Thursday, 9 June 2011

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ေမြးေန႕ပြဲစည္ကားစြာက်င္းပမည္

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ေမြးေန႕ပြဲစည္ကားစြာက်င္းပမည္

Posted: 08 Jun 2011 08:24 AM PDT


၂၀၁၁-ခုႏွစ္ဇြန္လ(၁၉)ရက္ေန႕တြင္ က်ေရာက္မည့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ (၆၆)ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႕ပြဲ(ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသမီးမ်ားေန႕) ကို အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဌါနခ်ဳပ္ရံုးတြင္ အထူးစည္ကားစြာ က်င္းပသြားရန္စီစဥ္ထားသည္။

၂၀၁၁-ႏွစ္ ဇြန္လ (၁၀)ရက္မွစတင္၍ ဂီတပြဲ၊ေစ်းေရာင္းပြဲေတာ္၊ပညာသင္ေထာက္ပံ့ေၾကး ေပးအပ္ပြဲ
စသည္ျဖင့္ေန႕စဥ္ရက္ဆက္က်င္းပသြားမည္ျဖစ္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ေမြးေန႕ပြဲကို တိုင္းရင္းသား
ျပည္သူအားလံုးပါ၀င္ဆင္ႏႊဲႏိုင္ၾကသည္။


ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာတရား တရားကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာၿပည္သူ

Posted: 08 Jun 2011 07:25 AM PDT


တရားမွ်တလြတ္လပ္ၿခင္းႏွင့္မေသြ၊ တို႔ေၿပ တို႔ေၿမ ဟူသည္မွာ တို ့ဗမာအစည္းအရံုး စတင္ထူေထာင္စဥ္က တို႔ဗမာသီခ်င္း၏ အစပိုဒ္ၿဖစ္သည္။ ခုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း ၿဖစ္လာၿပီ။တရားမွ်တၿခင္း၊ လြတ္လပ္ၿခင္းသည္ လူသားတိုင္း၏ ဘ၀မွာ အလိုခ်င္ဆံုး၊ အေတာင့္တဆံုးအရာၿဖစ္ပါသည္။

တရားမမွ်တၿခင္း၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ၿခင္းသည္ လူတို႔အမုန္းဆံုး၊ မလိုခ်င္ဆံုးအရာၿဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထိုတရားမွ်တၿခင္း၊ လြတ္လပ္ၿခင္းကို လူတို႔ဘယ္လို ရယူႏိုင္ပါမည္လဲ။

ထိုတရားမမွ်တၿခင္း၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ၿခင္းကို ဘယ္လို တြန္းလွန္ႏိုင္ပါမည္လဲ။ ဥစၥာရင္လို၊ ဥစၥာရင္ခဲ တဲ့။ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ကိုယ့္ဘာသာဘဲ ရေအာင္ယူရမည္ ဟူသည္မွာ ေလာက၏ ဥပေဒသ။မတရား၊ မမွ်တမႈဆိုသည္ကို အနည္းငယ္ ဆန္းစစ္ႀကည့္ခ်င္ပါသည္။

တရားဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ စကားတစ္ခု ရွိသည္။

"အၿပစ္ရွိသူတစ္ရာ လြတ္သြားလွ်င္ ရွိေစ၊အၿပစ္မရွိသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ မွားယြင္း အၿပစ္မေပးမိေစရ"

ဟူ၏။ အၿပစ္ရွိသူသည္ မေသခ်ာလွ်င္၊ သို ့မဟုတ္ အၿပစ္က်ဴးလြန္ေႀကာင္း အၿပည့္အ၀ ခိုင္လံုမႈမရွိလွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ အၿပစ္က်ဴးလြန္တာ ဟုတ္ပါမည္လားဟူ၍ အနည္းငယ္မွ် သံသယရွိသည္ဆိုလွ်င္ သံသယရွိသည္ဆိုလွ်င္ ထိုသံသယအက်ိဳးကို တရားခံက ခံစားရသည္။ မေသခ်ာဘဲႏွင့္ အၿပစ္ေပးလို ့မရ။

ဒါက အေတာ္ပင္ အေရးႀကီးသည့္ မူၿဖစ္သည္။ ဒါက ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ တရားၿဖစ္သည္။ ဒီရြာက ရြာသားတစ္ဦး သူပုန္ႏွင့္ ဆက္သြယ္သည္ဟု သတင္းရသည္ႏွင့္ တစ္ရြာလံုး၊ ကေလး၊လူႀကီး၊ ေယာကၤ်ား၊ မိန္းမ မက်န္ အားလံုး ႏွိပ္စက္သတ္ၿဖတ္ကာ ရြာကိုမီးရိႈ ့သည့္ အၿဖစ္အပ်က္မ်ိဳးေတြ ႀကားဖူးခဲ့ႀကၿပီ။

