Saturday, 16 April 2011

-

ေဒါင္းမာန္ဟုန္


Posted: 12 Apr 2011 02:04 AM PDT
ဧၿပီလ ၁၂ ရက္မနက္ ၇း၂၃ နာရီတြင္ အင္အား မဂၢနီက်ဳဒ္ ၅.၅ ရွိေသာ ငလ်င္ နာဂါႏိုခ႐ိုင္တြင္းဗဟိုျပဳ လႈပ္ခဲ့သလို။ ၈း၀၈ မိနစ္တြင္ ခ်ီးဘားခ႐ိုင္ပင္လယ္ျပင္တြင္ဗဟိုျပဳလႈပ္ခဲ့ေသာငလ်င္ဟာ မဂၢနီက်ဳဒ္ ၆.၃ ရွိ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ေန႕ ညေနပိုင္းကလည္း အင္အားအေတာ္အသင့္ျပင္းတဲ့ငလ်င္လႈပ္ခဲ့ ပါေသးတယ္။ မတ္လ ၁၁ ရက္ေန႕ကေန ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ေန႕အထိ ျပင္းအား မဂၢနီက်ဳဒ္ ၅ အထက္မွာရွိတဲ့ ငလ်င္ အႀကိမ္ေပါင္း ၄၀၀ ေက်ာ္လႈပ္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီလိုအႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာလႈပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႕ စိတ္ပ်က္အားငယ္မႈေတြ တခ်ဳိ႕ဂ်ပန္ေတြမွာ လည္း စတင္ေပၚေပါက္လာေနပါတယ္။

ဧၿပီ ၁၁ ရက္ေန႕မွာ ဂ်ပန္အစိုးရက ဖူကူရွီးမား ဒိုင္းအိခ်ိ အမွတ္တစ္ ဓာတ္အားေပးစက္ရံုကေန အခ်င္း၀က္ ကီလိုမီတာ ၂၀ ကေန ၃၀ ၾကားမွာရွိတဲ့ အရပ္မွာေနထိုင္တဲ့သူေတြ ေနအိမ္တြင္းမွာေနၾကဖို႕ ညႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ထားခဲ့တာကို ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕မႈျပဳလုပ္ခဲ့တယ္လို႕ ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ ကီလိုမီတာ ၃၀ အတြင္းမွာမရွိေပမဲ့လည္း တခ်ဳိ႕ေဒသေတြကို ေျပာင္းေ႐ႊ႕ထြက္ခြာရန္လိုအပ္တဲ့အရပ္ေဒသေတြျဖစ္တယ္ လို႕ ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ အေၾကာင္းျပတာကေတာ့ အဲဒီအရပ္ေဒသေတြမွာ ၾကာရွည္ေနလို႕ရွိရင္ ေရဒီယို ဓာတ္ေရာင္ျခည္သင့္မႈေတြ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းနဲ႕ခံရမႈမ်ားလာတဲ့အခါ လူ႕က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္လာႏိုင္တဲ့ အတြက္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဖူကူရွီးမားခရိုင္တြင္းမွာရွိတဲ့ ခတ္ဆုရာအို႕။ နာမိအဲ့။ အီးအိတာတဲ့။ ခါ၀ါ့မာ့တာ့။ မီနာမီဆိုးမာ့ ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြ ရြာေတြဟာ ကီလိုမီတာ ၃၀ ျပင္ပမွာရွိေပမဲ့လည္း အစိုးရက ထုတ္ျပန္တဲ့ ေျပာင္းေရႊ႕ဖို႕လိုတဲ့အရပ္ေဒသေတြစာရင္းထဲမွာပါ၀င္ပါတယ္။

အစိုးရေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ယုကိအို အဲဒါ့ႏို က အေျခအေနေတြဟာ တည္ၿငိမ္မႈမရွိေသးဘူးဆုိတာကို အတည္ျပဳေျပာဆိုလိုက္ၿပီး ကေလးသူငယ္ေတြနဲ႕ ကိုယ္၀န္ေဆာင္အမ်ဳိးသမီးေတြြ အေပၚ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈရွိေစႏိုင္တဲ့အတြက္ အဲဒီအရပ္ေဒသေတြကို ၀င္ေရာက္တာမ်ဳိးမလုပ္ဖို႕ေျပာပါတယ္။

ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ေန႕က ညဴကလီယားေဘးကင္းေရးဆိုင္ရာေအဂ်င္စီဟာ ဖူကူရွီးမား ဓာတ္အားေပးစက္ရံု ကေန ေရဒီယိုဓာတ္သတၱိၾကြမႈျဒပ္ေတြပ်ံ႕ႏံွ႕မႈပမာဏမ်ားျပားေနတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။  ဒီအေျခအေနက ဂ်ပန္အစိုးရကို ေဘးကင္းလံုျခံဳေရးအဆင့္ကို ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္အရ အဆင့္ ၅ ကေန အဆင့္ ၇ အထိ တိုးျမွင့္သတ္မွတ္ဖို႕ကုိစဥ္းစားရမယ့္အေျခအေနကိုေရာက္ေစပါတယ္။ ညဴလီယားဆိုင္ရာ အဲဒီေအဂ်င္စီက ဒီထုတ္ျပန္ခ်က္ဟာ ကနဦးေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ေတြအေပၚ အေျခခံထားတာလို႕ ဆိုပါ တယ္။

၁၉၇၉ ခုႏွစ္က အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာရွိတဲ့Three Miles ညဴကလီဓာတ္ေပါင္းဖို မေတာ္တဆမႈမွာ ေဘးကင္းလံုျခံဳေရးအဆင့္ကို ၅ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိုဗီယက္ယူနီယံ(အခုယူကရိန္းႏိုင္ငံ) ခ်ာႏိုဘိုင္းလ္ ညဴကလီယားဓာတ္ေပါင္းဖိုေပါက္ကြဲခဲ့တဲ့တုန္းက အဆင့္ ၇ သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဖူကူရွီးမားညဴကလီယားအက်ပ္အတည္းဟာ ပိုမိုျမင့္မားလာေနတယ္လို႕ဆိုလို႕ရပါတယ္။ အေၾကာင္း ကေတာ့ ဂ်ပန္အစိုးရက ေရဒီယုိဓာတ္သတၱိၾကြတဲ့ျဒပ္ေတြ ယိုစိမ့္ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈဟာ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ခ်ာႏိုဘိုင္းလ္ ညဴကလီယားဓာတ္ေပါင္းဖိုေပါက္ကြဲမႈကေန ယိုစိမ့္ထြက္ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုဓာတ္သတၱိၾကြမႈနဲ႕ ပမာဏနဲ႕ တူညီတဲ့အတြက္လို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ပန္အစိုးရက ဖူကူရွီးမားစက္႐ံုတ၀ိုက္ေဒသမွာ ညဴကလီယားဓာတ္ေရာင္ျခည္သင့္မႈဟာ ဆိုးရြားလွတဲ့အဆင့္ကိုေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္ အဆင့္ ၇ အထိ တိုးျမွင့္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဂ်ပန္အစိုးရအဖြဲ႕အတြင္း၀န္ခ်ဳပ္ ယုကိအို အဲဒါ့ႏိုက အဆင့္ ၇ ကို တိုးျမႈင့္လိုက္တာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ဖူကူရွီးမား ဓာတ္အားေပးစက္႐ံု အနီး ေဒသမွာေနထိုင္ၾကတဲ့သူေတြကို ေတာင္းပန္လိုက္ပါတယ္။

အခုလို စံႏႈန္း(စိုးရိမ္အဆင့္)ကို ျမွင့္တင္လိုက္တာဟာ ခ်ာႏိုဘိုင္းလ္ ညဴကလီယားေဘးသင့္ခဲ့သလိုမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးလို႕ဆိုပါတယ္။

