Sunday, 14 August 2011

ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ခံရေသာသံဃာေတ​ာ္မ်ား

ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ခံရေသာသံဃာေတ​ာ္မ်ား


ေထာင္ထဲမွာ စိတ္ထိခိုက္စရာအေကာင္းဆံုးတစ္ခု​က ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ေထာင္၀တ္စံုအျဖဴနဲ႔ ေတြ႕ရတာပါ။ ပိုၿပီး စိတ္ထိခိုက္စရာေကာင္းတာက အဲဒီလို ေထာင္၀တ္စံုအျဖဴနဲ႔ ေတြ႕ရတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြထဲမွာ ငယ္ရြယ္တဲ့ ရဟန္းပ်ဳိေတြအျပင္တိုက္အုပ္စာခ် နာယက ဆရာေတ...ာ္ႀကီးေတြ၊ ပိဋိကတ္တစ္ပံုေအာင္၊ ႏွစ္ပံုေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြပါ ပါ၀င္တာပါ။
ေမဒိနီဆရာေတာ္၊ မဟာေဗာဓိဆရာေတာ္၊ သာေကတဆရာေတာ္ ဦးအဂၤႆ၊ ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကဘိ၀ံသ အစရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြပါ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွားရွားပါးပါးပိဋကတ္သံုးပံုေအာ​င္ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ ပါးျဖစ္သူကမၻာေအးမဟာဂႏၶာရံုေက်ာ​င္းတိုက္ဆရာေတာ္ဦးသုမဂၤလကိုလည္​ းအေပၚေအာက္အျဖဴ ေထာင္၀တ္စံုနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
SAIN ေခၚ အေရွ႕ေတာင္အာရွ သတင္းျဖန္႔ခ်ိေရးဌာနက န၀တလက္ခ်က္နဲ႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို စာရင္းျပဳစုထားတာရွိပါတယ္။ အဲဒီစာရင္းထဲမွာ မႏၱေလးသံဃာ့သမဂီၢ-ဒုဥကၠဌ ဦးဥတၱမ၊ အတြင္းေရးမွဴး ဦးစႏၵာ၀ရနဲ႔မႏၱေလးေျမာက္ပိုင္း မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္က ဦး၀ိမလတို႔ဟာ စြမ္ပရာဘြမ္အလုပ္ၾကမ္းစခန္းမွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၾက တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ မႏၱေလးဘုရားႀကီးေက်ာင္းတိုက္က နာမည္ၾကီးဆရာေတာ္ ဦးကာ၀ိယနဲ႔ ဦးကလ်ာဏတို႔ကိုေတာ့ လက္ရွိနအဖကေသဒဏ္ေပးလိုက္ပါတယ္။
အဲဒီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ပဲ ““ျပည္သူေတြနဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြကို ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္တဲ့ အစိုးရဆိုးနဲ႔ အဆက္အဆံမလုပ္ဘူး။ မပတ္သတ္ဘူး။ သူတို႔ဖိတ္လည္း မၾကြဘူး”” ဆိုျပီး ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ သံဃာေတာ္ေတြက ကံေဆာင္သပိတ္(ပတၱနိကၠဳဇနကမၼ) ေဆာင္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္က်ဴးလြန္သူမ်ား အျမင္မွန္ရၿပီး မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ေအာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုကံေဆာင္တာဟာ ဗုဒၶဘာသာသမုိင္းမွာ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ကတည္းကအစဥ္အလာ ရိွခဲ့တာပါ။
