မနွစ္သက္လည္း ျမင္ေအာင္ျကည့္တတ္ပါေစ
*** အတိုင္အေတာထူတာ ကေလးေတြရဲ့ သဘာ၀ျဖစ္တယ္။ သံုးတန္းေက်ာင္းသားေလး jacknet က ျပသာနာေက်ာင္းသားလုိ့ မျကာခဏ အတိုင္ခံရသူျဖစ္တယ္။ ကေလးေတြတိုင္တိုင္း jacknet က ျခံစည္းရိုးေပၚတက္လုိ့၊ တျခားသူကို ေျခတိုးလို့ ေက်ာင္းသူေလးေတြကို စလို့။ ဆိုတာပဲျဖစ္တယ္။
တကယ္လည္း jacknet ရဲ့ မတင့္တယ္ တဲ့ အျပဳအမူကို တခ်ိဳ့က ေက်ာင္းသားေတြကို စိတ္ဆိုးေစရံုသာမက အုပ္ထိန္းသူေတြလည္း က်ြန္မကို အျမဲလာတိုင္တတ္တယ္။ အတိုင္ခံရတိုင္းလည္း jacknet ရဲ့ အျပဳအမူက ေကာင္းမသြားတဲ့ အျပင္ ပုိဆိုးလာခဲ့တယ္။
တျခားသူေတြေရွ့မွာဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး က်မေ၇ွ့မွာေတာ့ jacknet ကလိမၼာတဲ့ ေက်ာင္းသားျဖစ္တယ္။ က်မဘာေျပာေျပာေခါင္းငံုနာခံတတ္တယ္။ဒါေပမယ့္ က်မအျကည့္ေအာက္ေပ်ာက္သြားတာနဲံ jacknet ကလူဆိုးျဖစ္သြားေတာ့တယ္။
သာဓကျပရရင္က်မစာသင္ေနတုန္း သူက စာေတြကို စိတ္၀င္တစားနဲ့ နားေထာင္ေနတတ္တဲ့ပံုစံနဲံ လိမၼာတဲ့ ေက်ာင္းသားပံုစံျဖစ္ျပီး ေက်ာက္သင္ပုန္းလွည့္လိုက္တာနဲ့ jacknet က အျမင္မေတာ္တဲ့ အမူအရာေတြနဲ့ ေက်ာင္းသူ ေတြကို လိုက္စတတ္တယ္။
တေန့မွာ ေက်ာင္းသူတဦး ကို jacknetံ မဖြယ္မရာလုပ္ျပလိုက္လို့ ေက်ာင္းသူရဲ့ အုပ္ထိန္းသူ ေက်ာင္းကိုေ၇ာက္လာခဲ့တယ္။ jacknet ရဲ့မိဘကိုလည္း ေခၚျပီး jacknet ရဲ့စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို က်မတို့ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ခဲ့က်တယ္။
jacknet ရဲ့မိခင္က ငိုျပီး jacknet ကို သူအလိုလိုက္ခ်စ္ခဲ့တာမွန္ေပမယ့္ jacknet မွာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေ၇ာ၈ါေတြ မ၇ွိနိုင္ေျကာင္းေျပာတယ္
ေနာက္ဆံုးက်မက jacknet ကို ကေလးစိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေဆးရံုမွာ သြားေရာက္စစ္ေဆးသင့္ေျကာင္း အျကံေပးလိုက္တယ္။ စစ္ေဆးခ်က္အရ jacknet ရဲ့ ဦးေနွာက္ေျခမွာရွိတဲ့ ေဟာ္မုန္းဆီသိုမွီးတားတဲ့ အဆီဖုက ဖြံျဖိုးမွူ မညီမွ်ေျကာင္းေတြ့လိုက္ရတယ္။ အဲဒီအတြက္ jacknet ကကိုယ့္ရဲ့ မဖြယ္မရာ အျပဳအမူ၊အေျပာအဆိုကို မထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ေဆးမွန္မွန္ေသာက္ရင္ တျဖည္း၂ သက္သာလာနုိင္တယ္လုိ့ ဆရာ၀န္ကေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဆးေသာက္ျပီးတိုင္း jacknet ကေခါင္းကိုက္တယ္ဆိုလို့ သူ့အေမက မျကည့္ရက္ခဲ့ဖူး။ ဒီလိုနဲ့ jacknet ေဆးေတြကိုမွန္၂မေသာက္ျဖစ္ဘဲ ဆိုးေနခဲ့တယ္