ဒီၾကားထဲ တိုက်ဳိၿမိဳ႕ရဲ႕ ရွင္းဘားရွိ ဘူတာနားမွာ ဖူကူရွီးမားခ႐ိုင္ အီ၀ါးကိ ၿမိဳ႕ပတ္၀န္းက်င္က ထြက္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို ေရာင္းခ်တဲ့ပြဲကို ယုကိအိုအဲဒါ့ႏိုသြားေရာက္ၿပီး စေတာ္ဘယ္ရီသီးေတြစားျပ ဟင္း႐ြက္ေတြ၀ယ္ျပတာေတြလုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ဒီလိုအေျခအေနကိုၾကည့္လို႕ရွိရင္ ဂ်ပန္အစိုးရဟာ ညဴကလီယားအႏၱရာယ္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူလူထု အၾကားမွာ ထိတ္လန္႕တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ျခားမႈေတြမျဖစ္ေအာင္ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ သေဘာသက္ေရာက္ေနပါတယ္။

က်ဳိတိုတကၠသိုလ္ ညဴကလီယားဓာတ္ေပါင္းဖိုဌာနက ညဴကလီယား႐ူပေဗဒပညာရွင္ ပါေမာကၡ ဟီ႐ိုႏိုဘူ အူနဲဆာကိ က အစိုးရက ဒီလိုမ်ဳိးေဘးအႏၱရာယ္အဆင့္ကို တိုးျမွင့္လိုက္ေပမဲ့ စိုးရိမ္စရာမလိုပါဘူးလို႕ ေျပာ ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ သူဒီလိုေျပာရသလဲဆိုတာကို "ယိုစိမ့္ပ်ံ႕ႏွံ႕ခဲ့တဲ့ ေရဒီယိုဓာတ္သတၱိၾကြမႈေတြဟာ အက်ပ္အတည္းစျဖစ္စ ကာလျဖစ္တယ္ဆိုတာနဲ႕ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္နဲ႕ က်န္းမာေရးကို တိုက္႐ိုက္ ထိခိုက္ေစႏိုင္တဲ့အေနအထားမရွိဘူး" ဆိုၿပီး ေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ သူက တိုင္းထြာရရွိတဲ့အခ်က္အလက္ ေတြအားလံုးကို သံုးသပ္ၿပီး ဓာတ္ေပါင္းဖိုကို ေကာင္းေကာင္းထိန္းသိမ္းကြပ္ကဲႏိုင္ၿပီလို႕ေျပာလို႕ရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာတဲ့အတြက္ ယိုစိမ့္တဲ့ပမာဏ သိသိသာသာမ်ားျပားတာမ်ဳိးမရွိဘူးဆုိတဲ့အဓိပၸာယ္  မဟုတ္ဘူးလို႕ဆိုပါတယ္။

အစိုးရအဖြဲ႕အတြင္း၀န္ခ်ဳပ္နဲ႕ ပါေမာကၡတို႕ရဲ႕ေျပာဆိုခ်က္ေတြက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္းျပည္သူေတြ အထူးသျဖင့္ ဖူကူရွီးမားဓာတ္အားေပးစက္႐ံုေဒသတ၀ိုက္က လူေတြရဲ႕စိုးရိမ္စိတ္ေတြကို ေလ်ာ့က်ေစဖို႕ဆိုတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္ေနတဲ့အျပင္ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာေျပာဆိုတာမ်ဳိးမလုပ္တဲ့အတြက္ သံသယမ်က္စိနဲ႕ ၾကည့္လိုသူေတြအတြက္ မယံုၾကည္ႏိုင္တဲ့အေနအထားကို ေရာက္ေစပါတယ္။

TEPCO အရာရွိတဦးက ေရဒီယုိဓာတ္သတၱိယိုစိမ့္ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈေတြဟာ လံုး၀မရပ္ေသးတဲ့အတြက္ အဲဒီလို ယိုစိမ့္ပ်ံ႕ႏွံ႕တဲ့ပမာဏဟာ ခ်ာႏိုဘိုင္းလ္အဆင့္ကိုေရာက္လာမလား ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာ္လြန္သြားမလား ဆိုတာကို စိုးရိမ္တယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။