အနီးစပ္ဆုံး ဥပမာ တခု ေျပာရရင္ အဂၤလိပ္ ကုိလုိနီလက္ေအာက္၊ ကၽြန္ဘ၀၊ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္တုန္းကလည္းသံဃာေတာ္ေတြ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမကို အဂၤလိပ္အစိုးရက ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်လုိက္ေတာ့ ““အဂၤလိပ္ အစိုးရဘက္ကလိုက္လံေဆာင္ရြက္သူေတြ မွန္သမွ်နဲ႔ မပတ္သက္ဘူး”” ဆိုၿပီးသံဃာေတာ္ေတြ သပိတ္ေမွာက္ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဥတၱမကို ေထာင္ဒဏ္ အမိန္႕ခ်လိုက္တဲ့ရာဇ၀တ္တရားသူႀက​ီးရဲ့ ညီမ ကြယ္လြန္ေတာ့ ဘယ္ ဘုန္းႀကီးမွ ပင့္မရ ျဖစ္သြားလို႔ေနာက္ဆုံးမွာသံဃာေတာ္ေတြကို ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ခဲ့ရပါတယ္။
မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ က်ဴးလြန္သူမ်ား အျမင္မွန္ရၿပီး မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ေအာင္ ဆိုတဲ့မြန္ျမတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲပ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ သံဃာေတာ္ေတြ (ပတၱနိကၠဳဇနကမၼ) ကံေဆာင္သပိတ္ေဖာ္ေဆာင္ၾကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္း န၀တအစိုးရဟာ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကို ေရွာင္ၾကဥ္တာမ်ိဳး လုပ္မလာပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သုံးရာ့ငါးဆယ္ကို စစ္တပ္နဲ႕ ၀င္ေရာက္စီးနင္းၿပီး သံဃာေတာ္ေတြကို အဓမၼဖမ္းဆီးပါေတာ့တယ္။ သံဃာေတာ္ေတြကို န၀တက အဓမၼ ဖမ္းဆီး၊အဓမၼလူ၀တ္လဲ၊ အဓမၼ ေထာင္ခ်ခဲ့တာ စုစုေပါင္း အပါးသုံးေထာင္ ေက်ာ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ကၽြန္ေခတ္လူမ်ိဳးျခား၊ ဘာသာျခားေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တုန္းက သံဃာေတာ္ေတြ ကံေဆာင္သပိတ္လုပ္ခဲ့တာ အဖမ္းလည္း မခံခဲ့ရ၊ေထာင္လည္း အခ် မခံခဲ့ရပါဘူး။
အဲဒီလုိ သံဃာေတာ္ေတြကို အစုိးရက ညွင္းပန္း ႏွိပ္စက္ေနတာကို ပိဋကတ္ သံုးပုံေအာင္ ကမၻာေအးမဟာဂႏၶာ႐ုံေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးသုမဂၤလ အပါအ၀င္ ၾသ၀ါဒစရိယနဲ႔ နာယကဆရာေတာ္ႀကီးကိုးပါးက စိတ္မခ်မ္းေျမ့ေတာ္မူၾကတာနဲ႔““သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ (ပတၱနိကၠဳဇနကမၼ)ကံေဆာင္သပိတ္ မွန္ကန္တယ္”” လို႔ ေထာက္ခံေၾကာင္း စာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ဆရာေတာ္ႀကီး ကုိးပါးလုံးကုိ န၀တ အစိုးရက ဖမ္းဆီးၿပီး ေထာင္(၈)ႏွစ္စီ ခ်လိုက္လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ အခုလိုေထာင္ထဲမွာ ေထာင္၀တ္စုံ အျဖဴနဲ႔ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ ေတြ႔ျမင္ရတာပါ။
ေထာင္က်လာတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေထာင္ထဲမွာ သဃၤန္း၀တ္ခြင့္ ေတာင္းေပမယ့္အစိုးရက ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ဇြတ္အတင္း သဃနၤ ္းခၽြတ္ပစ္ၿပီး ေထာင္၀တ္စုံ အေပၚေအာက္ ဆင္သူသာ ၀တ္ရမယ္လို႔တခ်က္လႊတ္ အမိန္႔ထုတ္ပါတယ္။


တခ်ိဳ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆုိရင္ သဃၤန္း အဓမၼဆြဲခၽြတ္ခံရခ်ိန္မွာစိတ္ထိခ​ိုက္လြန္းလို႔ မ်က္ရည္က်ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက သည္းခံေတာ္မူၿပီးေထာင္အာဏာပိုင္​ေတြ အမိန္႔အတိုင္း ေထာင္၀တ္စုံ အျဖဴကိုသာ ၀တ္ဆင္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ေနေနရေပမယ့္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ ရဟန္းက်င့္၀တ္၊ ၀ိနည္း သိကၡာပုဒ္ေတြကိုအက်ိဳးအေပါက္မခံ​ဘဲ ထိန္းသိမ္း က်င့္ႀကံၾကပါတယ္။ မနက္ ဘုရား၀တ္တက္၊ တရားထိုင္ မပ်က္ၾကပါဘူး။ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အိပ္ရတာလဲတသီးတသန္႔ မရိွပါဘူး။ ႐ုးိ႐ိုး အက်ဥ္းသားေတြ၊ ရာဇ၀တ္သားေတြနဲ႔ ၾကမ္းတေျပးတည္း တန္းတိုးၿပီး ေရာေႏွာ တိုးေ၀ွ႕ အိပ္ၾကရတာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ရာဇ၀တ္သားေတြၾကားထဲ ေထာင္၀တ္စုံ၀တ္ၿပီး အဲဒီလို ေရာေႏွာအိပ္ေနတာကို ဘယ္သူမွစိတ္ေကာင္းႏိုင္ၾကမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက အိပ္ရဆင္းရဲ၊ ေနရ ဆင္းရဲတာကိုမညည္းမညဴ ႀကိတ္မွိတ္ သည္းခံေတာ္မူၾကပါတယ္။
ေထာင္အာဏာပုိင္ေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြအျဖစ္ သေဘာမထားဘဲ ခိုးဆုိးလုယက္ ရာဇ၀တ္သားေတြ အျဖစ္သာ သေဘာထားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ့ဘြဲ႔ေတာ္အမည္​ကို မေခၚဘဲ လူနာမည္ကိုသာေခၚပါတယ္။ ဥပမာ အသက္ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဆရာေတာ္ရဲ့ လူနာမည္ျဖစ္တဲ့ `ဦးေရႊသာေအး´ လု႔ိသာေခၚပါတယ္။ ေခၚရာမွာေတာင္`ဦး´ ထည့္မေခၚဘဲ `ေဟ့ ေရႊသာေအး´ လို႔ အသက္ေလးဆယ္သာသာ စစ္ဗိုလ္ေထာင္ပုိင္ကမာေရေက်ာေရနဲ႔ေခၚတာပါ။
ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို လုိေလေသး မရိွေအာင္ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳ၊ ေအာက္ေျခသိမ္း ဂ႐ုစုိက္သူေတြကေတာ့ တျခားသူေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ေထာင္က်လာသူ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ““မင္းတုိ႔ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြ​လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ”” လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ရယ္သြမ္းေသြး မိန္႕ၾကားတတ္ပါတယ္။
၁၉၉၁ ခုႏွစ္တုန္းက အင္းစိန္ေထာင္၊ အေဆာင္ တေဆာင္ တေဆာင္မွာ သံဃာအပါး ငါးဆယ္ေလာက္စီရိွတတ္လို႔ ေပါင္းလုိက္ရင္ သံဃာ အပါး ႏွစ္ရာေလာက္ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ရိွပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အတြက္ အခက္အခဲရိွတာကအ႐ုဏ္ဆြမ္း ကိစၥပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ညစာမစားၾကပါဘူး။ အ႐ုဏ္ဆြမ္း စားဖုိ႔က်ေတာ့ မနက္ (၆)နာရီ၊ (၇)နာရီေလာက္မွ ေထာင္က ဖြင့္တာဆုိေတာ့ေထာင္ဖြင့္ခ်ိန္မ​တုိင္ခင္ ဘယ္သူမွ အိပ္ယာကေန ထထိုင္ခြင့္၊ လမ္းေလွ်ာက္ခြင့္ မရိွတဲ့အတြက္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကိုမနက္ေစာေစာမွာ မကပ္ႏုိင္ပါဘူး။
အ႐ုဏ္ဆြမ္းကိစၥ စီစဥ္ပုံကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအတြက္ ရတဲ့ ညစာခြဲတမ္းကို ေက်ာင္းသားေတြကညဖက္မွာ သိမ္းထား၊ ခ်န္ထားတတ္ပါတယ္။ မနက္ ေထာင္ဖြင့္ေတာ့မွ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ ကမန္းကတန္းေျပးၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္း ကပ္ၾကရပါေတာ့တယ္။


