Sunday, 26 February 2012




Posted: 24 Feb 2012 09:31 PM PST

အန္တီစုရဲ႕ကခ်င္မေနာေျမ စည္းရံုးေရးခရီးစဥ္ျမင္ကြင္း(Photo-Min kyaw khine)
၂၀၁၂ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၄ ရက္ေန႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထုတ္ မိုင္အိနိခ်ိ သတင္းစာပါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ REUNION, Union-1 ေဆာင္းပါး(ဘာသာျပန္)
ေဖေဖာ္ဝါရီလကို ႏွစ္တႏွစ္ရဲ႕ အလြန္အေကာင္းဆုံးလလုိ႔ ကၽြန္မ အၿမဲတမ္းေတြးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ဘခင္၊ ကၽြန္မမိခင္ဘက္ကအဘုိး၊ ေအဘရာဟင္လင္ကြန္း၊ ေဂ်ာ့ဝါ႐ွင္တန္၊ ကၽြန္မခ်စ္ခင္ ေလးစားရဆုံး အမ်ဳိးသားႀကီးမ်ားဟာ ေဖေဖာ္ဝါရီလမွာ ေမြးဖြားခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မငယ္စဉ္ ကတည္းက ေဖေဖာ္ဝါရီလကုိ ေကာင္းျမတ္ျခင္းနဲ႔ သူရ သတၱိရဲ႕လ လုိ႔ ႐ႈျမင္ခဲ့တာပါ။ ေဖေဖာ္ဝါရီလရဲ႕ က်က္သေရကုိ ထပ္ ေလာင္းေပါင္းျဖည့္ေပးလိုက္တာကေတာ့ လင္ကြန္းရဲ႕ေမြးေန႔ျဖစ္ တဲ့ ၁၂ ရက္ေန႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုေန႔နဲ႔ တထပ္တည္းက်ေနတာပါပဲ။ အဲဒီေန႔ကုိ ႏိုင္ငံရဲ႕လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္းမႈေတြစုေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုမ်ားစြာအတြင္း သေဘာတူညီခ်က္စာခ်ဳပ္ တခုကုိလက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့တာပါ။ ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ မႀကံဳစဖူး ထူး ကဲတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေျခလွမ္းတရပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၾကတဲ့ ႐ွမ္းျပည္က႐ြာ ကေလးကုိအစြဲျပဳမွည့္ေခၚခဲ့တဲ့ "ပင္လုံစာခ်ဳပ္"ဟာ ညီၫြတ္ေရးအတြက္ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့လုပ္နည္းပုံစံတခု မဟုတ္ခဲ့ေပမင့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရအျဖစ္ေတာ့ ကုိယ္စားျပဳခဲ့ပါတယ္။

ဒီႏွစ္ရဲ႕ေဖေဖာ္ဝါရီလဟာ ကၽြန္မရဲ႕ေျမာ္လင့္ခ်က္မ်ားကုိ မပ်က္ျပယ္ေစခဲ့ပါဘူး။ ၾကားျဖတ္ေ႐ြး ေကာက္ပြဲအတြက္ အဲန္အယ္လ္ဒီရဲ႕စည္း႐ံုးလံႈ႔ေဆာ္ေရးမ်ားကုိ ဇႏၷဝါရီလအကုန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ဘက္အၿမီးဖ်ား႐ွိ ထားဝယ္ၿမိဳ႕တြင္ မဂၤလာ႐ိွ႐ိွ နိမိတ္အေကာင္းဆုံး ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ရပါတယ္။