`` တေန့မွာ jacknet ကဗလာစာအုပ္နဲံ က်မဆီကို ေ၇ာက္လာခဲ့တယ္။ ´ဆရာမ...ဆရာမ´ ခုတေလာ က်ေနာ့္အေပၚ ဆရာမ သိပ္မတင္းက်ပ္သလိုပဲ။ က်ေနာ့္ကို ဆိုဆံုးမပါ။ ဆရာမ မဆံုးမရင္ ေနာက္ေနာင္ က်ေနာ္ ပိုဆိုးသြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ က်ေနာ္က ဆရာမရဲ့ တပည့္ပါလို့ လူတိုင္းကိုေျပာမွာေနာ္....´´ေမ်ာ္လင့္မထားတဲ့ jacknet ရဲ့ စကားကို ျကားေတာ့ က်မ အသံထြက္ရယ္လိုက္မိတယ္။``ေကာင္းျပီ jacknet မင္းကိုဆရာက ေကာင္းေကာင္းဆံုးမမယ္။ ဒါနဲ့ ဒီစာအုပ္က ဘာလုပ္ဖို့လဲ´``` ဒီလိုပါဆရာမ။ ဒီေန့ကစျပီးေက်ာင္းသားေတြက်ေနာ့္မေကာင္းေျကာင္းကို လာတိုင္တိုင္း ဒီစာအုပ္မွာ ဆရာမ ျကက္ေျခခတ္တစ္ခု ျခစ္ေပးပါ။ ျကက္ေျခခတ္တစ္ခုရတိုင္း က်ေနာ့္ကို ဆရာမ တစ္ခ်က္ရိုက္နို္င္ပါတယ္´´
ဘုရားေရ၊ jacknet က သဴ့ကို ေျပာဆိုဆံုးမအျပစ္ေပးဖို့ က်မဆီမွာ ေတာင္းဆိုေနတာပါလား။ သူ့ကို ေျပာဆိုဆံုးမဖိုု့ ေတာင္းဆိိုေပမယ့္လည္း jacknet က ဆိုးျမဲဆိုးေနခဲ့တယ္။ က်မဆီ ေက်ာင္းသားေတြလာတိုင္တိုင္း jacknet ျဖစ္ေနျပီး တျခားသူေတြကို စျမဲစေနခဲ့တယ္။ တစ္ပတ္ေတာ္မျပည့္ေသးဘူး jacknet ရဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ျကက္ေျခခတ္ေတြတရာရွိေနပါျပီ။ ေျပာင္းလဲမလာတဲ့ jacknet ရဲ့ အျပဳအမူေတြေျကာင့္ က်မစိတ္ဆိုးျပီး jacknet ကိုေခၚေျပာခဲ့တယ္။``jacknet မင္းရဲ့မေကာင္းတာေတြ ဆရာမ ျကက္ေျခခတ္ထားတာ အခုုတရာ၇ွိေနျပီ မင္းကိုအျပစ္ေပးရေတာ့မယ္´´
ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ။က်ေနာ့္ကို အခ်က္တရာရိုက္နို္င္ပါတယ္။´´
jacknet ကလက္ကိုဆန့္ျပီး အရိုက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ jacknet ရဲ့ လက္ဖ၀ါး jacknet ရဲ့ မ်က္နွာကို ျကည့္ျပီး မရိုက္ရက္ခဲ့ဘူး။
တကယ္ေတာ့ မင္းဟာမတံုးမအဘဲ ထက္ျမက္သူပါ။ ကိုယ္မွားမွန္းသိသိနဲ့ အမွားေတြကို မင္းဘာေျကာင့္ က်ဴးလြန္ခ်င္ရတာလဲ။ မင္းရဲ့ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္စရိုက္ ေတြကို ျပင္ျပီး မငး္ကိုယ္ေပၚက တျခားလူေတြခတိနွိပ္ထားတဲ့ အက်င့္စရိဳက္ေတြကို ျပဳျပင္ျပီး မင္းကိုယ္ေပၚက တျခားသူေတြခတ္နွိပ္ထားတဲ့ ``လူဆိုး၊ မလိမၼာ မယဥ္ေက်းတဲ့သူ´´ ဆိုတဲ့ တံဆီပ္ေတြကို ျဖဳတ္ခ်လို္က္ပါ jacknet။
က်မေရွ့မွာ ၇ပ္ေနတဲ့ jacknet ရဲ့ ငိုမဲ့မဲ့ မ်က္နွာေလးက ခုေတာ့ ျပံုးနိုင္ခဲ့ ပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ သူငိုခဲ့ပါတယ္။ သူစေနာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ေမတၱာေျကာင့္ ၀မ္းသာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြ သူ့ပါးျပင္ေပၚ စီးက်ခဲ့ပါတယ္။ လိမၼာသူ တေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ျကိုးစားမယ္လို့လဲ jacknet ဆံဳးျဖတ္လိုက္တယ္.......
