ေထာက္ခံစာ
Written by ေဒါက္တာေအာင္ႀကီး |
Monday, 14 March 2011 14:21 |
Share | ၁။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အလုပ္အကိုင္ တစ္ခုခု အတြက္၊ ရာထူး တစ္ခုခုအတြက္ ေလွ်ာက္လႊာ တင္ရရင္ မိမိ အထက္ လူႀကီးရဲ႔ ေထာက္ခံစာပါ တစ္ပါတည္း ပူးတြဲ တင္ရတယ္။ လုပ္ငန္း ကၽြမ္းက်င္ေၾကာင္း၊ အလုပ္ကို ႐ိုေသစြာ ထမ္းေဆာင္ေၾကာင္း၊ ဆက္ဆံေရး ေျပျပစ္ေၾကာင္း၊ အက်င့္ စာရိတၱ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း၊ ဌာနမွာ ဦးစီး ေခါင္းေဆာင္မႈ ေပးႏုိင္ေၾကာင္း စသျဖင့္ စသျဖင့္။ ၀န္ထမ္း ေလာကမွာ ၀ဖ လုိ႔ အသိမ်ားတယ္။ မိမိ အရည္အေသြးကို အထက္လူႀကီး အကဲျဖတ္တဲ့ မွတ္ေက်ာက္ေပါ့။ အထက္ လူႀကီး လုပ္တဲ့သူက ကုိယ့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ တပည့္ တစ္ဦးဦးရဲ႕ အရည္ အေသြးကို အကဲျဖတ္ရတာပဲ။ ဘာခက္ တာမွတ္လုိ႔ ဆုိစရာရွိတယ္။ မခက္လွေသာ္လည္း မလြယ္လွေပဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ တာ၀န္ခံ ဆရာ၀န္ႀကီး ျဖစ္စ ႏုစဥ္ ကာလမွာ ကိုယ္ တကယ္ေတာ္ တယ္ထင္တဲ့ တပည့္ တခ်ဳိ႕တေလကို အမွတ္ေတြ တစ္ပုံႀကီး ေပးခ်လုိက္တာ ဆရာ့ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ေခၚၿပီး ထုပါ ေလေရာ။ ၀န္ထမ္း တစ္ဦးဦးကို အမွတ္ ၇၀ ထက္ပိုေပးရင္ ေျဖရွင္းခ်က္ တင္ရ သတဲ့။ (အမွတ္ျပည့္က ၁၀၀)။ အမွတ္ေပးတာ သိပ္နည္းျပန္ရင္လည္း ေျဖ ရွင္းခ်က္က မလြတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္ အမွတ္ေတြ ပုိရေၾကာင္း၊ ဘာေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္ အမွတ္ေတြ ေလ်ာ့ရေၾကာင္း ရွင္းရလင္းရ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္လွတာေၾကာင့္ ေနာက္ပုိင္း ၀ဖ အမွတ္ေပးရင္ ၾကည့္ေပးရေတာ့တာ။ ဆရာႀကီးတစ္ဦးကေတာ့ ရွင္းတယ္။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔၊ စာေမးပြဲေျဖဖုိ႔ တပည့္တစ္ဦးဦးက ေထာက္ခံစာ ေတာင္းလာခဲ့ရင္ ႐ိုက္ၿပီးသား ပုံစံမွာ တပည့္နာမည္ ေကာက္ျဖည့္ လုိက္႐ုံ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔လက္မွတ္ေကာက္ ထုိးလုိက္႐ုံ။ တပည့္တုိင္း အတြက္ ေထာက္ခံစာက တစ္ပုံစံတည္း။ စာသားကလည္း တစ္ပုံစံတည္း။ မိေကာင္းဖခင္ သားသမီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္စြာ ေျပာတတ္ေရးတတ္ေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္း