၂၃ ႏွစ္အတြင္း အဲဒီအရပ္ကုိ ပထမဆုံးသြားေရာက္ခဲ့တာပါ။ ေပ်ာ္႐ႊင္စရာလဲ ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ တနသၤာရီတုိင္းမွျပည္သူမ်ားရဲ႕ ေထာက္ခံအားေပးမႈဟာ အေရအတြက္အင္အားနဲ႔႔ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာမႈ မနိမ့္တာက္ုိေတြ႕ျမင္ရလုိ႔ စိတ္အားတက္ႂကြခဲ့ရပါတယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီရဲ႕ပထမပတ္အတြင္းမွာ ကၽြန္မတုိ႔ ပါတီရဲ႕စည္း႐ံုးလႈံ႕ေဆာ္ေရးဟာ ဟန္႔တားမႈအနည္းငယ္ ႐ိွလင့္ကစား သင့္တင့္တဲ့အ႐ိွန္အဟုန္ရလာ ခဲ့ပါတယ္။ လူထုစု႐ံုးမႈအတြက္သင့္တင့္တဲ့ေနရာအခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ မႏၱေလးကုိသြားဘုိ႔ခရီးစဉ္ကုိ ေ႐ႊ႕ဆုိင္းလုိက္ရပါတယ္။ ဒါေပမင့္ ဧရာဝတီတုိင္းရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့ ပုသိန္ၿမိဳ႕နဲ႔ ကၽြန္မမိခင္ရဲ႕ေမြးရပ္ ေျမျဖစ္တဲ့ ေျမာင္းျမၿမိဳ႕ေတြကုိေတာ့ စီစဉ္ထားတဲ့အတုိင္း သြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ရန္ုကန္ၿမိဳ႕ကေန နံနက္ေစာေစာ ကၽြန္မတုိ႔ စတင္ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ လမ္းတေလွ်ာက္႐ြာေတြက အားေပးေထာက္ခံသူအမ်ားအျပားဟာ အဲန္အယ္လ္ဒီ အလံငယ္ေလးမ်ားေဝွ႔ရမ္းရင္း ပန္းမ်ားနဲ႔ မ်ဳိးကြဲ လက္ေဆာင္မ်ားေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ေနၾကတဲ့အတြက္ ခရီးပင့္ ေႏွးေကြးေစခဲ့ပါတယ္။ လက္ ေဆာင္ေတြအထဲမွာ ႐ိုးရာေဆးေရးပုသိန္ထီးမ်ားပါတဲ့အတြက္ ေန႔လည္ပုိင္းမွာ အသုံးဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ပုသိန္ကုိေရာက္ေတာ့ သတ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ေနာက္က်ေနခဲ့ပါတယ္။ ေနကလဲ အေတာ္ကုိပူေနပါၿပီ။ ေဒသဆုိင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးက ထုိေန႔တြင္ေက်ာင္းတက္ရက္မပ်က္ကြက္ရန္၊ အရပ္ဘက္ဝန္ထမ္းမ်ားကုိ လဲ ခြင့္မယူရန္၊ ပုသိန္ေကာလိပ္မွေက်ာင္းသားမ်ားကုိလဲ ထုိေန႔တြင္ စာေမးပြဲငယ္တခုက်င္းပကာ မပ်က္မကြက္ေျဖဆုိရန္နဲ႔ ပ်က္ကြက္ပါက အတန္းတင္စာေမးပြဲကုိေျဖဆုိခြင့္မ႐ွိဟူ၍ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ လုိက္ပါတယ္။ ဒီလုိေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားဟာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားနဲ႔ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကို ေက်ာင္းမ်ားအတြင္းမွာသာ႐ိွေနေစဘို႔နဲ႔၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားနဲ႔ အရပ္ ဘက္ဝန္ထမ္းမ်ား အဲန္အယ္လ္ဒီကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ေထာက္ခံအားေပးမႈကုိ ထြက္ကာေဖာ္ထုတ္မျပႏိုင္ ေအာင္ တြက္ခ်က္ လုပ္ကုိင္ထားေၾကာင္း ေပၚလြင္လ်က္႐ိွေနပါတယ္။ ဒါေပမင့္ ကၽြန္မတုိ႔ပါတီကုိ လာေရာက္ႏႈတ္ဆက္တဲ့လူအုပ္ထဲမွာ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ား အင္အားျပ ပါဝင္တာေတြ႕ရပါတယ္။ လူထုေဟာေျပာပြဲျပဳလုပ္မဲ့ ေဘာလုံးကြင္းကုိသြားတဲ့အခါမွာလဲ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္တန္းႀကီးဟာ ကၽြန္မတုိ႔နဲ႔အတူပါလာပါတယ္။ ေျမာင္းျမအသြား ဖုံထူတဲ့လမ္းတေလွ်ာက္လုံးလဲ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ အေဖာ္ျပဳလုိက္ပါခဲ့ၾကပါတယ္။ အဆုိး႐ြားဆုံးဆင္းရဲတြင္းမွာ နစ္ ျမဳပ္ေနၾကတဲ့ ႐ြာသိမ္႐ြာငယ္ေလးမ်ားစြာကုိ ကၽြန္မတုိ႔ျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ျပင္းျပတဲ့ေနေရာင္နဲ႔ ဖုံထူထူ ၾကားထဲက အားကုိးတႀကီးနဲ႔ ဝင္းလဲ့ေတာက္ပတဲ့အၿပံဳးမ်ားနဲ႔ ဌာေနတုိ႔ရဲ႕ အားတက္သေရာေႂကြးေၾကာ္ ေခၚယူႏႈတ္ဆက္သံမ်ားက အသည္းခုိက္စရာပါပဲ။ လုံၿခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ဝန္းက်င္မွာ လုိက္ေလ်ာညီေထြ႐ိွ တဲ့ လူေနမႈအဆင့္အတန္းကုိ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ျပည္သူလူထုတုိ႔ရ႐ိွဘုိ႔ ကူညီေရးအတြက္ ကၽြန္မတုိ႔ အစြမ္း ကုန္ႀကိဳးပမ္းၾကရမယ္ဆုိတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔တာဝန္ႀကိးကုိ အိမ္ကုိသယ္ယူေဆာင္ၾကဉ္းခဲ့ရပါတယ္။ ေျမာ္ လင့္ထားခဲ့တဲ့အတုိင္း ေျမာင္းျမလူထုဟာ ကၽြန္မကုိ ၾကာ႐ွည္စြာ ကြဲကြာေနတဲ့ မိသားစုဝင္တ ေယာက္လုိ ႀကိဳဆုိခဲ့ၾကပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ ရာႏႈန္းမ်ားမ်ားဟာ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ လူထုစည္းေဝးပြဲကုိ အေရအတြက္မ်ားစြာပါဝင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ အေ႐ြးခ်ယ္ခံ ကုိယ္စားလွယ္ေလာင္းဟာ အမ်ားၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့ ကရင္ေက်ာင္းဆရာတဦး ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ေရာင္စုံဝတ္စုံမ်ားဟာ ေပ်ာ္႐ႊင္ျမဴးႂကြျခင္းအာ႐ံုကုိ ပုိမုိေစပါတယ္။ မြန္းတည့္ေနဟာ ၾကင္နာျခင္းကင္းစြာ ကၽြန္မတုိ႔အေပၚက်ေရာက္ေနတဲ့ၾကားထဲက သူတုိ႔ရဲ႕အားတက္သေရာ႐ိွေနျခင္းနဲ႔ စိတ္ဓါတ္တက္ႂကြျခင္းတုိ႔ဟာ ျမင့္မားေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ားသုံးတဲ့ ျမန္မာစကားတခုဟာ ေရရဲ႕အစက္မ်ားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ "ေရစက္"ျဖစ္ပါတယ္။ "ဒါဟာ ေရစက္ပဲ" ဒါမွမဟုတ္ "ဒါဟာ ေရစက္ေၾကာင့္ ဆုံေတြ႕ရတာပဲ"လုိ႔ တေယာက္ကုိတေယာက္ ေျပာခဲ့ ရင္ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ခ်င္းမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ကံၾကမၼာေႏွာင္ဖြဲ႕မႈေၾကာင့္ အတူတကြ ျပန္လည္ ေတြ႕ဆုံရတာလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ႐ိုးရာအေနနဲ႔ အလႉတခုျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့အခါမွာ ေရခြက္တခုမွေရအခ်ဳိ႕ကုိ ခြက္တခုအတြင္းသုိ႔ တစက္ျခင္း ခ်ၿပီး ေနာက္ေတာ့ အဲဒီေရမ်ားကုိ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ကုိ သက္ေသျပဳမဲ့ ေျမႀကီးထဲသုိ႔ သြန္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ဒီအလုပ္ရဲ႕ေကာင္းမႈကုသုိလ္ကုိ မွ်ေဝခံစားခ်ိန္မွာ အတူ႐ိွေနၾကတဲ့သူမ်ားဟာ သံသရာခရီးမွာ "ေရစက္"ရဲ႕ ဖြဲ႕ေႏွာင္မႈေၾကာင့္ တဖန္ျပန္လည္ ဆုံေတြ႕ ၾကရပါတယ္။

