမယ္ လို႔ ေျပာလဲေျပာ၊ ျပလဲျပတဲ့အေနနဲ႔ သူ႔စည္းမ်ဥ္းသူျပင္ၿပီး အျပဳသေဘာ ေဆာင္လိုက္တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီျဖစ္ေပၚမႈဟာ အလြယ္တကူ မိုးေပၚကက်လာတာ မဟုတ္သလို တခ်ိဳ႕ေဝဖန္သလို ေထာင္ေခ်ာက္ ဒါမွမဟုတ္ က်ားငစဥ္းလဲရဲ႕ ဥပုသ္ ေခၚသံလို႔လဲ (ကၽြန္ေတာ္ေတာ့) မထင္ပါဘူး။ ျပည္သူရဲ႕အင္အား ကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္းတရပ္ လို႔သာျမင္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြညီညြတ္ေနသေရြ႕ ဒီလိုျဖစ္ေပၚမႈေတြ ဆက္လက္ေပၚေပါက္လာလိမ္႔မယ္ျမင္မိသလို ျဖစ္ေပၚမႈကေန တိုးတက္မႈေတြ ရရွိဘို႔ မဆုတ္မနစ္ ပိုမို ညီညြတ္ၾကဘို႔လဲ လိုအပ္မွာပါ။ ျပည္သူ႔အင္အားဆိုတာကို အလြဲမသံုးမိၾကေစဘို႔ကိုသာ သတိခ်ပ္သင့္ တယ္လို႔လဲ ပညာရွိသတိျဖစ္ခဲဆိုသလို ေျပာပါရေစ။

ဝိုင္းထဲဝင္ဘို႔ ဖိတ္ေခၚတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တစ္ဘက္ပါတီႀကီးကလည္း အေလးထားစဥ္းစားတဲ့ အတြက္ ဝမ္းသာရသလို ျပည္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ ဝင္သင့္ရင္ဝင္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားရွိေၾကာင္းသိရလို႔လည္း တိုးၿပီးေလးစားရပါတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာရွိရျပန္တာက အဲဒီသတင္းကို သာဓုမေခၚႏိုင္ၾကသူ အမ်ားစု ဟာ အဲသည္ပါတီထဲကနဲ႔ ပါတီဘက္ေတာ္သား ဒီမိုကေရစီဝိုင္းေတာ္သားေတြ ျဖစ္ေနၾကတာပါဘဲ။ ဦးတည္ခ်က္တူသူခ်င္း အယူအဆမတူလို႔ ေျပာၾကဆိုၾက ေဝဖန္ေထာက္ျပၾက တာေတြရွိသင့္ ျဖစ္သင့္ တယ္ဆိုေပမဲ့ စကားေနာက္တရားပါၿပီး အေရးႀကီးဆံုးအခ်ိန္မွာ ေသြးမစည္းျဖစ္ၾကမွာေတာ့ (ျပည္သူ ေတြ အတြက္) စိုးရိမ္စရာပါ။ လူနည္းစုပင္ျဖစ္ေစကာမူ ျပည္သူေတြအားထား ခံရတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းႀကီး တခုျဖစ္တဲ့အတြက္ တဦးခ်င္းက႑ဟာလဲ အေရးပါလွပါတယ္။ တဦးခ်င္းတေယာက္ခ်င္း အေနနဲ႔လဲ ဒါကို သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ မိမိအက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ပါတီအက်ိဳးစီးပြားယွဥ္ရင္ ပါတီအက်ိဳးစီးပြားကို ဦးစား ေပးရမယ္၊ ပါတီအက်ိဳးစီးပြားနဲ႔႔ ျပည္သူအက်ိဳး စီးပြားယွဥ္ရင္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြား ကို ဦးစားေပးရမယ္ ဆိုတဲ့မူဟာ မဆလ လို႔ အမ်ားသိၾကတဲ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီမွာေတာင္ ရွိခ့ဲဘူးတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္ဟာႏိုင္ငံေရးသမား မဟုတ္သလို ႏိုင္ငံေရးဂုရု တေယာက္လဲ မဟုတ္ရပါဘူး။ ထမင္းစား ေရေသာက္တာလဲ ႏိုင္ငံေရးဘဲဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသတၱဝါ အျဖစ္ေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ခံယူထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းေတြ၊ သတင္းပလင္းေတြ အေပၚဆင္ျခင္မိရာက တခါတခါေတာ့ ႏိုင္ငံေရးဆရာသမားေတြကို ေမးခ်င္စိတ္ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒီေန႔လိုကိစၥမ်ိဳးေတြ မွာဆိုပါေတာ႔။ စိတ္မရွိဘူးဆိုရင္ေပါ႔ေလ။ ျပည္သူကို ကိုယ္စားမျပဳတဲ့ ျပည္သူတေယာက္ အေနနဲ႔ပါ။