ေထာင္ထမင္းက ေကာင္းတာမဟုတ္ေတာ့ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ခ်ိန္မွာညဖက္ သိမ္းထားတဲ့ ထမင္းက သိုးခ်င္သုိးေနတတ္တာပါ။ အဲဒီလို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ရရမယ့္ ညစာခြဲတမ္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ့ မနက္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းအတြက္ ဆိုၿပီးေဘးဖယ္ သိမ္းထားတာကိုပဲတခါတခါ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက မရွဳစိမ့္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ““ညဘက္ ထမင္းမသိမ္းရ၊ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူမည္”” လို႔ေတာင္ တခါတခါ အမိန္႔ ထုတ္တတ္ပါေသးတယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳးေတြမွာဆရာေတာ္ႀကီးေ​တြ အ႐ုဏ္ဆြမ္း မစားရေတာ့လုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြကရသေလာက္ မုန္႔ေတြ ဘာေတြ ရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္းအျဖစ္ ကပ္ၾကရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေထာင္ထဲမွာ လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးၾကတာကိုေတာင္ ဗုဒၶဘာသာေတြပဲျဖစ္ၾကတဲ့ ေထာင္အာဏာပုိင္ေတြက ႀကိဳက္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ `ဘုန္းႀကီးေတြ ကတုံးမတုံးရ´ လို႔ေတာင္ေထာင္ထဲမွာ အမိန္႔ ထုတ္ေသးတာပါ။
အဲဒီလို န၀တနဲ႔ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကိုရဟန္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ မျပဳၾကဘဲ ခိုးဆိုးလုယက္ ရာဇ၀တ္သားေတြလုိ ဆက္ဆံတာကို ေထာင္သားေတြကမခံခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ အေရးယူရင္လည္းယူ၊ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေထာင္ထဲမွာေတြ႔ရင္ ေတြ႔လိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ေတြ႔တဲ့ေနရာမွာ ေက်ာင္းသားေတြက ႐ို႐ုိေသေသ ထိုင္ၿပီးရိွခိုးကန္ေတာ့ၾကပါတယ္​။
ဒါ့အျပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီက တရားနာခြင့္၊ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ခြင့္ေတြ ရေအာင္၊ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ခမ္းခမ္းနားနား ကန္ေတာ့ခြင့္ ရေအာင္ ေက်ာင္းသားေတြ ႀကံဖန္ စီစဥ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာေထာင္နံရံမွာ ဘုရားပုံ ေရးဆြဲၿပီး ဘုရားအေနကဇာ တင္ပြဲ လုပ္တာမ်ိဳး၊ ၀ါဆို လျပည့္ေန႔တို႔၊ ကထိန္ပြဲတို႔လုပ္တာမ်ိဳးေတြပါ။ အဲဒီေန႔ေတြဆိုရင္အခန္းတခန္းရဲ့ ေခါင္းရင္းခန္းမွာ ေကာ္ေဇာေတြ၊ ေစာင္အေကာင္းစားေတြခင္း၊ ရဟန္းပ်ိဳေတြ၊ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို​ ပင့္ဖိတ္၊ ဆြမ္းကပ္၊ တရားနာ၊ ရိွခိုး၊ ေရစက္ခ်၊ အမွ်အတမ္း ေပးေ၀ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္း ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္ေတာ္မူၾကၿပီး​ တရားေဒသနာ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကတာမို႔ေထာင္ငရဲခ​န္းမွာ တရားနတ္စည္ ရႊမ္းေနတာ ၾကည္ႏူးစရာ၊ မ်က္ရည္လည္စရာႀကီးပါ။