အၿပစ္ရွိသူတစ္ေယာက္ လြတ္မသြားလွ်င္ ေတာ္ၿပီ၊ က်န္သူေတြ ဘာဘဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အၿပစ္မရွိသူတစ္ရာ ထိခိုက္သြားလည္း အေရးမႀကီး၊ ဟူေသာ သေဘာ။ ဒါကို ဖက္စစ္၀ါဒ ဟု အမည္တပ္ခဲ့ႀကသည္။ ထို ့ေႀကာင့္ ဂ်ပန္ေခတ္ကာလမွာ အမႈတစ္ခုၿဖစ္လွ်င္ အမႈမွန္ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ဟုဆိုကာ လူအမ်ားအၿပားကို ဖမ္း၏။ အခ်ဳပ္ထဲ ထည့္၍ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္း၏။ လူပံုအလယ္မွာသတ္၏။ ေနပူလွန္း၏။ က်ဴးလြန္သည့္အၿပစ္ႏွင့္ စီရင္သည့္အၿပစ္ဒဏ္ မမွ်မတ ေပးခ်င္သလိုေပး၏။

တရားဥပေဒအရ တရားမ််တစြာ စစ္ေဆးစီရင္ အၿပစ္ေပးေသာစနစ္မၿဖစ္လွ်င္ အရိုင္းအစိုင္းနည္း၊ အရိုင္းအစိုင္းစနစ္၊ ဖက္ဆစ္နည္း ဖက္ဆစ္စနစ္ဘဲ ၿဖစ္မည္။ စီးပြားေရးတြင္လည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္ ၿဖစ္သည္။ တန္းတူညီမွ်စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ႀကဖို႔လိုသည္။ နည္းစပ္ရာ အုပ္စုဖြဲ႔အခြင့္အေရးယူ စီးပြားေရးလုပ္ေနၿခင္းက မတရားမမွ်တေသာ စီးပြားေရးယွဥ္ၿပိဳင္မႈဘဲ ၿဖစ္မည္။

အမွန္က "မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မတရားသၿဖင့္ ထိခိုက္နစ္နာ ပ်က္ဆီးဆံုးရံႈးမႈ မၿဖစ္ေစရန္" က လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္းမွာ လူတိုင္းေစာင့္ေရွာက္ရမည့္တရား ၿဖစ္သည္။ မိမိေႀကာင့္လည္းမၿဖစ္ေစရ၊ အၿခား တစ္စံုတစ္ဦးေႀကာင့္ ၿဖစ္မည္ဆိုလွ်င္လည္း သိသူတိုင္းက ၀ိုင္း၀န္းကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမည့္တရား ၿဖစ္၏။ လူတိုင္းလူတိုင္း ထိုအသိတရားၿဖင့္ မတရား မမွ်တမႈကို ကာကြယ္ရမည္၊ တရားမွ်တၿခင္းကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႀကရမည္။ ဒါမွသာ မိမိကိုယ္တိုင္အပါအ၀င္ေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းမွာ ၿဖစ္သည္။ မတရား မမွ်တမႈကို သိေန၊ ၿမင္ေနပါလ်က္ႏွင့္ မသိက်ိဳးကၽြန္ၿပဳေနလွ်င္၊ မိမိႏွင့္ မဆိုင္သလိုေနလွ်င္၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္တြင္ ထို မတရား၊ မမွ်တမႈက ကိုယ့္အလွည့္ၿဖစ္လာလိမ့္မည္။

ထို႔ေႀကာင့္ မိမိသိရွိေနေသာ၊ ၿမင္ေတြ႔ေနေသာ တရားမမွ်တမႈမ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ်၊ အင္အားရွိသမွ်ကာယကံေၿမာက္ၿဖစ္ေစ၊ ပါ၀င္ တားဆီးကာကြယ္ရမည္။ မတတ္ႏိုင္ပါက "ဒါဟာ တရားမမွ်တမႈဘဲ"ဟူ၍ႏွလံုးသြင္းေနရမည္။

ဒီအမႈကို ငါသေဘာမတူ "နေမတံ ခမတိ" ဟူ၏။ ဒါက ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရား၏ တရားၿဖစ္သည္။ မတရားမႈ၊ မမွန္ကန္မႈကို အတင္းအက်ပ္ ၿပဳလုပ္လာသည့္အခါ မည္သို႔မွ မေရွာင္လႊဲႏိုင္သည့္အခါမ်ိဳးတြင္ အနိမ့္ဆံုးအားၿဖင့္ မိမိ၏ စိတ္အတြင္းမွ ၿငင္းဆန္ကန္႔ကြက္ရမည္။ စိတ္ထဲတြင္ နေမတံ ခမတိကို တဖြဖြေရရြတ္ဆို ရင္း ဆန္႔က်င္ရမည္ ဟူ၏။

မိမိ မတတ္ႏိုင္ေသာ အေနအထား ၿဖစ္ေသာေႀကာင့္ မတရားမႈကို တရားသေယာင္ ေလွ်ာ့ေပါ့ကာကြယ္၍ မိမိစိတ္ကို လိမ္ညာဖံုးကြယ္ေပးေနလွ်င္ ထို မတရားမႈက မိမိထံသို႔မႀကာမီ ေရာက္လာေတာ့မည္။

