Tuesday, 4 March 2014

အမ်ိဳးဂုဏ္ကို ထိန္းသိမ္းၾကေစခ်င္



ရခိုင္ေျမာက္ပိုင္းမွာ ကုလားမ်ားေနတာ ခိုးဝင္တာေၾကာင့္ေရာ ကုလားတစ္ေယာက္ ကုလားမ မယား ၃ - ၄ ေယာက္ႏႈန္းယူထားၿပီး "သားေဖာက္"ေနၾကလို႔ပါ။

ကုလားနဲ႔ယူတဲ့ရခိုင္မ မရိွသေလာက္နည္းပါတယ္။ လူတစ္ေထာင္မွာ တစ္ေယာက္ေလာက္ရွိရင္ေတာင္ ရခိုင္လူမ်ိဳးေပ်ာက္သြားတာ ၾကာလွၿပီ။  စိန္ၾကည္ေတြမွာ ရခိုင္မေတြမပါပါဘူး။


အမ်ိဳးဂုဏ္ကို ထိန္းသိမ္းၾကေစခ်င္


Category: သူ႔အျမင္
Published on Monday, 03 March 2014 10:08
Written by အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjROGoaY_J1D-eZVk_pm7XBr8Xr5DdbpKZ3vqyfwOs8thL-UvzO2LyYL70yaSMJaLiXHyMAijjOmgA4x4tykUJcmUxHXtmxCt1OLUVCDhTfRsSfwJNfIRZJ8tJEppiV6zxziEFEU9W5Eps/s1600/bayint_naung1.jpg
မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေတြ ဘာေတြ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာေနတာကိုလည္း မသိပါဘူး။ စိတ္မဝင္စားလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္လည္း မၾကည့္မိဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အမ်ိဳးကိုေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဆိုတာကိုေတာ့ လက္ခံတယ္။ ႀကိဳက္လည္း ႀကိဳက္တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕က လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရး႐ုံးထဲကို ဝင္သြားရင္ ထင္ရွားစြာ ေရးထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးတစ္ခုကို သတိ ထားမိ တယ္။ "ေျမၿမိဳ၍ လူမ်ိဳးမေပ်ာက္၊ လူၿမိဳ၍ လူမ်ိဳးေပ်ာက္မည္" တဲ့။ ေအာက္မွာ အဲဒီစကားကို ေျပာသြားသူကိုလည္း ေရးထား တယ္။ "ဒီပဲယင္းဝန္ေထာက္ ဦးၿမဲ" တဲ့။ အလြန္အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ စကားေလးပါ။
ကၽြန္ေတာ္အဖြားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ ေျမးေတြကို သီခ်င္းနဲ႔ ေခ်ာ့သိပ္ရင္ ဆိုေလ့ရွိတဲ့ သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ကို သြားၿပီး သတိရမိတယ္။
"စိန္ၾကည္ေနာ္… စိန္ၾကည္ေနာ္… လင္ယူပက္စက္သည္… မာစတာႀကီးက တိုက်ိဳျပန္… ဗိုက္တစ္လုံးနဲ႔က်န္" ဆိုတာေလး ကို အဖြားကိုသတိရတိုင္း အဖြားဆိုေလ့ရွိတဲ့ သီခ်င္းေလးကိုလည္း သတိရမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အ႐ြယ္ေရာက္ေတာ့ အဖြားကို အဲဒီသီခ်င္း အဓိပၸာယ္ေမးၾကည့္မိတယ္။ အဖြားက