ရင္ထဲမွာ နာနာက်င္က်င္က်မေျပာေနမိတယ္။ jacknet ရဲ့လက္က က်မရိုက္ကိုခံဖို့ေလထဲမွာ ေျမွာက္ထားဆဲ ပါပဲ။ အတန္းသားဘက္ က်မလွည့္ျပီး...
``ဆရာမ စိတ္မေကာင္းဘူး။ ပထမတန္းကေန တတိယအတန္းအထိ မင္းတို့လာတိုင္တုိင္း jacknet ဟိုဟာလုပ္လို့၊ jacknet ဘာလုပ္လို့ဆိုတာခ်ည္းဘဲ။ ``ျကက္ေျခခတ္´´ ဖို့အတြက္ဘဲ လာတိုင္ျကတယ္။ jacknet ကို ``အမွန္´´ေပးဖို့ တစ္ခ်က္ေတာင္မရွိျကေတာ့ဖူးလား။
က်မစကားေျကာင့္ တခန္းလံုး တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။ ၅စကၠန့္ေလာက္ျကာေတာ့္ ေက်ာင္းသားတဦးက ``ဆရာမ...jacknet ကိုအမွန္ေပးလို့ရတယ္။ ဟိုတေန့က က်ေနာ့္ကို သူေရာင္စံုခဲတံ ငွားေပးေသးတယ္´´ တဆက္တည္းမွာဘဲ ေနာက္ေက်ာင္းသားတစ္ဦး က ``ဆရာမ ခုနက ေက်ာင္းဆင္းတုန္းက က်မလဲေအာ္ သူေျခထိုးေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မအနားေရာက္ေတာ့ သူ့ေျခေထာက္ကို ျပန္ရုတ္လိုက္တယ္။ ဒီတစ္ေခါက္ က်မ မလဲခဲ့ဘူးဆရာမ´´
``ဟုတ္တယ္တပည့္တို့ jacknet မွာေကာင္းကြက္ေတြ အမ်ားျကီးရွိနိုင္ေသးတယ္။ သူ့ကိုအမွန္ေတြ အမ်ားျကီးေပးနိုင္ေသးတယ္ မဟုတ္လား။ သူရဲ့ ေကာင္းကြက္ေလးေတြကို တပည့္တုိ့ ထပ္စဥ္းစားေပးျကပါအံုး။ jacknet ရဲ့ ေကာင္းကြက္နဲ့ သူဘာေတြေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့ ဖူးလဲ။ တပည့္တို့စဥ္းစားျကျပီး အမွန္တစ္ခုေပးတိုင္း ျကက္ေျခခတ္တခုဖ်က္တဲ့ နည္းနဲ့ jacknet ကို ဆရာမတို့ ကယ္တင္ျကရေအာင္´´
က်မေျပာျပီးခဏအျကာေက်ာင္းသားေတြ အလုအယက္၀ိုင္းေျပာျကတယ္။ ``ဆရာမ jacknet ဟင္းထည့္ေပးတယ္´´ ဆရာမ..မေန့က jacknet က်ေနာ့္ကိုႏြားနုိ့ယူေပးတယ္။ ``က်ေနာ့္ကို အမွိုက္ကူျပစ္ေပးတယ္´´ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေက်ာင္းသားေတြက jacknet ရဲ့ ေကာင္းကြက္ကို လက္ေျမာက္လိုက္ ေျပာလိုက္နဲ့ `အမွန္´ေတြကို ၀ိုင္းေပးခဲ့ျကတယ္။ ေက်ာင္းဆင္းခါနီးမွာ ``အမွန္အခုတရာ´´ ကို jacknet ရရွိခဲ့ျပီး ``ျကက္ေျခခတ္အခုတရာ´´ ကို ေခ်ဖ်က္နိုင္ခဲ့တယ္....