ေဖေဖာ္ဝါရီ ဒုတိယပတ္ကေတာ့ ကရင္ျပည္သူမ်ားနဲ႔ကၽြန္မအတြက္ "ေရစက္"အခ်ိန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ ဒီလရဲ႕ ၇ ရက္မွာေတာ့ ကရင္ျပည္သူမ်ားကုိ ကၽြန္မမိခင္ရဲ႕ဇာတိၿမိဳ႕မွာ ေတြ႕ဆုံခဲ့ရပါတယ္။ ၁၀ ရက္ေန႔မွာေတာ့ အစုိးရနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဘုိ႔ေရာက္႐ိွခဲ့တဲ့ ကရင့္အမ်ဳိးသားတပ္ေပါင္းစု/က ရင့္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္မွ ကုိယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ကုိ ကၽြန္မရဲ႕အိမ္မွာေတြ႕ဆုံ ဧည့္ခံ ခဲ့ပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲအၿပီး ရန္ကုန္မွာ ကၽြန္မနဲ႔ေတြ႕ႏိုင္ဘုိ႔ ကရင့္အမ်ဳိး သားတပ္ေပါင္းစု/ကရင့္အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ရဲ႕ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္မွ စာကုိ လက္ခံရ႐ိွ ခ်ိန္မွာ မယုံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကုိ ျဖစ္မိရပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးနဲ႔ စည္ပင္သာယာဝေျပာေရးအတြက္ ကၽြန္မတုိ႔ ရဲ႕ေအာင္ပြဲအတြင္း မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ မ်ားလုိ႔ထင္မွတ္ထားခဲ့ရသူမ်ားနဲ႔ ေတြ႕ဆုံရတဲ့ အခြင့္အေရးကုိ ေနာက္ဆုံးမေတာ့ ရ႐ိွလိုက္ရပါတယ္။ အဲဒိႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္းမွာေတာ့ ပထဝီအေနအထားအရျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားအရျဖစ္ ေစ သူတုိ႔နဲ႔ အေနေဝးအလွမ္းကြာေနခဲ့ၾကပါတယ္။ အင္အားျပည့္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၄ ေယာက္အဖြဲ႕ ေရာက္႐ိွလာတဲ့အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ားၾကားမွာ မလုိလားအပ္တဲ့အတား အဆီးမ်ားကုိဖန္တီးေပးထားတဲ့ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ႏွလုံးေတြဟာ မေဝးကြာၾက ေတာ့ပါဘူး။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္

