Monday, 29 October 2012





ျပင္ညာေရး စနစ္




တစ္ခါတုန္းက ေတာအုပ္ထဲမွာရွိတဲ့တိရိစၦာန္ေတြဟာ ေက်ာင္းတစ္ခု စဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္ ။ ေက်ာင္း သားေတြ ထဲမွာ ငွက္တစ္ေကာင္ရယ္ ၊ ရွဥ္႔တစ္ေကာင္ရယ္ ၊ ငါးတစ္ေကာင္ရယ္ ၊ ေခြးတစ္ေကာင္ ရယ္ ၊ ယုန္တစ္ေကာင္ရယ္ ၊ စိတ္ခ်ိဳ႕ယြင္းေနရွာတဲ့ ငါးရွဥ္႔တစ္ေကာင္ရယ္ပါ၀င္ပါတယ္ ။

ဒီလိုနဲ႔ ေတာတြင္းပညာေရး အဖြဲ႔ကေနျပီး သင္ရိုးညႊန္းတမ္းတစ္ခုျပဳစုဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္ ။ အဲဒီသင္ရိုး ညႊန္းတမ္းထဲမွာ ပ်ံသန္းျခင္း ၊ သစ္ပင္တက္ျခင္း ၊ ေရကူးျခင္း ၊ ေျမတူးဆြျခင္းေတြပါ၀င္ျပီး အဲဒါေတြက ပညာေရးအေျခခံေတြျဖစ္တယ္လို႔ယူဆထားၾကတယ္ ။ တိရိစၦာန္အားလံုးဟာ ဘာသာရပ္အားလံုးကို သင္ၾကား ရမွာျဖစ္တယ္ ။

ငွက္ဟာ ပ်ံသန္းျခင္းမွာ အေတာ္ဆံုးျဖစ္ျပီး A အဆင့္ရသြးတယ္ ဒါေပမယ့္ ေျမတူးဆြျခင္းမွာေတာ့ အဆင္မေျပခဲ့ ဘူး ။ သူ႔အေတာင္ပံေတြနဲ႔ ေျမတူးဆြဖို႔ရာ သူ႔ႏွတ္သီးနဲ႔လႈိဏ္ေခါင္းတစ္ခုစာရဖို႔ တူးဆြဖို႔ရာ မွာ အဆင္မေျပတဲ့အတြက္ အဲဒီဘာသာရပ္ရွံုးနိမ့္ခဲ့ရတယ္ ။ သစ္ပင္တက္ျခင္းမွာ C အဆင့္ရခဲ့ တယ္ ေရကူးတဲ့ေနရာမွာေတာ့ F အဆင့္ပဲရခဲ့တယ္ ။ ရွဥ့္ကေတာ့ သစ္ပင္တက္တဲ့ေနရာမွာ ဆရာၾကီးပါပဲ ဒါေပမယ့္ ေရကူးတဲ့ေနရာမွာေတာ့ ရွံုးနိမ့္ခဲ့ရတယ္ ။ ငါးဟာလည္းေရကူးတဲ့ေနရာမွာ အေတာ္ဆံုးျဖစ္ေပ မယ့္ ေရအျပင္ကိုမထြက္ႏုိင္ခဲ့ဘူး တျခားအရာေတြမွာ F အဆင့္ပဲရခဲ့တယ္ ။ ေခြး ဟာ ေက်ာင္း ဆက္မတက္ေတာ့ပဲ ေက်ာင္းအတြက္လခေပးတာကိုလည္းရပ္ခဲ့တယ္ ။ ျပီးေတာ့ ပညာေရး အဖြဲ႔ကို သင္ရိုးညႊန္း တမ္းမွာ " ေခြးေဟာင္နည္း " ပါ ထည့္ သင္ဖို႔ အတြက္ ဆႏၵျပခဲ့တယ္ ။ ယုန္ ကေတာ့ ေျမ တူးဆြတဲ့ေနရာမွာ A အဆင့္ရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ သစ္ပင္ေတြတက္ဖုိ႔ကေတာ့ သူ႔အတြက္ျပႆ နာတစ္ခုျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္ ။ ေျမျပင္ေပၚ ခဏခဏျပန္ျပဳတ္က်ျပီး ဦးေႏွာက္ကိုပါ ထိခိုက္ခဲ့ရ တယ္ ။ မၾကာခင္မွာ ေျမတူးဆြျခင္းကိုပါ သိပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ အဆင့္ C ပဲရခဲ့တယ္ ။

စိတ္အာရံုခ်ိဳ႕ယြင္းေနတဲ့ငါးရွဥ္႔ကေတာ့ အရာရာကို တစ္၀က္ေလာက္ပဲလုပ္ႏုိင္ျပီး သူဟာ တစ္တန္းလံုးမွာ အမွတ္အရဆံုး သတၱ၀ါျဖစ္ခဲ့တယ္ ။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ပ်ံသန္းျခင္းလည္းမရွိ တူးဆြျခင္းလည္းမရွိ ၊ သစ္ပင္ တက္ျခင္းလဲမရွိ ခဲ့ဘူး ။

ေတာတြင္းပညာေရးအဖြဲ႔ကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို သတၱ၀ါတိုင္းသင္ယူၾကတယ္ သူတို႔ေအာင္ျမင္ တယ္ဆိုျပီးေပ်ာ္ေနခဲ့ၾကတယ္ ။

------------------------------------------------

တကယ့္ပညာေရးစနစ္ဆိုတာဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ တစ္ဘ၀စာ ေရရွည္အ တြက္ျပင္ ဆင္ေပးျခင္းျဖစ္တယ္ ။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ ၊ ေမြးရာပါ ထူးခၽြန္တဲ့ ဗီဇ အစြမ္းအစေတြကို ထိခိုက္ေစျခင္းမရွိပဲန႔ဲေပါ့ ။

အားလံုးနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မယ့္သင္ရိုးညႊန္းတမ္းတစ္ခုကိုျပဳစုဖို႔ဆိုတာ လြယ္ကူတဲ့အလုပ္တစ္ ခုေတာ့မ ဟုတ္ ပါဘူး ။ဒါေပမယ့္မလိုအပ္တဲ့ အရာေတြ ( ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႔ ၊ ေမြးရာ ပါ ထူးခၽြန္တဲ့ဗီဇ အစြမ္းအစေတြကို ထိခိုက္ေစတဲ့အရာေတြ ) ကို ဖယ္ထုတ္ျပီး အားလံုးနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မယ့္ အားလံုးကို အေကာင္ဆံုး ေက်ာင္းပညာေရးသာမက ဘ၀ပညာေရးပါ တတ္စြမ္းေအာင္သင္ေပးႏုိင္တဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ေက်ာင္းပညာေရးျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္ ။

သက္တန္႔ခ်ိဳ
Broad Based Education? အားခံစားဘာသာျပန္သည္ ။

No comments:

Post a Comment