မ်က္စိနဲ့ အနီးဆံုးေနရာက ဘယ္ေနရာလဲလို့ က်မကို လူေတြေမးဖူးတယ္။ အေျဖက ``မ်က္ေတာင္ေမြး´´ ဆိုတာကို က်မ စဥ္းစားမရခဲ့ဖူး။ မ်က္ေတာ္ငေမြးစာ မ်က္စိနဲ့ အနီးဆံုးေနရာမွာရွိျပီး က်န္မတို့ မျမင္နုိင္ျကဘူး....
ဒီလိုပဲ က်မတို့ေဘးအနားက က်မတို့ နဲ့ အရင္းနွီးဆံုးလူေတြရဲ့ ေကာင္းကြက္ကို က်မတို့ မျမင္တတ္ျကဘူး။။
ယခုဇာတ္လမ္းတဲြ ထဲကလို jacknet ၇ဲ့ ေကာင္းကြက္ေတြကို သူတို့ သတိျပဳခဲ့ မိျကတယ္။ jacknet မွာလည္း ``အမွန္အခုတရာရွိေျကာင္း သူတို့ ေတြ့ခဲ့ျကတယ္။။....
သြန္သင္ဆံုးမမွုဆိုတာ အတင္းအဓမၼဖိနွိပ္တဲ့ `အေမွာင္´ ဘက္ကမဟုတ္ဘဲ ဥာဏ္ဖြံ့ျဖိဳးဖို့ ျကိုးစားကူညီတဲ့ `အလင္း´ ဘက္ကျဖစ္တယ္။ သူတပါးရဲ့ ဆိုးကြက္ကိုပဲျကည့္ျပီး ျကက္ေျခခတ္တရာေပး ဖို့ျကိုးစားသူရဲ့ ရင္ထဲမွာလည္း နာက်င္မွုအေမွာင္ေတြပဲရွိခဲ့တယ္၊ တကယ္ေတာ့ က်မတို့ မနွစ္ျမိဳ့လည္း ခ်ီးက်ဴးတတ္ဖို့ သူ့ကို မနွစ္သက္လည္း သူ့ေကာင္းကြက္ေတြကိုရွာတတ္ဖို့ သင္ယူသင့္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ စိတ္ကို တည္တည္ျငိမ္ျင္မ္ ထားျပီး တဖက္လွည့္ အေတြးနဲ့ သူ၇ဲ့ေကာင္းကြက္ကို ရွာျကည့္ပါ။ အေတြးေတြ လည္ပတ္ေနသေရြ့ အမွန္တခု ကိုေတြ့လာနုိင္ပါတယ္။
ကေလးေတြကို ``ဆန့္က်င္၊ ျငင္းဆန္´´ တဲ့ အျကည့္မ်ိဳးနဲ့ က်မတို့ တခ်ိန္လံုး မျကည့္သင့္သလုိ၊ ``ေ၀ဖန္၊ ျပစ္တင္´´ တဲ့ စကားမ်ိဳးလည္း အျမဲမေျပာသင့္ပါဘူး။
ဆန့္က်င္၊ ျငင္းဆန္တဲ့ အျကည့္ေတြျကားမွာ ကေလးငယ္ေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုျကည္မွုမဲ့ တာေတြ သင္ယူနိုင္တယ္။ ေ၀ဖန္ အျပစ္တင္တဲ့ အေျပာေတြျကားမွာ ကေလးေတြ စိတ္ပ်က္ ၀မ္းနည္းမွုေတြကို သင္ယူနိုင္တယ္။ ကူညီ၊ေဖးမ၊အားေပးတဲ့ အေျပာေတြျကားမွာ ကေလးငယ္ေတြက ယံုျကည္မွုေတြ တိုးေစျပီး ခ်ီးက်ဴး ခ်ီးမြမ္းမွုေအာက္မွာ ကေလးငယ္ေတြက ေမတၱာနဲ့ ေက်းဇူးတရားကို နားလည္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္.......