လူ၏ ပင္ကိုယ္စိတ္မွာ တရားမွ်တမႈကို လိုလား၏။ အမွန္တရားကို ခ်စ္ၿမတ္ႏိုး၏။ မဟုတ္ မတရားတာကို မခံခ်င္စိတ္ ရွိႀက၏။ မတရားမႈကို တြန္းလွန္လိုစိတ္ ရွိ၏။ ဒါက လူပီသေသာ စိတ္ဘဲ ၿဖစ္သည္ မဟုတ္ပါလား။ သည္ေတာ့ မိမိပတ္၀န္းက်င္၏ တရားမွ်တမႈ၊ မွန္ကန္မႈတို ့အတြက္ ၿပည္သူအားလံုးတြင္ တာ၀န္ရွိေနသည္။

တကယ္ေတာ့ သည္တရားက ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာတရားၿဖစ္ေသာေႀကာင့္ လူတိုင္းလူတိုင္းက လိုက္နာရမည့္ တရားၿဖစ္သည္။ မတရားမႈမ်ား ၿဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ၿပည္သူလူထုက လက္မခံေႀကာင္း ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံတို ့အားၿဖင့္ ေဖာ္ထုတ္ၿပသၿခင္းၿဖင့္ တရားကို ၀ိုင္း၀န္းေစာင့္ေရွာက္ႀကရန္ လိုသည္။

ထိုအထဲတြင္ အာဏာရွိသူ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူမ်ား၊ ႀသဇာႀကီးသူမ်ားအေနၿဖင့္မူ ပို၍ ႀကီးေသာေလးနက္မႈၿဖင့္ လိုက္နာရမည့္ တရားၿဖစ္သည္။ တန္ခိုးအာဏာ ႀသဇာႀကီးသူမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးအေၿခခံမူက

"မိမိေႀကာင့္ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မတရားသၿဖင့္ ထိခိုက္နစ္နာ ဆံုးရံႈးပ်က္ဆီးမႈမၿဖစ္ေစရ"

ဟူေသာမူ ၿဖစ္သည္။ မင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါးပါ အ၀ိဟိသံ - ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းမႈ မၿပဳၿခင္းႏွင့္အ၀ိေရာဓန - ၿပည္သူတို႔ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ၿခင္း ဆိုတာကလည္း ဒါဘဲ ၿဖစ္သည္။ ၿပည္သူလူထု၏ အစိုးရ
အၿဖစ္ တာ၀န္ယူသူမ်ား အေနၿဖင့္မူ တရားမွ်တမႈကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔တာ၀န္ရွိသည္။ ထိုတာ၀န္ကို ပ်က္ကြက္လွ်င္ ၿပည္သူလူထုအား အုပ္ခ်ဳပ္ေသာအစိုးရ မၿဖစ္ထိုက္ဟု ထင္ၿမင္ယူဆမိပါသည္။


ၿပည္သူ ့ေခတ္အယ္ဒီတာ

၃၁ ေမ ၂၀၁၁


( ၿပည္သူ ့ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၄၆ မွ ကူးယူေဖာ္ၿပပါသည္။

ပူးတြဲပါပံုမွာ ထိုဂ်ာနယ္ မ်က္ႏွာဖံုးမွ ထုတ္ႏုတ္ထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္ )

ေအာင္မ်ိဳးထြန္း


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း လံုျခံဳေရး ဆိုင္ရာ သိေကာင္းစရာႏွင့္ ယာဥ္တန္းအား ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္ခံရျခင္း- ေရးသူ-ခင္မမမ်ိဳး

Posted: 08 Jun 2011 02:29 AM PDT


photo။ ။ myanmarisp.com
အေရးပါတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ျပည္တြင္းစည္းရံုးေရး ခရီးစဥ္၊ ႏိုင္ငံျခား သံတမန္ေရးရာ ခရီးစဥ္ေတြနဲ႕ ျမိဳ႕တြင္း သြားလာေရးေတြမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းလံုျခံဳေရး (motorcade protection) ဟာ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း တိုက္ခိုက္ခံရမွဳေၾကာင့္ အသက္အႏၱရာယ္ ထိခိုက္ဆံုးရွံဳးသြားခဲ့ရတဲ့ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သံတမန္ေရးရာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကမၻာမွာ အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ား

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းလံုျခံဳေရး အေျခခံစည္းမ်ဥ္းအရ အေရးပါပုဂၢိဳလ္မ်ား လိုက္နာစီးနင္းမယ့္ principal vehicle ေတြနဲ႕ escort vehicle ေတြကို ေမာင္းႏွင္သူမ်ားဟာ ယာဥ္ေမာင္းကၽြမ္းက်င္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ယာဥ္ေတြကို အသံုးမျပဳခ်ိန္မွာ ေသာ့ပိတ္ထားျပီး၊ ေခတၱရပ္နားခ်ိန္ေတြမွာ အေစာင့္ထားရွိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းမထြက္ခင္မွာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ပစၥည္းေတြ၊ ခိုးယူနားေထာင္တဲ့ ကိရိယာေတြနဲ႕ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမွဳေတြ ရွိမရွိ စစ္ေဆးဖို႕ လိုအပ္သလို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း သြားလာလွဳပ္ရွားေနခ်ိန္မွာ ဆက္သြယ္ေရး ကိရိယာမ်ားကို ေသခ်ာစစ္ေဆးဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

