Friday, 27 April 2012









ယေန႕ေန႕လည္ ၁ နာရီခန္႕က ရန္ကုန္ျမိဳ႕ မာလာေဆာင္ မွတ္တိုင္အနီးရွိ ရတနာပံု တယ္လီပို႕တြင္ စတင္ေရာင္းခ်မည္ ဆိုေသာ WCDMA ၂သိန္းခြဲတန္ ဖံုးကဒ္ကို ၀ယ္ယူလိုေသာ ညီတဦးႏွင့္ အတူ ေရာက္ခဲ့သည္။ ေအာက္ပါ ဗီြဒီယို ဖိုင္ပါ အတိုင္း ျပည္သူလူထု အမ်ားသည္ ပူျပင္းေသာ ျပင္ပ ေနေရာင္ေအာက္တြင္ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းျပီး မွန္လံုခန္းကာ အဲကြန္းအေအးခန္းတြင္းသို႕ ၁၃ မိနစ္ခန္႕လွ်င္ တေယာက္က်ံု စီျဖင့္ ၀င္ခြင့္ရေအာင္ ပူေလာင္ေခႊ်းတျပိဳက္ျပိဳက္ျဖင့္ ေစာင့္ဆိုင္း ေနၾကရသည္။ ယခု ေရာင္းခ်ေသာ ရတနာပံုတယ္လီပို႕တြင္ ဖုန္းကဒ္ တကဒ္ ရရွိေရး ႏွစ္နာရီေက်ာ္ သံုးနာရီခန္႕ တန္းစီခ်ိန္ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပင္ပ ရွိ ဖုန္းဆိုင္ၾကီးမ်ား တြင္မူ တန္းစီ စရာမလို မွတ္ပံုတင္ မိတ္တူေပးယံုျဖင့္ ထိုဖုန္းကဒ္မ်ားကို အလြယ္တူ ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္သည္။ ကြာျခားသည္ကား ေစ်းႏႈန္းျဖစ္သည္။ ယခု ပင္မ ေရာင္းခ်ရာတြင္ တန္းစီ၀ယ္ယူသူအတြက္ ၂သိန္းခြဲတန္ ကဒ္ကို ၂သိန္းခြဲ တိတိသာ ေပးရသည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္း နာမည္ၾကီး ဖုန္းဆိုင္မ်ားတြင္ ၂သိန္း ေျခာက္ေသာင္း နွင့္ အထက္ ရွိသည္။ တစ္ေသာင္းက်ပ္ ေက်ာ္ အျမတ္ေပးႏိုင္လွ်င္ ယခုလုိ ေနပူေလာင္ခံ စိတ္ညစ္ခံျပီးတန္းစီ ၀ယ္ယူစရာ မလို။ ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ဧ။္ ျပည္သူလူထုေပၚ ထားေသာ ေစတနာကား ဒီေလာက္တင္လား မဟုတ္ပါ။ မိမိတို႕ လူတန္းၾကီးက ႏွစ္နာရီခန္႕ ပူေလာင္စြာ တန္းစီျပီး အထဲသို႕ ၀င္ခြင့္ ရခ်ိန္ ေန႕လည္ တစ္နာရီ ငါးဆယ္ မိနစ္တြင္ ၀န္ထမ္း အမ်ဳိးသမီး တဦးက မွန္တံခါးကို ဆြဲဟယံု ဟျပီး အပူဒါဏ္ခံေနရေသာ ျပည္သူလူထုအား ေနာက္ ငါးလံုး ဖုန္းကဒ္ ငါးကဒ္ေရာင္းျပီး ရင္ ပိတ္ေတာ့မယ္ ဟု လာေျပာသည္။ က်ေနာ္ မေနႏိုင္ေတာ့ပါ။ မိမိသည္ ယခုဖုန္းကဒ္ကို ၀ယ္ယူႏိုင္စြမ္း ရွိသူလည္း မဟုတ္ပါ။ ညီငယ္တဦးအတြက္ အေဖၚလိုက္လာရင္း ဖုန္းကဒ္ ျဖန္႕ခ်ီေရး စနစ္ကို လာေလ့လာျခင္းသာျဖစ္သည္။ ျပည္သူ လူထု က ဖုန္းကဒ္ ၀ယ္ယူ အသံုးျပဳရန္ စနစ္တက် တန္းစီေစာင့္ဆိုင္း ေနေသာ ယခုလို အခ်ိန္တြင္ ဖုန္းကဒ္အား ဆက္လက္ မေရာင္းခ်ေတာ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုျခင္းမွာ မျဖစ္သင့္ဟု ထင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ၀င္ေမးသည္။ ယေန႕ ဖုန္းကဒ္ ဘယ္ေလာက္ ေရာင္းျပီးျပီမို႕ အခု