နိုင္းနိုင္းစေနဧ။္ ရတနာမ်ားနွင့္ဆက္သြယ္ျခင္းစာအုပ္မွ ကူးယူေဖၚျပသည္။
*** အတိုင္အေတာထူတာ ကေလးေတြရဲ့ သဘာ၀ျဖစ္တယ္။ သံုးတန္းေက်ာင္းသားေလး jacknet က ျပသာနာေက်ာင္းသားလုိ့ မျကာခဏ အတိုင္ခံရသူျဖစ္တယ္။ ကေလးေတြတိုင္တိုင္း jacknet က ျခံစည္းရိုးေပၚတက္လုိ့၊ တျခားသူကို ေျခတိုးလို့ ေက်ာင္းသူေလးေတြကို စလို့။ ဆိုတာပဲျဖစ္တယ္။
တကယ္လည္း jacknet ရဲ့ မတင့္တယ္ တဲ့ အျပဳအမူကို တခ်ိဳ့က ေက်ာင္းသားေတြကို စိတ္ဆိုးေစရံုသာမက အုပ္ထိန္းသူေတြလည္း က်ြန္မကို အျမဲလာတိုင္တတ္တယ္။ အတိုင္ခံရတိုင္းလည္း jacknet ရဲ့ အျပဳအမူက ေကာင္းမသြားတဲ့ အျပင္ ပုိဆိုးလာခဲ့တယ္။
တျခားသူေတြေရွ့မွာဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး က်မေ၇ွ့မွာေတာ့ jacknet ကလိမၼာတဲ့ ေက်ာင္းသားျဖစ္တယ္။ က်မဘာေျပာေျပာေခါင္းငံုနာခံတတ္တယ္။ဒါေပမယ့္ က်မအျကည့္ေအာက္ေပ်ာက္သြားတာနဲံ jacknet ကလူဆိုးျဖစ္သြားေတာ့တယ္။
သာဓကျပရရင္က်မစာသင္ေနတုန္း သူက စာေတြကို စိတ္၀င္တစားနဲ့ နားေထာင္ေနတတ္တဲ့ပံုစံနဲံ လိမၼာတဲ့ ေက်ာင္းသားပံုစံျဖစ္ျပီး ေက်ာက္သင္ပုန္းလွည့္လိုက္တာနဲ့ jacknet က အျမင္မေတာ္တဲ့ အမူအရာေတြနဲ့ ေက်ာင္းသူ ေတြကို လိုက္စတတ္တယ္။
တေန့မွာ ေက်ာင္းသူတဦး ကို jacknetံ မဖြယ္မရာလုပ္ျပလိုက္လို့ ေက်ာင္းသူရဲ့ အုပ္ထိန္းသူ ေက်ာင္းကိုေ၇ာက္လာခဲ့တယ္။ jacknet ရဲ့မိဘကိုလည္း ေခၚျပီး jacknet ရဲ့စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာကို က်မတို့ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ခဲ့က်တယ္။
jacknet ရဲ့မိခင္က ငိုျပီး jacknet ကို သူအလိုလိုက္ခ်စ္ခဲ့တာမွန္ေပမယ့္ jacknet မွာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေ၇ာ၈ါေတြ မ၇ွိနိုင္ေျကာင္းေျပာတယ္
ေနာက္ဆံုးက်မက jacknet ကို ကေလးစိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေဆးရံုမွာ သြားေရာက္စစ္ေဆးသင့္ေျကာင္း အျကံေပးလိုက္တယ္။ စစ္ေဆးခ်က္အရ jacknet ရဲ့ ဦးေနွာက္ေျခမွာရွိတဲ့ ေဟာ္မုန္းဆီသိုမွီးတားတဲ့ အဆီဖုက ဖြံျဖိုးမွူ မညီမွ်ေျကာင္းေတြ့လိုက္ရတယ္။ အဲဒီအတြက္ jacknet ကကိုယ့္ရဲ့ မဖြယ္မရာ အျပဳအမူ၊အေျပာအဆိုကို မထိန္းခ်ဳပ္နိုင္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ေဆးမွန္မွန္ေသာက္ရင္ တျဖည္း၂ သက္သာလာနုိင္တယ္လုိ့ ဆရာ၀န္ကေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဆးေသာက္ျပီးတိုင္း jacknet ကေခါင္းကိုက္တယ္ဆိုလို့ သူ့အေမက မျကည့္ရက္ခဲ့ဖူး။ ဒီလိုနဲ့ jacknet ေဆးေတြကိုမွန္၂မေသာက္ျဖစ္ဘဲ ဆိုးေနခဲ့တယ္