မုိအိနိခ်ိသတင္းစာ၊ ဂ်ပန္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၄၊ ၂၀၁၂

(၂၀၁၂ ေဖေဖဖာ္ဝါရီ ၂၄ ရက္ေန႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံထုတ္ မိုင္အိနိခ်ိ သတင္းစာပါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ REUNION, Union-1 ေဆာင္းပါးကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါတယ္။)

ေမာင္ေမာင္လွႀကိဳင္

၂၀၁၂-၀၂-၂၅

Posted: 24 Feb 2012 08:40 PM PST
ကာတြန္း.. ဟာဂ်ဴလီ(ကသာ)

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျပည္တြင္းအခမဲ့ေဆးကုသခြင့္၊ တစ္လလွ်င္ က်ပ္သုံးေထာင္ထက္မပိုေသာ ေရအခမဲ့သုံးစြဲခြင့္၊ တစ္လလွ်င္ က်ပ္တစ္ေသာင္းထက္မပိုေသာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား အခမဲ့သုံးစြဲခြင့္၊ တစ္လလွ်င္ က်ပ္တစ္ေသာင္းထက္မပိုေသာ ျပည္တြင္းတယ္လီဖုန္း အခမဲ့ေခၚဆိုခြင့္၊ ႏိုင္ငံပိုင္ေလၾကာင္းလိုင္းမ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးစဥ္တစ္ခု အသြားအျပန္ မိမိအပါအ၀င္ သုံးဦးအတြက္ အခမဲ့စီးနင္းခြင့္၊ ႏိုင္ငံပိုင္ မီးရထား၊ သေဘၤာ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ခရီးသြားလာရာတြင္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အသြားအျပန္ခရီးစဥ္တစ္ေၾကာင္း အထက္တန္းအဆင့္ျဖင့္ မိမိအပါအ၀င္ ငါးဦးအတြက္ အခမဲ့စီးနင္းခြင့္ ရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖေဖၚ၀ါရီ(၂၄)ရက္ေန႔တြင္က်င္းပသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မီတီက ေျပာၾကားသည္။