ဆက္မေရာင္းေတာ့ဘူ းေျပာတာလဲ။ လူထုက ၀ယ္ဖို႕ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းေနတာ အားမနာေတာ့ဘူးလား။ အခ်ိန္ကလည္း အေစာၾကီး ရွိေသးတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အျပင္ဆိုင္ေတြမွာက် လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရာင္းခ်ေနရသလဲ။ ဖုန္းကဒ္ကို မေလာက္မင ျဖန္႕ခ်ီဖို႕ အစီစဥ္ ရွိလို႕လား စသည္ျဖင့္ ေစာဒက တက္ ေသာ အခါမွ ထို၀န္ထမ္း အမ်ဳိးသမီးက ညေန သံုးနာရီထိပဲ ေရာင္းေပးမယ္။ က်န္တာ မသိဘူး ဟု ေျပာဆို တံခါးပိတ္သြားပါသည္။ လူထုကား တန္းစီဆဲ ....... စုစုေပါင္း ၀န္ထမ္း ေလးဦးသာ ရွိသည္႕အထဲတြင္ တဥိးက ဖုန္းတလံုးျဖင့္ ဘာေတြ ေျပာေနမွန္း မသိ ။ တတြတ္တြတ္။ ေနာက္တဦးက တန္းစီေသာ လူမ်ားကို တဦးခ်င္းသာ ၀င္ထြက္ႏိုင္ေစ ရန္ တံခါးကို အပိတ္အဖြင့္ လုပ္ေပးေနသည္။ ေဖါင္မ္ ျဖည္႕ ေငြလက္ခံေသာ ေကာင္တာတြင္ စာေရးမ ဟု ထင္ရေသာ ၀န္ထမ္း အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဦးသာ ရွိျပီး တၾကိမ္လွ်င္ ဖုန္းကဒ္ ၀ယ္ယူသူ ႏွစ္ဦးသာ လက္ခံ သည္။ ေဖါင္မ္ ျဖည္႕ေသာ သူ႕လက္ေရး ေႏွးေႏွးျဖင့္ တဦးခ်င္းစီ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ျဖည္႕သည္။ ဓါတ္ပံုကိုလည္း တပံုစီ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ကပ္သည္။ လက္မွတ္ထိုးေသာ အကြက္ငယ္ကို သူ ျဖည္႕ေနသည္ကပင္ တမိနစ္ခြဲခန္႕ၾကာသည္္။ က်ေနာ္ နာရီစေတာ့ပ္ ၀ပ္ခ်္ကို ဖြင့္ျပီး သူတို႕ လႈပ္ရွားပံုကို မွတ္သားေနမိသည္။ ေငြေရေတာ့လည္း ထို စာေရးမပင္ ျဖစ္သည္။ မၾကာခံႏိုင္ရိုးလား။ ေခတ္မွီေသာ အဆင့္ျမင့္ ဆက္သြယ္ေရး သရီးဂ်ီ ဖုန္းဆင္းမ္ ကဒ္မ်ား ေရာင္းခ်သည္မို႕သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ သို႕ႏွင့္ လူတဦးကို အနည္းဆံုး ဆယ္မိနစ္မွ ဆယ္ငါ့မိနစ္ အၾကား ၾကာသည္။ ဖုန္းကဒ္ တကဒ္ ရဖို႕ေစာင့္ရသည္႕ အခ်ိန္ စုစုေပါင္းကို တြက္လွ်င္ တေနကုန္ေနလို႕မွ ငါးဆယ္ဦးပင္ ျပည္႕ပါ့မလား ထင္မိသည္။ ယခုလို ေႏွးေကြးေလးလံေသာ အေရာင္း၀န္ေဆာင္မႈကို ပင္ရင္း အေရာင္းဆိုင္ျဖစ္ေသာ ရတနာပံု တယ္လီပို႕တြင္ ေတြ႕ရွိရေသာေၾကာင့္ အလြန္အံ့ၾသမိသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အေရာင္း၀န္ထမ္း တဦးဖုန္းေျပာေနသံ ၾကားရသည္။ လာခဲ့ေလ ၀င္လာခဲ့။ လာေခၚမယ္ ေစာင့္ေနဆိုျပီး သူထြက္လာသည္။ သူ႕အရြယ္တူ ၀န္ထမ္း ၀တ္စံု၀တ္ ေလးဦးကို ကားတစီးေပၚမွ သြားေခၚယူလာျပီး တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ လူအုပ္ကို ေက်ာ္လြန္ကာသြင္းယူသည္။ ဖုန္းကဒ္မ်ားေရာင္းခ်သည္႕ ေဖါင္မ္ကို သူ ကိုယ္တိုင္ျဖည္႕ျပီး ေရာင္းခ်ေပးေတာ့သည္။ တန္းစီေနေသာ အပူဒါဏ္ခံ လူထုကားပြစိ ပြစိ။ မတရားမႈ ျမင္လွ်င္ မေနတတ္ေသာ က်ေနာ္ႏွင့္ ထပ္ေတြ႕ပါျပီ။ က်ေနာ္ ၀င္သြားသည္။ ဘာေၾကာင့္ ၀င္လာသလဲ ဟု ၀န္ထမ္းတဦးက ေမးသည္။ မေက်ာ္တက္ပါနွင့္ အစဥ္လိုက္အတိုင္း ၀င္ပါ။ ဆိုျပီး တြန္းထုတ္ဖို႕ လုပ္သည္။ က်ေနာ္က ဒါဆို ဟို ေလးေယာက္က ဘာလို႕ ေက်ာ္၀င္လာရတာလဲ။ သူတို႕က် တန္းစီစရာ မလိုဘူးလား ဆိုေတာ့။ သူတို႕က လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ေတြ ကတည္းက ၾကိဳမွာထားလို႕ ေရာင္းေပးတာတဲ့ ခင္ဗ်ားတို႕ လိုခ်င္ရင္ ၾကိဳမွာပါလားတဲ့။ သို႕ျဖင့္ မခံခ်င္ေတာ့ေသာ ေဘးမွ လူတဦးက မင္းတို႕ အဲဒီလို ၾကိဳမွာျပီး ေအးေဆး ၾကိဳက္တဲ့အခ်ိန္က်မွ လာယူလို႕ ရတယ္ဆို ၾကိဳေျပာ ၾကိဳေၾကျငာေလကြာ။ မင္းတို႕ပဲ ဒီေန႕မွ စျဖန္႕မယ္ ဆိုလို႕ ငါတို႕ လာတန္းစီေနတာ။ စသည္ျဖင့္ စကားမ်ားၾကေတာ့သည္။ ၀န္ထမ္းကား ညိဳမဲေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ က်ေနာ့္ကိုသာ မၾကည္ ၾကည္႕ေတာ့သည္။ က်ေနာ္က ဖုန္းကဒ္ တကဒ္ ေရာင္းတာကို ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူေနရရင္ တေန႕ကို ဘယ္ေလာက္မွ ေရာင္းရမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုေသာ အခါ ေငြေရ ေနေသာ ၀န္ထမ္း အမ်ဳိးသမီး တဦးက ကတ္ကတ္လန္ေအာင္ ရန္ေတြ႕ေတာ့သည္။ ဒီမွာ လူနဲ႕လုပ္ေနရတာ စက္မဟုတ္ဘူး ။ ဘာျဖစ္လဲ စသည္ျဖင့္ ေရာင္းေပးေနတာ ေအးးေဆး မ၀ယ္ဘူး ဘာျဖစ္ခ်င္လဲ ။ က်ေနာ္လည္း ေျပာခ်လိုက္မိသည္။ " ခင္ဗ်ားတို႕ ေခတ္ေျပာင္းေနျပီ။ ေခတ္ေဟာင္း စနစ္ေဟာင္းက အတုိင္း ျပည္သူလူထုကို ေဟာက္စား ေျခာက္စား မလုပ္ပါနဲ႕။ ခင္ဗ်ားတို႕က ၀န္ထမ္းေတြ၊ လူထုကို ေျပလည္ေအာင္ ဆက္ဆံပါ။ ရင့္သီး ရိုင္းပ်စကားေတြ မေျပာပါနဲ႕ " သူတို႕ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၾကသည္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ရံုးမွာ ေအးေဆး ေနရင္ ရတယ္။ ဒီဟာေတြ လာေရာင္းရမွ အေျပာခံရတယ္။ အဘ ရံုးခန္းထဲ ေအးေဆး ေနရင္အေကာင္းသား စသည္ျဖင့္ ပြက္စိပြက္စိ ျဖစ္ကုန္သည္။ က်ေနာ္က က်ေနာ့္အား ႏႈတ္လွန္ ရိုင္းျပေသာ၀န္ထမ္းအား ခင္ဗ်ား နာမည္ေလး ေျပာျပ ႏိုင္မလား ဆိုေတာ့ မေျပာပါ။ ခင္ဗ်ား မေျပာရင္ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့မယ္။ က်ေနာ့္နာမည္ကို ေျပာခဲ့သည္။ သူတို႕ မ်က္ႏွာမွာ မၾကည္၊ က်ေနာ့္အား အေတာ္ ေဒါသ ထြက္ေနေပေရာ့မည္။ သူတို႕လို ေအာက္ေျခ အဆင့္ ၀န္ထမ္းငယ္တို႕အား