“ဇာဂနာ႕က်င္ငယ္ေရမွာသာတဲ႔လ
မင္းကိုနိုင္ရဲ႔ေသေရးရွင္ေရးနဲ႕
ပင္လယ္ျပင္ကိုၾကိဳးနဲ႔ဆဲြသူေတြ
အဲဒီညမွာလအရမ္းသာတယ္။
သံတိုင္ေတြၾကားကအိပ္မေပ်ာ္နိုင္
ေသးတဲ႔အက်ဥ္းသား၊ဟိုေငးဒီေၾကာင္ ၊
ငုတ္တုတ္ထိုင္လိုက္၊လမ္းထေလွ်ာ က္လိုက္၊အျပင္ဘက္က“၀ါကာ..၀ါကာ
ေအ႕ေအ႕..”သီခ်င္းနဲ႔ဘုန္းၾကီး တရားသံကေရာေထြးျပီးေထာင္နံရံကို ေဖာက္လာတယ္။
သံတိုင္အျပင္ဘက္မွာလေရာင္္ေတြဖိ တ္လွ်ံက်ေနတာ၀င္း၀င္းလက္လက္။
ေထာင္နံရံေမ်ာ္စင္လည္းပ်ိဳးပ်ိဳ းျပက္ျပက္။
သံတိုင္ထဲကလူ..
လေရာင္ကိုသတိျပဳမိသြားတယ္။လျပည္ ႔ညလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။
သံတိုင္နားကပ္ျပီးေစာင္းငဲ႔ေမာ့ ၾကည္႔တယ္၊လ၀န္္းကိုမျမင္ရ။
သံတိုင္အျပင္ဘက္လက္ဆန္႔ျပီးလေရာ င္ကိုခံၾကည္႔တယ္၊
လရိပ္ကသူ႕လက္ဖ်ားနဲ႔တစက္ကေလးမွ မထိဘူး။
နည္းနည္းေလးေရွ႔တိုးနိုင္ရင္ေတာ ့
သူျမင္ခ်င္တဲ႔လျပည္႕၀န္းကိုေတြ႕ နိုင္မယ္။
သံတိုင္နဲ႔ပါးကပ္နိုင္သမ်ွကပ္၊ လက္ကိုဆန္႔တန္းျပီးအျပင္ထုတ္ေ ပမဲ႔
လရိပ္ကစိမ္းစိမ္းကားကားပဲ။မထိ မတို႕နိုင္တဲ႔လေရာင္ကိုပိုျပီး ငတ္မြတ္လာတယ္။
ပိုျမင္ခ်င္လာတယ္။ဒီညေတာ့လျပည္႔ ျပည္႔ကိုျမင္မွျဖစ္မယ္၊
ဒီလကို။မျမင္ရမခ်င္းမအိပ္ေတာ့ဘူ းလိုဆံုးျဖတ္လိုက္ပံုရတယ္။
အၾကံရတယ္။အခန္းေဒါင္႕ကိုသြားျပီ းက်င္ငယ္စြန္႔တဲ႔ဂန္ဖလားကိုဆဲြျ ပီး
သံတိုင္အျပင္ဘက္ထုတ္လိုက္တယ္။ျ ပီးေတာ့အဲဒီခြက္ထဲရႈရႈပန္းထည္႔ လိုက္တယ္။
ျပီးေတာ့ဂန္ဖလားကိုလေရာင္က်ေနတဲ ႔ေနရာထိတိုးေရႊ႔လိုက္တယ္။
လႈတ္ခတ္ေနတဲ႔အျဖဴေရာင္အရိပ္ေတြ ကက်င္ငယ္ေရထဲ၀ါးတားတားေပၚလာတယ္။
ခြက္ထဲကက်င္ငယ္ေရေဘာင္ဘင္ခတ္တာျ ငိမ္သက္သြားေတာ့၀ိုင္း၀ိုင္းစက္ စက္လမင္းၾကီးဟာ
က်င္ခြက္ထဲမွာျပည္႔လို႕သာလို႕။ သံတိုင္ၾကားကမလြတ္လပ္တဲ႔အက်ဥ္း သား၊က်င္ခြက္ထဲကလရိပ္ကို
အငမ္းမရၾကည္႔လိုက္တယ္။လျပည္႕ညကိ ုအားရပါးရခံစားလိုက္တယ္။
---------
အဲဒီ Short Film ေလးကိုဒါရိုက္တာဇာဂနာက“မျမင္ရတဲ ႔လ”လ႔ိုနာမည္ေပးထားတယ္။
“အက်ဥ္းခန္းထဲမွာ
လေရာင္ကိုျမင္နိုင္တဲ႔အခြင္႔အေ ရးမရိွသလို၊ေသာက္စရာေရေတာင္မရိွ ဘူး၊ဒီဇာတ္လမ္းကို
ေထာင္ထဲမွာစိတ္ကူးထားတာၾကာျပီ၊ အခုအျပင္ေရာက္မွတကယ္ရိုက္ျဖစ္တာ ”
ေရခဲအမွတ္သုညေအာက္ေရာက္ေနျပီး၊ေ အာ္စလိုပင္လယ္ကမ္းေျမွာင္ကိုေမး တင္
ေဆာက္ထားတဲ႔ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံအမ်ိဳ းသားေအာ္ပရာဇာတ္ရံုအျပင္မွာ
ျမန္မာအမ်ိဳးသား၀တ္စံု၀တ္ထားတဲ႔
ကတံုးေျပာင္နဲ႔ကိုဇာဂနာေမးခိုက္ ခိုက္တုန္ျပီးမီဒီယာေတြကို
အင္တာဗ်ဴးေပးေနတာေတြ႔ရတယ္။
ေအာက္တိုဘာ၂၅နဲ႔၂၆ရက္ေန႔၂ရက္တာ
က်င္းပတဲ႔“All that is banned is desired”
“ပိတ္ဆို႔ခံခဲ႕ရတဲ႔လိုအင္ဆႏၵေတြ
” ဆိုတဲ႔ ေခါင္းစဥ္နဲ႔
အႏုပညာနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ထုတ္ေဖာ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ
အနုပညာရွင္၅၀ေက်ာ္ထဲမွာျမန္မာနိ ုင္ငံကလူရႊင္ေတာ္၊ဒါရိုက္တာ၊
နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းကိုဇာ ဂနာနဲ႔မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္( Documentary Film)
ဒါရိုက္တာမင္းထင္ကိုကိုၾကီးတို႕ ၂ဦးလည္းပါ၀င္တယ္။သူတို႕၂ေယာက္
ရဲ႔တင္ဆက္မႈကို
(Beauti Under Pressure)“ဖိနွိပ္မႈေအာက္ကအလွ တရား”လို႕နာမည္ေပးထားတယ္။
အေစာပိုင္းကနိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ေဟာင္းေရႊသံစဥ္တီး၀ိုင္းေခါင္းေ ဆာင္
ကို၀င္းေမာ္လာဖို႕ရိွေပမဲ႔နိုင္ ငံကူးလက္မွတ္မရလို႔မလာနိုင္ခဲ႔ ဘူး။
“က်ေနာ္ပတ္စ္ပို႕ရဖို႕လအတန္ၾကာ ကတည္းကအၾကိမ္ၾကိမ္က်ိဳးစားခဲ႔ေ ပမဲ႔
အထမေျမာက္ခဲ႔ဘူး၊
ၾသဂုတ္လကလည္းက်ေနာ္နဲ႔က်ေနာ့အဖဲ ြ႔ကိုထိုင္းဘုရင္မေမြးေန႔ပဲြမွာ
ေျဖာ္ေျဖဘို႕ဖိတ္ၾကားခံရတာလည္း သြားခြင္႔မရခဲ႕ဘူး”လို႕သူ႔ရဲ႔ Videoအမွာစကားမွာ
ကို၀င္းေမာ္ကရွင္းျပသြားပါတယ္။ သူုကဗြီဒီယိုအေခြကတဆင္႕ေက်ာင္း သားေတြညအခ်ိန္မေတာ္
တိတ္တဆိတ္အဖမ္းခံေနရတဲ႔အေၾကာင္း
ေထာင္ထဲမွာေရးဖဲြ႔ထားတဲ႔Evil Go Away(မိစၦာေတြအေ၀းထြက္သြား)
သီခ်င္းကိုဆိုျပသြားတယ္။
ဒီကေန႔လိုဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္း ေပၚအားလံုးကတြန္းတင္ျပီးသြားေ နခ်ိန္ဘာေၾကာင္႕
အတိတ္ကပံုရိပ္ေတြကိုနိုင္ငံတကာ လွည္႕ျပသေနရသလဲဆိုတာကသိလိုတဲ႔ေ မးခြန္းတခုပါ။
“ဒီလိုဇာတ္လမ္းေတြျပဖို႕အေစာပို င္းကစိတ္ကူးမရိွဘူး၊ဒါေပမဲ႔ခရီး ထြက္ဘို႕နီးကပ္ခ်ိန္ထိ
ကို၀င္းေမာ္ပတ္စ္ပို႕မရေတာ့ဒီကိ စၥေခါင္းထဲ၀င္ေဆာင္႔လာတယ္၊ငါတို ႕ကလြတ္လပ္မႈရွာေနသလို၊သူတို႕က
လည္းလြတ္လပ္ပါျပီ၊ဒီမိုကေရစီအစိ ုးရပါလို႕ေျပာတယ္၊ဒါဆိုလူလူခ်င္ းခဲြျခားျပီးနိုင္ငံသားတိုင္း
ရပိုင္ခြင္႔ရိွတဲ႔႔ပတ္စ္ပို႕ေတြ ထုတ္မေပးၾကတာလဲ၊ကို၀င္းေမာ္မွ မဟုတ္ဖူး၊ကိုေဇာ္သက္ေထြးနဲ
႔နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း၉၀ရာ ခိုင္နႈံးကနိုင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြ မရေသးဘူး၊
ဒီေတာ့လူ႔အခြင္႔ေရးတို႕၊ဒီမိုကေ ရစီတို႕တည္ေဆာက္ေနပါတယ္လို႕ေျပာ ေနတာကိုက်ေနာ္တို႕ဘယ္လိုယံုၾကည္ ရမွာလဲ..
ဒါေၾကာင္႔လဲဒီလာခါနီးမွကမန္း ကတန္း“မျမင္ရတဲ႔လ”ကိုရိုက္ျပီး ယူလာခဲ႔တာပဲ”
ရင္အပူနဲ႔ေျပာလိုက္တဲ႕ကိုဇာဂနာေ ရခဲေအာက္သုညဒီဂရီေရာက္ေနတဲ႔အေအး ဓာတ္ကို
ခဏေတာ႔အံတုနိုင္မွာပဲ။
-------------
ေအာ္စလိုပဲြမွာတရုတ္၊မေလးရွား၊ တိဘက္စတဲ႔အာရွနိုင္ငံကအနုပညာရွ င္ေတြနဲ႔၊
လူ႔အခြင္႔အေရးလႈပ္ရွားသူေတြ၊ဂ်ာ နယ္လစ္ေတြအျပင္၊ျပင္သစ္၊အာဖရိက၊ အေမရိကန္၊
ဆီြဒင္၊ဒိန္းမတ္၊စတဲ႔နိုင္ငံတကာ ကအနုပညာသမားနဲ႔နိုင္ငံေရး၊လူ႕ အခြင္႔အေရး၊ဒီမိုကေရစီအေရးလႈပ္ ရွားသူဟာ
ကိုယ္႔နယ္ပယ္အသီးသီးမွာပိတ္ဆို႕ ခံေနရတဲ႔ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔လုပ္တဲ႔ အနုပညာေတြကိုတင္ျပၾကတာပါ။
အဆို၊အက၊အတီးအမႈတ္နဲ႔သရုပ္ေဖာ္ အနုပညာျပကြက္ေတြအျပင္၊
ပရိသတ္နဲ႔ပါအျပန္အလွန္ေမးခြန္း ထုတ္ေဆြးေႏြးမႈေတြလည္းပါတယ္။