ေလ၊ ေရနဲ႕ တာယာဖိအားေတြကို ဂရုတစိုက္ စစ္ေဆးဖို႕ လိုအပ္သလို၊ ဓာတ္ဆီ (သို႕မဟုတ္) ဒီဇယ္ဆီ တိုင္ကီေတြကို တ၀က္ထက္ေလ်ာ့လာတာနဲ႕ ျပန္ျဖည့္ရပါမယ္။ အေရးေပၚ အေျခအေနျဖစ္လာခဲ့ရင္ ဆီတိုင္ကီမွာ ဆီအလံုအေလာက္ရွိေနဖို႕ လိုပါတယ္။

ျပင္ပကေန အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႕ ပစ္ေပါက္တာေတြ၊ ကားတံခါးကို ဆြဲဖြင့္တာေတြ မရွိေအာင္ ကားတံခါးနဲ႕ ကားမွန္ေတြကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းသြားလာေနစဥ္မွာ ပိတ္ထားရပါမယ္။ ယာဥ္ေမာင္းသူ အပါအ၀င္ ယာဥ္ေပၚမွာ စီးနင္းလိုက္ပါသူမ်ားအားလံုးဟာ ခါးပတ္ပတ္ထားဖို႕ လိုပါတယ္။ ယာဥ္ရပ္နား ေနခ်ိန္မွာေတာင္ ကားတစီးကေန ရုတ္ျခည္း၀င္ေရာက္ တိုက္လိုက္တာမ်ိဳး ရွိလာတတ္တဲ့အတြက္ ကားေပၚမွာ ထိုင္ေနခ်ိန္မွာပါ သတိရွိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

သတ္မွတ္ေနရာကို ေရာက္ခ်ိန္မွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းရပ္နားတဲ့အခါ ကားစက္ကို မသပ္ရပါဘူး။ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က debus လုပ္ဖို႕ အမိန္႕ေပးခ်ိန္က်မွ main bodyguard က အေရးပါေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ ကားတံခါးကို ဖြင့္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ေနရာကေန ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းဆီကို အေရးပါေခါင္းေဆာင္ ျပန္လာခ်ိန္မွာလဲ ဒီလိုပါပဲ။ ကားစက္ကို ၾကိဳတင္ႏွိဳးထားဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းလံုျခံဳေရးသ႑ာန္

ပထမဦးစြာ သတ္မွတ္ေနရာကို ပထမဦးဆံုးသြားရမယ့္ ယာဥ္က advanced vehicle ျဖစ္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ေနရာရဲ႕ လံုျခံဳေရးအတြက္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကို ၾကိဳတင္ပို႕ေဆာင္ေရး၊ သတ္မွတ္ေနရာကို ယာယီ ေအာ္ပေရးရွင္စင္တာအျဖစ္ အသြင္ယူေရးတို႕အတြက္ တာ၀န္ရွိတဲ့ ယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ဒုတိယအေနနဲ႕ လမ္းေၾကာင္းရွင္းဖို႕အတြက္ Reconnaissance vehicle က သတ္မွတ္ေနရာကို မေရာက္ခင္ လမ္းေၾကာင္းအေျခအေနကို ေလ့လာဖို႕အတြက္ သြားဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ Reconnaissance vehicle နဲ႕ လိုက္ပါသြားသူေတြဟာ လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္က အႏၱရာယ္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိတဲ့ အေျခအေနေတြကို စနစ္တက် ေလ့လာဖို႕ လိုအပ္သလို၊ အဓိကယာဥ္တန္းက လံုျခံဳေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဆီကို ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာ အသံုးျပဳျပီး၊ ျပန္လည္တင္ျပဖို႕ လိုပါတယ္။ အခ်ိန္ကာလ မည္မွ်ၾကာေအာင္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားခဲ့ရင္ အႏၱရာယ္တစံုတရာ ရွိေနျပီဆိုတဲ့ signal ေပးႏိုင္ေအာင္ သတ္မွတ္ခ်ိန္တခု ရွိထားရပါမယ္။

တတိယအေနနဲ႕ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ လိုက္ပါစီးနင္းမယ့္ ယာဥ္ (principal vehicle) ရဲ႕ ေရွ႕မွာ Lead escort vehicleထားရွိရပါမယ္။ ဒီကားဟာ principal vehicles ေတြရဲ႕ လံုျခံဳေရးအတြက္ တာ၀န္ယူရမွာ ျဖစ္ျပီး၊ အေရးၾကံဳလာခ်ိန္မွာ principal vehicles ေတြ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရင္ အစားထိုး အသံုးျပဳတာေတြ လုပ္လို႕ ရႏိုင္ပါတယ္။ escort vehicles ေတြဟာ ေအာ္တိုဂီယာသံုး rear-wheel drive ေတြ ဆိုရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

စတုတၳအေနနဲ႕ principal vehicle ဟာလဲ ေအာ္တိုဂီယာသံုး rear-wheel drive (သို႕မဟုတ္) four-wheel drive ေတြ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ run-flat tyre system ဆိုရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ principal vehicle ေနာက္မွာေတာ့ ပဥၥမ အေနနဲ႕ follow-up escort vehicle လိုက္ရမွာျဖစ္ျပီး၊ အားလံုးရဲ႕ေနာက္မွာ tail vehicle လိုက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းတြင္ လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းကိရိယာမ်ား
ေရွးဦးသူနာျပဳေသတၱာ
မီးသတ္ေဆးဗူး
multi-channel two-way radio;
ေျမပံုမ်ား
ေရဗူး
ကားအပိုပစၥည္းမ်ား
spotlights and flashlights;
လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီး

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း လွဳပ္ရွားမွဳ

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းလွဳပ္ရွားမွဳနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး Phases ငါးခု ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။ ပထမဆံုးက ယာဥ္တန္း မထြက္ခြာမီ pre-departure phase ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း မထြက္ခြာခ်ိန္မွာ ယာဥ္နဲ႕ စက္ေတြကို စနစ္တက် စစ္ေဆးရပါမယ္။ အေရးပါ ပုဂၢိဳလ္ကို ၾကိဳဆိုရမယ့္ အခ်ိန္နီးမွ သတ္မွတ္ေနရာမွာ ရပ္ထားသင့္ပါတယ္။ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ ကားေပၚတက္တဲ့ ေနရာဟာ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ ဧရိယာအတြင္းမွာ ျဖစ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ကားစက္ကို ၾကိဳႏွိဳးထားရပါမယ္။ ကားေမာင္းသမားက ကားထဲမွာ အဆင္သင့္ ရွိေနရပါမယ္။ ကားတံခါးေတြအားလံုးကို ၾကိဳျပီး မဖြင့္ထားရပါဘူး။ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ပြိဳင့္ကသာ ကားတံခါးကို ဖြင့္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယ phase ျဖစ္တဲ့ ယာဥ္တန္းထြက္ခြာခ်ိန္ (Departure phase) ကေတာ့ အေရးၾကီးဆံုးပါပဲ။ ဒီအဆင့္က risk အၾကီးဆံုးလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္သမၼတ ရီဂင္ နဲ႕ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္အမ်ားအျပား တိုက္ခိုက္ခံရတာက Departure phase မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ ကားထဲမွာ စထိုင္လိုက္တာနဲ႕ လံုျခံဳေရးတာ၀န္ရွိသူေတြက သတ္မွတ္ထိုင္ခံုေတြမွာ ၀င္ေရာက္ေနရာယူျပီး၊ အခ်ိန္မဆိုင္းပဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းက ခ်က္ခ်င္း ထြက္ခြာဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ကားထဲကို လူအားလံုး ၀င္ထိုင္ျပီးတာနဲ႕ ကားတံခါးေတြကို ခ်က္ခ်င္း ပိတ္ရပါမယ္။

တတိယ phase ျဖစ္တဲ့ ယာဥ္တန္းသြားလာခ်ိန္ (Transit phase) မွာေတာ့ ယာဥ္တန္းထဲက လံုျခံဳေရး အဖြဲ႕ရဲ႕ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္က အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ အတားအဆီး၊ အေႏွာင့္အယွက္၊ အခက္အခဲမ်ား မျဖစ္ေအာင္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းမ်ားကို စနစ္တက် လိုက္နာရပါမယ္။ မီးပြိဳင့္ရပ္နားခ်ိန္ေတြ၊ လမ္းက်ဥ္းတြင္းမွာ သြားလာရခ်ိန္ေတြ၊ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕မွဳ ျဖစ္ပြားေနခ်ိန္ေတြမွာ အေရးပါပုဂၢိဳလ္အပါအ၀င္ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕တဖြဲ႕လံုး သတိရွိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ရပ္နားေနခ်ိန္၊ ေႏွးေကြးစြာ သြားလာေနခ်ိန္ေတြမွာ တဘက္ရန္သူအတြက္ အခြင့္အေရးေတြ ရသြားတတ္ပါတယ္။

ယာဥ္တန္းသြားလာခ်ိန္မွာ သတိျပဳသင့္တဲ့ အရာမ်ားကေတာ့ တံတားမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မ်ား၊၊ လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ား၊ ရပ္နားထားေသာ ကားမ်ား၊ ေႏွးေကြးစြာ သြားလာေနေသာ ကားမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းကို ေက်ာ္ရန္ၾကိဳးစားေနေသာ ကားမ်ား၊ ယာဥ္တန္းအနီးတြင္ ရုတ္တရက္ရပ္တန္႕ေႏွးေကြးသြားေသာ ကားမ်ား၊ ကားလမ္းမေပၚမွ ယာဥ္တန္းကို လွမ္းတားေနမွဳမ်ား၊ ယာဥ္တိုက္မွဳမ်ား၊ လူအမ်ား ေလွ်ာက္ေလ့ေလွ်ာက္ထ မရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူမ်ား၊ သတ္ကြင္းျဖစ္တတ္ေသာ ေနရာမ်ား စတာေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္တန္းသြားလာေနတုန္းမွာ တတ္ႏိုင္သမွ် အစာစားျခင္း၊ ေရေသာက္ျခင္း၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း စတာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။ မလိုအပ္ပဲ စကားေျပာေနတာေတြကိုလဲ ေလွ်ာ့သင့္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ တုန္႕ျပန္မွဳႏွဳန္းနဲ႕ အာရံုစိုက္မွဳကို ေလ်ာ့က်ေစႏိုင္ပါတယ္။

ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ (arrival phase) မွာ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕တဖြဲ႕လံုးက အဆင္သင့္အေနအထား ရွိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ယာဥ္ကို မရပ္နားခင္မွာ ပတ္၀န္းက်င္အေျခအေနကို စနစ္တက် ေလ့လာဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ေရွ႕ေျပးလႊတ္ထားရင္ ဆက္သြယ္ေရးစက္နဲ႕ အေျခအေနကို ၾကိဳတင္ေမးျမန္းထား ရပါမယ္။ ကားေမာင္းသမားေတြက ယာဥ္ေမာင္းထိုင္ခံုေတြမွာ အဆင္သင့္ရွိေနျပီး၊ ကားစက္ကိုလဲ မသပ္ရပါဘူး။ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ကားတံခါးက ပိတ္ထားရပါမယ္။ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕ ေနရာယူျပီးမွ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ကိုယ္ရံေတာ္က ကားထဲက ထြက္ျပီး၊ လံုျခံဳေရးအေျခအေန စိတ္ခ်ရမွဳ ရွိမရွိ ၾကည့္ျပီးမွ ကာားတံခါးကို ဖြင့္ေပးရပါမယ္။ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕ဟာ ဒီအခ်ိန္မွာ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ကို ၀န္းရံေစာင့္ေရွာက္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ဆီမွာ မ်က္လံုးေတြကို ထားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္နဲ႕ ပရိသတ္ကို ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုက္ေရာက္ျပီးအခ်ိန္ (post-arrival phase) ကလဲ လံုျခံဳေရးအတြက္ အေရးၾကီးပါတယ္။ သတ္မွတ္ေနရာမွာ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ေရာက္ျပီးတာနဲ႕ လံုျခံဳတဲ့ ေနရာမွာ ကားကို သြားရပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းေတြဟာ ကားနဲ႕အတူ ရွိေနရမွာ ျဖစ္ျပီး၊ ကားကေန ေခတၱခြာမယ္ဆိုရင္ အျခားလံုျခံဳေရး အဖြဲ႕၀င္ကို လူစားထိုးျပီးမွ ခြာသြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကားအင္ဂ်င္နဲ႕ တာယာေတြကို စစ္ေဆးဖို႕ လိုအပ္ျပီး၊ အခ်ိန္မေရြးျပန္လည္ထြက္ခြာဖို႕ အဆင္သင့္ ရွိေနရန္ လိုအပ္ပါတယ္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း ယာဥ္ေမာင္းအရည္အခ်င္းမ်ား
တာ၀န္ယူမွဳ
ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းရွိမွဳ
ေသြးေအးမွဳ
မေတြေ၀မွဳ
ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ရွိမွဳ
စတီယာရင္ ႏိုင္နင္းမွဳ
လမ္းကၽြမ္းက်င္မွဳ
လံုျခံဳေရး အေတြ႕အၾကံဳရွိမွဳ
အေရးေပၚအခ်ိန္တြင္ မိမိရည္ရြယ္ခ်က္ကို အျခားအဖြဲ႕၀င္မ်ားထံ အခ်က္ျပဆက္သြယ္ ေပးႏိုင္မွဳႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တတ္မွဳ
DEFENSIVE, OFFENSIVE, EVASIVE DRIVING Skills မ်ားကို ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္မွဳ

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္း လံုျခံဳေရးဟာ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ျမိဳ႕တြင္းအသြားအလာ၊ ျပည္တြင္းစည္းရံုးေရး ခရီးစဥ္ စတာေတြမွာ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ အသိဥာဏ္ပညာ၊ ဆင္ျခင္တံုတရားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွိေပမယ့္၊ သတိတခ်က္ လြတ္သြားတာေၾကာင့္ အသက္ေပးလိုက္ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ ကမၻာမွာ အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းလံုျခံဳေရးကို အေရးပါပုဂၢိဳလ္မ်ားအပါအ၀င္၊ လံုျခံဳေရး တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွ အသိရွိရွိ၊ သတိရွိရွိနဲ႕ အာရံုထားသင့္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ပါတယ္။

ေနာက္ဆက္တြဲ

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းအား ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္ခံရသည့္ static ambush, mobile ambush မ်ားႏွင့္ မည္သို႕မည္ပံု ကာကြယ္ရမည့္ အခ်က္မ်ားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းအား ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္ခံရျခင္း ေဆာင္းပါးတြင္ ဆက္လက္ေရးသားေဖာ္ျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။

စစ္ေျမျပင္မွာ စစ္ေၾကာင္းေတြကို ၾကားျဖတ္ျပီး ျခံဳခိုတိုက္ခိုက္ခံရတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါကို စစ္သံုးစကားအေနနဲ႕ ambush လုပ္တယ္လို႕ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲၾကပါတယ္။ စစ္ေျမျပင္မွာ ျခံဳခိုတိုက္ခိုက္ ခံရသလိုပဲ ႏိုင္ငံေရးမွာလဲ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ယာဥ္တန္းေတြကို ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္ခံရတာေတြလဲ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီလို ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္မွဳေတြမွာ တိုက္ခိုက္သူေတြ အဓိကသံုးတဲ့ လက္နက္ကေတာ့ Surprise ပါပဲ။ မထင္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္၊ မထင္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာမွာ ေပၚထြက္လာတတ္တဲ့ ရန္သူေတြက လက္တကမ္းမွာ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ရန္သူေတြထက္ ပိုျပီး အႏၱရာယ္ၾကီးပါတယ္။ ယာဥ္တန္းေတြကို ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္မွဳမွာ သ႑ာန္ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ Static ambush နဲ႕ mobile ambush တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။