Popular Myanmar News Journal


Posted: 24 Feb 2012 09:55 AM PST

"ၿမန္မာလူမ်ိဳးက ႏွစ္ေယာက္ရွိရင္ ႏွစ္ဂိုဏ္းကြဲတယ္။ သံုးေယာက္ရွိရင္ သံုးဂိုဏ္းကြဲတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မညီညြတ္ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ မတိုးတက္တာ " ႏိုင္ငံေရး အလုပ္ကိုမႏွစ္ၿမိဳ႔တဲ့လူစားမ်ားရဲ့ ပါးစပ္ကအၿမဲတမ္းႀကားရေလ့ရွိတဲ့ စကားၿဖစ္တယ္။

ၿမန္မာမွာမကြဲတာမရွိတဲ့

သူတို႔စကား ခုိင္မာေစဖို႔အတြက္ ကြန္ၿမဴနစ္ေတြလည္း ကြဲတယ္။ ၿပည္သူ႔ရဲေဘာ္ေတြလည္း ကြဲတယ္။ ဆိုရွယ္လစ္လည္း ကြဲတယ္။ ဖဆပလလည္းကြဲတယ္။ ပထစလည္း ကြဲတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ဂ်ီစီဘီေအလည္းကြဲ၊ သခင္ေတြလည္းကြဲ၊ မကြဲဘူးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုမွကို ၿမန္မာၿပည္မွာ မရွိဘူးလို႔ ဆက္ေၿပာခ်င္ေၿပာပါလိမ့္ဦးမယ္။ ဘယ္သူေတြက အဲဒီလိုေၿပာႀကတာလဲလို႔ ႀကည့္လိုက္ရင္၊ အမ်ားစုဟာ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အခါမွာမွ အမ်ားအေရးကို ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေလ့မရွိဘဲ၊ ကိုယ့္အေရး၊ ကိုယ့္မိသားစုအေရး တစ္ခုတည္းကိုသာ အေလးထားလုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိသူေတြၿဖစ္တယ္ ဆိုတာေတြ႔ရလိမ့္မယ္။

သက္သက္ရမယ္ရွာတာ

တကယ္ေတာ့ ဒီလူေတြဟာ အမ်ားအက်ိဳး၊ ရပ္က်ိဳးရြာက်ိဳး သူတို႔မလုပ္တာကို ခုခံကာကြယ္ဖို႔အတြက္ သက္သက္မဲ့ရမယ္ရွာၿပီး ေၿပာႀကတာၿဖစ္တယ္။ လူ႔ေလာကမွာ ရုပ္ခ်င္းခြဲမရေအာင္ တူတယ္ဆိုတာသာရွိၿပီး စိတ္သေဘာထားခ်င္း တစ္ထပ္တည္း တစ္သားတည္းက်ေအာင္ တူတယ္ဆိုတာမရွိဘူး။ ဒါသဘာ၀တရား ၿဖစ္တယ္။ ရုပ္ခ်င္းတူတဲ့ အ ႁမႊာခ်င္းေတာင္မွ စိတ္ခ်င္းအေတာ္တူေပမယ့္ အားလံုးတစ္သားတည္းက်ေအာင္ တူတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ မတူတဲ့ေနရာေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ မိဘနဲ႔သားသမီးလည္း အလားတူပဲ။ စရိုက္မတူတာေတြရွိသလို အႀကိဳက္မတူတာေတြလည္းရွိတယ္။ ဒါဟာ လူ႔ေလာကရဲ့ ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္သဘာ၀ပဲ။ အဆန္းမဟုတ္ဘူး။ အၿပစ္ေၿပာစရာလည္းမဟုတ္ဘူး။