ထူးထူးျခားတင္ဆက္မႈတခုကျပင္သစ္ နိုင္ငံကအမ်ိဳးသမီးတဦးရဲ႔၁၀မိ နစ္ၾကာတင္ဆင္တဲ႔
သရုပ္ျပကြက္ေလးပါ။Hijabလို႕ေခၚ တဲ႔အစၥလမ္ဘာသာ၀င္မ်က္နွာဖံုးကာ ၀တ္ရံုေတြနဲ႔အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႔
မလြတ္လပ္မႈ၊အခြင္႔အေရးမဲ႔မႈ၊နဲ႔ လူသားဆန္ဆန္မေနနိုင္တဲ႔ဘ၀ကိုအသံ ၊အလင္း၊ေတြရဲ႔အေထာက္အပံ႔နဲ႔ျပသြ ားတာပါ။
ထူးျခားတာကဒီျပကြက္ကိုအသက္အႏၱ ရယ္ေၾကာင္႕ဓာတ္ပံု၊ဗီီြဒီယိုလံု း၀မရိုက္ဖို႔တားျမစ္ထားသလို
၊ဒီေနရာမွာပထမဆံုးျပတာျဖစ္သလို၊ ဘယ္ေနရာမွာမွထပ္မျပသမဲ႔ေနာက္ဆံု းအၾကိမ္
သရုပ္ျပကြက္ျဖစ္တယ္လို႕လည္းေျပာ ခဲ႔တာပါ။၁၀မိနစ္ၾကာျပကြက္တခုလံု းမွာမ်က္နွာဖံုးစြတ္ထားတဲ႔
အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ရဲ႔၊တီးလံုးနဲ႔ အညီ၊ေအာ္ဟစ္သံ၊ျငီးျငဴသံ၊သက္ပ် င္းခ်သံေတြနဲ႔
အဖံုးအကြယ္မပါတဲ႔မ်က္လံုးေတြ ကတဆင္႕ေၾကာက္လန္႔မႈ၊အားငယ္စိုး ရိမ္မႈေတြကိုသရုပ္ေဖာ္ျပသသြားတာ ပါ။
ကဇာတ္ရံုထဲကပရိႆတ္၂၀၀ေက်ာ္ဟာေခ် ာင္းဟန္႕သံ
ေတာင္မျပဳျငိမ္သက္ေနတယ္။လြတ္လပ္ မႈမရိွတဲ႔အဓိပၸါယ္ကိုပီျပင္ေစခ် င္လို႕လားမသိ၊
သတင္းသမားေတြကိုေတာင္ဓာတ္ပံု၊ Videoမရိုက္ဖို႕ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္ ။
ဒါရိုက္တာမင္းထင္ကိုကိုၾကီးကေတာ ့ကိုမင္းကိုနိုင္အက်ဥ္းက်စဥ္
ေရးခဲ႔တဲ႔“အလွ်င္”ဆိုတဲ႔ကဗ်ာစာ သားျမန္မာအဂၤလိပ္လိုေရးထားတာကို
ကင္မရာအနီးအေ၀း၊အနိမ္႕အျမင္႕၊ အတြန္းအေရႊ႔၊အလွည္႔အေျပာင္းရို က္ခ်က္ေတြနဲ႔
ေနာက္ခံစႏၵယားတီးကြက္ေတြကိုပံ႔ ပိုးျပီးရိုက္ထားတာေလးက
ထူးျခားျပီးပရိသတ္ရဲ႔စိတ္အာရံု ကိုဖမ္းစားနိုင္ခဲ႔တယ္။
ေသျခင္းနဲ႔ရွင္ျခင္းဆိုတဲ႔အဓိပၸ ါယ္ကုိစကားလံုးက်စ္က်စ္လစ္လစ္နဲ ႔
ေရွ႔ေနာက္ေရႊ႔ေရးစပ္ထားတဲ႔ကို မင္းကိုနိုင္ရဲ႔အေတြးနဲ႔ဒႆနေတြ
ဘယ္ေလာက္ေလးနက္၊က်ယ္ျပန္႔ေနတယ္ ဆိုတာကိုအဲဒီကဗ်ာေလးမွာျမင္ရတယ္ ။
လြတ္လပ္မႈ၊မလြတ္လပ္မႈနဲ႔မတရားမႈ ၊ဖိနွိပ္မႈ၊ျခိမ္းေျခာက္မႈ၊မလံု ျခံဳမႈ၊
ဘ၀အာမခံမရိွမႈ၊ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္ ျပီး၊လူသားတေယာက္ရဲ႔ဘ၀အဓိပၸါယ္ မျပည္႕၀တဲ႔
အေနအထားေတြကိုသာမက၊လူေသျပီးနာ မည္မေသတဲ႔ဘ၀ေတြ၊လူရွင္ျပီးနာမည္ ေသေနတဲ႔ဘ၀ေတြ၊
သခၤါရေတြ၊တရားဓမၼနဲ႔ဆင္ျခင္ေတြး ေတာစရာအဓိပၸါယ္ေတြအမ်ားၾကီးကို ခံစားရမွာျဖစ္တယ္။
အလွ်င္
ေသဆံုးတယ္ဆိုတာမရိွဘူး၊
ေသတယ္မဆံုးဘူး၊
မဆံုးေအာင္ေသတယ္၊
ေသျပီးသားလူေတြထပ္ေသတယ္၊
ေသရမဲ႔လူေတြအသက္ဆက္တယ္၊
မေသမရွင္ေတြကမရွင္မေသ၊
ေသျခင္းနဲ႔ရွင္ျခင္းဟာသိတ္မကဲြျ ပားေတာ့ဘူး။
ဟိုနားမွာေမြးျပီး၊ဒီနားမွာေ သတယ္၊
ေစာေစာကေမြးျပီးခုေလးတင္ေသတယ္၊
ေမြးကတည္းကေသျပီးသားလည္းျဖစ္မယ္ ၊
အေသ၊
အရွင္၊
မေသမရွင္၊
အဲဒီၾကားမွာအေပ်ာက္ရိွတယ္။
အေသလည္းေပ်ာက္တယ္၊
အရွင္လည္းေပ်ာက္တယ္၊
မေသမရွင္ေတြလည္းေပ်ာက္တယ္။
အရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊
အေသျဖစ္ျဖစ္ျဖစ္၊
မေသမရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊
အေပ်ာက္ျဖစ္ျဖစ္၊