`` တေန့မွာ jacknet ကဗလာစာအုပ္နဲံ က်မဆီကို ေ၇ာက္လာခဲ့တယ္။ ´ဆရာမ...ဆရာမ´ ခုတေလာ က်ေနာ့္အေပၚ ဆရာမ သိပ္မတင္းက်ပ္သလိုပဲ။ က်ေနာ့္ကို ဆိုဆံုးမပါ။ ဆရာမ မဆံုးမရင္ ေနာက္ေနာင္ က်ေနာ္ ပိုဆိုးသြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ က်ေနာ္က ဆရာမရဲ့ တပည့္ပါလို့ လူတိုင္းကိုေျပာမွာေနာ္....´´ေမ်ာ္လင့္မထားတဲ့ jacknet ရဲ့ စကားကို ျကားေတာ့ က်မ အသံထြက္ရယ္လိုက္မိတယ္။``ေကာင္းျပီ jacknet မင္းကိုဆရာက ေကာင္းေကာင္းဆံုးမမယ္။ ဒါနဲ့ ဒီစာအုပ္က ဘာလုပ္ဖို့လဲ´``` ဒီလိုပါဆရာမ။ ဒီေန့ကစျပီးေက်ာင္းသားေတြက်ေနာ့္မေကာင္းေျကာင္းကို လာတိုင္တိုင္း ဒီစာအုပ္မွာ ဆရာမ ျကက္ေျခခတ္တစ္ခု ျခစ္ေပးပါ။ ျကက္ေျခခတ္တစ္ခုရတိုင္း က်ေနာ့္ကို ဆရာမ တစ္ခ်က္ရိုက္နို္င္ပါတယ္´´
ဘုရားေရ၊ jacknet က သဴ့ကို ေျပာဆိုဆံုးမအျပစ္ေပးဖို့ က်မဆီမွာ ေတာင္းဆိုေနတာပါလား။ သူ့ကို ေျပာဆိုဆံုးမဖိုု့ ေတာင္းဆိိုေပမယ့္လည္း jacknet က ဆိုးျမဲဆိုးေနခဲ့တယ္။ က်မဆီ ေက်ာင္းသားေတြလာတိုင္တိုင္း jacknet ျဖစ္ေနျပီး တျခားသူေတြကို စျမဲစေနခဲ့တယ္။ တစ္ပတ္ေတာ္မျပည့္ေသးဘူး jacknet ရဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ျကက္ေျခခတ္ေတြတရာရွိေနပါျပီ။ ေျပာင္းလဲမလာတဲ့ jacknet ရဲ့ အျပဳအမူေတြေျကာင့္ က်မစိတ္ဆိုးျပီး jacknet ကိုေခၚေျပာခဲ့တယ္။``jacknet မင္းရဲ့မေကာင္းတာေတြ ဆရာမ ျကက္ေျခခတ္ထားတာ အခုုတရာ၇ွိေနျပီ မင္းကိုအျပစ္ေပးရေတာ့မယ္´´
ဟုတ္ကဲ့ ဆရာမ။က်ေနာ့္ကို အခ်က္တရာရိုက္နို္င္ပါတယ္။´´
jacknet ကလက္ကိုဆန့္ျပီး အရိုက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ jacknet ရဲ့ လက္ဖ၀ါး jacknet ရဲ့ မ်က္နွာကို ျကည့္ျပီး မရိုက္ရက္ခဲ့ဘူး။
တကယ္ေတာ့ မင္းဟာမတံုးမအဘဲ ထက္ျမက္သူပါ။ ကိုယ္မွားမွန္းသိသိနဲ့ အမွားေတြကို မင္းဘာေျကာင့္ က်ဴးလြန္ခ်င္ရတာလဲ။ မင္းရဲ့ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္စရိုက္ ေတြကို ျပင္ျပီး မငး္ကိုယ္ေပၚက တျခားလူေတြခတိနွိပ္ထားတဲ့ အက်င့္စရိဳက္ေတြကို ျပဳျပင္ျပီး မင္းကိုယ္ေပၚက တျခားသူေတြခတ္နွိပ္ထားတဲ့ ``လူဆိုး၊ မလိမၼာ မယဥ္ေက်းတဲ့သူ´´ ဆိုတဲ့ တံဆီပ္ေတြကို ျဖဳတ္ခ်လို္က္ပါ jacknet။
က်မေရွ့မွာ ၇ပ္ေနတဲ့ jacknet ရဲ့ ငိုမဲ့မဲ့ မ်က္နွာေလးက ခုေတာ့ ျပံုးနိုင္ခဲ့ ပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ သူငိုခဲ့ပါတယ္။ သူစေနာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ေမတၱာေျကာင့္ ၀မ္းသာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြ သူ့ပါးျပင္ေပၚ စီးက်ခဲ့ပါတယ္။ လိမၼာသူ တေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ျကိုးစားမယ္လို့လဲ jacknet ဆံဳးျဖတ္လိုက္တယ္.......