ညဴကလီယားေဘးကင္းေရးဆိုင္ရာေအဂ်င္စီရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ကေတာ့ ယိုစိမ့္ပ်ံ႕ႏွံ႕တဲ့ပမာဏဟာ ခ်ာႏိုဘိုင္းလ္ရဲ႕ ၁၀% ပဲရွိပါတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ Surrey တကၠသိုလ္မွ ႐ူပေဗဒပါေမာကၡ ပက္ဒီေရဂင္ က ဂ်ပန္အစိုးရရဲ႕ အဆင့္ ၇ စံႏွႈန္းကို ျမွင့္လိုက္တယ္ဆိုတာက သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထဲကို ေရဒီယိုဓာတ္သတၱိၾကြတဲ့ျဒပ္ေတြ အေတာ္ကို ပ်ံ႕ႏွံ႕ ေနတယ္ဆိုတဲ့သေဘာလို႕ ေျပာပါတယ္။ ခ်ာႏိုဘိုင္းလ္လို အဆင့္တူေပမဲ့ တကယ္တမ္းေတာ့ မတူပါဘူး လို႕ဆိုပါတယ္။ ပ်ံ႕ႏွံ႕တဲ့ပမာဏနည္းတာရယ္။ ပ်ံ႕ႏွံ႕တဲ့နည္းလမ္းမတူညီတာရယ္ေၾကာင့္လို႕ ေျပာပါတယ္။

ၾသစေၾတးလ်ားႏိုင္ငံမွ ညဴကလီယားေဘးကင္းေရးဆိုင္ရာကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ ဒြန္ဟစ္ဂ္ဆဲန္ က "က်ေနာ့္ အတြက္ကေတာ့ ဖူကူရွီးမားကို ခ်ာႏိုဘိုင္းလ္နဲ႕တတန္းတည္းသတ္မွတ္တယ္ဆိုတာဟာ ဘာမွအဓိပၸာယ္ မရွိဘူး" လို႕ ေျပာဆိုပါတယ္။

ေက်ာ္ေက်ာ္စိုး

၂၁း၁၂ နာရီ

ဧၿပီ ၁၂ ရက္၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္

Posted: 11 Apr 2011 08:11 AM PDT

အေတာ္ငယ္ရြယ္ျပီး အသစ္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ေက်ာင္းတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ့္ကို္ယ္ကို မၾကာခဏ ေမးျမန္းေလ့ ရွိသည္မွာ "ေက်ာင္းဆိုတာ ဘာကို တကယ္ေခၚတာလဲ" ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာင္းဆိုသည္မွာမိဘမ်ားမွာ က်ယ္၀န္းၾကီးမားျပီး ေသခ်ာစြာ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ေက်ာင္းၾကီးမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိသည္။ သူတို႔ ယံုၾကည္သည့္အတြက္ျဖစ္၏။ ဤသို႔ ယုံၾကည္ ကိုးစားသည္မွာလည္း အစဥ္အလာအရ လက္ခံထားရွိသည့္ (ေက်ာင္း က်ယ္၀န္း ၾကီးမားျခင္း၊ ေက်ာင္း အေဆာက္အအံုႏွင့့္ ပစၥည္းမ်ား ျပည့္စံုကံုလံုျခင္း၊ သင္ယူျခင္း-သင္ၾကားျခင္းနည္းလမ္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ အျမင္သေဘာထားမ်ား၊ သင္ယူပံုမ်ား၊ စာေမးပြဲေအာင္ခ်က္ စသည္ျဖင့္..) အခ်က္မ်ားအရ ေက်ာင္းၾကီးမ်ားမွာ အျမဲတမ္းလိုလို ျပည့္စံုေနေလသည္ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွသည္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အျမင့္မားဆံုးႏွင့္ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀ေသာ သင္ယူျခင္းအတြက္ အစဥ္သျဖင့္ မမွန္ကန္ႏုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ကာလမ်ားအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ သင္ယူ ေလ့လာျခင္းႏွင့္ သိမႈနယ္ပယ္ဆိုင္ရာ သိပံၸေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ အစဥ္အလာအရ တည္ရွိေနသည့္ ေက်ာင္းဖြဲ႔စည္းပံု၊ တည္ေဆာက္ပံုတို႔မွာ သင္ယူေလ့လာျခင္း အတြက္ အဆင္ေျပမႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ဤတြင္ေမးခြန္းထုတ္စရာ ရွိလာပါသည္။ "ေက်ာင္းဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း"။