ဖက္နဲ႔ထုတ္ထားရတဲ႔အသက္ဟာဘယ္ေတာ့ မွအေသမေျဖာင္႕ဘူး။
အသက္ငင္ေနတဲ႔
စားစရာ၊
ေသာက္စရာ၊
၀တ္စရာ၊
ေနစရာ၊
ေသငယ္ေဇာနဲ႔ေျမာေနတဲ႔
ေသစရာနဲ႔ရွင္စရာ။
မေသမခ်င္းေတာ့ရွင္လိမ္႕မယ္
ရွင္ေပမဲ႔လည္းဆံုးေနပါျပီ။
(မင္းကိုနိုင္)
တကယ္ေတာ့မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္ Documentary Filmေတြဟာလူ႔အဖဲြ႔အစည္းကအေျခအေ နေတြကိုတင္ျပရာမွာ
အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔အားေကာင္းတဲ႔အခ် က္အလက္ေတြ၊ခံစားမႈေတြ၊အသိပညာနဲ႔ ရသတဲြျပီးရနိုင္တာေတာ့မွန္ပါတယ္ ။
က်ေနာ္တို႕နိုင္ငံလိုအရာရာေနာက္ က်ျပီးအမ်ားလက္ခံေအာင္ဆဲြတင္ေပး ရမဲ႔အခ်ိန္မွာအခုလိုရသနဲ႔အျဖစ္ အပ်က္မွန္ေတြ၊
သတင္းအခ်က္အလက္နဲ႔ဒႆနကိုအခ်ိန္ တိုတိုေတာင္းေတာင္းနဲ႔ရင္ဘတ္ထဲေ ရာ၊
ဦးေခါင္းထဲေရာခ်က္ခ်င္းေရာက္ေ အာင္ပို႕ေပးတဲ႔ေနရာမွာအခုလိုမွ တ္တမ္းဇာတ္လမ္းတိုေတြက
အေတာ္ေလးတန္ခိုးၾကီးတယ္လို႕ျမင္ မိတယ္။
၁၉၉၄ေလာက္က က်ေနာ္အိႏိၵယမွာDocumentary Filmအေၾကာင္းေလ႕လာသင္ၾကားခဲ႔ခ်ိ န္က
သင္တန္းဆရာကမွတ္တမ္းဇာတ္လမ္းတို တခ်ိဳ႕ျပသျပီးေ၀ဖန္သံုးသပ္ခိုင္ းတယ္။
အိုင္ဒီယာ၊အေတြးစိတ္ကူးဆိုင္ရာ နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ရိုက္ကူးခ်က္ေတြြေ လ႔လာရတဲ႔
အခါဒီေန႔ထိစဲြေနတဲ႔တမီးလ္လူမ်ိဳ းဒါရိုက္တာတေယာက္ရိုက္ကူးတဲ႔ဇာ တ္လမ္းတိုေလးတခုရိွတယ္။
ဇာတ္ကားနာမည္က“Rope”(လြန္ၾကိဳး) တဲ႕ျပကြက္အစကို.. အျပာေရာင္ပင္လယ္
ကမ္းစပ္ကေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွာထိုင္ ေနတဲ႔လူတေယာက္န႔ဲျပတယ္။
ေကာင္းကင္ကျပာျပာ၊ေရျပင္ကျပာျပာ ၊ေနကသာျပီးလိႈင္းလံုးေတြကစီးခ် က္မွန္မွန္နဲ႔ကမ္းစပ္ကိုလာရိုက္ ေနတယ္။
ဟိုး..အေ၀းသဲေသာင္ျပင္မွာလူတေယာ က္လဲေနတာကို
ကင္မရာကLong Shotအေ၀းရိုက္ခ်က္နဲ႔ျပတယ္။ေက်ာ က္ေဆာင္ေပၚထိုင္ေနသူက၊
လဲေနသူကိုမ်က္ေတာင္မခတ္
လွမ္းၾကည္႔ေနတယ္။အနီးကပ္ကင္မရာ ရိုက္ခ်က္မွာ
အသက္ျပင္းျပင္းရႈဴထုတ္လိုက္တို င္းနွာ၀နဲ႔ထိေနတဲ႔ေသာင္ျပင္က
သဲေတြဖြာကနဲ၊ဖြာကနဲထြက္ေနလို႕လဲ ေနသူဟာအေသေကာင္မဟုတ္မွန္းသိရတယ္ ။သူ႕ခဗ်ာ
အေတာ္ေလးေမာပမ္းေနဟန္ရိွတယ္။
ခနေနေတာ့လဲေနရာကရုန္းထလာတယ္။သူ႕ လက္ကိုဆန္႕တန္းလိုက္ျပန္ေကြးလို က္
ေနာက္ေျခတလွမ္းစီဆုတ္လိုက္နဲ႔ ပင္လယ္ကိုမ်က္နွာမူျပီးလြန္ၾကိဳ းတေခ်ာင္းကို
တေယာက္ထဲဆဲြေနတဲ႔ဟန္ပဲ(ၾကိဳးေတာ ့မပါဘူး၊ဟန္သက္သက္)သိတ္မၾကာဘူးေ ရွ႔ကိုငိုက္ဒရြတ္တိုက္ပါျပီးေသာ င္ျပင္မွာ
အေစာကအတိုင္းေမွာက္ရက္လဲသြားျ ပန္တယ္။ဒီေတာ့ေက်ာက္ေဆာင္မွာထို င္ၾကည္႔ေနသူမေနနိုင္ဘူးထလာတယ္။
လဲေနသူကိုထူလိုက္တယ္။နွစ္ေယာက္ သားေျခလွမ္းညီညီ၊လက္ညီညီနဲ႔(ေနာ က္ခံဗံုသံေလးနဲ႔)စီးခ်က္မွန္မွ န္
လြန္ၾကိဳးကိုဆဲြျပန္တယ္။သူတို႕ ဆဲြေနတာကပင္လယ္ျပင္ၾကီး။
ဒါေပမဲ႔ပင္လယ္ေရကတုတ္တုတ္မလႈတ္၊ လႈိုင္းၾကက္ခြတ္ေလးေတာင္မထ၊
ဖ်ာတခ်ပ္ခင္းထားသလိုျငိမ္သက္ေ နတယ္။၂လွမ္း၃လွမ္းဘဲဆဲြရေသးတယ္