စစ္မၿဖစ္ဘူးတဲ့ နုိင္ငံမရွိ

ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွ သူမ်ားထက္ထူးၿပီးကြဲႀကတာမဟုတ္ဘူး။ မညီမညြတ္ၿဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကမၻာေပၚမွာရွိသမွ် ႏိုင္ငံတိုင္း၊ လူမ်ိဳးတိုင္း မကြဲဖူးတဲ့ႏိုင္ငံ၊ စစ္မၿဖစ္ဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွမရွိပါဘူး။ တိုးတက္ထြန္းကားေနတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာလည္း အယူအဆမတူ ကြဲၿပားႀကလို႔ သူ႔ပါတီ၊ ကိုယ္ပါတီဆိုၿပီး သီးၿခားခြဲေထာင္ထားႀကတာပဲ။ ဂ်ပန္နိုင္ငံရဲ့ သက္တမ္းအရွည္ဆံုး အာဏာရပါတီႀကီးၿဖစ္တဲ့ အယ္လ္ဒီပီပါတီဆိုရင္ ပါတီတစ္ခုတည္းမွာကို သီးၿခားအုပ္စုကြဲေတြ တစ္ဒါဇင္ေလာက္တရား၀င္တည္ရွိေနတာ ၿဖစ္တယ္။

လူလားမေၿမာက္ေသးလို႔

ကြဲႀက၊ ၿပဲႀကတယ္ဆိုတာက အယူအဆခ်င္း၊ ယံုႀကည္ခ်က္ခ်င္း၊ မတူလို႔မဟုတ္ဘူး။ ဦးေႏွာက္လူလား မေၿမာက္ေသးလို႔နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးမရင့္က်က္ေသးလို႔ၿဖစ္တာ။ လူလားေၿမာက္ရင့္က်က္ၿပီဆိုရင္ အၿမင္အယူအဆ မတူတာဟာ လူ႔သဘာ၀ပဲလုိ႔ နားလည္ၿပီး သည္းခံႏိုင္တယ္။ အတူတြဲၿပီး လုပ္နိုင္ကိုင္ႏိုင္တယ္။ လူ႔ဘံုလူ႔ေလာကဆိုတာ မတူတဲ့လူေတြအတူတြဲၿပီး မတူတဲ့အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြကို တစ္ဦးခ်င္း ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ လုပ္ႀကကိုင္ႀကရင္းက ၿဖည္းၿဖည္းခ်င္း တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာခဲ့တာၿဖစ္တယ္။

ထင္းစည္းဥပမာ

တစ္ေသြးတစ္သားတည္း ေပါင္းစည္းညီညြတ္တယ္၊ ေရကိုသားလို႔ အႀကားမထင္သလို ေပါင္းစပ္တယ္ ဆိုတာေတြက စကားအၿဖစ္ေၿပာတာ သက္သက္ပဲ။ တကယ္လက္ေတြ႔တည္ရွိႏိုင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ထင္းစည္းတစ္စည္းလို စည္းလံုးညီညြတ္တယ္ဆိုတဲ့ ပံုေဆာင္စကားကမွ လူေလာကမွာ သဘာ၀ က်စြာ ၿဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေပါင္းစည္းညီညြတ္ေရးၿဖစ္တယ္။ ထင္းစည္းတစ္စည္းမွာ အမ်ိဳးအစားမတူတဲ့၊ အတိုအရွည္ မညီတဲ့ ထင္းေခ်ာင္းေတြကို ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ စုၿပီးစည္းထားလိုက္တာၿဖစ္တယ္။ ေပါင္းစည္းထားတဲ့အတြက္ လိုရာအရပ္ေရာက္ေအာင္ သက္သက္သာသာလြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ သယ္ပိုးသြားႏိုင္တယ္။ အလြယ္တကူ က်ိဳးပဲ့မသြားဘူး။


