Monday 24 October 2011






သစၥာေဖါက္ခံေနရဆဲ မ်ဳိးဆက္သစ္ ျမန္မာ့ လူငယ္မ်ား

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ရက္ေလာက္က ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ မိတ္ေဆြ တေယာက္ တင္လိုက္တဲ့ သတင္းကိုဖတ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္မအီမသာ ျဖစ္သြားတယ္။ ပညာေခတ္မွာ ျမန္မာလူငယ္ေတြ ရရွိေနတဲ့ ပညာ အရည္အေသြးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပါ။

ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္းမွာ စာေတြေရးျဖစ္၊ ဖတ္ျဖစ္ေတာ့ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အမ်ားစုေတြဟာ ပညာေရးမွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏံွမႈ အၿပိဳင္အဆိုင္ ျဖစ္လာတာကို ေတြ႔ျမင္ေနရတယ္။

ကြန္ပ်ဴတာ ကတ္တေလာက္စနစ္၊ ေနာက္ဆံုးထုတ္ အဂၤလိပ္စာအုပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ဆိတ္ျငိမ္ စာဖတ္ရန္ ေနရာမ်ားျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ခ်ဳလာေလာင္ကြန္းတကၠသိုလ္ စာၾကည့္တုိက္

ကြန္ပ်ဴတာ ကတ္တေလာက္စနစ္၊ ေနာက္ဆံုးထုတ္ အဂၤလိပ္စာအုပ္မ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ဆိတ္ျငိမ္ စာဖတ္ရန္ ေနရာမ်ားျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ခ်ဳလာေလာင္ကြန္းတကၠသိုလ္ စာၾကည့္တုိက္

၂၁ ရာစုဟာ နည္းပညာ ေပါက္ကြဲတဲ့ ရာစုႏွစ္၊ ပညာေရးက အရာရာကို ဦးေဆာင္မယ္ဆုိတဲ့ ေခတ္မွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ တိုင္းျပည္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက တကၠသုိလ္ အေဆာင္ေတြကို ဟုိတယ္လုပ္မယ့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြဆီ ေလလံပစ္ ေရာင္းစားတာကို ေတြ႔ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ထိခိုက္ရပါတယ္။ က်ေနာ့္တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ဆိုသူမ်ား အသိာဏ္ နည္းပါးရေလျခင္းဆိုၿပီး ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္မိပါတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ မ်ဳိးဆက္ေတြဟာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ကတည္းက အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ့ ဖ်က္ဆီးမႈကို စနစ္တက် ခံခဲ့ၾက ရပါတယ္။ ႏွစ္ ၂၀ ကိုမ်ိဳးဆက္ တခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ရင္ အခုဆိုရင္ မ်ိဳးဆက္ သုံးခုေလာက္ဟာ မတရား ဖ်က္ဆီး ခံလိုက္ရပါၿပီ။  

က်ေနာ္က ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ စစ္ေတြ ဒီဂရီ ေကာလိပ္ကို တက္ခြင့္ရပါတယ္။ ေကာလိပ္၊ တကၠသုိလ္တို႔ဆိုတာ ေက်ာင္းသားေတြ သုေတသနလုပ္ အသုံးျပဳႏိုင္ဖို႔ စာအုပ္စာတမ္းေတြ သိပၸံသုေတသန လုပ္မယ့္ ဓါတ္ခြဲခန္းသုံး ကရိယာေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား စားစားရွိသလဲဆိုတဲ့ အခ်က္က အေရးႀကီးသလို ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အေရးပါပါတယ္။ က်ေနာ္တက္ေရာက္ခြင့္ ရခဲ့တဲ့ ဒီဂရီ ေကာလိပ္မွာ စာၾကည့္တိုက္ Library သီးသန္႔ မရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းသားတေယာက္ စာဖတ္ခ်င္လို႔ စာအုပ္ ငွားခ်င္သပဆိုရင္ စာအုပ္တအုပ္ ရဖို႔ နာရီႏွင့္ခ်ီ ေစာင့္ဆိုင္းရပါတယ္။ (၀ါရင့္ ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕၏ သင္ျပခ်က္အရ စာအုပ္ျမန္ျမန္ လိုခ်င္ရင္ စာၾကည့္တိုက္ ၀န္ထမ္းမ်ားကို မုန္႔မ်ားျဖင့္ လာဘ္ထိုးထားျခင္းျဖင့္ မိမိလိုခ်င္ေသာ စာအုပ္ကို အျမန္ ရရွိႏိုင္သည္မွာ ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ပါသည္ )။

တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတေယာက္ရဲ့ အဓိက တာ၀န္က မိမိဘာသာရပ္ႏွင့္ ဆိုင္တဲ့ စာအုပ္ စာတန္းေတြ ရွာေဖြ ဖတ္ရႈ ရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းေနစဥ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုက စာဖတ္တဲ့ အေလ့ အက်င့္ မရွိၾကပါဘူး။ စာမဖတ္တဲ့ အျပင္ စာေမးပြဲမွာ ခိုးခ်တဲ့ အလုပ္ကို ပါလုပ္ၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ လူ႔ေလာကထဲ က်င္လည္ရမယ့္ လူငယ္ေတြ စာေမးပြဲမွာ ခုိးခ်ေနၾကျခင္းဟာ က်ေနာ္တို႔လူအဖြဲ႔အစည္း အတြက္ ေကာင္းေသာ လကၡဏာ မဟုတ္ပါဘူး။

က်ေနာ္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံက နာမည္ေက်ာ္ ခ်ဴလာေလာင္ေကာင္ တကၠသုိလ္မွာ ပညာသင္ေနတဲ့ မိတ္ေဆြ တေယာက္ဆီကိုု အလည္အပတ္ ေရာက္ပါတယ္။  ျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ မတူညီတဲ့ အခ်က္က စာဖတ္တာပါပဲ။ ေန႔လည္စာ စားၿပီးတာနဲ႔ စာၾကည့္တိုက္ (Library) မွာ စာဖတ္ေနရာ တစ္ေနရာ ရဖို႔အတြက္ အေျပးအလြား အလုအယက္ ယူရတဲ့ အေနအထားပါ။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံက နာမည္ေက်ာ္ ဂ်၀ါဟာလာေနရူး တကၠသိုလ္ကို ေရာက္ေတာ့ အမိျမန္မာျပည္က ေက်ာင္းသားေတြ ၊ အနာဂတ္ ေခါင္းေဆာင္ေလာင္းေတြ ဘယ္အထိ ေခတ္ေနာက္က် က်န္ခဲ့ၿပီလဲဆိုတာ ေတြးမိၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။

တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္ေတြက စာၾကည့္တိုက္ကို ည (၁၂) နာရီထိ ဖြင့္ေပးထားတယ္။ စာၾကည့္တိုက္ႀကီး ကိုယ္တိုင္က စာေပေလ့လာေနတဲ့ ေက်ာင္းသား တေယာက္ရဲ႕ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာေတြနဲ႔ သင္ယူေလ့လာ ဆည္းပူးလိုစိတ္ကို တက္ၾကြႏိုးၾကား ေစပါတယ္။ ႀကီးက်ယ္တဲ့ တကၠသိုလ္ေတြနဲ႔ ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ ႀကီးေတြဟာ အနာဂတ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အလုိအပ္ဆံုးေသာ၊ မရွိမျဖစ္ေသာ ရတနာသိုက္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ စာေရးဆရာႀကီး ျမသန္းတင့္ရဲ႕ စကားလုံးကုိ ငွားသုံးရမယ္ ဆိုရင္ ဧကရာဇ္တို႔ရဲ့ ဘ႑ာတိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္စြာႏွင့္ စာေပေလ့လာေနတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ စာၾကည့္ခန္းထဲ မွာအျပည့္။ ေတြးေတာ၊ ေ၀ဖန္စဥ္းစားရင္း အနာဂတ္ကမၻာကို ကိုယ့္ပညာနယ္ပယ္အလုိက္ စိတ္ကူး ပံုေဖာ္ ေနၾကပံုမ်ားက အားရစရာ၊ အားက်စရာပါ။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွာေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ စည္ကားတဲ့ ေနရာက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ျဖစ္ေနဆဲ။