"ငါတို႔ ျမန္မာမေတြ လင္ယူတာ မဆင္မျခင္ယူတာကိုေျပာတာကြဲ႕။ ဂ်ပန္ေတြ တက္လာေတာ့ တို႔ရပ္ကြက္ထဲက ေကာင္မေတြ ဂ်ပန္ကို လင္ေတာ္လိုက္ၾကတာေတြ။ သူတို႔လင္ေတြ ေခတ္ေကာင္းစဥ္ကေတာ့ မာစတာမယား… မာစတာမယားနဲ႔ ရပ္ကြက္ထဲ ေစာင့္ႂကြားႂကြားေပါ့။ သူတို႔လင္ေတြ စစ္႐ႈံးလို႔ ထြက္လည္းေျပးရေရာ သူတို႔မွ လင္ေကာင္မေပၚဘဲ ဗိုက္ေလး ေတြနဲ႔ ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာလည္း သူတို႔ေမြးတဲ့ ဂ်ပန္ေလးေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ဂ်ပန္ေတြ ဝင္လာတာႏွစ္နည္းနည္း ေလးၾကာလို႔။ ႏွစ္မ်ားၾကာရင္ ႐ြာတည္လို႔ရမယ္" လို႔ ျမန္မာမေတြ လင္ယူပက္စက္ပုံအေၾကာင္း အဖြားကရွင္းျပဖူးတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဂ်ပန္နဲ႔ရလို႔ေမြးခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္ႀကီးကေန ဂ်ပန္ေလး၊ ဂ်ပန္မေတြ တစ္ခ်ိန္က ေပါမ်ားခဲ့ဖူးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္က စတင္ထူေထာင္ကတည္းက ျမန္မာရပ္ကြက္ပါ။ တကယ့္ျမန္မာ၊ ဗုဒၶဘာသာေတြခ်ည္း ေနထိုင္ခဲ့ၾက တယ္။ ဓမၼာ႐ုံ၊ ဆြမ္းေလာင္းအသင္း၊ ဝတ္႐ြတ္အသင္းေတြနဲ႔ ဘာသာေရး အလြန္ကိုင္း႐ႈိင္းၿပီး၊ မနက္ဆိုရင္ သံဃာေတာ္ေတြ ဆြမ္းေလာင္းၾကတာကို ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္စြာ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေလာက္က လမ္းထိပ္မွာ ကုလားေလးတစ္ေယာက္ ကြမ္းယာဆိုင္လာထြက္တယ္။ သုံးေပ၊ ေလးေပ ေလာက္ရွိတဲ့ ကြမ္းယာဆိုင္ေလးဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွလည္း သတိမထားမိၾကပါဘူး။ ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြ ကြမ္းယာနဲ႔ ေဆးလိပ္ေသာက္စားရတာ အဆင္ေျပတာေၾကာင့္ ကုလားေလး ကြမ္းယာဆိုင္ကို အားေပးလိုက္ၾကတာ လက္မလည္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ကုလားေလးက ရပ္ကြက္ထဲမွာ အိမ္တစ္လုံး ငွားေနလိုက္တယ္။ ဒါလည္း ရပ္ကြက္က ဝိုင္းဝန္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကတာေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
မၾကာပါဘူး အဲဒီကုလားေလးက သူငွားေနတဲ့အိမ္ကို ဝယ္လိုက္တယ္။ ဒါလည္း ျပႆနာမရွိေသးဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ကုလားေလးက အိမ္ေဘးက ျဖဴျဖဴႏုႏုေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကို ယူလိုက္တယ္။ ရပ္ကြက္ထဲကေတာ့ ေႂကြးနဲ႔ သိမ္း လိုက္တယ္ဆိုလား ေျပာေနၾကတာပဲ။ ကုလားေလးက ျဖဴႏုနဲ႔ယူၿပီး အိမ္ဆိုင္ဖြင့္တယ္။ ပထမ မုန္႔ေလးေတြေလာက္ေရာင္း ရာက ေနာက္ပိုင္း ကုန္စုံဆိုင္ႀကီးျဖစ္လာတယ္။ ဆန္၊ ဆီ၊ ျငဳပ္၊ ၾကက္သြန္ အားလုံးရတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေဈးေရာင္းတာ ေလာက္သာမကေတာ့ဘူး။ အေပါင္ခံတယ္၊ ေငြတိုးေခ်းတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကုလားေလးဟာ တစ္ေျဖးေျဖး မာမူႀကီး၊ ဘိုင္ႀကီးဆိုၿပီး ရပ္ကြက္ထဲက တစ္ေလးတစ္စား ဆက္ဆံရတဲ့သူျဖစ္လာတယ္။ ပထမ သုံးေပ၊ ေလးေပ ကြမ္းယာဆိုင္ေလာက္ကေန ေပ ၄၀၊ ေပ ၆၀ အိမ္ၿခံ၊ ေနာက္ပိုင္း ေဘးႏွစ္အိမ္၊ ေနာက္ပိုင္း တစ္ရပ္ကြက္လုံးရဲ႕ ထက္ဝက္ေလာက္ကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ခဲ့ေတာ့ ျမန္မာ ပီပီ ေ႐ႊဥေဒါင္းလမ္းလို႔ ယခင္ေပးခဲ့တဲ့ နာမည္ကို အမည္ေျပာင္းေခၚရမလိုလို ျဖစ္ေနတယ္။