ကၽြမ္းက်င္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ ရာထူးနဲ႔ အလုပ္နဲ႔ သင့္ေတာ္ပါေၾကာင္း။ အားလုံး တစ္ျဖတ္တည္း။ ဒီလုိ တူလြန္းလုိ႔ ျပႆနာ တက္ရတာရွိတယ္။ တစ္ခါက တပည့္ တစ္ဦးက ဆရာမႀကီး တစ္ဦးဆီမွာ ေထာက္ခံစာ လာေတာင္းသတဲ့။ ႏိုင္ငံျခား ေဆး႐ုံ တစ္ခုမွာ အလုပ္ေလွ်ာက္ဖုိ႔။ ဆရာမႀကီးက ခပ္ပ်င္းပ်င္း။ ဒါနဲ႔ ဘယ္သူ႔ဆီက ေထာက္ခံစာ ေတာင္းခဲ့ေသးတုံးလုိ႔ ေမးေတာ့ တပည့္က တျခား ဆရာမႀကီး တစ္ဦးဆီက ေထာက္ခံစာ ေတာင္းခဲ့ၿပီးေၾကာင္း တင္ျပ လုိက္ပါတယ္။ "ဒါဆုိရင္ အဲဒီအတုိင္း ျပန္႐ိုက္ခဲ့။ ေခါင္းစီးေတာ့ ကိုယ့္နာမည္ ေျပာင္းလုိက္ေပါ့" ဆိုလုိ႔ တပည့္ခမ်ာ မတတ္သာဘဲ ဆရာမႀကီး ေစလုိရာ ေစတာ နာခံလုိက္ရပါတယ္။ ဟိုေရာက္ ေတာ့ အဲဒီေထာက္ခံစာ အႁမႊာပူးကို အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာနဲ႔ အတူ ပူးတြဲ တင္လုိက္ပါသတဲ့။ ဒီမွာ ျပႆနာ ကစေတာ့တာ။ ႏုိင္ငံျခား ေဆး႐ုံႀကီးက တာ၀န္ရွိ ပုဂ္ၢိဳလ္ေတြ စိစစ္လုိက္ေတာ့ ေထာက္ခံစာ ႏွစ္ခုက မသကၤာဖြယ္ရာ ထပ္တူ ျဖစ္ေနတယ္။ လက္မွတ္နဲ႔ ေခါင္းစီးပဲ ကြဲေနတာ။ ႏွစ္ခုမွာ တစ္ခုက အတု သို႔မဟုတ္ အၾကံအဖန္ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ် ၿပီးသကာလ ေဆး႐ုံ တာ၀န္ရွိသူေတြက ေထာက္ခံ စာ ေရးေပးတဲ့ Referee ႏွစ္ဦးအနက္ တစ္ဦးကို စာေရးၿပီး စုံစမ္း ေမးျမန္းပါေလသတဲ့။ မသကၤာလုိ႔ စုံစမ္းေမးျမန္း ခံရတဲ့ ဆရာမႀကီးက မူလ ပထမ ပင္ရင္း ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ေထာက္ခံစာေရး ေပးလုိက္တဲ့ ဆရာမႀကီး။ ဓာတ္ဆီကန္ထဲ မီးပြား က်သြားတာပေလ။ အေ၀းေရာက္ တပည့္ခမ်ာ အမိႏိုင္ငံက ဆရာမႀကီးကို လွမ္းေတာင္းပန္ရ၊ အေ၀းက လွမ္းကန္ေတာ့ရ။ အေတာ္ဗ်ာမ်ားသြား ရွာေလသတဲ့။ ေထာက္ခံစာ ထပ္တူက်လုိ႔ ျပႆနာ တက္ရပုံ။ ေထာက္ခံစာ ေရးေပးရာမွာ တပည့္ ျဖစ္သူရဲ႔ အရည္အေသြးကို ေသခ်ာ မစိစစ္ဘဲ ေကာက္ေရး လုိက္လုိ႔ ျပႆနာ တက္ရတဲ့ ဆရာႀကီး တစ္ဦးရဲ႔ အျဖစ္ကလည္း တစ္ဘာသာ။ ဒီမွာလည္း ႏုိင္ငံ ရပ္ျခား စာေမးပြဲ သြားေျဖတဲ့ တပည့္ တစ္ဦးကို ေထာက္ခံစာ ေရးေပးရတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ဆရာႀကီးက သူ႔တပည့္ကုိ ေထာက္ခံရာမွာ (Command of English) အဂၤလိပ္စာ ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိတယ္လုိ႔ ပိုပိုသာသာ ေရးလုိက္မိတယ္။ တပည့္က ဟိုမွာ စာေမးပြဲေတြ ေျဖရာမွာ အဆင္ မေခ်ာလွဘူး။ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု လွည့္ပတ္ က်ေနတာ။ စာစစ္သူေတြရဲ႔ မွတ္ခ်က္က ဒီေက်ာင္းသားဟာ လူနာနဲ႔ ဆက္သြယ္ ေျပာဆိုရာမွာ၊ စာစစ္သူေတြနဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ ဆံရာမွာ Communication Skill အားနည္းတာ ေတြ႔ရသတဲ့။ အဲဒီ အစီရင္ခံစာကို ေထာက္ခံစာ ေရးေပးလုိက္တဲ့ Referee ျဖစ္သူ ဆရာႀကီးဆီကို ဟုိကေကာလိပ္က လွမ္းပို႔လုိက္တာ။ မွတ္က ေရာ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ဆရာႀကီးခမ်ာ မတတ္ သာလြန္းမွဘဲ တပည့္ေတြကို ေထာက္ခံစာ ေရးေပးပါ ေလေတာ့တယ္။ ေရးရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ ကို စိစိစစ္စစ္လုပ္ၿပီးမွ ေရးေတာ့တာ။ သူတို႔ႏိုင္ငံ မွာ Referee လုပ္တဲ့ အထက္လူႀကီးဆီ ေထာက္ခံ စာေတာင္းရင္ သူတို႔က လြယ္လြယ္နဲ႔ ေရးမေပးဘူး။ ေသခ်ာေလ့လာ စုံစမ္းၿပီးမွ ေရးတယ္။ ေရးရင္လည္း မညာဘူး။ တည့္တည့္ေရးတယ္။ လူခ်င္း ဘယ္ေလာက္ခင္ခင္။ ေတြ႔တယ္မဟုတ္ လား။ ေထာက္ခံစာ ေရးရတာ မလြယ္ေရးခ် မလြယ္။ တကယ္ ေရးရရင္ ခက္မွခက္။ ၂။ ကၽြန္ေတာ္က ဒါကို စြဲစြဲျမဲျမဲ မွတ္ထားတယ္။ ကုိယ့္အလွည့္ေရာက္ရင္ ဒါမ်ဳိး မမွားမိဖုိ႔။ေထာက္ ခံစာေရးခုိင္းတဲ့ တပည့္ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အားေကာင္းတဲ့ အခ်က္၊ ထူးျခားတဲ့ စ႐ိုက္ လကၡဏာ ေလးေတြ စဥ္းစားၿပီး မွတ္မွတ္သားသားထည့္ ေရးတယ္။ တပည့္ တစ္ဦးက အ၀တ္အစား ၀တ္ရာမွာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္ ရွိတယ္။ (Impeccable taste) ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ ထည့္ေရးတယ္။ တပည့္တစ္ဦးက နည္းနည္း နားေလးတယ္။ တကယ္က ေတာ္ေတာ္ ေလးတာပါ။ ဒါကို တမင္တကာ ထည့္ေရးလုိက္တယ္။ ဟိုႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ရင္ ကိုယ္က မၾကားလုိ႔ ျပန္မေျဖတာကို တလြဲ အထင္ခံရမွာ စိုးလုိ႔။ တခ်ဳိ႕တပည့္ ေတြက ႏႈတ္နည္းတယ္။ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေနတတ္တယ္။ ဒါကိုလည္း မွတ္တမ္း တင္ရတယ္။ မဟုတ္ရင္ ဒီလူဆက္ဆံေရး က်ဲလွေခ်လား အထင္ခံရမွာ။ တပည့္တစ္ဦးက ေတာ္ေတာ့ေတာ္တယ္။ ႀကိဳးၾကားႀကိဳးၾကား ေဖာက္ ေဖာက္ၿပီး ထြက္ေတြးတတ္တယ္။ အဲဒီလုိ ေတြးတဲ့ အခါမွာလည္း သူခ်ည္းမွန္ၿပီး တစ္ေလာကလုံး မွားတယ္ ထင္ေသးတာ။ မ်က္လုံးႀကီး ျပဴးျပဴးၿပီး ျငင္းတတ္ခုံတတ္ေသးတာ။ ဒီလုိ တပည့္မ်ဳိး ကိုလည္း အေတြးအေခၚ ရဲရင့္လွေၾကာင္း၊ တစ္ခ်ီ တစ္ခ်ီ ထိန္းေပးဖုိ႔ေတာ့ လုိေၾကာင္း ခပ္ေ၀့ေ၀့ ေရးရျပန္ေရာ။ အလုပ္သင္ ဆရာ၀န္ ဘ၀မွာ တစ္ဖက္က အလုပ္ လုပ္သေလာက္ တစ္ဖက္က ခပ္ ေၾကာင္ေၾကာင္ ေတြးေခၚျပဳမူ တတ္တဲ့ တပည့္တစ္ဦး ကုမၸဏီ တစ္ခုမွာ အလုပ္ေလွ်ာက္ဖုိ႔ ေထာက္ခံစာ ေတာင္းလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီသူငယ္ ေလးဟာ ေတာ္ေသာ္လည္း စိတ္ကေလးက တတုံတတုံ ထခုန္တတ္ေၾကာင္း၊ အေၾကာင္း မသိတဲ့ လူေတြကေတာ့ ဒါကို ေၾကာင္ကြက္လုိ႔ ယူဆစရာ ရွိေၾကာင္း၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔လုိ အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ ဦးစားေပးတဲ့ ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ ဒါဟာ ေကာင္းကြက္ (Asset) ျဖစ္သြားႏုိင္ေၾကာင္း ဘာညာသာ ရကာ ေရးရတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ ပထမ လက္ေထာက္ဆရာ၀န္ ဘ၀တုန္းက ေဆးေထာက္ခံစာေတြ၊ ေဆးပင္စင္ အတြက္ ေထာက္ခံစာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးေပးရဖူးတယ္။ ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အဆင့္ ဆရာ၀န္ေတြ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ တာ၀န္ခံ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ၊ သမားေတာ္ႀကီးေတြသာ စြမ္းတဲ့ အမႈေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြ ၫႊန္ၾကားတာေတြကို ပုံစံ၀င္ေအာင္ ေဘာင္၀င္ေအာင္ လုပ္ေပးရ႐ုံပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဆရာႀကီးက လႊတ္သနားတတ္တယ္။ သေဘာေကာင္းတာလည္း လြန္ပါေရာ။ ႐ုံးထဲေခြးေတြ ၀င္အိပ္ေနတာေတာင္ ေမာင္းထုတ္ တတ္တဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က လူမုိက္ ၀င္လုပ္ရတာ။ ေဆးပင္စင္ ေလွ်ာက္တဲ့သူေတြက ဆရာႀကီး သေဘာေကာင္းတာ၊ သနားတတ္တာကို အစြမ္းကုန္ အသုံးခ်ၾကေတာ့တာ။ ဆရာႀကီးက ဒီလူေတြဆီက ဘာကိုမွ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး လုပ္ေပးတာ မဟုတ္ရွာပါဘူး။ သနားတာ တစ္ခုတည္း။ ခ်စ္တာ တစ္ခုတည္း။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ၾကားက လက္ေညာင္းရ၊ စိတ္ေညာင္းရ။ တစ္ခါက စာေရးမ တစ္ဦး ေဆးပင္စင္ လာတင္တယ္။ ဘာေရာဂါေၾကာင့္ ေဆးပင္စင္ လုိခ်င္တာတုံး ေမးေတာ့ ႐ုံးစာေတြ ေရးရတာ လက္ေညာင္းလုိ႔ လက္ကိုက္လုိ႔တဲ့ဗ်။ ေလးဖက္နာတဲ့။ ဒီလုိ တမ္းသာျဖင့္ ေဆးစာေတြ တြင္တြင္ ေရးေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ခမ်ာ ေဆးပင္စင္ ၁၀ ႀကိမ္ ယူလုိ႔ရေနၿပီ။ လူနာ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ေတာင္ က်န္းမာေရး ေကာင္းပုံရေသး။ အသက္ ၄၄။ အပ်ဳိႀကီး။ လူက ခပ္ဖုိင့္ဖုိင့္။ ဆြဲႀကိဳးႀကီးက ခပ္တုတ္တုတ္။ လက္ေကာက္ သံက တခၽြင္ခၽြင္။ ရွိေစေတာ့။ ေဆးဘုတ္က လက္ခံႏိုင္ေလာက္တဲ့ေရာဂါ (Respectable Diagnosis) တစ္ခုခုတပ္ၿပီး တင္ေပးရမွာ။ လမ္းဆုံးေတာ့ ရြာေတြ႔ ဟုတ္ေပါင္။ ေရာဂါရွာေတာ့ ေရာဂါေတြ႔ေပါ့။ ေတြ႔တဲ့ ေရာဂါကို ဖြဲ႔ႏြဲ႔ သီကုံး မႈန္းျခယ္ၿပီး ေရးခ်လုိက္တာ ေလွ်ာက္လႊာ ႏွစ္မ်က္ႏွာစာ။ ေဆးပင္ စင္ရရင္ ဘာလုပ္မွာတုံးေမးေတာ့ ေစ်းခ်ဳိမွာ အထည္ဆိုင္ ဖြင့္မလုိ႔တဲ့ဗ်။ ပင္စင္လစာ မျဖစ္စေလာက္ေလးက ဘာလုပ္မွာတုံး ထပ္ေမးေတာ့ မုန္႔ဖုိး ပဲဖုိးေပါ့ ဆရာရယ္တဲ့။ ေၾသာ္ သနားစရာ မုန္႔ဖုိး ပဲဖုိးေလးမွ မရွိရွာ။ အဲဒီ လူနာရဲ႔ ေဆးပင္စင္ ေထာက္ခံစာကို အမွတ္မထင္ ဖတ္လုိက္ရတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ဆရာ၀န္က သို႔ကလုိ မွတ္ခ်က္ခ်တယ္။ "ကိုေအာင္ႀကီး စာေရးေကာင္းလြန္းလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ေဆးပင္စင္ယူ ခ်င္စိတ္ ေပါက္ၿပီဗ်" တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးသူ ဘ၀ ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔တဲ့ အေၾကာင္းျခင္း တေတြထဲမွာ ဒါက တစ္ခုေသာ အေၾကာင္းလုိ႔ ယူမွတ္ ရမွာပ။ ဟုတ္ပ။ ၃။ ေထာက္ခံစာ ဆုိလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ႏုစဥ္တုန္းက ဖတ္ခဲ့ရတဲ့ ေငြတာရီ မဂၢဇင္း၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ကုိ သတိရမိတယ္။ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳတုိ။ ဘာသာျပန္ သူက သိပၸံစုိးလွ။ ၀တၳဳ နာမည္က ေထာက္ခံစာ တဲ့။ ႐ုရွားလူမ်ဳိး ကမာၻေက်ာ္ ဆရာ၀န္ စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့ဆဗား (George Sava) ရဲ႕၀တၳဳတုိ။ သူ႔ကိုယ္ေတြ႔ ျဖစ္ရပ္။ သူအီတလီမွာ ေဆးေက်ာင္းတက္တုန္း။ ဘ၀တစ္ေကြ႔ မေမ့ရက္ႏိုင္။ သူ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ အစာအိမ္ ေသြးယိုလုိ႔ ေဆး႐ုံ တက္ရတယ္။ ေက်ာင္းတက္ရင္း တစ္ဖက္က အလုပ္ လုပ္ရေတာ့ အစားမမွန္၊ အအိပ္မမွန္ ျဖစ္ၿပီး အစာအိမ္နာ စြဲကပ္ခံရတာ။ သူ႔ေရာဂါကို ခြဲစိပ္ ကုသမႈ လုပ္ရမလား၊ စားေဆး ထုိးေဆးနဲ႔ ကုရမလား။ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ ေခါင္းခ်င္း ႐ိုက္ၾကရင္းက "ဒီကေလး နာလန္ထူလာရင္လည္း အလုပ္ပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ႏိုင္ေတာ့ မယ္ မထင္ဘူး" လုိ႔ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ ေျပာသံ ၾကားလုိက္ရေတာ့ သူေတာ္ေတာ္အားငယ္ သြားတယ္။ ဒီတစ္သက္ သူဆရာ၀န္မွ ျဖစ္ပါဦးမလား။ သူက အလုပ္လုပ္မွ ပိုက္ဆံရမွာ။ ပိုက္ဆံရမွ ေဆးေက်ာင္းဆက္တက္ ႏိုင္မွာ။ ဒီလုိနဲ႔ မခြဲမစိတ္ရဘဲ နာလန္ ျပန္ထူလာတယ္။ လူက ခပ္ယဲ့ယဲ့။ သူ႔ဆရာက သူ႔အတြက္ စဥ္းစားတယ္။ "မင္း ပညာသင္ဆု ေလွ်ာက္ၾကည့္ကြာ" တဲ့။ ပညာသင္ဆုက အီတလီ တစ္ႏိုင္ငံလုံး မွ ၃ ဆုတည္း ေပးတာ။ ႏိုင္ငံျခားသား လက္မခံဘူး။ "မင္းကိုေတာ့ ႁခြင္းခ်က္ အေနနဲ႔ လက္ခံဖုိ႔ ငါေျပာၾကည့္မယ္" တဲ့။ ဒီလုိနဲ႔ စာေမးပြဲ က်င္းပမယ့္ ေရာမကို သူ ေရာက္သြားတယ္။ သူ မသြားခင္ ဆရာက သူ႔ကို စာတစ္ေစာင္ စာအိတ္ထဲ ထည့္ေပးလုိက္တယ္။ ပညာသင္ဆု ေရြးခ်ယ္ေရး ဘုတ္ဥကၠ႒ဆီ ကို ေရးေပးလုိက္တဲ့စာ။ စာကို လွမ္းေပးရင္း သူ႔ဆရာက "အဲဒီ ဘုတ္ဥကၠ႒နဲ႔ ဆရာနဲ႔ သိပ္ေတာ့ မတည့္ဘူးကြဲ႔။ မင္းကံေကာင္းပါေစကြယ္"တဲ့။ သူ႔ဆရာ ဘာေတြ ေရးေပးလုိက္တာပါလိမ့္။ သူဖြင့္မၾကည့္ရဲ ဖတ္မၾကည့္ရဲ။ ေထာက္ခံ စာေနမွာေပါ့ေလ။ ကုိယ့္တပည့္ေတာ္ေၾကာင္း တတ္ေၾကာင္း၊ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ ၾကည့္႐ႈေစာင့္ ေရွာက္ေစလုိေၾကာင္း ဒါေတြ ေရးလိုက္တာ ေနမွာပါ။ ဒီစာေပးလုိက္ခါမွ ဘုတ္ဥကၠ႒ႀကီးက ငါ့ကို အထင္ေသးေနပါဦးမယ္။ ဒီစာကို မေပး ေတာ့ပါဘူးလုိ႔ သူ႔ဘာသာသူ ဆုံးျဖတ္လုိက္ သတဲ့။ ဒီလုိနဲ႔ပထမေန႔ ေရးေျဖ စာေမးပြဲ သူ ေျဖတယ္။ ေျဖဆိုသူ တစ္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ က်တယ္။ သူေအာင္တယ္။ ဒုတိယေန႔ ေရးေျဖထပ္ေျဖရ။ တစ္၀က္ ေက်ာ္ေက်ာ္ထပ္က်။ သူ ေအာင္တယ္။ တတိယေန႔က ႏႈတ္ေျဖ စာေမးပြဲေန႔ သူ႔ကို စစစ္ေတာ့ ေဆးေက်ာင္းသား ဒုတိယႏွစ္မွာ ျပ႒ာန္းတဲ့ စာေတြေမးတယ္။ သူ ႀကိဳးစားေျဖတယ္။ ဒါနဲ႔ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ေမးျပန္တယ္။ သူႀကိဳးစားေျဖတယ္။ သူေခၽြးေတြ ျပန္ေနၿပီ။ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္ၿပီး ေမးေတာ့ ဘုတ္ဥကၠ႒ ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ ပါလာပါေရာ။ သူ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား မေလွ်ာ့ တမ္းေျဖတယ္။ သူေျဖႏိုင္ေလေလ ဘုတ္ဥကၠ႒ ႀကီးရဲ႕မ်က္ႏွာမွာ မေက်နပ္ေၾကာင္း ထင္းထင္း ႀကီး ေပၚလာေလေလ။ ေမးခြန္း အသစ္ေတြ တစ္ေထြးႀကီးနဲ႔ ထပ္ကာထပ္ကာ ပစ္ေပါက္ေလေလ။ သူ႔အက်ႌအိတ္ကပ္ထဲက