က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပင္မ စာၾကည့္တိုက္မွာ စာအုပ္ဖတ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသား တေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စက လြဲၿပီး က်န္သူေတြကေတာ့ သမီးရည္းစား ခ်ိန္းေတြ႔တဲ့ သူေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။  အဓိပတိ လမ္းမေဘးက သစ္ပင္ေအာက္ ခုံတန္းလ်ားေတြဟာ အတြဲေတြ ခ်စ္ဇာတ္လမ္းခင္းတဲ့ ေနရာမွ်သာ ျဖစ္ေနတာ စိတ္မေကာင္းစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ဒီလိုျဖစ္ေနေအာင္ ဖန္တီးထားတာက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေအာက္က ပညာေရးစနစ္ပါ။ ေတြးေခၚစဥ္းစားတဲဲ့၊ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားတဲ့ လူငယ္ေတြ မလုိဘဲ အမိန္႔နာခံတတ္မႈ တခုအတြက္ ရည္ရြယ္တည္ေဆာက္ ထားတဲ့ နိမ့္က်တဲ့ ပညာေရး စနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ လူငယ္ထုကို လမ္းေၾကာင္းလႊဲထားတယ္။ အသိ ပညာဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ အဆင္မေျပတဲ့ တကၠသိုလ္ပညာေရးပါ။

ကမၻာ့ႏိုင္ငံ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ သူ႔တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္လာမယ့္ လူငယ္ေတြအတြက္ ပညာေရး က႑မွာ အႀကီးအက်ယ္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ေနၾကတာကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ (Worldwide Education and Library spending) ၀ဘ္ဆိုဒ္ စာမ်က္ႏွာမွာ ေဖၚ ျပခ်က္ အရ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုက ပညာေရး က႑မွာ ေဒၚလာ ဘီလီယံ (၅၀၀) နဲ႔ နံပါတ္ တစ္ေနရာမွာ ရွိေနပါတယ္။ ဂ်ပန္၊ ဂ်ာမနီ၊ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံေတြက ဒုတိယ၊ တတိယႏွင့္ စတုတၱေနရာ အသီးသီးမွာ ရွိေနၾက ပါတယ္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုဟာ စာၾကည့္တိုက္ တခုတည္းမွာ သုံးတဲ့ အသုံးစရိတ္က ေဒၚလာ ၁၂ ဘီလီယံ ရွိပါတယ္။ ဒီေလာက္ ရင္းႏွီးျမဳပ္္ႏွံမႈ လုပ္ေနတာေတာင္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က လုပ္တဲ့ (Program for International Student Assessments - PISA) စစ္ေဆးမႈမွာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုက ေက်ာင္းသားေတြ နံပါတ္ (၁၄) ေနရာကို ေရာက္သြားတဲ့ အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ပညာေရး ၀န္ႀကီး (Arne Duncan) က ဆိုရင္ ဒီသတင္းကို ၾကားၿပီး တုန္လႈပ္ ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