ေနာက္ပိုင္း ကုလားေလးရဲ႕ ေဆြေတြမ်ိဳးေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ၊ အေပါင္းအသင္းေတြက လမ္းထဲကို သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရာက္လာ ၾကတယ္။ ကုလားေလးေခၚ မာမူႀကီးေခၚ ဘိုင္ႀကီးကလည္း သူ႕အသိုက္အဝန္းနဲ႔သူ ၾသဇာတိကၠမႀကီးသူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာ တယ္။ ျမန္မာေတြက အိမ္ေတြေရာင္း၊ ေတာေျပာင္း၊ ဘဝေျပာင္းခ်ိန္မွာ ဘယ္ကမွန္းမသိေရာက္လာတဲ့ ဘိုင္ႀကီးရဲ႕ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ေတြက ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဒန္ေပါက္ဆိုင္၊ ဒိန္ခ်ဥ္ဆိုင္၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ တစ္ဆိုင္ၿပီးတစ္ဆိုင္ဖြင့္လိုက္ၾကတာ ေၾကာင့္ ျမန္မာထမင္းဆိုင္ေတြ ေပ်ာက္ၿပီး၊ မနက္ဆိုရင္ ကာကာဆိုင္က လက္ဖက္ရည္၊ ေန႔လည္ဆိုရင္ ဟာလာဒန္ေပါက္၊ ညဆိုရင္ ခ်စ္တီးထမင္းဟင္းနဲ႔ ကိုယ္ေတာင္ အိႏၵိယေရာက္ေနသလား အထင္မွားသြားရပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ္ေလာက္အတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္ အေျပာင္းလဲႀကီး ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ကုလား တစ္ပိုင္း ျမန္မာတစ္ပိုင္းရပ္ကြက္ျဖစ္သြားတယ္။ ရပ္ကြက္မွာ တဲေတြေပ်ာက္ၿပီး တိုက္ေတြေရာက္လာတာမွန္ေပမယ့္ တိုက္တစ္လုံးေဆာက္လိုက္ရင္ တစ္ျခမ္းက ျမန္မာေျမရွင္ပိုင္၊ ေနာက္တစ္ျခမ္းက ကုလားပိုင္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာေတြၾကား ထဲမွာ ဘာတစ္ခုမွ ျပႆနာမပြားဘဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတူလက္တြဲၿပီး ေက်နပ္စြာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ ျပႆနာက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ကုလားေလးေတြနဲ႔ ျမန္မာမေလးေတြခ်ိန္းေတြ႕။ ပိုၿပီးဆိုးတာက မည္းမည္း သည္းသည္းႀကီးေတြကို ျမန္မာမေလးေတြက ေခၽြးေလးေတြသုတ္ေပးလိုက္၊ ၾကဴလိုက္၊ မူလိုက္၊ ကလူလိုက္လုပ္ေနတာေတြ ေတြ႕ျမင့္ရတာ အလြန္စိတ္ပ်က္ဖို႔ေကာင္းလာပါတယ္။ အဖြားငယ္စဥ္က မာစတာႀကီးက တိုက်ိဳျပန္ေပမယ့္၊ မာမူႀကီးကေတာ့ ဘယ္မွ ျပန္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြမ္းယာဆိုင္ေလးကေန တစ္ရပ္ကြက္လုံး သိမ္းပိုက္ႏိုင္တာကိုပဲ ေတာ္လို႔ဆိုၿပီး ျမန္မာပီပီ ခႏၲီစသည္းခံျခင္းနဲ႔ ခြင့္လႊတ္ေနခဲ့တာဆိုေတာ့ ခုေတာ့ ဘာတစ္ခုမွလည္း တတ္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
တတ္ႏိုင္တာတစ္ခုကေတာ့ ျမန္မာမေလးေတြ အမ်ိဳးဂုဏ္ကိုေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ေတာ့ သင့္ပါတယ္။ ေငြေနာက္လိုက္ရာကေန၊ လူေနာက္ကိုပါလိုက္ၿပီး၊ ေနာက္ဆုံး ကုလားမယားဆိုတာကို ဂုဏ္ရွိတယ္ထင္သြားမွာ စိုးရိမ္မိပါတယ္။
