"ၿမန္မာလူမ်ိဳးက ႏွစ္ေယာက္ရွိရင္ ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲတယ္။ သံုးေယာက္ရွိရင္ သံုးဂိုဏ္းကြဲတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မညီညြတ္ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ မတိုးတက္တာ " ႏိုင္ငံေရး အလုပ္ကိုမႏွစ္ၿမိဳ႔တဲ့လူစားမ်ားရဲ့ ပါးစပ္ကအၿမဲတမ္းႀကားရေလ့ရွိတဲ့ စကားၿဖစ္တယ္။
ၿမန္မာမွာမကြဲတာမရွိတဲ့
သူတို႔စကား ခုိင္မာေစဖို႔အတြက္ ကြန္ၿမဴနစ္ေတြလည္း ကြဲတယ္။ ၿပည္သူ႔ရဲေဘာ္ေတြလည္း ကြဲတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္လည္း ကြဲတယ္။ ဖဆပလလည္းကြဲတယ္။ ပထစလည္း ကြဲတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ဂ်ီစီဘီေအလည္းကြဲ၊ သခင္ေတြလည္းကြဲ၊ မကြဲဘူးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုမွကို ၿမန္မာၿပည္မွာ မရွိဘူးလို႔ ဆက္ေၿပာခ်င္ေၿပာပါလိမ့္ဦးမယ္။ ဘယ္သူေတြက အဲဒီလိုေၿပာႀကတာလဲလို႔ ႀကည့္လိုက္ရင္၊ အမ်ားစုဟာ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အခါမွာမွ အမ်ားအေရးကို ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေလ့မရွိဘဲ၊ ကိုယ့္အေရး၊ ကိုယ့္မိသားစုအေရး တစ္ခုတည္းကိုသာ အေလးထားလုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိသူေတြၿဖစ္တယ္ ဆိုတာေတြ႔ရလိမ့္မယ္။
သက္သက္ရမယ္ရွာတာ
တကယ္ေတာ့ ဒီလူေတြဟာ အမ်ားအက်ိဳး၊ ရပ္က်ိဳးရြာက်ိဳး သူတို႔မလုပ္တာကို ခုခံကာကြယ္ဖို႔အတြက္ သက္သက္မဲ့ရမယ္ရွာၿပီး ေၿပာႀကတာၿဖစ္တယ္။ လူ႔ေလာကမွာ ရုပ္ခ်င္းခြဲမရေအာင္ တူတယ္ဆိုတာသာရွိၿပီး စိတ္သေဘာထားခ်င္း တစ္ထပ္တည္း တစ္သားတည္းက်ေအာင္ တူတယ္ဆိုတာမရွိဘူး။ ဒါသဘာ၀တရား ၿဖစ္တယ္။ ရုပ္ခ်င္းတူတဲ့ အ ႁမႊာခ်င္းေတာင္မွ စိတ္ခ်င္းအေတာ္တူေပမယ့္ အားလံုးတစ္သားတည္းက်ေအာင္ တူတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ မတူတဲ့ေနရာေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ မိဘနဲ႔သားသမီးလည္း အလားတူပဲ။ စရိုက္မတူတာေတြရွိသလို အႀကိဳက္မတူတာေတြလည္းရွိတယ္။ ဒါဟာ လူ႔ေလာကရဲ့ ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္သဘာ၀ပဲ။ အဆန္းမဟုတ္ဘူး။ အၿပစ္ေၿပာစရာလည္းမဟုတ္ဘူး။
စစ္မၿဖစ္ဘူးတဲ့ နုိင္ငံမရွိ
ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွ သူမ်ားထက္ထူးၿပီးကြဲႀကတာမဟုတ္ဘူး။ မညီမညြတ္ၿဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကမၻာေပၚမွာရွိသမွ် ႏိုင္ငံတိုင္း၊ လူမ်ိဳးတိုင္း မကြဲဖူးတဲ့ႏိုင္ငံ၊ စစ္မၿဖစ္ဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွမရွိပါဘူး။ တိုးတက္ထြန္းကားေနတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာလည္း အယူအဆမတူ ကြဲၿပားႀကလို႔ သူ႔ပါတီ၊ ကိုယ္ပါတီဆိုၿပီး သီးၿခားခြဲေထာင္ထားႀကတာပဲ။ ဂ်ပန္နိုင္ငံရဲ့ သက္တမ္းအရွည္ဆံုး အာဏာရပါတီႀကီးၿဖစ္တဲ့ အယ္လ္ဒီပီပါတီဆိုရင္ ပါတီတစ္ခုတည္းမွာကို သီးၿခားအုပ္စုကြဲေတြ တစ္ဒါဇင္ေလာက္တရား၀င္တည္ရွိေနတာ ၿဖစ္တယ္။
လူလားမေၿမာက္ေသးလို႔
ကြဲႀက၊ ၿပဲႀကတယ္ဆိုတာက အယူအဆခ်င္း၊ ယံုႀကည္ခ်က္ခ်င္း၊ မတူလို႔မဟုတ္ဘူး။ ဦးေႏွာက္လူလား မေၿမာက္ေသးလို႔နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးမရင့္က်က္ေသးလို႔ၿဖစ္တာ။ လူလားေၿမာက္ရင့္က်က္ၿပီဆိုရင္ အၿမင္အယူအဆ မတူတာဟာ လူ႔သဘာ၀ပဲလုိ႔ နားလည္ၿပီး သည္းခံႏိုင္တယ္။ အတူတြဲၿပီး လုပ္နိုင္ကိုင္ႏိုင္တယ္။ လူ႔ဘံုလူ႔ေလာကဆိုတာ မတူတဲ့လူေတြအတူတြဲၿပီး မတူတဲ့အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြကို တစ္ဦးခ်င္း ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ လုပ္ႀကကိုင္ႀကရင္းက ၿဖည္းၿဖည္းခ်င္း တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာခဲ့တာၿဖစ္တယ္။
ထင္းစည္းဥပမာ
တစ္ေသြးတစ္သားတည္း ေပါင္းစည္းညီညြတ္တယ္၊ ေရကိုသားလို႔ အႀကားမထင္သလို ေပါင္းစပ္တယ္ ဆိုတာေတြက စကားအၿဖစ္ေၿပာတာ သက္သက္ပဲ။ တကယ္လက္ေတြ႔တည္ရွိႏိုင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ထင္းစည္းတစ္စည္းလို စည္းလံုးညီညြတ္တယ္ဆိုတဲ့ ပံုေဆာင္စကားကမွ လူေလာကမွာ သဘာ၀ က်စြာ ၿဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေပါင္းစည္းညီညြတ္ေရးၿဖစ္တယ္။ ထင္းစည္းတစ္စည္းမွာ အမ်ိဳးအစားမတူတဲ့၊ အတိုအရွည္ မညီတဲ့ ထင္းေခ်ာင္းေတြကို ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ စုၿပီးစည္းထားလိုက္တာၿဖစ္တယ္။ ေပါင္းစည္းထားတဲ့အတြက္ လိုရာအရပ္ေရာက္ေအာင္ သက္သက္သာသာလြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ သယ္ပိုးသြားႏိုင္တယ္။ အလြယ္တကူ က်ိဳးပဲ့မသြားဘူး။
ဘံုအက်ိဳးစီးပြားအတြက္
လူ႔ေလာကဆိုတာလည္း အတူတူပဲ။ အေသြးအေရာင္၊ အမ်ိဳးအႏြယ္မတူ ကြဲၿပားၿခားနားတဲ့ လူအမ်ားအၿပားဟာ တူညီတဲ့ပန္းတိုင္တစ္ခုကို ေရာက္ဖို႔အတြက္ ဘံုအက်ိဳးစီးပြားဆိုတဲ့ ႀကိဳးနဲ႔စုစည္းၿပီး ခရီးသြားေနတာၿဖစ္တယ္။ တူညီတဲ့ ပန္းတိုင္ဆိုတာကေတာ့ ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး လူတိုင္းလူတိုင္း မေတာင့္မတ မေႀကာင့္မႀက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနထိုင္ႏိုင္တဲ့ သာယာေရႊၿပည္ၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သာယာေရႊၿပည္ကိုေရာက္ရင္ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ အသားေရာင္မေရြး၊ လူသားအားလံုး ခံစားရမွာဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္းခံစားရမယ္။ သူလည္းခံစား ရမယ္ေပါ့။ အဲဒီလို ခံစားခ်င္စိတ္က ဘံုအက်ိဳးစီးပြားၿဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းက ညီညြတ္ေရးဆိုတာ တူညီတဲ့ ဘံုအက်ိဳးစီးပြားတစ္ခုအတြက္ ပူးတြဲေနထိုင္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းၿဖစ္တယ္။
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္
ဘံုအက်ိဳးစီးပြားခ်င္း တူရင္တြဲလုပ္တယ္။ မတူရင္တြဲမလုပ္ဘူး။ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ကိုယ့္ဖာသာလုပ္တယ္။ ဒါသဘာ၀ပဲ။ ဘာမွမထူးဆန္းဘူး။ အၿပစ္ေၿပာစရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ကကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ လမ္းကသြားသလို၊ သူလည္းသူႀကိဳက္တဲ့ လမ္းကသြားပါေစ။ ဒါလူတိုင္းရဲ့ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးပဲ။ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ၿမတ္ႏိုးသလို သူလည္းသူ႔အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထားမွာပဲ။ ဒါကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး သူ႔အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထားေလးစားတာ၊ သူ႔အခြင့္အေရး သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အသံုးခ်တာကို ႀကည္ႀကည္ၿဖဴၿဖဴနဲ႔ လက္ခံေပးတာဟာ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ၿဖစ္တယ္။
လူသံုးမ်ိဳး
ဒီလိုေၿပာတဲ့အတြက္ အားလံုးဟာမိတ္ေဆြၿဖစ္တယ္၊ ရန္သူမရွိဘူးလို႔ေၿပာတာမဟုတ္ဘူး။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္းမွာ လူေကာင္း၊ လူဆိုး၊ လူယုတ္မာဆိုတာကေတာ့ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါမဆို ရွိေနတာပဲၿဖစ္တယ္။ လူေကာင္းကို မိတ္ေဆြအၿဖစ္ သေဘာထားရမယ္ဆိုတာကေတာ့ ေၿပာစရာမလိုဘူး။ လူတိုင္းသိတယ္။ လူဆိုးက်ေတာ့ ခြဲၿခားစဥ္းစားစရာရွိတယ္။ တခ်ိဳ႔က အရက္ေသစာေသာက္စားမူးရစ္တဲ့သူ၊ ေလာင္းကစား အလြန္အကြ်ံလုပ္သူကို လူဆိုးလို႔ေခၚတယ္။ သူ႔ဟာသူ ႀကိဳက္လို႔စြဲလို႔ေသာက္တယ္၊ ေလာင္းကစားလုပ္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဒုကၡ မေပးဘူးဆိုတဲ့သူမ်ိဳးကိုေတာ့ မိတ္ေတြအၿဖစ္မေပါင္းသင္းခ်င္ရင္ေတာင္၊ ရန္သူအၿဖစ္ သေဘာထားၿပီး ေရွာင္ဖယ္ေနစရာေတာ့ မလုိဘူးထင္ပါတယ္။
အမွားကိုၿမင္လို႔ၿပဳၿပင္ရင္