၂ေယာက္သားေရွ႕ငိုက္ျပီးဟတ္ထိုး လဲက်တယ္။လူးလဲထျပီးေနာက္ထပ္တခါျ ပန္ဆဲြတယ္။
သူတို႕ဆဲြေနတာက၊ိုဟိုး..အေ၀းေက် ာက္ေဆာင္နားမွာတံငါသည္လင္မယား၂ေ ယာက္
လွမ္းၾကည္႔ေနတယ္။ခ်က္ခ်င္းမကူဘူ း။၂ခါေလာက္လဲျပီးေတာ့သူတို႕လည္း မေနသာလြန္ၾကိဳးကိုကူဆဲြေပးတယ္။
မရဘူး။ပင္လယ္ေရကၾကြမလာဘူး။ ခနခနလဲက်တယ္။
ေနာက္ထပ္ေသာင္ျပင္ကိုေရာက္လာတဲ႔ တံငါသည္ေတြထမ္းထားတဲ႔ေလွေတြအျ မန္ခ်ျပီးၾကိဳးကိုဆဲြကူတယ္။
(ကင္မရာရိုက္ခ်က္လည္းျမန္လာသလို ၊ေနာက္ခံဗံုသံျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ ဆိုင္နဲ႔စီးခ်က္
၀ါးခ်က္ညီျပီးသိတ္သြက္လာတယ္)ပင္ လယ္လႈိုင္းလံုးေတြကလည္းတလံုးျပီ းတလံုးၾကြလာတယ္။
ဒါေပမဲ႔လြန္ဆဲြသူေတြအေရးနိမ္႕တံ ုး၊ဒါနဲ႔ပဲ..ေနာက္ထပ္၅ေယာက္၊၁၀ေ ယာက္ထပ္တိုးတိုးလာျပီး
ေသာင္ျပင္မွာမိန္းမေတြေရာ၊ေယာက် ၤားေတြေရာ၊
လူငယ္လူလတ္အဖိုးအဖြားခေလးေတြပါ မက်န္အားလံုး၀ိုင္းကူဆဲြလိုက္တာ
(ကင္မရာရိုက္ခ်က္ကလည္းZoom Outအေ၀းျမင္ကြင္းကိုဆဲြျပလိုက္ တဲ႔အခါ)
ဟိုး..ေသာင္ျပင္မွာလူေတြေျခလွမ္ းညီညီ၊လက္ဟန္ညီညီ၊ဗံုတီးကြက္နဲ႔ အညီ၊ညာသံဟစ္ျပီး
ဟန္ခ်က္ညီညီၾကိဳးကိုအဆဲြ၊
ပင္လယ္ျပင္ကလိႈင္းလံုးၾကီးေတြ ကလည္းဆဲြလိုက္တိုင္းတလံုးျပီး တလံုး၊တလံုးျပီးတလံုး..
အဆက္မျပတ္ၾကြၾကြတက္လာလိုက္တာေနာ က္ဆံုးေတာ့ပင္လယ္ၾကီးဟာလူေတြဆဲြ ေခၚရာ
တလွိမ္႔လွိမ္႕နဲ႔လႈိုင္းလံုးေတြ ၾကြျပီးပါလာပါေတာ့တယ္။လႈိုင္းေ တြတလံုးျပီးတလံုးၾကြတက္လာတာနဲ႔
အဆံုးသပ္ထားတယ္။
သိတ္ေကာင္းတဲ႔ရိုက္ခ်က္၊သိတ္ေကာ င္းတဲ႔ေနာက္ခံတီးလံုးနဲ႔သံစံု၊ျ ပီးေတာ႔..
သိတ္လွပညီညာတဲ႔အေျခလွမ္းအတက္အၾ ကြ၊လက္ဟန္အပင္႔အေျမွာက္အခ်၊
အလဲအျပိဳ..သိတ္ညီတယ္၊သိတ္လွတယ္။
ညီညြတ္ေရးမွာအားေတြပါတယ္။စည္းခ် က္ေတြရိွတယ္၊ေအာင္ပဲြေတြရိွတယ္။
အမ်ားညီတယ္ဆိုပင္လယ္ျပင္လႈိုင္း ၾကြလာေအာင္ၾကိဳးနဲ႔ဆဲြလို႕ရတယ္ ဆိုတဲ႔သေဘာကိုျပသြားတာသိတ္လွတဲ႔ ဇာတ္လမ္းတိုေလး။
စုစုေပါင္းမွ၄မိနစ္ေတာင္မျပည္႕ ဘူး။
ျမန္မာျပည္မွာလည္းဒီလိုအားေကာင္ းတဲ႔ဖန္တီးခ်က္ေတြနဲ႔
လုပ္ကိုင္နိုင္စြမ္းရိွတဲ႔အနု ပညာရွင္ေတြအမ်ားၾကီးရိွတယ္လို႕ ကိုဇာဂနာေျပာလို႕သိရတယ္။
၂၀၀၃ခုနွစ္ကရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ၊ စာေရးဆရာဆရာၾကီးဦး၀င္းေဖရဲ႔ဲ႔ အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္အေျပာင္းအလဲျဖစ္ ဘို႕ဆိုရင္ Dramatize Documentary
(ျပဇာတ္ဆန္ဆန္၊၀တၱဳဆန္ဆန္မွတ္ တမ္းဇာတ္လမ္း)ေတြလုပ္ဖို႕
လိုတယ္လို႕ေျပာတာၾကားျပီးကိုဇာ ဂနာနဲ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ
မွတ္တမ္းဆန္ဆန္ျငီးေငြ႔စရာတင္ျ ပခ်က္ကေန
ဇာတ္လမ္းဆန္တဲ႔မွတ္တမ္းေတြျပန္ ရိုက္တယ္။
အဲဒီကာလစာေပစီစစ္ေရးတင္လိုက္တို င္းအပယ္ခံရတယ္။
၂၀၀၆ခုနွစ္မွာကိုေဇာ္သက္ေထြး၊တာ ရာမင္းေ၀ရယ္နဲ႔တဲြျပီးရိုက္ၾ ကတယ္။
၄ေခြေလာက္ရိွတယ္။တင္တိုင္းအပယ္ ခံရတယ္လို႕ကိုဇာဂနာကေျပာျပတယ္။
“ေနာက္ဆံုး၂၀၁၀ေအာက္တိုဘာမွာက်ေ နာ္ေထာင္ကလြတ္ျပီးေနာက္မွစလုပ္ နိုင္တယ္၊
အဲဒီမွာလြတ္လပ္ေသာအနုပညာပဲြေတာ္ နဲ႔တြန္းတင္ျပီးDocumentaryနဲ႔ အတူ
ဇာတ္လမ္းတိုေတြ၊မွတ္တမ္းဇာတ္လမ္ းေတြစလုပ္လာတာပဲ”
ဒါဆို Dramatize Documentaryေတြအသက္ရႈဴေပါက္ရလာ တဲ႔သက္တမ္းဟာနုနုေလးပဲရိွပါေသး တယ္။
စိတ္၀င္တစားနဲ႔လုပ္လာသူေတြတေျဖး ေျဖးမ်ားလာျပီလို႕သိရတယ္။
ဟိုတံုးကေတာ့တေယာက္စနွစ္ေယာက္ စအေတြး၊အၾကံအားထုတ္မႈနဲ႕လုပ္ခဲ႔ ေပမဲ႔
အားကမရိွေတာ့ေသာင္ျပင္မွာေမွာက္ ရက္လဲခဲ႔ရတယ္။ဒီကေန႕ေတာ့အနုပညာ ရွင္ညီေနာင္ေတြ
အားလံုးပင္လယ္ျပင္ကိုၾကိဳးတုပ္ ဆဲြေနၾကျပီ။
စည္းခ်က္ညီညီ၀ိုင္း၀န္းဆဲြေနၾကျ ပီဆိုေတာ့တခ်ိန္မွာလိုအင္ဆႏၵလႈိ ုင္းလံုးဆင္႕ဆင္႕
တျမင္႕ျမင္႕နဲ႔ကိုယ္႔ဘက္ပါလာၾ ကမယ္လို႕ေမ်ာ္လင္႔ရပါတယ္။
မင္းကိုနိုင္ရဲ႔ေသေရးရွင္ေရးနဲ႕
ပင္လယ္ျပင္ကိုၾကိဳးနဲ႔ဆဲြသူေတြ
အဲဒီညမွာလအရမ္းသာတယ္။
သံတိုင္ေတြၾကားကအိပ္မေပ်ာ္နိုင္
ငုတ္တုတ္ထိုင္လိုက္၊လမ္းထေလွ်ာ
ေအ႕ေအ႕..”သီခ်င္းနဲ႔ဘုန္းၾကီး
သံတိုင္အျပင္ဘက္မွာလေရာင္္ေတြဖိ
ေထာင္နံရံေမ်ာ္စင္လည္းပ်ိဳးပ်ိဳ
သံတိုင္ထဲကလူ..
လေရာင္ကိုသတိျပဳမိသြားတယ္။လျပည္
သံတိုင္နားကပ္ျပီးေစာင္းငဲ႔ေမာ့
သံတိုင္အျပင္ဘက္လက္ဆန္႔ျပီးလေရာ
လရိပ္ကသူ႕လက္ဖ်ားနဲ႔တစက္ကေလးမွ
နည္းနည္းေလးေရွ႔တိုးနိုင္ရင္ေတာ
သူျမင္ခ်င္တဲ႔လျပည္႕၀န္းကိုေတြ႕
သံတိုင္နဲ႔ပါးကပ္နိုင္သမ်ွကပ္၊
လရိပ္ကစိမ္းစိမ္းကားကားပဲ။မထိ
ပိုျမင္ခ်င္လာတယ္။ဒီညေတာ့လျပည္႔
ဒီလကို။မျမင္ရမခ်င္းမအိပ္ေတာ့ဘူ
အၾကံရတယ္။အခန္းေဒါင္႕ကိုသြားျပီ
သံတိုင္အျပင္ဘက္ထုတ္လိုက္တယ္။ျ
ျပီးေတာ့ဂန္ဖလားကိုလေရာင္က်ေနတဲ
လႈတ္ခတ္ေနတဲ႔အျဖဴေရာင္အရိပ္ေတြ
ခြက္ထဲကက်င္ငယ္ေရေဘာင္ဘင္ခတ္တာျ
က်င္ခြက္ထဲမွာျပည္႔လို႕သာလို႕။
အငမ္းမရၾကည္႔လိုက္တယ္။လျပည္႕ညကိ
---------
အဲဒီ Short Film ေလးကိုဒါရိုက္တာဇာဂနာက“မျမင္ရတဲ
“အက်ဥ္းခန္းထဲမွာ
လေရာင္ကိုျမင္နိုင္တဲ႔အခြင္႔အေ
ေထာင္ထဲမွာစိတ္ကူးထားတာၾကာျပီ၊
ေရခဲအမွတ္သုညေအာက္ေရာက္ေနျပီး၊ေ
ေဆာက္ထားတဲ႔ေနာ္ေ၀းနိုင္ငံအမ်ိဳ
ျမန္မာအမ်ိဳးသား၀တ္စံု၀တ္ထားတဲ႔
ကတံုးေျပာင္နဲ႔ကိုဇာဂနာေမးခိုက္
အင္တာဗ်ဴးေပးေနတာေတြ႔ရတယ္။
ေအာက္တိုဘာ၂၅နဲ႔၂၆ရက္ေန႔၂ရက္တာ
က်င္းပတဲ႔“All that is banned is desired”
“ပိတ္ဆို႔ခံခဲ႕ရတဲ႔လိုအင္ဆႏၵေတြ
” ဆိုတဲ႔ ေခါင္းစဥ္နဲ႔
အႏုပညာနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထား ထုတ္ေဖာ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ
အနုပညာရွင္၅၀ေက်ာ္ထဲမွာျမန္မာနိ
နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းကိုဇာ
ဒါရိုက္တာမင္းထင္ကိုကိုၾကီးတို႕
ရဲ႔တင္ဆက္မႈကို
(Beauti Under Pressure)“ဖိနွိပ္မႈေအာက္ကအလွ
အေစာပိုင္းကနိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား
ကို၀င္းေမာ္လာဖို႕ရိွေပမဲ႔နိုင္
“က်ေနာ္ပတ္စ္ပို႕ရဖို႕လအတန္ၾကာ
အထမေျမာက္ခဲ႔ဘူး၊
ၾသဂုတ္လကလည္းက်ေနာ္နဲ႔က်ေနာ့အဖဲ
ေျဖာ္ေျဖဘို႕ဖိတ္ၾကားခံရတာလည္း
ကို၀င္းေမာ္ကရွင္းျပသြားပါတယ္။
တိတ္တဆိတ္အဖမ္းခံေနရတဲ႔အေၾကာင္း
ေထာင္ထဲမွာေရးဖဲြ႔ထားတဲ႔Evil Go Away(မိစၦာေတြအေ၀းထြက္သြား)
သီခ်င္းကိုဆိုျပသြားတယ္။
ဒီကေန႔လိုဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္း
အတိတ္ကပံုရိပ္ေတြကိုနိုင္ငံတကာ
“ဒီလိုဇာတ္လမ္းေတြျပဖို႕အေစာပို
ကို၀င္းေမာ္ပတ္စ္ပို႕မရေတာ့ဒီကိ
လည္းလြတ္လပ္ပါျပီ၊ဒီမိုကေရစီအစိ
ရပိုင္ခြင္႔ရိွတဲ႔႔ပတ္စ္ပို႕ေတြ
႔နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း၉၀ရာ
ဒီေတာ့လူ႔အခြင္႔ေရးတို႕၊ဒီမိုကေ
ဒါေၾကာင္႔လဲဒီလာခါနီးမွကမန္း
ရင္အပူနဲ႔ေျပာလိုက္တဲ႕ကိုဇာဂနာေ
ခဏေတာ႔အံတုနိုင္မွာပဲ။
-------------
ေအာ္စလိုပဲြမွာတရုတ္၊မေလးရွား၊
လူ႔အခြင္႔အေရးလႈပ္ရွားသူေတြ၊ဂ်ာ
ဆီြဒင္၊ဒိန္းမတ္၊စတဲ႔နိုင္ငံတကာ
ကိုယ္႔နယ္ပယ္အသီးသီးမွာပိတ္ဆို႕
အဆို၊အက၊အတီးအမႈတ္နဲ႔သရုပ္ေဖာ္
ပရိသတ္နဲ႔ပါအျပန္အလွန္ေမးခြန္း
ထူးထူးျခားတင္ဆက္မႈတခုကျပင္သစ္
သရုပ္ျပကြက္ေလးပါ။Hijabလို႕ေခၚ
မလြတ္လပ္မႈ၊အခြင္႔အေရးမဲ႔မႈ၊နဲ႔
ထူးျခားတာကဒီျပကြက္ကိုအသက္အႏၱ
၊ဒီေနရာမွာပထမဆံုးျပတာျဖစ္သလို၊
သရုပ္ျပကြက္ျဖစ္တယ္လို႕လည္းေျပာ
အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ရဲ႔၊တီးလံုးနဲ႔
အဖံုးအကြယ္မပါတဲ႔မ်က္လံုးေတြ
ကဇာတ္ရံုထဲကပရိႆတ္၂၀၀ေက်ာ္ဟာေခ်
ေတာင္မျပဳျငိမ္သက္ေနတယ္။လြတ္လပ္
သတင္းသမားေတြကိုေတာင္ဓာတ္ပံု၊
ဒါရိုက္တာမင္းထင္ကိုကိုၾကီးကေတာ
ေရးခဲ႔တဲ႔“အလွ်င္”ဆိုတဲ႔ကဗ်ာစာ
ကင္မရာအနီးအေ၀း၊အနိမ္႕အျမင္႕၊
ေနာက္ခံစႏၵယားတီးကြက္ေတြကိုပံ႔
ထူးျခားျပီးပရိသတ္ရဲ႔စိတ္အာရံု
ေသျခင္းနဲ႔ရွင္ျခင္းဆိုတဲ႔အဓိပၸ
ေရွ႔ေနာက္ေရႊ႔ေရးစပ္ထားတဲ႔ကို
ဘယ္ေလာက္ေလးနက္၊က်ယ္ျပန္႔ေနတယ္
လြတ္လပ္မႈ၊မလြတ္လပ္မႈနဲ႔မတရားမႈ
ဘ၀အာမခံမရိွမႈ၊ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္
အေနအထားေတြကိုသာမက၊လူေသျပီးနာ
သခၤါရေတြ၊တရားဓမၼနဲ႔ဆင္ျခင္ေတြး
အလွ်င္
ေသဆံုးတယ္ဆိုတာမရိွဘူး၊
ေသတယ္မဆံုးဘူး၊
မဆံုးေအာင္ေသတယ္၊
ေသျပီးသားလူေတြထပ္ေသတယ္၊
ေသရမဲ႔လူေတြအသက္ဆက္တယ္၊
မေသမရွင္ေတြကမရွင္မေသ၊
ေသျခင္းနဲ႔ရွင္ျခင္းဟာသိတ္မကဲြျ
ဟိုနားမွာေမြးျပီး၊ဒီနားမွာေ
ေစာေစာကေမြးျပီးခုေလးတင္ေသတယ္၊
ေမြးကတည္းကေသျပီးသားလည္းျဖစ္မယ္
အေသ၊
အရွင္၊
မေသမရွင္၊
အဲဒီၾကားမွာအေပ်ာက္ရိွတယ္။
အေသလည္းေပ်ာက္တယ္၊
အရွင္လည္းေပ်ာက္တယ္၊
မေသမရွင္ေတြလည္းေပ်ာက္တယ္။
အရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊
အေသျဖစ္ျဖစ္ျဖစ္၊
မေသမရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊
အေပ်ာက္ျဖစ္ျဖစ္၊
ဖက္နဲ႔ထုတ္ထားရတဲ႔အသက္ဟာဘယ္ေတာ့
အသက္ငင္ေနတဲ႔
စားစရာ၊
ေသာက္စရာ၊
၀တ္စရာ၊
ေနစရာ၊
ေသငယ္ေဇာနဲ႔ေျမာေနတဲ႔
ေသစရာနဲ႔ရွင္စရာ။
မေသမခ်င္းေတာ့ရွင္လိမ္႕မယ္
ရွင္ေပမဲ႔လည္းဆံုးေနပါျပီ။
(မင္းကိုနိုင္)
တကယ္ေတာ့မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္
အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔အားေကာင္းတဲ႔အခ်