သမၼတ အုိဘားမားကေတာ့ (Spunik moment) လို႔ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ Spunik moment ဆိုတာ ဆုီဗီယက္ ျပည္ေထာင္စုက ကမၻာပတ္ လမ္းေၾကာင္းထဲကို ၿဂိဳဟ္တု လႊတ္တင္ လိုက္တဲ့အခ်ိန္၊ အေမရိကန္က ေခတ္ ေနာက္က် က်န္ခဲ့ၿပီ ဆိုၿပီး အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ သုေတသနႏွင့္ နည္းပညာလႈပ္ရွားမႈ အေၾကာင္းရည္ညြန္း ေျပာသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဆာ္ဒီအာေရးဗီးယားႏိုင္ငံ ဆိုရင္ (King Abdullah Science and Technology Institute) တကၠသိုလ္ တခုတည္းမွာ ေဒၚလာ ၁၀ ဘီလီယံ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြကို ၾကည့္ရင္ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ ေတြဟာ ပညာေရးကို ဘယ္အတိုင္းအတာထိ စိတ္၀င္စားေနတယ္ ဆိုတာ သိသာပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံဆိုရင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ၊ ပညာရွင္ေတြ၊ ေက်ာင္းအာဏာပိုင္ေတြဟာ မၾကာခင္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ (Asean Economic Community - အာဆီယံ စီးပြားေရးကြန္ျမဴနတီ) ၀င္ဆန္႔ဖို႔ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ေနၾကတာကို ေတြ႔ျမင္ေနရတာ ေတာ္ေတာ္ အားက်စရာ ေကာင္းပါတယ္။ တာ၀န္ရွိသူေတြသာ ျပင္ဆင္တာ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသားေတြ ကိုယ္တိုင္က လာမယ့္အနာဂတ္ ကာလမွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ေျပာင္းလဲမႈေတြ အေပၚ ရင္ဆိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ ေနၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္ရဲ႕ ၂၇ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပညာေရးက႑မွာ သုံးထားၿပီး အမ်ိဳးသား ထုတ္ကုန္ GDP ႏွင့္ တြက္ရင္ ပညာေရး အသုံးစရိတ္က ကမၻာ့နံပါတ္ တစ္ေနရာမွာ ရွိပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ စစ္အာဏာပိုင္ေတြက ႏိုင္ငံတခုရဲ့ က်က္သေရေဆာင္ အမ်ိဳးသား စာၾကည့္တိုက္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ေတြကို ေလလံတင္ ေရာင္းခ်လိုက္၊ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ကို အနိမ့္ဆံုးထားလိုက္၊ လူငယ္ထုကို မေတြးေခၚတတ္ေအာင္ ပိတ္ဆို႔လိုက္၊ ေထာင္ခ်လိုက္၊ သင္ရိုးကိုလည္း ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ခြင့္ မေပးနဲ႔ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေတြမွာ မျမင္ဖူး၊ မၾကားဖူးတဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းလွတယ္။ ပညာေရးကို ဘယ္ပံု၊ ဘယ္နည္း တည္ေဆာက္ ပံုေဖာ္ေနၾကသလဲ ဆိုတာ စိုးရိမ္စရာပါ။

ႏိုင္ငံရဲ႕ လူဦးေရ တ၀က္ရွိတဲ့ လူငယ္ေတြ ၂၁ ရာစုကို ဘယ္ပညာေရး၊ ဘယ္အေတြးအေခၚႏွင့္ ရင္ဆုိင္ ျဖတ္သန္းၾကမလဲ ဆိုတာ အင္မတန္မွ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံက မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ အဆက္ဆက္ရဲ႕ သစၥာေဖါက္ျခင္းကို ခံေနလိုက္ရၿပီလားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။                                                                      

 လွေရႊ

 Sources; Think Again, Education (Foreign Policy)

              Worldwide education and library spending

              Ministry of education (Thailand)

http://maukkha.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1896&catid=91&Itemid=359

PDF Print

ကမၻာေက်ာ္ႀကီးေပမယ့္

မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဆီက လက္ဆင့္ကမ္းလာတဲ့ ေၾကာ္ျငာေလးတစ္ခု  ဓာတ္ေခ်ာစာကေန ဝင္လာတယ္။

ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုက ကမကထလုပ္ၿပီး က်င္းပမယ့္ "အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ စကားဝိုင္း" အစီအစဥ္ပါတဲ့။

အဲဒီ့အစီအစဥ္မွာ ေျပာမယ့္သူတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ မ်က္လံုးျပဴးသြားရပါတယ္။ သူကေတာ့ ၿဗိတိသွ် ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး အေက်ာ္အေမာ္ အယ္မာ ေထာ(မ္)ဆင္(န္) ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူ႔ နာမည္ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ေခါင္းထဲမွာ ေပၚလာတာက "ဂ်ိန္း ေအာ္ စထင္(န္)" ရဲ႕ ဂႏၴဝင္ဝတၳဳႀကီးျဖစ္တဲ့ Sense and Sensibility ပါပဲ။ အဲဒီ့ဝတၳဳကို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ၫႊန္းအျဖစ္ သည္မင္းသမီးကိုယ္တိုင္က ေရးသားခဲ့ၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

အဲဒီ့ဇာတ္ကားအတြက္ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ၫႊန္း ေအာ္စကာဆုကို သူက ဆြတ္ခူးရရွိခဲ့တဲ့အျပင္ ေအာ္စကာဆုမဟုတ္ေပမယ့္ BAFTA လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ "႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အႏုပညာ ၿဗိတိသွ် အကယ္ဒမီ"က ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုကိုလည္း အဲဒီ့ကားနဲ႔ပဲ ရခဲ့ပါေသးတယ္။ ဟယ္ရီေပၚတာ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြမွာလည္း ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္သလို Howards End ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားနဲ႔လည္း အေကာင္းဆံုးအမ်ိဳးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ေအာ္စကာဆု  ရရွိထားသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တိုတိုေျပာရရင္ ေအာင္ျမင္ထင္ရွားတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးေပါ့။

အဲဒီ့မင္းသမီးက သည္အခမ္းအနားမွာ စကားေျပာမယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း အလြန္စိတ္ဝင္စားသြားတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ မင္းသမီး တစ္ေယာက္ကို အျပင္မွာ ျမင္ဖူးဖို႔ဆိုတာ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ဖူးတာမ်ိဳးပါ။ အခုေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထဲကလည္း တစ္လက္မမွ မထြက္ရဘဲ သူလို မင္းသမီးကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တဲ့အခြင့္အေရးမို႔ လက္လြတ္မခံေတာ့ဘဲ သက္ဆိုင္တဲ့ တာဝန္ခံဆီကို ဖိတ္စာပို႔ေပးဖို႔ ဓာတ္ေခ်ာစာနဲ႔ပဲ လွမ္း ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါေတာ့တယ္။

ဟိုကလည္း မဆိုင္းမတြဘဲ အေၾကာင္းျပန္တယ္။ ေနရာအခက္အခဲေၾကာင့္ ဖိတ္စာကန္႔သတ္ထားေၾကာင္းနဲ႔ ဖိတ္စာေတြ အဆင္သင့္ျဖစ္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံအတြက္ ပို႔ေပးပါ့မယ္တဲ့။ သည္လိုနဲ႔ ဖိတ္စာကလည္း အင္တာနက္ကတစ္ဆင့္ပဲ ရလာတယ္။ ဖိတ္စာကို ပံုႏွိပ္ၿပီး ယူလာခဲ့ေပးပါလို႔လည္း မွာပါေသးတယ္။

သည္လိုနဲ႔ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၅ ရက္ စေနေန႔မွာ အဲဒီ့အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ့ အခမ္းအနားက ေန႔ခင္း ၃ နာရီမွာ စမွာ။ ၃ နာရီအတိမွာ စခ်င္တဲ့အတြက္ ၂ နာရီ ၄၅ မတိုင္ခင္ အေရာက္လာၿပီး ေနရာယူေပးဖို႔လည္း ဖိတ္စာမွာ ႏိႈးေဆာ္ထားတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီ့ေန႔ ေန႔လည္ တစ္နာရီက သံုးနာရီအတြင္း ကန္ေတာ္ႀကီးေစာင္းက ဟိုတယ္ႀကီးတစ္ခုမွာ က်င္းပမယ့္ မဂၤလာအခမ္း အနားအတြက္ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္ေပးဖို႔ ကြ်န္ေတာ္က လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္လေလာက္ကတည္းက လက္ခံထားမိေနတယ္။ အခ်ိန္က နည္းနည္း ကသီလင္တျဖစ္ခ်င္စရာေပါ့။

တကယ္လည္း ကသီပါတယ္။ မဂၤလာေဆာင္က ျပန္ထြက္လာေတာ့ ၂ နာရီ ၁၅ မိနစ္ရွိေနၿပီ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ကားေရွ႕မွာ တျခား ကားတစ္စီးက ပိတ္ရပ္သြားလို႔ အဲဒီ့ကားရွင္ကို ရွာရတာနဲ႔ အခ်ိန္က ပိုၾကာသြားတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကဆုန္စိုင္းၿပီး အိမ္ျပန္ေျပးရေသးတယ္။ အဝတ္ျပန္လဲရေသးတာပ။ ပြဲထိုင္ အဝတ္ႀကီးနဲ႔ လန္းလန္းလန္းလန္း လုပ္ၿပီး သြားဖို႔မွ မေတာ္ဘဲေလ။

သည္လိုနဲ႔ ၂ နာရီ ၄၅မိနစ္အတိမွာပဲ "အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ စကားဝိုင္း" က်င္းပမယ့္ ေရႊေတာင္ၾကားထဲက ဩစေၾတးလ်သံ႐ံုးရဲ႕ အပမ္းေျဖရိပ္သာကို ေရာက္သြားပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ သံသယတစ္ခုက ရွိေနေသးတယ္။ သူတို႔ကသာ အယ္မာ ေထာ္(မ္)ဆင္(န္) ေျပာမယ္လို႔ ေျပာတာ။ လူကိုယ္တိုင္ မဟုတ္ဘဲ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကတစ္ဆင့္ ေျပာရင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေနတာပဲလို႔ ေတြးမိေနရတာပါ။

ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ ေရာက္ၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ မင္းသမီးႀကီး ဝင္လာတာေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ အသက္ ၅၃ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ မင္းသမီးႀကီးက ေခ်ာေမာတင့္တယ္လွပါတယ္။ သူနဲ႔အတူ ေျပာမယ့္သူေတြက အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္၊ စာေရးဆရာမ ဂ်ဴးနဲ႔ ေတးသံရွင္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းတို႔လည္း ပါပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ ကင္မရာက မနားေတာ့ပါဘူး။

အခမ္းအနားကို သံုးနာရီတိတိမွာ စလိုက္ၾကပါတယ္။ စုစုေပါင္း လူ ၇၀ စာ ထိုင္ခံုခ်ထားၿပီး ထိုင္ခံု အားလံုးနီးပါး ျပည့္ပါတယ္။ အမ်ားစုက အမ်ိဳးသမီးေတြပါ။ အမ်ိဳးသားရယ္လို႔ ဆယ္ေယာက္မျပည့္ပါဘူး။ အဖြင့္အမွာစကားကို ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ဩစၾတးလ် သံအမတ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ေျပာတယ္။ သူ႔ေနာက္မွာ ကမကထျပဳတဲ့ Action Aid အဖြဲ႕အစည္းက အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္က ေျပာပါတယ္။ အဲဒီ့ေနာက္ ေဒါက္တာ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္က ျမန္မာႏိုင္ငံက အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ အေနအထားကို ပုဂံေခတ္က အစခ်ီကာ ေျပာပါတယ္။ အသံခ်ဲ႕စက္မပါတဲ့ အခမ္းအနားမို႔ တိုးတိုးသက္သာ ေျပာတဲ့ ဆရာမႀကီး အသံကို အေတာ္ နားစိုက္ေထာင္ရပါတယ္။ ဆရာမႀကီးက အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ပဲေျပာတာပါ။

ေနာက္ ဆရာမဂ်ဴးအလွည့္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔အတူ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ ေဟာတုန္းကထက္ သည္မွာ ေဒၚဂ်ဴးကပိုၿပီး သြက္လက္ေနတယ္။ မိန္းကေလးဆိုရင္ ဘယ္ကဲ့သို႔ ဘယ္ခ်မ္းသာဆိုၿပီး ပံုေသကားခ် သတ္မွတ္ခ်င္ၾကတဲ့ သေဘာထားကို ပယ္သင့္တဲ့အေၾကာင္းကို သူက ေဆြးေႏြးသြားတာပါ။ သူ႔မိခင္ ဖခင္တို႔ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးဘဝ၊ မိသားစုဘဝကို နမူနာေလးနဲ႔ ပံုေဖာ္သြားတာက စိတ္ဝင္စားဖြယ္၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ပါပဲ။

ေနာက္တစ္ေယာက္က ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းျဖစ္ပါတယ္။ သူကလည္း အဂၤလိပ္လိုပဲ ေျပာျပန္ပါတယ္။ ေရာ့(ခ္)အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ သူ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေလးနဲ႔ အစခ်ီၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ အေျခခံအက်ဆံုးကေတာ့ ပညာေရးသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူကလည္း ခ်က္ခ်က္ခ်ာခ်ာ ေျပာသြားတယ္။

လာပါၿပီ။ ကမၻာေက်ာ္မင္းသမီးႀကီး။ သည္မင္းသမီးႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြထဲမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္မင္းသမီး၊ ဟာသပညာရွင္၊ ဇာတ္ၫႊန္းဆရာမ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္သံုးရပ္က တြဲေနပါတယ္။ ဟာသပညာရွင္ၿပီၿပီ သူ စဝင္လာကတည္းက ပရိသတ္က တေသာေသာနဲ႔ ရယ္ေမာေနၾကရရေအာင္ ဟန္ မာန္အျပည့္နဲ႔ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေျပာသြားပါတယ္။ ေဟာစင္ေနာက္မွာ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ရပ္ၿပီး ေဟာေျပာတာကို ဘယ္တုန္းကမွ မႀကိဳက္တတ္သလို ကိုယ္တိုင္လည္း တစ္ခါမွ မလုပ္ဖူးတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အယ္မာ့ ေျပာပံု ဆိုလက္နဲ႔ ဟန္အမူအရာေတြ၊ အလႈပ္အခတ္ေတြက  စြဲမက္စရာ ေကာင္းေနပါတယ္။ မင္းသမီးပီပီ မ်က္ႏွာထား၊ အသံေန အသံထားနဲ႔ မင္ေမာင္းကလည္း အလြန္ေကာင္းလွပါတယ္။

သူကလည္း သူျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘဝ၊ သူေရာက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ အပူပိုင္းေဒသမွာ ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဘဝမ်ားနဲ႔ အစခ်ီရင္း မိန္းမေကာင္းဆိုတာ ဘယ္ကဲ့သို႔ ဘယ္ခ်မ္းသာဆိုတဲ့ ေခါက္႐ိုးအထပ္ထပ္ အခ်ိဳးခံၿပီး ပံုစံခြက္ထဲ အသြပ္ခံရပံုမ်ားကို ေျပာသြားပါတယ္။ အဲဒီ့ အစဥ္အလာ အ႐ိုးစြဲအေတြးအျမင္ေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔က လူတိုင္းမွာ တာဝန္ရွိေၾကာင္းေပါ့။

အားလံုးျခံဳလိုက္ရင္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတဲ့ အစီအစဥ္ေလးပါပဲ။ ေဟာေျပာသူေတြကလည္း တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ငဲ့ၿပီး အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး ယူမသြားဘဲ တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ ထိထိမိမိ ေျပာသြားၾကတာမို႔ က်စ္က်စ္လစ္လစ္ ရွိပါတယ္။ ဒါေတာင္ အခမ္းအနားၿပီးေတာ့ ငါးနာရီ ထိုးခါနီးေနပါၿပီ။ အခ်ိန္ကို ငဲ့ရတာမို႔ မူလ အစီအစဥ္အတိုင္း ပရိသတ္ရဲ႕ ေမးခြန္းေတြကို ေျဖၾကားမယ့္ အစီအစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ၾကပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ နည္းနည္း စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ဖို႔ ေကာင္းသြားတာကေတာ့ အဲဒီ့က တာဝန္ရွိသူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ပြဲအလယ္မွာ ကြ်န္ေတာ့္ကို သိပ္ လမ္းမသလားပါနဲ႔လို႔ သူ႔နားက အျဖတ္မွာ ေျပာတာပါပဲ။ လမ္းသလားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနတဲ့အတြက္ သြားလာလႈပ္ ရွားေနရတာပါလို႔ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာေပမယ့္ သူက ဇြတ္ေျပာေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသူတစ္ေယာက္ပါ။ စိတ္ထဲမွာ အလြန္မ်က္သြားပါတယ္။ အဲဒီ့ပြဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသား လူငယ္ ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ေယာက္၊ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီး ဓာတ္ပံုဆရာမတစ္ေယာက္နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာတစ္ေယာက္တို႔လည္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနၾကပါတယ္။ သူတို႔ဆိုရင္ ပရိသတ္အားလံုးရဲ႕ ေရွ႕ကေန မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ႐ိုက္ၾကတာေတြေတာင္ ပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကမွ ေဘးဘက္က ႐ိုက္တာပါ။ ဆရာမႀကီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ ေျပာေနတုန္းမွာသာ ဆရာမႀကီးက ထိုင္ရာက မထဘဲ ေျပာတာမို႔ အလယ္ မင္းလမ္းက သြား႐ိုက္ရပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ကိုင္တဲ့ ကင္မရာကလည္း အေပ်ာ္တမ္း ကင္မရာဆိုေပမယ့္ ကေခ်ာ္ကခြ်တ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အငယ္တမ္း ပညာရွင္သံုး ကင္မရာမ်ိဳးပါ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိသေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္က ဓာတ္ပံု႐ိုက္ရင္ ျဖည့္စြက္မီးကို သံုးခဲတယ္။ သဘာဝ အလင္းေရာင္နဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ အက်င့္ရွိတယ္။ မီးခြက္ႀကီး တပ္ဆင္မထားတဲ့ ကင္မရာမို႔ သူက အထင္ေသးသလားေတာ့ မသိဘူး။ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနသူ ေလးေယာက္အနက္မွာ ကြ်န္ေတာ့္တစ္ေယာက္ကိုပဲ ကြက္ၿပီး အဲလိုေျပာေတာ့ စိတ္ထဲ အေတာ္ မ်က္သြားပါတယ္။ အခမ္းအနားကလည္း တန္းလန္းမို႔ အက်ယ္အက်ယ္ မၿငိမ္းဖြယ္ မျဖစ္ခ်င္လို႔သာ ကြ်န္ေတာ္ ေရွာင္ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ သူ႔ကို ေကာင္းေကာင္း ျပန္ေျပာျဖစ္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။

ျမင္ရေတြ႕ရခဲလွတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ မင္းသမီးႀကီးကို အားပါးတရ ေတြ႕ရတာ၊ ဓာတ္ပံုေတြ ႐ိုက္ခြင့္ရလိုက္တာ၊ စကားေျပာခြင့္ရလိုက္တာနဲ႔ပဲ အဲဒီ့ အထစ္အေငါ့ေလးကို ေက်ာ္လႊားလိုက္ႏိုင္သြားပါတယ္။ ပြဲအၿပီး လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းမွာ မိတ္ေဆြေတြကို ႏႈတ္ဆက္ရင္း ဓာတ္ပံုျပပြဲကို ၾကည့္ရပါတယ္။ အဲဒီ့ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုဝယ္ရင္ အယ္မာ ေထာ(မ္)ဆင္(န္)ရဲ႕ လက္မွတ္ပါတဲ့ ကပ္ခြာေလးတစ္ခု ရမွာမို႔ ဓာတ္ပံုႏွစ္ပံု ဝယ္လိုက္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ အယ္မာနဲ႔ ဓာတ္ပံုတြဲ႐ိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ မင္းသမီးႀကီးကလည္း သေဘာမေနာ ေကာင္းစြာပဲ၊ လူတကာနဲ႔ ဖက္လွဲတကင္း ဓာတ္ပံုအ႐ိုက္ခံ ေပးတာမို႔ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းပါတယ္။

အျပန္လမ္းမွာ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္သူက ေျပာပါတယ္။

"ကမၻာေက်ာ္ႀကီးေပမယ့္ ပဲမမ်ားဘူးေနာ္"တဲ့။

ကြ်န္ေတာ္က သူ႔စကား ေနာက္ကြယ္က အနက္ပြားကို ဆင္ျခင္မိရင္း ေခါင္းညိတ္ေထာက္ခံလိုက္မိရပါေတာ့တယ္။

အားလံုးေတြးဆ ဆင္ျခင္ၾကည့္ႏိုင္ၾကပါေစ
အတၱေက်ာ္
(ရန္ကုန္ – ၁၆၁၀၁၁)

ကေန႔ (၂၀-၁၀-၁၁)ထုတ္ Bi Weekly Eleven ဂ်ာနယ္ပါ စာတစ္ပုဒ္ကို ျပန္လည္ တင္ဆက္လိုက္တာပါ။

http://atkbooks.wordpress.com/2011/10/20/womens-talk/



No comments:

Post a Comment