ဘံုအက်ိဳးစီးပြားအတြက္

လူ႔ေလာကဆိုတာလည္း အတူတူပဲ။ အေသြးအေရာင္၊ အမ်ိဳးအႏြယ္မတူ ကြဲၿပားၿခားနားတဲ့ လူအမ်ားအၿပားဟာ တူညီတဲ့ပန္းတိုင္တစ္ခုကို ေရာက္ဖို႔အတြက္ ဘံုအက်ိဳးစီးပြားဆိုတဲ့ ႀကိဳးနဲ႔စုစည္းၿပီး ခရီးသြားေနတာၿဖစ္တယ္။ တူညီတဲ့ ပန္းတိုင္ဆိုတာကေတာ့ ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး လူတိုင္းလူတိုင္း မေတာင့္မတ မေႀကာင့္မႀက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနထိုင္ႏိုင္တဲ့ သာယာေရႊၿပည္ၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သာယာေရႊၿပည္ကိုေရာက္ရင္ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ အသားေရာင္မေရြး၊ လူသားအားလံုး ခံစားရမွာဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္းခံစားရမယ္။ သူလည္းခံစား ရမယ္ေပါ့။ အဲဒီလို ခံစားခ်င္စိတ္က ဘံုအက်ိဳးစီးပြားၿဖစ္ပါတယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းက ညီညြတ္ေရးဆိုတာ တူညီတဲ့ ဘံုအက်ိဳးစီးပြားတစ္ခုအတြက္ ပူးတြဲေနထိုင္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းၿဖစ္တယ္။

ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္

ဘံုအက်ိဳးစီးပြားခ်င္း တူရင္တြဲလုပ္တယ္။ မတူရင္တြဲမလုပ္ဘူး။ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ ကိုယ့္ဖာသာလုပ္တယ္။ ဒါသဘာ၀ပဲ။ ဘာမွမထူးဆန္းဘူး။ အၿပစ္ေၿပာစရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ကကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ လမ္းကသြားသလို၊ သူလည္းသူႀကိဳက္တဲ့ လမ္းကသြားပါေစ။ ဒါလူတိုင္းရဲ့ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးပဲ။ ကိုယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ့္ၿမတ္ႏိုးသလို သူလည္းသူ႔အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထားမွာပဲ။ ဒါကို နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး သူ႔အခြင့္အေရးကို တန္ဖိုးထားေလးစားတာ၊ သူ႔အခြင့္အေရး သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အသံုးခ်တာကို ႀကည္ႀကည္ၿဖဴၿဖဴနဲ႔ လက္ခံေပးတာဟာ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ၿဖစ္တယ္။


လူသံုးမ်ိဳး

ဒီလိုေၿပာတဲ့အတြက္ အားလံုးဟာမိတ္ေဆြၿဖစ္တယ္၊ ရန္သူမရွိဘူးလို႔ေၿပာတာမဟုတ္ဘူး။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္းမွာ လူေကာင္း၊ လူဆိုး၊ လူယုတ္မာဆိုတာကေတာ့ ဘယ္ေခတ္ဘယ္အခါမဆို ရွိေနတာပဲၿဖစ္တယ္။ လူေကာင္းကို မိတ္ေဆြအၿဖစ္ သေဘာထားရမယ္ဆိုတာကေတာ့ ေၿပာစရာမလိုဘူး။ လူတိုင္းသိတယ္။ လူဆိုးက်ေတာ့ ခြဲၿခားစဥ္းစားစရာရွိတယ္။ တခ်ိဳ႔က အရက္ေသစာေသာက္စားမူးရစ္တဲ့သူ၊ ေလာင္းကစား အလြန္အကြ်ံလုပ္သူကို လူဆိုးလို႔ေခၚတယ္။ သူ႔ဟာသူ ႀကိဳက္လို႔စြဲလို႔ေသာက္တယ္၊ ေလာင္းကစားလုပ္တယ္၊ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဒုကၡ မေပးဘူးဆိုတဲ့သူမ်ိဳးကိုေတာ့ မိတ္ေတြအၿဖစ္မေပါင္းသင္းခ်င္ရင္ေတာင္၊ ရန္သူအၿဖစ္ သေဘာထားၿပီး ေရွာင္ဖယ္ေနစရာေတာ့ မလုိဘူးထင္ပါတယ္။