က်ေနာ္တို႕နိုင္ငံလိုအရာရာေနာက္
သတင္းအခ်က္အလက္နဲ႔ဒႆနကိုအခ်ိန္
ဦးေခါင္းထဲေရာခ်က္ခ်င္းေရာက္ေ
အေတာ္ေလးတန္ခိုးၾကီးတယ္လို႕ျမင္
၁၉၉၄ေလာက္က က်ေနာ္အိႏိၵယမွာDocumentary Filmအေၾကာင္းေလ႕လာသင္ၾကားခဲ႔ခ်ိ
သင္တန္းဆရာကမွတ္တမ္းဇာတ္လမ္းတို
အိုင္ဒီယာ၊အေတြးစိတ္ကူးဆိုင္ရာ
အခါဒီေန႔ထိစဲြေနတဲ႔တမီးလ္လူမ်ိဳ
ဇာတ္ကားနာမည္က“Rope”(လြန္ၾကိဳး)
ကမ္းစပ္ကေက်ာက္ေဆာင္ေပၚမွာထိုင္
ေကာင္းကင္ကျပာျပာ၊ေရျပင္ကျပာျပာ
ဟိုး..အေ၀းသဲေသာင္ျပင္မွာလူတေယာ
ကင္မရာကLong Shotအေ၀းရိုက္ခ်က္နဲ႔ျပတယ္။ေက်ာ
လဲေနသူကိုမ်က္ေတာင္မခတ္
လွမ္းၾကည္႔ေနတယ္။အနီးကပ္ကင္မရာ
အသက္ျပင္းျပင္းရႈဴထုတ္လိုက္တို
သဲေတြဖြာကနဲ၊ဖြာကနဲထြက္ေနလို႕လဲ
အေတာ္ေလးေမာပမ္းေနဟန္ရိွတယ္။
ခနေနေတာ့လဲေနရာကရုန္းထလာတယ္။သူ႕
ေနာက္ေျခတလွမ္းစီဆုတ္လိုက္နဲ႔
တေယာက္ထဲဆဲြေနတဲ႔ဟန္ပဲ(ၾကိဳးေတာ
အေစာကအတိုင္းေမွာက္ရက္လဲသြားျ
လဲေနသူကိုထူလိုက္တယ္။နွစ္ေယာက္
လြန္ၾကိဳးကိုဆဲြျပန္တယ္။သူတို႕
ဒါေပမဲ႔ပင္လယ္ေရကတုတ္တုတ္မလႈတ္၊
ဖ်ာတခ်ပ္ခင္းထားသလိုျငိမ္သက္ေ
၂ေယာက္သားေရွ႕ငိုက္ျပီးဟတ္ထိုး
သူတို႕ဆဲြေနတာက၊ိုဟိုး..အေ၀းေက်
လွမ္းၾကည္႔ေနတယ္။ခ်က္ခ်င္းမကူဘူ
မရဘူး။ပင္လယ္ေရကၾကြမလာဘူး။
ေနာက္ထပ္ေသာင္ျပင္ကိုေရာက္လာတဲ႔
(ကင္မရာရိုက္ခ်က္လည္းျမန္လာသလို
၀ါးခ်က္ညီျပီးသိတ္သြက္လာတယ္)ပင္
ဒါေပမဲ႔လြန္ဆဲြသူေတြအေရးနိမ္႕တံ
ေသာင္ျပင္မွာမိန္းမေတြေရာ၊ေယာက်
လူငယ္လူလတ္အဖိုးအဖြားခေလးေတြပါ
(ကင္မရာရိုက္ခ်က္ကလည္းZoom Outအေ၀းျမင္ကြင္းကိုဆဲြျပလိုက္
ဟိုး..ေသာင္ျပင္မွာလူေတြေျခလွမ္
ဟန္ခ်က္ညီညီၾကိဳးကိုအဆဲြ၊
ပင္လယ္ျပင္ကလိႈင္းလံုးၾကီးေတြ
အဆက္မျပတ္ၾကြၾကြတက္လာလိုက္တာေနာ
တလွိမ္႔လွိမ္႕နဲ႔လႈိုင္းလံုးေတြ
အဆံုးသပ္ထားတယ္။
သိတ္ေကာင္းတဲ႔ရိုက္ခ်က္၊သိတ္ေကာ
သိတ္လွပညီညာတဲ႔အေျခလွမ္းအတက္အၾ
အလဲအျပိဳ..သိတ္ညီတယ္၊သိတ္လွတယ္။
ညီညြတ္ေရးမွာအားေတြပါတယ္။စည္းခ်
အမ်ားညီတယ္ဆိုပင္လယ္ျပင္လႈိုင္း
စုစုေပါင္းမွ၄မိနစ္ေတာင္မျပည္႕
ျမန္မာျပည္မွာလည္းဒီလိုအားေကာင္
လုပ္ကိုင္နိုင္စြမ္းရိွတဲ႔အနု
၂၀၀၃ခုနွစ္ကရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာ၊
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္အေျပာင္းအလဲျဖစ္
(ျပဇာတ္ဆန္ဆန္၊၀တၱဳဆန္ဆန္မွတ္
လိုတယ္လို႕ေျပာတာၾကားျပီးကိုဇာ
မွတ္တမ္းဆန္ဆန္ျငီးေငြ႔စရာတင္ျ
ဇာတ္လမ္းဆန္တဲ႔မွတ္တမ္းေတြျပန္
အဲဒီကာလစာေပစီစစ္ေရးတင္လိုက္တို
၂၀၀၆ခုနွစ္မွာကိုေဇာ္သက္ေထြး၊တာ
၄ေခြေလာက္ရိွတယ္။တင္တိုင္းအပယ္
“ေနာက္ဆံုး၂၀၁၀ေအာက္တိုဘာမွာက်ေ
အဲဒီမွာလြတ္လပ္ေသာအနုပညာပဲြေတာ္
ဇာတ္လမ္းတိုေတြ၊မွတ္တမ္းဇာတ္လမ္
ဒါဆို Dramatize Documentaryေတြအသက္ရႈဴေပါက္ရလာ
စိတ္၀င္တစားနဲ႔လုပ္လာသူေတြတေျဖး
ဟိုတံုးကေတာ့တေယာက္စနွစ္ေယာက္
အားကမရိွေတာ့ေသာင္ျပင္မွာေမွာက္
အားလံုးပင္လယ္ျပင္ကိုၾကိဳးတုပ္
စည္းခ်က္ညီညီ၀ိုင္း၀န္းဆဲြေနၾကျ
တျမင္႕ျမင္႕နဲ႔ကိုယ္႔ဘက္ပါလာၾ
No comments:
Post a Comment