ဖက္တုျပိဳင္ျပီး စကားႏိုင္ မလုသင့္မွန္း နားလည္ေသာ္လည္း လူထုအား မထီေလးစား ေက်ာ္တက္ အခြင့္ေပးျပီး တန္းစီေစာင့္ေနေသာ ၾကာျမင့္ခဲ့ခ်ိန္ကိုမွ အားမနာ ဆက္မေရာင္းေတာ့ဟု ေကာင္တာပိတ္ရန္ ျပင္ဆင္ျခင္းအား ဘယ္လိုမွ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ ၀င္ေျပာခဲ့ရျခင္းသာျဖစ္သည္။ သူတို႕ႏွင့္ က်ေနာ္သည္ ယခုမွသာ ျမင္ဖူးျခင္း ျဖစ္သည္။ ရန္ဘက္လည္း မဟုတ္ပါ။ သို႕ပါေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ၀န္ထမ္း အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးတြင္ ယခုကဲ့သို႕ လူထုအား သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေစေသာ အစီအမံ ျပင္ဆင္လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ဳိး မေပၚေပါက္ေသးပဲ။ ေခတ္ေဟာင္းက ပံုစံ အတိုင္း လူထုကို စီးပိုး၀န္ပိ ပင္ပန္းေနေစေသာ ယခုကဲ့သို႕ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ ပုံစံအား ကန္႕ကြက္လိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သက္ဆိုင္ေသာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးမွ တာ၀န္ ရွိသူ အသီးသီးခင္ဗ်ား။ ယခု က်ေနာ္တင္ျပေသာ အေျခအေန အားလံုးကို သိျမင္ ေတြးဆျပီး လူထုအတြက္ သက္သာေသာ ၊ အဆင္ေျပေသာ ။ ေပါက္ေစ်းေတြ ထင္သလို ေခၚ ေရာင္းခ်ေနၾကေသာ။ ပင္ရင္းဆိုင္တြင္ လူထုကို မညွာမတာ တန္းစီေနပူခံခိုင္းျပီး တေနကုန္မွ ကဒ္ေလး ဆယ္ဂဏန္းမွ် ေရာင္းခ်ျပီး ျပင္ပသို႕ ေမွာင္ခိုေစ်းျဖင့္ ေရာင္းခ်ရန္ ၾကံစည္အားထုတ္ေနမႈမ်ားအား လံုး ၀ ရပ္ဆိုင္းေပးေစလိုပါသည္။ ထိုသို႕မွ မလုပ္ေပးႏိုင္လွ်င္ ငါးေထာင္ တန္ကဒ္ ကို တာ၀န္ယူ ေရာင္းခ်ေပးပါမည္ ဆိုေသာ လူတို႕အား ေနရာေပးလိုက္ပါ။ လူထုကို ငဲ့ညာသနားေသာ အားျဖင့္ သက္သာ အဆင္ေျပေစေရး နည္းလမ္းမ်ား ရွာေဖြ အစားထိုးပါ။ ၀န္ထမ္းတို႕အား ေကာင္းမြန္ယဥ္ေက်းေသာ လူထုအားဆက္ဆံတတ္ရန္ ယဥ္ေက်းတတ္ရန္ ျပင္ဆင္သင္ၾကားေပးပါ။ ေခတ္မွီ ကြန္ျပဴ တာ နည္းပညာ ေခတ္တြင္ ဓါတ္ပံုကို ေကာ္ႏွင့္ကပ္။ ကိုယ္ေရး ရာဇ၀င္ကို ေဘာပင္ႏွင့္ ျဖည္႕သည္႕ ေခတ္မမွီေတာ့ေသာ နည္းလမ္းတို႕အား ျပင္ဆင္ေပးပါ။ ေခတ္ေျပာင္း စနစ္ေျပာင္းျခင္းကို ဦးေဆာင္ အေကာင္အထည္ေဖၚေပးၾကပါ ဟု တုိက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။ ေအာက္တြင္ ေဖၚျပထားေသာ ဗီဒီယို ဖိုင္သည္ ယေန႕ ဧျပီလ ၂၃ ရက္ ေန႕လည္ ၁နာရီ မိနစ္ ေလးဆယ္က ရိုက္ကူးလာေသာ ပံုမ်ားျဖစ္ပါသည္။
--

Nay Myo Zin's
          


 မာဃလုလင္

No comments:

Post a Comment