သူ႔ဆရာႀကီးရဲ႕ေထာက္ ခံစာေလးကို သတိရမိတယ္။ ဘုတ္ဥကၠ႒ႀကီးကို ဒီစာမေပးမိတာ မွားေခ်ၿပီေပါ့။ ေနာက္ဆုံးေခၽြး သံတရႊဲရႊဲနဲ႔ စာေမးပြဲခန္းမ အျပင္ဘက္ေရာက္ လာတယ္။ ဘယ္လုိ ေရာက္လာမွန္းေတာင္ သူ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိလုိက္ဘူး။ ဟိုတယ္ျပန္ ခဏ နား၊ ညေန ေအာင္စာရင္းလာၾကည့္ေတာ့ စာေမး ပြဲခန္းမ အေပါက္ေစာင့္ အဘုိးႀကီးက သူ႔နာမည္ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ေခၚေနသံ ၾကားလုိက္ရ တယ္။ ဘာမ်ားပါလိမ့္။ ေရးႀကီးသံျပာ။ "မင္းကို ဘုတ္ဥကၠ႒ႀကီးက ေတြ႔ခ်င္လုိ႔တဲ့ ေဟ့" သူ ၀မ္းသာအားရ စာေမးပြဲ ခန္းမထဲ ေျပး၀င္လုိက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ထလာၿပီး "ငါ့တပည့္ကုိ ဆရာ ဂုဏ္ျပဳပါတယ္ကြာ" ေျပာၿပီး လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္သတဲ့။ သူ ေအာင္ၿပီ သူ ေအာင္ၿပီေပါ့။ သူ႔မွာ မ်က္စိေတြ ရီေမွာင္ျပာေ၀သြားခဲ့။ "မင္းကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္ကြာ။ ဆရာတုိ႔ ကလည္း ေမးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေမးခ်လုိက္တာ။ မင္းကလည္း ေျဖႏိုင္ေနတာကိုးကြ။ ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ မင္းက ဘယ္သူ႔ တပည့္လဲ" လုိ႔ေမးတယ္။ "ပါေမာကၡဘူခ်ီရဲ႔ တပည့္ပါ ဆရာႀကီး။ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာက ဆရာႀကီးကို စာတစ္ေစာင္ ပါးလုိက္ေသးတယ္ဗ်" လုိ႔ေျပာၿပီး သူ႔ဆရာရဲ႕စာကုိ ႐ို႐ိုေသေသ လွမ္းေပးလုိက္ပါတယ္။ ဘုတ္ဥကၠ႒ႀကီးက ေလ သံတုိးတိုးနဲ႔ "ေၾသာ္ မင္းက ဘူခ်ီရဲ႕တပည့္ကိုး" လုိ႔ ေရရြတ္လုိက္သတဲ့။ ဥကၠ႒ႀကီးက စာကို ဖတ္ၾကည့္ရင္း ျပံဳးလုိက္သတဲ့။ "ဒီစာကို ေစာေစာက ဘာလုိ႔ မေပးတာလဲ" လုိ႔ေမးေတာ့ သူက "ဆရာႀကီးတို႔ဆီက အခြင့္အေရး ပုိယူသလုိ ျဖစ္မွာစိုးလုိ႔ ခင္ဗ်" လုိ႔ေျဖတယ္။ ဆရာႀကီးက "ေရာ့ ေရာ့ မင္းဆရာရဲ႕စာကို ဖတ္ၾကည့္ပါဦးကြယ္" ဆိုတာနဲ႔ ဆရာ့စာကို သူဖတ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ "ငါ့တပည့္ ႐ုရွားလူမ်ဳိး ေက်ာင္းသားကို ႏိုင္ေအာင္ စစ္ေပေတာ့။ လြယ္လြယ္နဲ႔ စာေမးပြဲခ်လုိ႔ ရမယ့္ေကာင္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး" ဒါပဲ။ သူ ဒုတိယ အႀကိမ္ မ်က္စိေတ ြေ၀၀ါး သြားရျပန္။ တပည့္ကို ယုံၾကည္ စိတ္ခ်လွတဲ့ မိမိ ဆရာႀကီးက တစ္ဖက္လူ အေပၚ စိန္ေခၚ ၾကံဳး၀ါးသံ။ ၄။ မိမိတပည့္ သားေျမးေတြကို ေထာက္ခံစာ ေရးေပးဖုိ႔ဟာ လြယ္လင့္တကူ ကိစၥ ဟုတ္ေသးရဲ႕လား။ "မလြယ္ဘူး ေက်ာင္းအမေရ႔" လုိ႔ ေအာ္ရမလုိ။ လူတစ္ဦးကို ေထာက္ခံစာ ေရးေပးဖုိ႔ဆုိတာ တကယ့္ တကယ္ မလြယ္ေရးခ် မလြယ္ဘဲ။ သူ႔ကို ကုိယ္က တကယ္ ပတ္ပတ္နပ္နပ္ သိရဲ႕လား။ ကုိယ္က အလုပ္ထဲက သူ႔ဘ၀ကိုသာ သိေနတာေလ။ သူ႔လူမႈေရး၊ အေတြးအေခၚ၊ တန္ဖုိးထားမႈ သူ႔အျခားတစ္ဖက္က ဘ၀ေတြကို ကိုယ္မွ မသိႏိုင္တာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီဘက္ေခတ္မွာ ဆရာ၀န္ တစ္ဦးဦးရဲ႕ လုပ္ရပ္နဲ႔ ကၽြမ္းက်င္မႈကို အကဲျဖတ္ရာမွာ ၃၆၀ ဒီဂရီ အကဲျဖတ္မႈ ဆုိတာ သုံးဖုိ႔ အၾကံ ျပဳလာၾကတယ္။ ဆရာ၀န္ တစ္ဦးရဲ႕လုပ္ရပ္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈကို သူ႔အထက္ဆရာ ၀န္ႀကီး တစ္ဦးကပဲ ဆုံးျဖတ္တာ၊ အကဲျဖတ္တာ ျပည့့္စုံ လုံေလာက္မႈ မရွိဘူး ဆုိတာ သိလာၾကၿပီေလ။ တခ်ဳိ႕ေသာ တပည့္ေတြက ဆရာႀကီးနဲ႔ သင့္ေအာင္ေပါင္းၿပီး က်န္တဲ့ လူေတြကို လွည့္ပတ္ႏွိပ္စက္ တတ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ၀န္ တစ္ဦးေတာ္မေတာ္၊ ေကာင္း မေကာင္းကို လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္းကေရာ၊ ဆရာမေတြကေရာ၊ အလုပ္သမားေတြကေရာ၊ သူ ထိေတြ႔ ရတဲ့ ဓာတ္မွန္ ဓာတ္ခြဲခန္း ကၽြမ္းက်င္သူေတြကေရာ အားလုံးက ၀ုိင္းအကဲျဖတ္ အမွတ္ ေပးၾကရတယ္။ အေရးအႀကီးဆုံးက လူနာေတြရဲ႕မွတ္ခ်က္ပဲ။ လူနာေတြရဲ႕အထင္အျမင္က အခရာ။ ဒီလုိ ထက္ ေအာက္ ေဘးဘီ၀န္းက်င္က သုံးသပ္ ဆုံးျဖတ္မွ လူတစ္ဦးရဲ႕အေျခအေနမွန္ကို သိရမွာ။ အေျခအေန အမ်ဳိးမ်ဳိး ေအာက္မွာ သူဘယ္လုိ လႈပ္ရွားသလဲ။ သူဘယ္လုိ တုံ႔ျပန္သလဲ။ သူဘယ္လုိ ေျဖရွင္းသလဲ။ သူ ဘယ္လို ဦးေဆာင္သလဲ။ သူဘယ္လုိ ႐ုန္းထသလဲ။ သူ ဘယ္လုိ ေျဖသိမ့္သလဲ။ သူ ဘယ္လုိ ညႇိယူသလဲ။ ဒီလုိ႐ႈေထာင့္ ေပါင္းစုံကေန ၾကည့္ျမင္သုံးသပ္ ဆုံးျဖတ္တာကို ခံရမွာ။ မွတ္ေက်ာက္က ႀကီးမွႀကီး က်ယ္မွက်ယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာ ဒီလုိ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မွတ္ေက်ာက္နဲ႔ တုိက္ၾကည့္ရင္ ခံႏုိင္ပါ့မလား။ ပါေမာကၡ ဘူခ်ီရဲ႕တပည့္ေက်ာ္လုိ မပဲ့မရြဲ႕၊ မတိမ္းမေစာင္း ပန္းပန္လ်က္သား က်န္ခဲ့ပါ့မလား။ ကုိယ့္ဘ၀နဲ႔ ပညာကုိ တကယ့္ မွတ္ေက်ာက္နဲ႔ အတုိက္ခံၾကည့္ဖုိ႔ ေနေနသာသာ ဒီလုိမ်ဳိး ေတြးၾကည့္ရ တာနဲ႔တင္ ရင္က ထိတ္လွေပါ့။ ေဒါက္တာေအာင္ႀကီး (Teen မဂၢဇင္း၊မတ္လ ၂၀၁၁) |
hydegroup မွရရွိေသာemail ကိုထပ္ဆင့္မွ်ေဝပါသည္။
No comments:
Post a Comment