တေၾကာ့ျပန္ၿပီး ေရးေရးေလး ေပၚလာတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ဒီတခါတကယ္ လက္ဆုတ္လက္ကိုင္ ျပဳႏိုင္ၾကရေအာင္ ညွိၾကႏိႈင္းၾက၊ ေတာင္းဆိုၾက၊ ကမ္းလွမ္းၾက၊ ဆံုးျဖတ္ပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ ေဖၚၾက လုပ္သူေတြ လုပ္ေနၾကပါၿပီ။ ဒီမွာပါဝင္သူေတြ ပါဝင္ခြင့္ရွိသူေတြ အေနနဲ႔ (အမယ္အို ပိုက္ဆံ ေပ်ာက္သလို) ရသမွ်ယူ အရင္ဟာလက္ညွိဳးထိုးၿပီး အရႈံးအျမတ္တြက္ရင္း အေတာမသတ္ႏိုင္ျဖစ္ ေနၾကမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ (ေမာင္ေကာက္လို ဇြဲနဘဲနဲ႔) ဒီမိုကေရစီ လိုသလိုမွမရရင္ ႏွပ္ေခ်းေတာင္ မညွစ္ဘူးကြလို႔ ေခတ္သစ္ဇာမဏီ ဇာတ္လမ္းတြဲႀကီး မၿပီးႏိုင္မစီးႏိုင္ ကၾကဦးမွာလားလို႔ပါ။ ထပ္ၿပီး မရိုေသ႔စကားေျပာရရင္ ေစတနာနဲ႔ မရြံမရွာညွစ္ေပးသူ ေပၚလာခဲ့ရင္လဲ ညွစ္ၿပီးသားႏွပ္ေတြ ျပန္ေရာ တပ္ခိုင္းၾကဦးမွာလားလို႔ ေမးခ်င္တာပါဘဲ။

ေမးတာကို စိတ္ရွိမယ္ဆိုရင္လဲ မရယ္ရတဲ့ပ်က္လံုးတခုလို႔သာ မွတ္ယူၾကပါေတာ့။

ေလာကပါလ

ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္အေရွ႕ဖက္မုဒ္ရွိ ေၾကးသြန္းဘုရားႀကီးေရွ႕တြင္ ယေန႔ လံုျခံဳေရးတင္းၾကပ္...

Posted: 16 Nov 2011 06:47 AM PST

ယေန႔ ျမင္ေတြ႔ရတဲ့ လံုျခံဳေရး တင္းၾကပ္ထားတဲ့ ျမင္ကြင္း
ယေန႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္အေရွ႕ဖက္မုဒ္ရွိ ေၾကးသြန္းဘုရားႀကီးေရွ႕ ျမင္ကြင္း..
(ဓာတ္ပံု ဒီမိုေကာင္းကင္၊ ဒီမိုေဝယံ)
၁၅ရက္ေန႔က မႏၱေလးျမိဳ႕မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပပြဲ အျပီး ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ေရႊတိဂုံ အေရွ႕ဖက္မုဒ္ရွိ ေၾကးသြန္းဘုရားၾကီး ေရွ႕မွာ သံဃာေတာ္ေတြ စုေဝးမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းမ်ားထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္..။ ယေန႔ ၁၆ရက္ေန႔မွာေတာ့ အဆိုပါသတင္းေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာမွ လံုျခံဳေရးကို အထူးတင္းၾကပ္ ထားခဲ့ပါတယ္..။

ယေန႔ မႏၱေလး၊ မစိုးရိမ္တိုက္(ေဟာင္း)က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားပြဲ (၁၆၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၁၁)
ကိုညိဳၾကီး ေဖ့စ္ဘြတ္မွ
ယမန္ေန႔(၁၅၊ ၁၁၊ ၂၀၁၁)က မႏၱေလး၊ မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီး၊ မဟာဗုဒၶ၀င္ဗိမာန္ေတာ္ႀကီးတြင္ ဆရာေတာ္ ဦးေသာပါက အပါအ၀င္ သံဃာငါးပါး ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆႏၵျပဳပြဲ ဒုတိယေန႔အျဖစ္ မႏၱေလး၊ ၈၇ လမ္း၊ ၃၆x၃၇ လမ္းၾကားရွိ မႏၱေလးမစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္ေဟာင္း သုတၱန္ေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕၌ ယေန႔ (၁၆၊ ၁၁၊ ၂၀၁၁) က်င္းပဆင္ႏႊဲခဲ့ပါသည္။

ပရိသတ္ ...ဦးေရ ၃၀၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေန႔လည္ ၁ နာရီက စတင္သည့္ အဆိုပါ အခမ္းအနားသည္ ေန႔လည္ ၂ နာရီတြင္ ၿပီးဆံုးခဲ့ပါသည္။

အခမ္းအနားကို ေမတၱာသုတ္သံၿပိဳင္ ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး အမွတ္တရ ေမတၱာပို႔စာသားမ်ား သံၿပိဳင္ရြတ္ဆိုျခင္းတို႔ျဖင့္ အဆံုးသတ္ခဲ့ပါသည္။

အခမ္းအနားအၿပီးတြင္ "သမၼတႀကီးအား ေတာင္းဆိုထားေသာ အခ်က္သံုးခ်က္ကို သေဘာတူ ေထာက္ခံၾကေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလားသူ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ တကာ၊ တကာမမ်ား၏ လက္မွတ္မ်ား" အား ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆရာေတာ္မ်ားက ေကာက္ခံ ခဲ့ေသးေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။

ညိဳႀကီး
You are subscribed to email updates from ဒီမိုေဝယံ
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

No comments:

Post a Comment