ရပ္ကြက္ထဲမွာကလည္း ကိုယ့္ျမန္မာေကာင္ေလးေတြက ညဆိုရင္ မိုးလင္းအထိ ေဘာလုံးပြဲၾကည့္၊ တစ္ေနကုန္အိပ္၊ အလုပ္မရွိ အကိုင္မရွိ၊ ဘဝေတြမေရရာမေသခ်ာ၊ အနာဂတ္မဲ့ေနခ်ိန္မွာ ၾကည့္လိုက္ရင္ အားကိုးစရာ တစ္ကြက္မွ မရွိတာေၾကာင့္ အားကိုး ေလာက္တဲ့သူေတြကိုရွာခ်င္ရင္လည္း တစ္ျခားဘာသာတူ၊ လူမ်ိဳးတူတာေတြကိုပဲ ရွာသင့္ပါတယ္။ ရခိုင္မွာ ျပႆနာတက္ ေတာ့မွ ေမာင္းေတာနဲ႔ ဘူးသီးေတာင္မွာ လူဆယ္ေရာက္ရွိရင္ ကုလားက ၉ ေယာက္၊ ရခိုင္ျမန္မာေတြက တစ္ေယာက္ႏႈန္း ေလာက္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ သိလိုက္ရလို႔ အလြန္အံ့အားသင့္သြားမိပါတယ္။ ရခိုင္မွာ လူၿမိဳခံလိုက္ရတာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒီအတိုင္းပစ္ထားခဲ့တဲ့ အစိုးရမင္းေတြရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းခ်က္ေတြကိုလည္း အံ့ၾသမဆုံးျဖစ္မိတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္နံတစ္လ်ားၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္ထဲကလို အျဖစ္မ်ိဳးေတြ ရင္ဆိုင္ေနၾကရတာ အမ်ားႀကီး ရွိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေနလို႔ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ ခြဲျခားၿပီး ျပႆနာရွာဖို႔ ေျပာေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ေပးခဲ့တဲ့ ေကာင္းေမြ ဆိုးေမြမွန္သမၽွ ဆက္ခံၾကရဖို႔သာရွိပါတယ္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာလည္း လူမည္းေတြကို သူတို႔ေခၚလာတယ္။ ခုထိျပႆနာမရွိေအာင္ ထိန္းသိမ္းၿပီး ဒီမိုကေရစီ နည္းက် ေနထိုင္ခဲ့ၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ဆိုးေမြကိုလက္ခံၿပီး အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစား႐ုံကလြဲၿပီး အျခားနည္းမရွိပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ ဒီၾကားထဲမွာ ကိုယ့္အမ်ိဳးဂုဏ္၊ ဇာတိဂုဏ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၿပီး လူမ်ိဳးမေပ်ာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီပဲယင္းဝန္ေထာက္မင္း ဦးၿမဲေျပာထားခဲ့သလို လူၿမိဳခံရၿပီး လူမ်ိဳးေပ်ာက္မယ့္အေရး ေတြးေတြးၿပီးစိတ္မခ်မ္းသာျဖစ္မိလို႔ ဒီစာကိုေရးတာပါ။ ဘာအစြဲ၊ ညာအစြဲ အတိုက္အခိုက္ေတြမွ ပါလိုတဲ့ စိတ္ရင္းလည္း မရွိပါဘူး။ ျမန္မာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ျမန္မာေတြေပ်ာက္သြားရမယ့္အေရးကိုေတာ့ ဘယ္ျမန္မာမွ လိုလားမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ ျမန္မာမေလးေတြ ထိန္းသိမ္းဆင္ျခင္ျခင္းဟာ အမ်ိဳးဂုဏ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလို႔ ျမင္မိပါတယ္။




--
http://www.burmaburo.blogspot.com

No comments:

Post a Comment