စနစ္တက် ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ထားရွိျပီး "ပညာတတ္- လူတတ္ ဂ်ီးနီးယပ္စ္" အနည္းစုက အၾကံျပဳထားခ်က္မ်ားအရ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အယူအဆ တစ္ခုေတာ့လည္း မဟုတ္ႏိုင္ပါ။ အျမဲ ထာ၀စဥ္ေျပာင္းလဲေနသည့္ ကမၻာၾကီး အတြင္းက အျခားအရာမ်ားနည္းတူ "ေက်ာင္း" ဆိုေသာ အယူအဆမွာလည္း အၾကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ျပီးျဖစ္ပါ၏။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေက်ာင္းဖြဲ႔စည္းမႈ အကန္႔အသတ္တို႔ကို ေက်ာ္လြန္ခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္သာမက လူသား၏ စိတ္ႏွလံုးတြင္ လုပ္ကိုင္လိုသည့္ ဆႏၵအားလံုးကိုလည္း လက္လွမ္းမီႏိုင္ျပီ ျဖစ္ေလသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ "ေက်ာင္းေနျခင္း" မွာ ရွင္သန္ျခင္း၊ ဘ၀ႏွင့္ပင္ ထပ္တူက်ေနေတာ့သည္။ စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာေရး၊ ဘ၀တစ္တသက္တာ ပညာေရး၊ ပညာေခတ္၏ ပံုရိပ္မ်ား၊ အသိပညာကို ကုိယ္တုိင္ တည္ေဆာက္ျခင္း အယူအဆတို႔ႏွင့္ စာသင္ေက်ာင္းတို႔ကိုလည္း ဆက္စပ္ရပါေတာ့မည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အျမင္အရဆိုရေသာ္ ဤေျပာင္းလဲေနေသာ ကာလမ်ားတြင္ ေက်ာင္းကို "ေက်ာင္း" ဟူ၍ ေခၚဆိုႏိုင္ေစသည္မွာ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္မိေလသည္။

၁။ ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေနျခင္း - အစဥ္အျမဲ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္ႏိုင္စြမ္းႏွင့္ လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ဆန္းသစ္တီထြင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း၊ ပညာသင္ယူျခင္းအေပၚ အျမင္သေဘာထားမ်ားကို ဆန္းသစ္ႏိုင္ျခင္း။

၂။ အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ မူတည္ျပီး လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ျခင္း - "ထိုသို႔ေျပာၾကျခင္း၊ ဤသို႔ ခံစားရျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီလို လုပ္ၾကပါတယ္" ဟူ၍ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားထက္ သက္ေသ အေထာက္အထားမ်ား၊ တိက်ေသာ အခ်က္အလက္မ်ား ခုိင္မာမႈအရ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တို႔ကို ခ်မွတ္ျခင္း။

၃။ ဆရာဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ မိဘမ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၊ ရပ္ရြာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ စီးပြားလုပ္ငန္းမ်ား၊ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စသည္တို႔ အၾကားတြင္ ညိွႏိႈင္းပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း - ဤလူမ်ားအားလံုးမွ ေက်ာင္းဟူသည္ သီးသန္႔ တည္ရွိေနျပီး ကေလးမ်ား၊ ဆရာဆရာမမ်ားႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည္ဟု အျမင္ မရွိသင့္ပါ။ ဖြင့္လွစ္ထားရွိသည္ဟု ေက်ာင္းကိုိ မျမင္ၾကရန္၊ "ေက်ာင္း" ဆိုသည္မွာ ရွင္သန္ေနေသာဘ၀ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည္ဟူ၍ နားလည္ထားၾကရန္၊ ဘ၀ရွင္သန္ျခင္းမွာ ရပ္ရြာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အစိတ္အပိုင္း အားလံုးႏွင့္ ယွက္ႏြယ္ဆက္စပ္၍ ေနထိုင္ၾကရျခင္း။