ရင္ထဲမွာ နာနာက်င္က်င္က်မေျပာေနမိတယ္။ jacknet ရဲ့လက္က က်မရိုက္ကိုခံဖို့ေလထဲမွာ ေျမွာက္ထားဆဲ ပါပဲ။ အတန္းသားဘက္ က်မလွည့္ျပီး...
``ဆရာမ စိတ္မေကာင္းဘူး။ ပထမတန္းကေန တတိယအတန္းအထိ မင္းတို့လာတိုင္တုိင္း jacknet ဟိုဟာလုပ္လို့၊ jacknet ဘာလုပ္လို့ဆိုတာခ်ည္းဘဲ။ ``ျကက္ေျခခတ္´´ ဖို့အတြက္ဘဲ လာတိုင္ျကတယ္။ jacknet ကို ``အမွန္´´ေပးဖို့ တစ္ခ်က္ေတာင္မရွိျကေတာ့ဖူးလား။
က်မစကားေျကာင့္ တခန္းလံုး တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။ ၅စကၠန့္ေလာက္ျကာေတာ့္ ေက်ာင္းသားတဦးက ``ဆရာမ...jacknet ကိုအမွန္ေပးလို့ရတယ္။ ဟိုတေန့က က်ေနာ့္ကို သူေရာင္စံုခဲတံ ငွားေပးေသးတယ္´´ တဆက္တည္းမွာဘဲ ေနာက္ေက်ာင္းသားတစ္ဦး က ``ဆရာမ ခုနက ေက်ာင္းဆင္းတုန္းက က်မလဲေအာ္ သူေျခထိုးေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မအနားေရာက္ေတာ့ သူ့ေျခေထာက္ကို ျပန္ရုတ္လိုက္တယ္။ ဒီတစ္ေခါက္ က်မ မလဲခဲ့ဘူးဆရာမ´´
``ဟုတ္တယ္တပည့္တို့ jacknet မွာေကာင္းကြက္ေတြ အမ်ားျကီးရွိနိုင္ေသးတယ္။ သူ့ကိုအမွန္ေတြ အမ်ားျကီးေပးနိုင္ေသးတယ္ မဟုတ္လား။ သူရဲ့ ေကာင္းကြက္ေလးေတြကို တပည့္တုိ့ ထပ္စဥ္းစားေပးျကပါအံုး။ jacknet ရဲ့ ေကာင္းကြက္နဲ့ သူဘာေတြေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့ ဖူးလဲ။ တပည့္တို့စဥ္းစားျကျပီး အမွန္တစ္ခုေပးတိုင္း ျကက္ေျခခတ္တခုဖ်က္တဲ့ နည္းနဲ့ jacknet ကို ဆရာမတို့ ကယ္တင္ျကရေအာင္´´
က်မေျပာျပီးခဏအျကာေက်ာင္းသားေတြ အလုအယက္၀ိုင္းေျပာျကတယ္။ ``ဆရာမ jacknet ဟင္းထည့္ေပးတယ္´´ ဆရာမ..မေန့က jacknet က်ေနာ့္ကိုႏြားနုိ့ယူေပးတယ္။ ``က်ေနာ့္ကို အမွိုက္ကူျပစ္ေပးတယ္´´ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေက်ာင္းသားေတြက jacknet ရဲ့ ေကာင္းကြက္ကို လက္ေျမာက္လိုက္ ေျပာလိုက္နဲ့ `အမွန္´ေတြကို ၀ိုင္းေပးခဲ့ျကတယ္။ ေက်ာင္းဆင္းခါနီးမွာ ``အမွန္အခုတရာ´´ ကို jacknet ရရွိခဲ့ျပီး ``ျကက္ေျခခတ္အခုတရာ´´ ကို ေခ်ဖ်က္နိုင္ခဲ့တယ္....