အမွားကိုၿမင္လို႔ၿပဳၿပင္ရင္

တခ်ိဳ႔ဆင္းရဲလြန္းလို႔ ႀကံမိႀကံရာႀကံရင္းနဲ႔ ခါးပိုက္ႏႈိက္ၿဖစ္၊ သူခိုးၿဖစ္သြားတာမ်ိဳးရွိတယ္။ သူတို႔ဟာ လူဆုိးေတာ့လူဆိုးပဲ၊ ဒါေပမဲ့ မတရားႏိုင္ထက္စီးနင္းနဲ႔ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းမလုပ္ဘူး။ သူတစ္ပါးသားပ်ိဳ၊ သမီးပ်ိဳကို ထိပါးေစာ္ကားမၿပဳဘူးဆိုရင္ေတာ့ လူယုတ္မာလို႔ေခၚတဲ့အဆင့္ မေရာက္ေသးဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ သူတို႔အမွားကိုသိလို႔ ေနာင္တတရားရ ၿပဳၿပင္တယ္ဆိုရင္ ခြင့္လႊတ္သင့္သူကို ခြင့္လႊတ္ရမယ္။ ၿပဳၿပင္ေပါင္းသင္းသင့္သူကို ေပါင္းသင္းႏိုင္တယ္။ ေရွးေခတ္၊ ေရွးအခါ နာမည္ႀကီးတဲ့ ရွင္မေတာင္ ဓားၿပဂိုဏ္းႀကီးေတာင္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဖက္ဆက္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးထဲ ပါ၀င္လာၿပီး တိုင္းၿပည္ရဲ့ အဖိုးတန္သားေကာင္း၊ သမီးေကာင္းေတြၿဖစ္လာခဲ့ႀကတဲ့ သာဓကရွိပါတယ္။


ငေတမာၿပီးေရာ

တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေသာက္စားမူးယစ္မႈမရွိဘူး၊ ေလာင္းကစားမလုပ္ဘူး၊ ဓားၿပလည္းမတိုက္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူေသေသငေတမာၿပီးေရာဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ တစ္ရြာလံုးငတ္ၿပီး ေသခ်င္ေသ ငါ့စပါးက်ီထဲက စပါးေတြေတာ့ထုတ္ေရာင္းမေပးနိုင္ဘူးဆိုၿပီး လူေတြတစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေသသြားတာကို ငုတ္တုတ္ထိုင္ႀကည့္ေနႏိုင္တယ္။ တခ်ိဳ႔က နိုင္တုန္းဖိေထာင္းထားတယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ အားနည္းသူေတြကို ႏိုင့္ထက္စီးနင္းညွဥ္းပန္းႏွိပ္စက္တတ္တယ္။ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ မသိနားမလည္သူေတြကို လိမ္ညာလွည့္စားၿပီး ကုိယ္ေကာင္းစားဖို႔ ဂုတ္ေသြးစုပ္တတ္တယ္။ တခ်ိဳ႔က သူေတာ္ေကာင္းဟန္ေဆာင္ၿပီး လူမသိေအာင္ မေတာ္မတရား အလုပ္ေတြလုပ္တတ္တယ္။

ေမာရံုသာအဖတ္တင္

ဒီလူစားမ်ိဳးေတြကိုေတာ့ လူဆိုးဓားၿပထက္ေတာင္ ေႀကာက္စရာေကာင္းလို႔ လူယုတ္မာဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ပဲ ထိုက္တန္တယ္။ ဘယ္ေတာ့ဘယ္အခါမွ အေပါင္းအသင္းမလုပ္အပ္သူေတြညဖစ္တယ္။ ရန္သူအၿဖစ္ ၿပတ္ၿပတ္သားသားသတ္မွတ္ၿပီး ေခါင္းမေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ ရႈတ္ခ်ပစ္ရမယ္။ အားနာေနလို႔ မၿဖစ္ဘူး။ ညွာတာေထာက္ထားဖို႔ မတန္ဘူး။ လူယုတ္မာေတြက ေမတၱာတရားကို ဘယ္ေတာ့မွတန္ဖိုးထားတာ မဟုတ္ဘူး။ တရားေဟာေနရင္ ေမာရံုသာ အဖတ္တင္ပါလိမ့္မယ္။

လူသံုးမ်ိဳး" ေဆာင္းပါးက ၂၁.၀၂.၂၀၁၂ ထုတ္ News Watch Journal မွာ ပါတဲ့ ေဆာင္းပါး ၿဖစ္ပါတယ္။

Posted: 24 Feb 2012 08:38 AM PST


You are subscribed to email updates from dawnmanhon
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

No comments:

Post a Comment