၄။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ခ်မွတ္ရာတြင္ အားလံုးပါ၀င္ျခင္း - ေက်ာင္းၾကီးမ်ားမွာ သီးသန္႔ ရွိေနတတ္ျခင္းတြင္ နာမည္ၾကီးတတ္သည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ေခါင္းေဆာင္ပိုင္း အာဏာပိုင္မ်ားမွ ခ်မွတ္ထားရွိျပီး အျခားသူမ်ားအေနျဖင့္ ဤဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား၏ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္မႈႏွင့္ ထိေရာက္မႈတို႔ကို ေမးခြန္း မထုတ္ဘဲ လုိက္နာရန္သာ ေမွ်ာ္လင့္ထားရွိသည္။ ေက်ာင္းပညာေရးႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ အေထာင္အေသာင္း အစိတ္အပိုင္း အသီးသီးအၾကား ပံုမွန္ ဆက္သြယ္မႈ ျပဳႏိုင္ျခင္းမွာ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လိုသည့္ ပညာေရးဌာနမ်ား၊ ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္မ်ား၏ ေအာင္ျမင္ရျခင္းတြင္ အဓိကက်ပါသည္။

၅။ လားရာအျမင္ထားရွိ လုပ္ေဆာင္ျခင္း (ျမင္ကြင္းက်ယ္ကို ရႈျမင္ျခင္း) - ေက်ာင္းၾကီးမ်ားသည္ သူတို႔ ရရွိထားသည္ အဆင့္အတုိင္း အေျပာင္းအလဲမရွိထားလိုၾကသည္။ "အကယ္၍ တစ္ခုခုဟာ ေကာင္းေနတယ္၊ အလုပ္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိယင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒါကို သိမ္းဆည္းထားတယ္" - ဤသည္မွာ အေျခခိုင္ျပီးျဖစ္သည့္ ေက်ာင္းၾကီးမ်ား၏ ေဆာင္ပုဒ္လို ျဖစ္ေနေလသည္။ အကယ္၍သာ ေက်ာင္း၏ လားရာအနာဂတ္ကို ေမးျမန္းၾကည့္ခဲ့ပါမူ ၀န္ထမ္း အမ်ားစုႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ ေျဖဆိုႏုိင္ျခင္း မရွိပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတို႔သည္ "ဤေနရာ၊ ဤအခ်ိန္" တြင္သာ ရွင္သန္ ေနေလျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။ "အနာဂတ္" သည္ ပစၥဳပၸန္ကို ေရွ႔ေဆာင္ျခင္းမရွိပါေလ။ အတိတ္ကသာ ေရွ႔ေဆာင္ေနေလသည္။ အတိတ္ႏွင့္ မ်က္ေမွာက္ပစၥဳပၸန္တို႔ အေရးၾကီးေသာ္ျငားလည္း တိုးတက္ ေျပာင္းလဲလိုသည့္ ေက်ာင္းမ်ားမွာမူ "အနာဂတ္လားရာ" ႏွင့္ ျမင္ကြင္းက်ယ္ ရႈျမင္မႈကို အာရံုစိုက္ပါသည္။ ကေလးမ်ား၏ အနာဂတ္ဘ၀မ်ား ရွင္သန္ႏုိင္မႈအတြက္ ျပင္ဆင္ေပးရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ဤသည္မွာ ဒီမိုကေရစီ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ေပၚထြန္းေရးႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အဓိပၸါယ္ ျပည့္၀ေသာ သင္ယူမႈ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို ျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္ရန္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

သိန္းႏိုင္(ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း)





No comments:

Post a Comment