မ်က္စိနဲ့ အနီးဆံုးေနရာက ဘယ္ေနရာလဲလို့ က်မကို လူေတြေမးဖူးတယ္။ အေျဖက ``မ်က္ေတာင္ေမြး´´ ဆိုတာကို က်မ စဥ္းစားမရခဲ့ဖူး။ မ်က္ေတာ္ငေမြးစာ မ်က္စိနဲ့ အနီးဆံုးေနရာမွာရွိျပီး က်န္မတို့ မျမင္နုိင္ျကဘူး....
ဒီလိုပဲ က်မတို့ေဘးအနားက က်မတို့ နဲ့ အရင္းနွီးဆံုးလူေတြရဲ့ ေကာင္းကြက္ကို က်မတို့ မျမင္တတ္ျကဘူး။။
ယခုဇာတ္လမ္းတဲြ ထဲကလို jacknet ၇ဲ့ ေကာင္းကြက္ေတြကို သူတို့ သတိျပဳခဲ့ မိျကတယ္။ jacknet မွာလည္း ``အမွန္အခုတရာရွိေျကာင္း သူတို့ ေတြ့ခဲ့ျကတယ္။။....
သြန္သင္ဆံုးမမွုဆိုတာ အတင္းအဓမၼဖိနွိပ္တဲ့ `အေမွာင္´ ဘက္ကမဟုတ္ဘဲ ဥာဏ္ဖြံ့ျဖိဳးဖို့ ျကိုးစားကူညီတဲ့ `အလင္း´ ဘက္ကျဖစ္တယ္။ သူတပါးရဲ့ ဆိုးကြက္ကိုပဲျကည့္ျပီး ျကက္ေျခခတ္တရာေပး ဖို့ျကိုးစားသူရဲ့ ရင္ထဲမွာလည္း နာက်င္မွုအေမွာင္ေတြပဲရွိခဲ့တယ္၊ တကယ္ေတာ့ က်မတို့ မနွစ္ျမိဳ့လည္း ခ်ီးက်ဴးတတ္ဖို့ သူ့ကို မနွစ္သက္လည္း သူ့ေကာင္းကြက္ေတြကိုရွာတတ္ဖို့ သင္ယူသင့္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ စိတ္ကို တည္တည္ျငိမ္ျင္မ္ ထားျပီး တဖက္လွည့္ အေတြးနဲ့ သူ၇ဲ့ေကာင္းကြက္ကို ရွာျကည့္ပါ။ အေတြးေတြ လည္ပတ္ေနသေရြ့ အမွန္တခု ကိုေတြ့လာနုိင္ပါတယ္။
ကေလးေတြကို ``ဆန့္က်င္၊ ျငင္းဆန္´´ တဲ့ အျကည့္မ်ိဳးနဲ့ က်မတို့ တခ်ိန္လံုး မျကည့္သင့္သလုိ၊ ``ေ၀ဖန္၊ ျပစ္တင္´´ တဲ့ စကားမ်ိဳးလည္း အျမဲမေျပာသင့္ပါဘူး။
ဆန့္က်င္၊ ျငင္းဆန္တဲ့ အျကည့္ေတြျကားမွာ ကေလးငယ္ေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုျကည္မွုမဲ့ တာေတြ သင္ယူနိုင္တယ္။ ေ၀ဖန္ အျပစ္တင္တဲ့ အေျပာေတြျကားမွာ ကေလးေတြ စိတ္ပ်က္ ၀မ္းနည္းမွုေတြကို သင္ယူနိုင္တယ္။ ကူညီ၊ေဖးမ၊အားေပးတဲ့ အေျပာေတြျကားမွာ ကေလးငယ္ေတြက ယံုျကည္မွုေတြ တိုးေစျပီး ခ်ီးက်ဴး ခ်ီးမြမ္းမွုေအာက္မွာ ကေလးငယ္ေတြက ေမတၱာနဲ့ ေက်းဇူးတရားကို နားလည္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္.......
နိုင္းနိုင္းစေနဧ။္ ရတနာမ်ားနွင့္ဆက္သြယ္ျခင္းစာအုပ္မွ ကူးယူေဖၚျပသည္။
No comments:
Post a Comment