Static ambush


အေရးပါ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ယာဥ္တန္း ရပ္တန္႕သြားေအာင္ လမ္းမေပၚမွာ တစံုတရာနဲ႕ ပိတ္ဆို႕တားဆီးျပီး ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္မွဳေတြ ျပဳလုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ပိတ္ဆို႕တားဆီးေလ့ရွိတဲ့ နည္းလမ္းေတြကေတာ့ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ယာဥ္တန္းေရွ႕မွာ ေမာင္းႏွင္ေနေသာကားမွ ရုတ္တရက္ ဘရိတ္အုပ္ ရပ္တန္႕ျခင္း၊ ေက်ာက္တံုးႏွင့္ သစ္ကိုင္းက်ိဳးမ်ား လမ္းမေပၚတြင္ ရွိေနျခင္း၊ မိုင္းေထာင္ထားျခင္း စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

Static ambush နဲ႕ တိုက္ခိုက္ခံရခ်ိန္မွာ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြရဲ႕ အခန္းက႑က အလြန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ယာဥ္တန္းမွာ follow-up car ပါလာခဲ့ရင္ ဒီကားက principal vehicle ကို ေက်ာ္သြားျပီး၊ ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္ခံရမွဳ ျဖစ္ပြားရာေနရာနဲ႕ မီတာ (၂၀)အကြာမွာ defence position ယူဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ escort ကားကေတာ့ လမ္းရဲ႕ အျခားတဘက္ မီတာ (၂၀) အကြာမွာ ရပ္ျပီး cover ယူရပါမယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ principal vehicle ယာဥ္ေမာင္းက ေမာင္းထြက္ဖို႕ ၾကိဳးစားရပါမယ္။ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ reverse gear နဲ႕ ကားကို ၁၈၀ ဒီဂရီ လွည့္ႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္း အနည္းငယ္ရွင္းရင္ေတာ့ U turn (သို႕မဟုတ္) Y turn လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အေရးၾကီးဆံုးက ၾကားျဖတ္တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့ ေနရာကေန အျမန္ဆံုး ခြာႏိုင္ဖို႕ပါပဲ။

ယာဥ္တန္းမွာ ပါ၀င္တဲ့ ကားေတြရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြဟာ ေရွ႕ကကားရဲ႕ ရွည္လ်ားမွဳအတိုင္းအတာ တ၀က္ခန္႕ရွိတဲ့ အကြာအေ၀းကို ခ်ိန္ဆျပီးမွ ကားကို ရပ္နားသင့္ပါတယ္။ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္က escape routes ေတြကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ သိနားလည္ထားသင့္ပါတယ္။

Mobile ambush


Mobile ambush မွာ တိုက္ခိုက္နည္းမ်ိဳးစံုကို ၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္ပါတယ္။ ပထမနည္းကေတာ့ Pincer attack ျဖစ္ပါတယ္။ pincer attack မွာ ကားတစီးက အေရးပါပုဂၢိဳလ္စီးနင္းလိုက္ပါလာတဲ့ ကားကို ေဘးကေန ယွဥ္ေမာင္းရင္း ကားေရွ႕မွာ ပိတ္ရပ္လိုက္ျပီး၊ ေနာက္ထပ္ကားတစီးကေတာ့ ေနာက္ကေန ပိတ္ရပ္လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တနည္းကေတာ့ Side street attack ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုတိုက္ခိုက္ရာမွာ လမ္းေဘးမွာ ရပ္နားထားတဲ့ကားက အေရးပါပုဂၢိဳလ္ စီးနင္းလိုက္ပါလာတဲ့ ကားေရွ႕ကို ရုတ္ျခည္းျဖတ္၀င္လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ေနာက္ထပ္ကားတစီးကလဲ ေနာက္ကေန ၀င္ရပ္လိုက္ျပီး ကားကို ရပ္တန္႕ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တနည္းကေတာ့ Side attack ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုတိုက္ခိုက္ရမွာ ယာဥ္တန္း (သို႕မဟုတ္) အေရးပါပုဂၢိဳလ္ လိုက္ပါစီးနင္းလာတဲ့ ကားကို ေနာက္ကေန ၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္တာ၊ ေဘးတဘက္ တခ်က္ကေန တိုက္ခိုက္တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တနည္းကေတာ့ Motorbike attack ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္သမားေတြက ယာဥ္တန္းေဘးမွာ ကပ္လိုက္လာျပီး မီးပြိဳင့္ (သို႕မဟုတ္) ယာဥ္တန္းရပ္တန္႕ခ်ိန္မွာ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အသက္ကို ရန္ရွာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုတိုက္ခိုက္ခံရမွဳေတြကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ ရွိပါတယ္။ Pincer attack နဲ႕ တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့အခါ ဘရိတ္ေဆာင့္ဆြဲျပီး၊ ေမာင္းထြက္ႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားရပါမယ္။ Side street attack နဲ႕ တိုက္ခိုက္ခံရတဲ့အခါ ေရွ႕က ကားကို တိုက္ခ်ျပီးျဖစ္ေစ၊ ေနာက္ဆုတ္ဖို႕ အက်ယ္အ၀န္းရွိရင္ ေနာက္ဆုတ္ျပီးျဖစ္ေစ ပိတ္ဆို႕ခံထားရတဲ့ အေျခအေနကေန လြတ္ေျမာက္သြားႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားရပါမယ္။Side attack နဲ႕ တိုက္ခိုက္ခံရရင္ ဘရိတ္ဆြဲရပ္တန္႕ျပီး ဂငယ္ေကြ႕ ေကြ႕ထြက္ႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားရပါမယ္။

အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့ visual contact ကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္နဲ႕ တိုက္ခိုက္ခံရမွဳကို ကာကြယ္ႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းကေတာ့ စဥ္ဆက္မျပတ္ သတိရွိေနဖို႕နဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ကို ေလ့လာစူးစမ္းတတ္ဖို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ escort vehicle ေတြဟာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြ principal vehicle နားမကပ္ႏိုင္ေအာင္ သတိထားေပးဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

လမ္းေၾကာင္း ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း


အေရးပါပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ခရီးစဥ္ထြက္ခ်ိန္ေတြနဲ႕ ျမိဳ႕တြင္းသြားလာခ်ိန္ လမ္းခရီးမွာ ၾကားျဖတ္ တိုက္ခိုက္ခံရမွဳကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႕ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕က သင့္ေလ်ာ္ရာ လမ္းေၾကာင္းၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မွဳေတြ လုပ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ အေရးပါပုဂၢိဳလ္ဟာ ေနရာႏွစ္ခုအၾကား (ဥပမာ- ရံုးနဲ႕ အိမ္) မွာ ပံုမွန္သြားလာတတ္လို႕ ရွိရင္ လံုျခံဳေရးအဖြဲ႕အေနနဲ႕ သြားလို႕ရႏိုင္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ိဳးစံုကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ ေန႕စဥ္ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ ၾကိဳတင္ တိုက္ခိုက္ခံရမွဳကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္နဲ႕ ထြက္ခြာခ်ိန္ေတြကိုလဲ ပံုေသသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိတာေကာင္းပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ယာဥ္ေပၚ အတက္အဆင္း လုပ္ရမယ့္ ေနရာေတြကို ဂရုစိုက္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ခရီးတိုမွာျဖစ္ေစ၊ ခရီးရွည္မွာျဖစ္ေစ black spots နဲ႕ အႏၱရာယ္ရွိႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြကို သတိထားရပါမယ္။ အျမဲတမ္း အဆိုးဆံုး အတြက္ ျပင္ဆင္ထားျပီး အဆင္သင့္ရွိေနဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

နိဂံုး


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းေတြကို ambush လုပ္ျပီး၊ အေရးပါ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အသက္အႏၱရာယ္ကို ရန္ရွာမွဳေတြဟာ ကမၻာနဲ႕အ၀ွမ္းမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမိဳ႕တြင္းခရီးနဲ႕ နယ္စည္းရံုးေရး ခရီးစဥ္ေတြမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္းလံုျခံဳေရးနဲ႕ ambush ၾကိဳတင္ကာကြယ္ေရး၊ ambush ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေရး စတာေတြကို လံုျခံဳေရး တာ၀န္ယူထားသူမ်ားက ကၽြမ္းက်င္စြာ စီမံထားဖို႕ လိုအပ္လွပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ပါတယ္။

ခင္မမမ်ိဳး (၅၊ ၆၊ ၂၀၁၁)


လူထုေခါင္းေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္၏(၆၆)ႏွစ္ၿပည္ ့ေမြးေန႕အႀကိဳေသြးလွဴဒါန္းပြဲ

Posted: 07 Jun 2011 08:26 AM PDT



ဒီေန ့မနက္ (၉း၀၀) နာရီ မွစတင္လွဴဒါန္းပါသည္။
ေသြးစုစုေပါင္း(၈)လံုးခန္ ့ကိုလွဴဒါန္းႏုိင္ခဲ ့ပါသည္.......ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္းဆက္လက္လွဴဒါန္းသြားမည္ၿဖစ္ေႀကာင္းအသိေပးရင္းပူေပါင္းပါ၀င္လိုသူမ်ား၊အကူအညီေပးလိုသူမ်ားအေနၿဖင္ ့ေအာက္ပါphone နံပါတ္မ်ားတြင္ႀကိဳတင္စာရင္းေပးထားနုိင္ပါသည္
ကိုညီညီ 0949328055၊ေဒၚသီတာ 01396476၊ကိုလင္းထက္ 0973125885၊ကိုေကာင္းထက္ေက်ာ္ 099927082

ေပးပို႕ေသာ မိုးငယ္အားေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္.


You are subscribed to email updates from ေဒါင္းမာန္ဟုန္
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

No comments:

Post a Comment