တခ်ိဳ႔ဆင္းရဲလြန္းလို႔ ႀကံမိႀကံရာႀကံရင္းနဲ႔ ခါးပိုက္ႏႈိက္ၿဖစ္၊ သူခိုးၿဖစ္သြားတာမ်ိဳးရွိတယ္။ သူတို႔ဟာ လူဆုိးေတာ့လူဆိုးပဲ၊ ဒါေပမဲ့ မတရားႏိုင္ထက္စီးနင္းနဲ႔ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းမလုပ္ဘူး။ သူတစ္ပါးသားပ်ိဳ၊ သမီးပ်ိဳကို ထိပါးေစာ္ကားမၿပဳဘူးဆိုရင္ေတာ့ လူယုတ္မာလို႔ေခၚတဲ့အဆင့္ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ သူတို႔အမွားကိုသိလို႔ ေနာင္တတရားရ ၿပဳၿပင္တယ္ဆိုရင္ ခြင့္လႊတ္သင့္သူကို ခြင့္လႊတ္ရမယ္။ ၿပဳၿပင္ေပါင္းသင္းသင့္သူကို ေပါင္းသင္းႏိုင္တယ္။ ေရွးေခတ္၊ ေရွးအခါ နာမည္ႀကီးတဲ့ ရွင္မေတာင္ ဓားၿပဂိုဏ္းႀကီးေတာင္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဖက္ဆက္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးထဲ ပါ၀င္လာၿပီး တိုင္းၿပည္ရဲ့ အဖိုးတန္သားေကာင္း၊ သမီးေကာင္းေတြၿဖစ္လာခဲ့ႀကတဲ့ သာဓကရွိပါတယ္။
ငေတမာၿပီးေရာ
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေသာက္စားမူးယစ္မႈမရွိဘူး၊ ေလာင္းကစားမလုပ္ဘူး၊ ဓားၿပလည္းမတိုက္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူေသေသငေတမာၿပီးေရာဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ တစ္ရြာလံုးငတ္ၿပီး ေသခ်င္ေသ ငါ့စပါးက်ီထဲက စပါးေတြေတာ့ထုတ္ေရာင္းမေပးနိုင္ဘူးဆိုၿပီး လူေတြတစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေသသြားတာကို ငုတ္တုတ္ထိုင္ႀကည့္ေနႏိုင္တယ္။ တခ်ိဳ႔က နိုင္တုန္းဖိေထာင္းထားတယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ အားနည္းသူေတြကို ႏိုင့္ထက္စီးနင္းညွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္တတ္တယ္။ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ မသိနားမလည္သူေတြကို လိမ္ညာလွည့္စားၿပီး ကုိယ္ေကာင္းစားဖို႔ ဂုတ္ေသြးစုပ္တတ္တယ္။ တခ်ိဳ႔က သူေတာ္ေကာင္းဟန္ေဆာင္ၿပီး လူမသိေအာင္ မေတာ္မတရား အလုပ္ေတြလုပ္တတ္တယ္။
ေမာရံုသာအဖတ္တင္
ဒီလူစားမ်ိဳးေတြကိုေတာ့ လူဆိုးဓားၿပထက္ေတာင္ ေႀကာက္စရာေကာင္းလို႔ လူယုတ္မာဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ပဲ ထိုက္တန္တယ္။ ဘယ္ေတာ့ဘယ္အခါမွ အေပါင္းအသင္းမလုပ္အပ္သူေတြညဖစ္တယ္။ ရန္သူအၿဖစ္ ၿပတ္ၿပတ္သားသားသတ္မွတ္ၿပီး ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ ရႈတ္ခ်ပစ္ရမယ္။ အားနာေနလို႔ မၿဖစ္ဘူး။ ညွာတာေထာက္ထားဖို႔ မတန္ဘူး။ လူယုတ္မာေတြက ေမတၱာတရားကို ဘယ္ေတာ့မွတန္ဖိုးထားတာ မဟုတ္ဘူး။ တရားေဟာေနရင္ ေမာရံုသာ အဖတ္တင္ပါလိမ့္မယ္။
လူသံုးမ်ိဳး" ေဆာင္းပါးက ၂၁.၀၂.၂၀၁၂ ထုတ္ News Watch Journal မွာ ပါတဲ့ ေဆာင္းပါး ၿဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment