Sunday, 20 May 2012






 ျမန္မာ့ပညာေရးနိမ့္က်ရျခင္း၏အဓိကတရားခံ
(တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းစာေမးပဲြစနစ္)<http://www.thithtoolwin.com/2012/05/blog-post_1138.html>
Browse › Home <http://www.thithtoolwin.com/> ›
ပညာေရး<http://www.thithtoolwin.com/search/label/%E1%80%95%E1%80%8A%E1%80%AC%E1%80%B1%E1%80%9B%E1%80%B8
ျမန္မာ့ပညာေရးနိမ့္က်ရျခင္း၏အဓိကတရားခံ (တကၠသိုလ္တန္းဝင္စာေမးပဲြစနစ္)
 <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEigegPZKB6GcKFcpGU92ftRMIH3k5o6k2b_q-nsLzuCeSVrY3PJbRJmlNvDdawHxE76jiCdz1yEjDKfdNTdNWoTSmRkhu02ax6xZlOnhWECPmO2QCwLo-ga0yqxiQBR86TVGkfJfXq-9pA/s1600/10result.gif>
တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲေအာင္စာရင္း
မ်ားကုိ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ရာ ေအာင္စာရင္းၾကည့္႐ႈေနသူမ်ားကုိ ေတြ႕ရစဥ္။
ၿမန္မာၿပည္ပညာေရးနိမ္႔က်ရၿခင္း၏
အဓိကတရားခံ
      ( တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲစနစ္)
ေဘာလံုးအသင္းတစ္သင္းတြင္ဂိုးသမားႏွင့္ ေနာက္တန္းေဘာလံုးသမားမ်ားက
ဂိုးမဝင္ေအာင္ကာကြယ္ၿပီး ၊ ေရွ႔တန္းသမားမ်ားက ဂိုးသြင္းႏိုင္ေအာင္
ပို့ေဆာင္ေပးရာတြင္ အလယ္တန္းသမားမ်ားမွ တဆင္႔ ပို႔ေပးရသည္ ။ အလယ္တန္းသမား
တစ္ေယာက္ေကာင္းမွ ကိုယ္လိုခ်င္ေသာ ပန္းတိုင္ကို ဂိုးသြင္းနိုင္ရန္
ေရွ႕တန္းသမားမ်ား ဂိုးေကာင္းေကာင္းသြင္းနိုင္မည္ ၿဖစ္သကဲ႔သို႕
အလယ္တန္းသမားမေကာင္းပါက ကုိယ္လိုခ်င္ေသာ ပန္းတိုင္ဂိုးရလိမ္႔မည္မဟုတ္ေပ။
ဒါေႀကာင့္လည္း အလယ္တန္းသမားမ်ားကို (Key Player )
လို႕ေခၚႀကတယ္။ၿမန္မာနိုင္ငံပညာေရး စနစ္မွာလဲ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း(၁၀)တန္းဟာ
ကုိယ္လိုခ်င္တဲ႔ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ဖို့ အတြက္အဓိကက်တဲ႔ေနရာပါ။ ဒါေႀကာင့္
ကိုႀကီးေသာင္းကေတာ့ ဒီေနရာကို (Key Player ) လို့
သတ္မွတ္ခ်င္ပါတယ္။ၿမန္မာနိုင္ငံမွာ ရွိတဲ႔လူငယ္ေတြရဲ႔ ဘဝ အေကာင္းအဆိုး ၊
အနိမ္႔အၿမင္႔ ဒီေနရာတႀကိမ္တည္း နဲ႔ သတ္မွတ္ေပးလိုက္တာပါ။

ေနာက္တႀကိမ္လည္းၿပန္လည္ ႀကိဳးစားခြင္႔ မရနိုင္တဲ႔ေနရာပါ။ ဒီတကၠသိုလ္ (၁၀တန္း)
ဝင္တန္း စာေမးပြဲမွာ ရရွိတဲ႔ ရမွတ္အေပၚမူတည္ၿပီး
ဆရာဝန္၊အင္ဂ်င္နီယာ၊တရားသူႀကီး၊ေက်ာင္းဆရာ၊စာေရး၊စစ္ဗိုလ္၊စိုက္ပ်ိဳးေရး၊သစ္ေတာ
စသည္ ၿဖင္႔ တကၠသိုလ္တက္ေရာင့္ခြင့္ေတြကို သတ္မွတ္လိုက္တာပါဘဲ။ ဒါေႀကာင္႔လဲ
ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ ေတြကလည္း မိမိဘဝေနာင္ေအးရဖို့ ၊ မိဘ ေတြနဲ႔
ဆရာဆရာမေတြကလည္း ကုိယ္႔သားသမီး ၊ ကုိယ္႔တပည္႔ ဒီစာေမးပြဲမွာ
ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႔အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ႔ တကၠသိုလ္မွာ တက္ရၿပီးေနာင္တခ်ိန္မွာ
ခ်မ္းခ်မး္သာသာေနရဖို႕ ဆိုတဲ႔ စိတ္ကူးကုိယ္စီနဲ႔
တက္ညီလက္ညီေလွာ္ခတ္ခဲ႔ႀကတာေပါ႔။ ဒါရဲ႔ ရလဒ္ကေတာ့ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေကာင္း ၊
မေကာင္း ဆရာတစ္ေယာက္ ေတာ္မေတာ္ ဆုိတာကို ရမွတ္ေတြ၊ဂုဏ္ထူးေတြ ႏွင္႔
သတ္မွတ္ႀကေတာ႔တာပါဘဲ၊ ခက္ေနတာက ကိုႀကီးေသာင္းအပါဝင္ ၿမန္မာနိုင္ငံမွာ ရွိတဲ႔
မိဘ ၉၉.၉၉% ဟာ ကုိယ္႔သားသမီးကို ဆရာဝန္ၿဖစ္ေစခ်င္ႀကတဲ႔သူေတြခ်ည္းပါဘဲ.. ဒီေတာ့
အမွတ္ေကာင္းမွ ၊ ဂုဏ္ထူးထြက္မွ ဆရာဝန္လိုင္းရမွာဆိုေတာ့
ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူကလည္း နားလည္ဖို့ မလို စာရဖု့ိသာလိုတယ္ဆိုၿပီး
အခ်ိန္ရွိသေရႊ႕ စာဘဲတြန္းက်က္သလို ဆရာေတြကလည္း စာသင္ဖို့ မႀကိဳးစားေတာ့ ဘဲ ..
တစ္ေခာက္ေလာက္ဘာသာၿပန္ပီး အခ်ိန္ရွိသေရြ႔ ႏွဳတ္တိုက္ခ်ေပး၊ၿပီးေတာ့
အၿပန္ၿပန္အလွန္လွန္ေလ႔က်င္႔…..ၿပီး တလံုးမက်န္ၿပန္ခ်ေရး….. ဒါဆို
အမွတ္ေကာငး္ပီကြ. ဒါမ်ိဳးေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းေအာင္း .. ဒီလို သင္နိုင္တဲ႔ ဆရာ မွ
ဆရာေကာင္း ၊ ဒီလို က်က္မွတ္နိုင္တဲ႔ ေက်ာင္းသား လူေတာ္ဆိုၿပီး မိဘေရာ
ပါတ္ဝန္းက်င္ေရာ ၊နိုိင္ငံေတာ္ ကပါ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ႀကီး အႏွစ္(၂၀)
ေလာက္ေၿမွာက္စားလိုက္ႀကတာ ဒီေန႔ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြ စာမတတ္ဘူးဆိုတဲ႔ၿပသနာ
ေပၚလာတာပါဘဲ။

ေအာင္စာရင္းထြက္လာတဲ႔အခါ ကုိယ္႔သားသမီး အမွတ္ေကာင္းႏွင္႔ေအာင္ဖို႕မိဘမ်ားကလည္း
နည္းေပါင္းစံု နဲ႔ ရွိသမွ်ပံုေအာၿပီး ေဘာင္အတြင္းကေရာ၊ေဘာင္အၿပင္ကေရာေပါ႔…။
ဒီမွာတင္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနလာခဲ႔ႀကတဲ႔ ဆရာ ဆရာမေတြဟာ ေငြနဲ႔ ရင္းႏွီးကုန္ႀကတယ္။
ေငြနဲ႔ေပ်ာ္ေမြ႕လာႀကတယ္…….. ေငြကို သိကၡာနဲ႔ လဲတတ္လာႀကတယ္ ။
တိုင္ၿပည္တစ္ၿပည္မွာ ပညာအေမြေပးတဲ႔ ဆရာဆရာမ ေဖာက္ၿပန္ရင္
ဒီပညာေရးစနစ္က်ဆံုးတာပါဘဲ…..။ ဒီလို (၁၀) တန္း တကၠသိုလ္ဝင္တန္းက စလိုက္တဲ႔
ဇတ္လမ္းက သူငယ္တန္းမွ ပါရဂူဘြဲ႔အထိ အက်ိဳးသက္ေရာက္ပါတယ္ ။ ဒီေန႔
မိဘမ်ားသားသမီး အရြယ္ေရာက္လုိ့ ေက်ာင္းစထားကတည္းက ကေလးေတြကို လူေရွ႕သူေရွ႕ကို
ေရာက္ရင္ သားသား၊မီးမီး ႀကီးလာရင္ ဘာလုပ္မွာလဲလို့ ေမးရင္ သားသားက
ဆရာဝန္လုပ္မွာ ၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီးလုပ္မွာ စသည္ၿဖင္႔ ေၿပာခိုင္းၿပီး
စတင္ပံုသြင္းလာႀကတယ္…..။ ေက်ာင္းထားတဲ႔ အခါမွာလည္း အမွတ္နဲ႔အဆင္႔ကို
ပိုမိုခံုမင္လာေအာင္ စာတတ္ဖို့ ထက္ ဒါေတြရဖို့ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ဆရာမ
မ်ားကိုနည္းေပါင္းစံုႏွင္႕ ခ်ဥ္းကပ္ႀကတယ္။ ေငြေပးၿပီး က်ဴရွင္သင္ခုိင္းတယ္၊
ပါတိတ္ကန္ေတာ႔ႀကတယ္၊မုန္႔ပံုး ကန္ေတာ့ႀကတယ္ ။ ဒီအခါမွာ လိုတရသည္ရွိ
မရသည္လည္းရွိေပါ႔…….. ။ ရသည္႔အခါ ၿပံဳးၿပံဳး ႏွင္႔ မရသည္႔အခါ ေတာ့
ကုန္းကုန္းဆဲေပါ႔….။

ဒီလို ႏွင္႔ စဥ္ဆက္မၿပတ္အကဲၿဖတ္အတန္းတင္ စာေမးပြဲစနစ္လည္းစေရာ စာေမးပြဲမွာ
ပါမွာေလး ေၿပာလိုက္ .. ၊ က်က္လိုက္ ၊ အမွတ္ေတြေကာင္းလိုက္ ။ အဆင္႔ေတြရလိုက္
ႏွင္႔မိဘေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ၿဖတ္သန္းလာခဲ႔လိုက္တာ တစ္နိုင္ငံလံုး ပညာေရး
စုန္းစုန္းၿမဳပ္ပါေလေရာလား ။ ေနာက္ဆံုးအဆင္႔ ကုန္ကုန္ေၿပာရရင္ သခ်ၤာ ကိုေတာင္
စဥ္းစားတြက္ခ်က္တာ မဟုတ္ေတာ့ပဲ အလြတ္က်က္တဲ႔အထိ ၿဖစ္လာႀကတယ္။
ေသေသခ်ာခ်ာေမးႀကည့္ႀကစမ္းပါ .. သခ်ၤာမွာ ရာၿပည့္တို့ ၊ ဂုဏ္ထူး တို့ ရတဲ႔
သူေတြေတာင္မွ သခ်ၤာကို က်က္ပီးေၿဖႀကတယ္။ တန္းစဥ္စာတတ္ဖို့ ထက္ အမွတ္ေကာင္းဖို့
၊ ဂုဏ္ထူးရဖို့ မက္လိုက္ႀကတာ ဒီဆယ္တန္းစာေမးပြဲၿပီး အမွတ္ေကာင္းမွ
လုိင္းေကာင္းရမယ္ဆိုတဲ႔ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲစနစ္ေႀကာင္႔ပါ။
အ႔ံႀသစရာေၿပာရဦးမယ္ ဒီအၿဖစ္ပ်က္ အမ်ားစုက ရန္ကုန္ ၊
မႏၱေလးလိုၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာဘဲ အၿဖစ္မ်ားတာ ၊ က်န္တဲ႔ တၿပည္လံုး ဘာသံမွ
မႀကားရသေလာက္ပါဘဲ။ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာသင္ႀကားတဲ႔ ဆရာဆရာမကလည္း မၿပည့္စံု ၊
တစ္ေယာက္တည္း ႏွစ္ဘာသာ သံုးဘာသာ တတ္တတ္မတတ္တတ္ ၊ ႀကိဳးစားသင္ ၊
ေက်ာင္းမလာလာခ်င္ေအာင္ ၊ ေက်ာင္းသားကိုေခ်ာ႔ေမာ႔ ေပးေကြ်းသင္ၿပီး
ေအာင္ၿမင္သြားႀကတဲ႔ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ လည္းရွိမွရွိ ၊ ေပါမွေပါပါခင္ဗ်။
ဒီအေႀကာင္းေတြ ဒီေလာက္ၿဖစ္ေနရေလာက္ေအာင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း (၁၀)
တန္းစာေမးပြဲစနစ္မွာ ဘာေတြ မွားခဲ႔ႀကတုန္း ဆက္လက္ၿပီးေလ႔လာႀကည့္ရေအာင္…………………

(၁) တကၠသိုလ္ဝင္တန္း အမွတ္ၿဖင္႔ လူငယ္မ်ား၏ဘဝကို အဆံုးၿဖတ္ေပးေနၿခင္း
၁၉၈၀ မတိုင္ခင္က တကၠသိုလ္ဝင္တန္းအမွတ္တခုတည္းႏွင္႕ မိမိတို့ သင္ႀကားလိုေသာ
ဘာသာရပ္ကိုသင္ႀကားရၿခင္းမဟုတ္ဘဲ ( Regional) ေခၚ ေဒသေကာလိပ္မွ
အမွတ္ႏွင္႔ေပါင္းၿပီးမွ မိမိတို႕စိတ္ႀကိဳက္ တကၠသိုလ္
တက္ေရာက္ခြင္႔ၿပဳတဲ႔အတြက္ေႀကာင္႔တကၠသိုလ္ဝင္တန္းမွာ ခြ်တ္ေခ်ာ္မွဴ တစ္စံုတစ္ရာ
ၿဖစ္ခဲ႔ရင္ေတာင္မွ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူဟာ
ထပ္မံႀကိဳးစားခြင္႔ရေနႀကပါတယ္။ဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း
အမွတ္တခုတည္းႏွင္႔သတ္မွတ္လိုက္ေတာ႔ ဒီတစ္ႀကိမ္အမွတ္မေကာင္းရင္
ဘဝပ်က္သေလာက္နီးနီးမိဘႏွင္႔ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ မ်ားက
ခံစားပစ္လိုက္ႀကေတာ႔တယ္…။ နိုင္ငံတကာမွာေတာ့ ဘာသာရပ္ေတြကို အမွတ္မေကာင္းလို့
ရွိရင္ အမွတ္ေကာင္းတဲ႔အထိ
အႀကိမ္ႀကိမ္ၿပန္ေၿဖဆိုခြင္႔ၿပဳထားတယ္၊စာေမးပြဲေႀကးထပ္မံေပးသြင္းၿပီးေတာ့ေပါ႔ ။
ၿပီးေတာ့ ႏွစ္သက္ရာ ဘာသာကိုလည္း ခြဲၿခားေၿဖဆိုခြင္႔ၿပဳထားေသးတယ္ ။ ၿပီးေတာ့
ကြ်န္ေတာ္တို့ နိုင္ငံမွာ က်င္းပတဲ႔စာေမးပြဲမွာ ( ၆ - ဂ ) ရက္အတြင္းမွာ
က်င္းပတဲ႔အတြက္ သိပ္ၿပီးေတာ့ ပင္ပန္းပါတယ္. ၿပီးေတာ့ တစံုတစ္ရာ
ခ်ိဳ႕ယြင္းမွဴေႀကာင္႔ အမွတ္မေကာင္းခဲ႔ရင္ လည္းၿပန္လည္ေၿဖဆိုခြင္႔မေပးပါဘူး .။
နိုင္ငံတကာမွာ လႏွင္႔ခ်ီၿပီးေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ ဆီမွာလည္း
အလြန္ေကာင္းတဲ႔စာေမးပြဲစနစ္တခုရွိပါတယ္ ။ ေကာင္းမွန္းသိရက္နဲ႔ ေခတ္ပညာတတ္ေတြ
အတုမယူတတ္ႀကဘူး ။ အဲဒါကေတာ့ တိပိဋက စာေမးပြဲပါ ၊
ကိုယ္႔ဝန္ကိုယ္႔အားနိုင္သေလာက္ တစ္က်မ္းခ်င္းခြဲေၿဖလို့ ရပါတယ္
။ႏွစ္အကန္႔အသတ္မရွိပါဘူး ။ နိုင္ငံတကာမွာလည္း ေၿဖဆိုေနႀကတဲ႔ ( GCE 'O' 'A'
level ) လို့ေခၚတဲ႔နိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲေတြလည္းထို႕နည္းတူပါဘဲ ။

(၂) တကၠသိုလ္ဝင္တန္းသင္ရိုးညႊန္းတမ္းမႀကာခဏေၿပာင္းလဲၿခင္း
ေဒသေကာလိပ္ စနစ္စတင္ဖ်က္သိမ္းေသာ ၁၉၈၀ခုႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္မွ စတင္၍
တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲ မတည္မၿငိမ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၿခင္းသည္လည္း
ပညာေရးညံ႔ဖ်င္းရၿခင္းတြင္ အေႀကာင္းတခု ၿဖစ္သည္။ ေၿပာင္းလဲၿခင္းဆိုရာဝယ္
ေခတ္ႏွင္႔ညီေသာ အေႀကာင္းအရာကိုေၿပာင္းၿခင္းမဟုတ္ဘဲ ဘာသာရပ္မ်ားကို ၿမန္မာလို
သင္ႀကားေနရာမွ အဂၤလိပ္လို ေၿပာင္း ၊ အဂၤလိပ္လိုမွ ၿမန္မာလို ေၿပာင္းလိုေၿပာင္း
၊ ပထဝီ ၊ သမိုင္း ၊ ေဘာဂေဗဒ ေပါင္းလိုက္ခြဲလိုက္ ၊ ဓါတု၊ရူပ၊ဇီဝ
ေပါင္းလိုက္ခြဲလိုက္ ႏွင္႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ၿခင္းသည္ ၿမန္မာ႔ပညာေရး
ကို မ်ားစြာ နိမ္႔က်ေနာက္က်ေစခဲ႔သည္။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္
အစမ္းသပ္ခံပညာေရးသက္သက္ၿဖစ္ခဲ႔ရသည္။

(၃)တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲေမးခြန္းပံုစံည႔ံဖ်င္းၿခင္း
နိုင္ငံတကာ တကၠသိုလ္ဝင္ခြင္႔စာေမးပြဲမ်ားစစ္ေဆးရာတြင္ နားလည္တတ္ကြ်မ္းမွဴကို
သာ အဓိကထားစစ္ေဆးေသာ ေမးခြန္းပံုစံၿဖစ္သည္။ ဥပမာဆိုရေသာ္ - ဓာတု၊ရူပ၊ဇီဝ
ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ( Easy Type ) ေမခြန္းမ်ားထက္ ( Multiple Choice) ( True or
False) (Matching) စေသာ နားလည္မွဴကိုသာ အဓိက ေမးၿမန္းစစ္ေဆးအမွတ္ေပးႀကသည္
။သခ်ၤာဘာသာရပ္တြင္လည္းသတ္မွတ္ထားေသာ တြက္နည္းတမ်ိဳးတည္းမဟုတ္ဘဲ မိမိႏွစ္သက္ရာ
လမ္းေႀကာင္းၿဖင္႔ အေၿဖေရာက္သည္႔ တိုင္ တြက္ခ်က္လွ်င္ အမွတ္ေပးႀကသည္။
ထို႔ေႀကာင့္ ဆရာ ဆရာမ ႏွင္႔ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ မ်ားကလည္း အလြတ္က်က္ဖို့ ထက္
နားလည္နိုင္သမွ် နားလည္ေအာင္ ၊ တတ္ကြ်မ္းသည္ထက္ ပိုမို
တတ္ကြ်မ္းေအာင္ႀကိဳးစားႀကရသည္ ။ ပင္ပင္ပမး္ပမ္း မရွိလွေပ။ ကြ်န္ေတာ္တို့
နိုင္ငံရွိ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္း စာေမးပြဲ ေမးခြန္းလႊာအမ်ားစုမွာ ( Essay Type )
မ်ားကိုသာေမးေလ႔ေမးထရွိသည္ ။ထို႔အတြက္ေႀကာင္႔ အဂၤလိပ္စာ အားနည္ေသာ
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ အမ်ားစုမွာ နားလည္ရန္ထက္ ( Parrot Learning ) စာကို
အလြတ္ရရန္သာ ႀကိဳးစားက်က္မွတ္ႀကေတာ့သည္။ဘာသာရပ္တစ္ခု တိုးတက္သိၿမင္ရန္အတြက္
တီထြင္ႀကံဆၿခင္း ၊ တိုးတက္ၿခင္းရွိေအာင္ မေဆာင္ရြက္လိုႀကေတာ့ေပ။ဒါ႔အၿပင္ ၁၉၈၈
ခုႏွစ္ပတ္ဝန္းက်င္မွစတင္၍ေမးခြန္းေပါက္ႀကားမွဴမရွိေစရန္ဟူေသာ မမွန္ကန္သည္႔
အေႀကာင္းၿပမွဴ ၿဖင္႔ ၿမန္မာနိုင္ငံတစ္နိုင္ငံလံုးေမးခြန္း
တစ္စံုသာထုတ္ေဝစစ္ေဆးရာမွ ၿပည္နယ္ႏွင္႔ တိုင္းအလိုက္ ေမးခြန္း (၁၁)စံုၿဖင္႔
ခြဲၿခားစစ္ေဆးခဲ႔ႀကသည္ ။ ၿပီးေတာ့ အေၿခခံပညာအထက္တန္းစာေမးပြဲ (Matriculation
Exam ) မွ တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲ (University Entrance ) ဟုေၿပာင္းလဲၿပီး
စာေမးပြဲႏွင္႔ ပက္သက္သမွ်ကို တကၠသိုလ္မွ အၿပီးအပိုင္ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ႔သည္ . ။
ဒီအတြက္ ထူးၿခားမွဴ မရွိမဆိုနိုင္ေသာ္လည္း ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္မ်ားသည္ကား
ပိုမိုကုန္က်ခဲ႔သည္ကိုေတြ႔ခဲ႔ရသည္။ ထိုစနစ္မွ အၿမတ္ရခဲ႔သည္မွာ နိုင္ငံေတာ္လည္း
မဟုတ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားလည္မဟုတ္ ေမးခြန္းထုတ္ေဝရာ တကၠသိုလ္မ်ားရွိ
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသာလွ်င္ ၿဖစ္သည္ ၊ တစ္ႏွစ္ သိန္း (၁၀၀) ႏွင္႔ အထက္
ၿမတ္စြန္းရယူခဲ႔ႀကသည္မွာ တကၠသိုလ္အသိုင္းအဝိုင္းတခုလံုးအသိပင္ ။
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ မ်ားအား သင္ရိုး ေဘာင္အတြင္းမွ ေမးၿမန္းသည္ဆိုေသာ္လည္း
ေမးခြန္းမတူသၿဖင္႔ ရမွတ္မ်ားလည္းမတူခဲ႔ႀကသည့္အၿပင္
မိမိလိုရာပန္းတိုင္ႏွင္႔လြဲေခ်ာ္ နစ္နာဆံုးရွဳံးခဲ႔ႀကသည္မ်ားမွာလည္း ဒု ႏွင္႔
ေဒး ။ ဒီလို မညီမွ်မွဴမ်ား လစ္ဟာခ်က္မ်ားရွိေနေသာ ေမးခြန္း (၁၁)စံု မွ
ေမးခြန္းတစ္စံုသို႔ေၿပာင္းလဲ၇န္ က်င္းပေနေသာ ၿပည္သူ႔လြတ္ေတာ္ တြင္
အဆုိၿပဳရာတြင္ ေမးခြန္းတစ္စံုထက္ ေမးခြန္း (၁၁) စံုမွ ပိုမိုလံုၿခံဳသည္ဟူေသာ
အေၿဖၿဖင္႔ၿပန္လည္ေၿဖႀကားရာ ႀကားရသူတိုင္းၿပံဳးခဲ႔ႀကရသည္ ။ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ
မ်ားနစ္နာဆံုးရွဳံးမွဴထက္ မိမိတို့ အတြက္ အခြင္႔အေရးမ်ား ဆံုးရွဳံးရန္ မလိုလား
ေသာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ႏွင္႔ ညႊန္ခ်ဳပ္ ၊ ဝန္ႀကီး တို့ အားလံုး အကြက္ဆင္
ဂြင္ရိုက္ထားၿခင္း ၿဖစ္သည္ ။

(၄) တကၠသိုလ္ဝင္စာေမးပြဲအေၿဖလႊာမ်ာစစ္ေဆးၿပီး ေအာင္စာရင္းထုတ္ၿပန္မွဴ
ည႕ံဖ်င္းၿခင္း
နိုင္ငံတဝွမ္း ၿပည္နယ္ႏွင္႔တိုင္းအလိုက္ ေမးခြန္းမ်ားၿဖင္႔ ေၿဖဆိုၿပီးခဲ႔ႀကေသာ
အေၿဖလႊာမ်ားကုိ သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္အသီးသီးတြင္စစ္ေဆးရာတြင္လည္း -
(က) စာစစ္မွဴးခ်ဳပ္မ်ားသည္ သင္ရိုးအေပၚတြင္ စူးစမ္းေလ႔လာမွဴအားနည္းႀကသည္
၊ထို႔အတြက္ေႀကာင္႔ ေမးခြန္းထုတ္ရာတြင္လည္းေကာင္း ၊ ေၿဖဆိုခဲ႔ေသာ
အေၿဖလႊာမ်ားကို စစ္ေဆးရန္အတြက္ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ေရးဆြဲခဲ႔ရာတြင္
အမွားအယြင္းမ်ားရွိခဲ႔ႀကသည္ ၊ သိနားလည္သူမ်ားမွ
ၿပင္ဆင္ရန္တင္ၿပခဲ႔ေသာ္လည္းမိမိအမွားအတြက္ တာဝန္မယူဘဲ ၿပင္ဆင္မေပးၿခင္း (၉၅%)
(ခ) စာစစ္သူအမ်ားစုမွာလည္း တကၠသိုလ္ဝင္တန္းသင္ရိုးႏွင္႔ ပက္သက္၍
ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္မွဴ မရွိၿခင္း ေလ႔လာမွဴ မရွိၿခင္း (၉၀%) ထို႔အတြက္
အမွတ္ေပးရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားရွိၿခင္း ။ အမွားအယြင္းမ်ားၿခင္း ။
(ဂ)သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားကို စစ္ေဆးရာတြင္လည္း အစိုးရမွ ၿပ႒ာန္းထားေသာ
ၿပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲမွ အတိုင္း ၏ ၊ သည္ မလြဲ ေၿဖဆိုမွသာ အမွတ္ေပးၿခင္း ၊
တစ္လံုးတေလ မွားလ်င္ေတာင္မွ အမွတ္ေလ်ာ႔ၿခင္းေႀကာင္႔
အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းဟုပင္မေခၚႀကဘဲ အမွတ္ေလ်ာ႔စည္းမ်ဥ္းဟု ပင္ေခၚႀကၿခင္း ၊
ၿပ႒ာန္းစာအုပ္ႏွင္႔ တိုက္ဆုိင္စစ္ေဆးသည္ ဆိုရာတြင္လည္း ၿပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ားကို
ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝသည္႔ ေနရာမ်ားၿဖစ္ႀကေသာ ေနၿပည္ေတာ္ပံုႏွိပ္စက္ရံု ၊
အထက္ၿမန္မာၿပည္ပံုႏွိပ္စက္ရံု၊ စာေပဗိမာန္ပံုႏွိပ္စက္ရံု မ်ားမွ
အသီးသီးထုတ္ေဝေသာ ၿပ႒ာန္း စာအုပ္မ်ားသည္ပင္ တစ္အုပ္ႏွင္႔
တစ္အုပ္ပါသည္႔စာသားမ်ား လြဲေခ်ာ္ၿခင္း ။
(ဃ) ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ မွ မိမိတတ္ကြ်မ္းမွဴအား မိမိနားလည္သလို (Sentences)
ၿဖင္႔ ေရးသားၿခင္းကို လံုးဝအမွတ္မေပးၿခင္း ၊ သခ်ၤာ ေၿဖဆိုရာတြင္လည္း
သတ္မွတ္ထားေသာ တြက္နည္းမွ လြဲ၍ အၿခား နည္းၿဖင္႔တြက္လာပါက အေၿဖေရာက္ေသာ္လည္း
အမွတ္မေပးၿခင္း
(င) ေအာင္စာရင္းၿပဳစုရာတြင္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို့ ေခတ္တုန္းက
တစ္နိုင္ငံလံုးေအာင္ခ်က္ ရာခိုင္ႏွဳန္း (၈ - ၁၂% ) ခန္႔မွ ယေန႔အခ်ိန္တြင္
ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏွဳန္း (၄၀%) ေက်ာ္ရွိၿခင္းမွာ ပညာေရးတိုးတက္မွဴ မဟုတ္ပဲ
သက္ဆိုင္ရာ ပညာေရးအစီအမံမ်ားကိုေဖာ္ေဆာင္ခဲ႔ႀကသူမ်ားမွ မိမိတို႔ေဖၚေဆာင္ထားေသာ
စနစ္မေအာင္ၿမင္မွဴ႕ကိုဖံုးကြယ္ရန္အတြက္ ( Moderation Marks ) မ်ားေပးကာ
ေအာင္မွတ္ႏွိမ္႔ခ်ထားၿခင္း ။ ထို႔အၿပင္ တကၠသိုလ္မ်ား အေၿမာက္အမ်ားဖြင္႔လွစ္ကာ
ေက်ာင္းသားမရွိၿခင္းဟူေသာ ၿပသနာကို ေၿဖရွင္းၿခင္း
ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ၿခင္းရလာဒ္မွာ တကၠသိုလ္တြင္ စာလံုးဆင္႔ပါလွ်င္ေတာင္
မဖတ္တတ္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား ၿဖစ္လာႀကၿခင္း ။ (ဥပမာဆိုရေသာ္ ပညာေရးဝန္ႀကီး
ဦးသန္းေအာင္လက္ထက္တြင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲေအာင္စာရင္းထြက္ၿပီးေနာက္
တိုင္ႀကားစာ တစ္ခု ကိုစစ္ေဆးရာတြင္ အမ်ားစုမွာ တအံ႔တႀဘ ၿဖစ္ႀကရသည္ ။

ထိုေက်ာင္းသားတိုင္ႀကားရၿခင္းမွာ စာေမးပြဲေအာင္ၿမင္ေသာ ေႀကာင္႔
တိုင္ႀကားၿခင္းၿဖစ္သည္ ။ အမွန္မွာ ထိုေက်ာင္းသားသည္ မိမိရလိုေသာ
အမွတ္မရနိုင္ေသာ ေႀကာင္႔ေနာက္ဆံုး ဘာသာရပ္ၿဖစ္ေသာ ဇီဝေဗဒ တြင္ ေၿဖဆိုသမွ်
အေၿဖအားလံုး အားကန္႔လန္႔ၿဖတ္ၿခစ္၍ က်ရွဳံးေအာင္ လုပ္ထာပါလွ်က္
ေအာင္ၿမင္လာေသာေႀကာင္႔ တိုင္ႀကားရၿခင္းၿဖစ္သည္။ၿဖစ္စဥ္မ်ားကို
ၿပန္လည္စစ္ေဆးရာတြင္ ထိုေက်ာင္းသား ၿခစ္ခ်ထားသည္မွာလည္းမွန္သည္ ၊ စာစစ္သူမွ
ၿခစ္ခ်ထားသည္မွ လြတ္ေနေသာ စာအားစစ္ေဆးရာတြင္ ရမွတ္ (၂)မွတ္ရွိေနပါသည္ ။
ယင္းႏွစ္စာေမးပြဲစစ္ေဆးမွဴအရ ေက်ာင္းမွန္မွန္ ပံုမွန္တက္သည္ဟု စာရင္းပို့ထားသူ
အား က်ရွဳံးဘာသာရပ္တြင္ ( CPR) အမွတ္ (၂၅) မွတ္ ထည့္ေပါင္းရန္ညႊန္ႀကားထားေသာ
ေႀကာင္႔ ထိုေက်ာင္းသား သည္ စုစုေပါင္း ၂၇ မွတ္ရရွိသြားၿပီး ထိုႏွစ္က ဇီဝေဗဒ
(Moderation Marks ) မွတ္အား (၂၇) မွတ္အထိေလ်ာ႔ခ်လိုက္ေသာ ေႀကာင္႔
ထိုေက်ာင္းသားေၿဖဆိုရာ က်ရွဳံးၿခင္ေသာ ေႀကာင္႔ ၿခစ္ခ်ရာတြင္ ၂
မွတ္ရၿပီးစားေမးပြဲေအာင္သြားၿခင္းကို အံ႔ႀဘဘြယ္ေတြ႔ရွိရသည္ ။(ကုိယ္ေတြ႔)၊
တကၠသိုလ္ဝင္တန္းစာေမးပြဲ အမွားမ်ားေၿပာရရင္ တစ္ေထာင့္
တညပံုၿပင္ကဲ႔သုိ႔ဆံုးနိုင္ဘြယ္ရာမၿမင္ ။
ဒါေႀကာင္႔ ၿမန္မာနိုင္ငံပညာေရးနိမ္႔က်ရၿခင္းအဓိကအေႀကာင္းရင္းမ်ားထဲတြင္
တကၠသိုလ္ ဝင္တန္း စာေမးပြဲစနစ္သည္ တစ္ခု အပါအဝင္ၿဖစ္ေႀကာင္းကို
လြတ္လပ္စြာသေဘာထားကြဲလြဲနိုင္ပါသည္ ။ ယခုပံုစံၿဖင္႔ က်င္းပေနေသာ
တကၠသိုလ္ဝင္တန္း စာေမးပြဲပံုစံအား ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမွဴမၿပဳသမွ် မၿပင္ဆင္သမွ်
မိဘမ်ားေရာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားေရာ ဆရာဆရာမ
မ်ားအားလံုးအမွတ္ေကာင္းေရးကိုသာ ဆက္လက္ဦးတည္ သင္ႀကားႀကမည္သာ ၿဖစ္သည္။

ၿမန္မာနို္င္ငံပညာေရးမွာလည္းနိမ္႔ၿပီးရင္းနိမ္႔သြားမည္မွာ ေၿမႀကီးလက္ခတ္မလြဲေပ
။ ထိုအခါ ယခုနိုင္ငံေတာ္က ပညာေရးတိုးတက္မွဴအတြက္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ ( Students
Centre Approch ) ေက်ာင္းသားဗဟုိၿပဳသင္ႀကားေရး ဆိုသည္မွာ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာ
အေႀကာင္းရာတစ္ရပ္ ၿဖစ္ယံုမွ တပါး အၿခားမရွိနိုင္ေပ ။

 ကိုႀကီးေသာင္း (အရာေတာ္)
   သစ္ထူးလြင္  5/17/2012 08:17:00
AM<http://www.thithtoolwin.com/2012/05/blog-post_1138.html>
 Labels: ပညာေရး<http://www.thithtoolwin.com/search/label/%E1%80%95%E1%80%8A%E1%80%AC%E1%80%B1%E1%80%9B%E1%80%B8>

No comments:

Post a Comment