အဲဒီလို ေထာင္ထဲမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ပူေဇာ္တဲ့ပြဲ၊ တရားသံေတြနဲ႔ ရွားရွားပါးပါး ၾကည္ႏူးစရာ ျဖစ္ေနတဲ့ဘာသာေရးပြဲကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြပဲ ျဖစ္ၾကတဲ့ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက မနာလို မရွဳစိမ့္ ျဖစ္ၾကတာ အံ့အားသင့္စရာပါပဲ။ တခါတုန္းကဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ေခါင္းရင္းခန္းတင္ၿပီး ရိွခိုးၾကမယ္၊ တရားနာၾကမယ္ဆုိေတာ့ မိန္းမမႈ၊ဘိန္းမႈ၊ လိမ္လည္မႈ၊ စသျဖင့္ ရာဇ၀တ္မႈတခုခု က်ဴးလြန္ၿပီး ေထာင္က်လာတဲ့၊ ၀ိနည္းသိကၡာ က်ိဳးေပါက္လုိ႔ရဟန္း မဟုတ္ေတာ့တဲ့ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကိုပါဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ အတူေခါင္းရင္းခန္းတင္ၿပီး တရားေဟာခိုင္းရမယ္လို႔ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက တမင္ အက်ပ္ကိုင္လာပါတယ္။ေက်ာင္းသားေတ​ြကလည္း အဲဒီလို ၀ိနည္း ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ရာဇ၀တ္မႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကိုဆရာေတာ္ႀကီးေတြန​ဲ႔ဖ်ာတခ်ပ္ထဲ ယွဥ္တြဲ ထုိင္တာမ်ိဳး မၾကည့္ရက္ႏိုင္ ဘူးေပါ့။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကလည္းသူတုိ႔ ေျပာတဲ့အတုိင္း လက္မခံရင္ အခမ္းအနား လုပ္ခြင့္မေပးဘူးလုိ႔ ေျပာတယ္။
အဲဒီလို ႏွစ္ဖက္တင္းမာေနခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ဆံုးမရွာပါတယ္။ ““ထိုင္ခြင့္ေပးလုိက္ပါ ငါ့သားတုိ႔။ သူတုိ႔ ယွဥ္ၿပီး ထုိင္၀့ံရင္ ထုိင္ပါေစ”” တဲ့။ ရာဇ၀တ္မႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတဲ့ အဲဒီ ဘုန္ႀကီးေတြကလည္း ေၾကာက္ၾကပါတယ္။


ေထာင္အာဏာပိုင္နဲ႔ အာဏာပိုင္လူဆုိးေတြ မသိေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ တိတ္တဆိတ္လာၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ၾကမ္းတေျပးတည္းယွဥ္ၿပီး သူတုိ႔ မထုိင္၀့ံတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက အတင္းထုိင္ခိုင္းေနတာမို႔ေၾကာက္​တဲ့အတြက္ထိုင္ရမွာမို႔ ခြင့္လႊတ္ပါမယ့္အေၾကာင္း ေလွ်ာက္တင္ၾကပါတယ္။ သေဘာထားႀကီးေတာ္မူၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ အခမ္းအနားလုပ္ခ်ိန္လည္းက်ေရာ အဲဒီဘုန္းႀကီးေတြလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ေဇာေခၽြးေတြျပန္၊ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ​ကို႐ို႐ိုေသေသကန္ေတာ့ၿပီး တုန္တုန္ယင္ယင္နဲ႔ ၀င္ထုိင္ၾကပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကို ေၾကာက္ၾကတာကိုး။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ထူးထူးျခားျခား ေျပာစရာတခု ရိွပါေသးတယ္။ န၀တ စစ္အစိုးရကဆရာေတာ္ေတြကို အတင္းအဓမၼ ဖမ္းဆီးၿပီး ေထာင္ထဲမွာ သဃၤန္း၀တ္ခြင့္ မျပဳတာရယ္၊ ရာဇ၀တ္သားေတြလိုဆက္ဆံတာရယ္ကို တပည့္ ဒါယကာေတြကမခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾကၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေထာင္ကလြတ္လာေတာ့​ ဗုဒၶဘာသာ ထုံးစံအတုိင္း သိကၡာျပန္ထပ္ေပးၾကပါတယ္။ အဲဒီလို သိကၡာထပ္ေပးတာတႀကိမ္လည္း မဟုတ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္လည္း မဟုတ္၊ တပတ္တႀကိမ္အပတ္တိုင္း ဒါယကာ တေယာက္ၿပီးတေယာက္သိကၡာထပ္ေပးၾကတာပါ။
အဲဒီလိုအပတ္တုိင္း သိကၡာထပ္ေပးတာ က်ေနာ္တို႔ သိရသေလာက္ သာေကတ ဆရာေတာ္ဆိုရင္တႏွစ္ေက်ာ္တဲ့အထိ သိကၡာထပ္ေပးတဲ့ ဒါယကာေတြ မကုန္ေသးပါဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက `ဒကာေတြပင္ပန္းတယ္´ ဆုိၿပီး တားျမစ္ေတာ္မူေပမယ့္လည္းမရပါဘူး။ ဒါယကာေတြက ““ဆရာေတာ္ေတြကို န၀တကေထာင္ထဲထည့္ၿပီး တႀကိမ္ပဲ သိကၡာခ်တာ။ တုိ႔က ဆရာေတာ္ေတြကို အႀကိမ္ႀကိမ္ သိကၡာျပန္ထပ္ေပးႏိုင္တယ္”” လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။
ေထာင္ကလြတ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း တခ်ိန္မွာ မဟာေဗာဓိ ဆရာေတာ္ဆီ က်ေနာ္ သြားေရာက္ ဖူးေတြ႔ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ေထာင္၀တ္စုံ အေပၚေအာက္ အျဖဴနဲ႔ ေတြ႔ေနက် ဆုိေတာ့ အခုလို သဃၤန္းနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ့က်ေနာ့္မွာ အျမင္ဆန္းေနသလိုတမ်ိဳးႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း က်ေနာ့္ခံစားခ်က္ကိုရိပ္မိတယ္ ထင္ပါရဲ့။ ရယ္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ ေထာင္ကထြက္ၿပီးေနာက္ပုိင္း ေရးေနတဲ့က်မ္းတက်မ္းရဲ့ စာမူကုိ က်ေနာ့္ကို ျပတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ စာေပပရိယတိၱ ျပန္႔ပြားေရးကိုအင္မတန္အားထုတ္ေတာ္မူတာကလား။ ဆရာေတာ္ႀကီး ျပဳစုေရးသားစီရင္ခဲ့တဲ့က်မ္းေတြ​ မနည္းပါဘူး။ က်ေနာ္ ျပန္ခါနီး ဦးခ် ႏႈတ္ဆက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက““ေထာင္ထဲက ေက်ာင္းသားေတြ ဘယ္လိုအေျခအေနရိွသလဲ၊ လြတ္လာသူေတြ ေနထိုင္ေကာင္းေရာရိွၾကရဲ့လား၊ ေနရ ထိုင္ရ အဆင္ေျပၾကရဲ့လား”” စသျဖင့္ ပူပူပင္ပင္ ေမးေတာ္မူရွာပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာဂ႐ုစိုက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။
ေထာင္အေၾကာင္းျပန္ စဥ္းစားမိလို႔ ထင္ပါရဲ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ မ်က္ႏွာဟာညိွဳးေနပါတယ္။
တစ္ရက္၊ အမွတ္(၃)ေဆာင္မွာ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ အမိန္႔နဲ႔ ေထာင္လူဆိုးက သံဃာေတာ္ေတြကို ေခၚယူၿပီးေျမႀကီးေပၚမွာ တန္းစီ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္ခိုင္းထားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူဆိုးက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရွ႕၊လက္သီးဆုပ္၊မ်က္ႏွာေၾကာတင္းတင္းနဲ႔ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း““ဘုန္းႀကီးေတြ ဘာေတြ ငါကဂ႐ုစိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ငါက လူသတ္မႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတာ။ ေထာင္ထဲမွာ ေထာင္အ၀တ္အစားနဲ႔ ေနရရင္ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူပဲ။ လူဆိုရင္ အလုပ္လုပ္ရမယ္””
လို႔ ေစာ္ကားေမာ္ကား ေျပာပါေတာ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ေပါက္တူးေပါက္၊ ေျမဆြ၊ ေရထမ္း စတဲ့ ေတာင္ယာ အလုပ္ၾကမ္းေတြ လုပ္ခုိင္းေနတာပါ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သာေကတ ဆရာေတာ္က ခံလည္းခံျပင္း၊ စိတ္လည္း ထိခိုက္သြားလို႔ ထင္ပါရဲ့၊ အသားတဆတ္ဆတ္တုန္ရင္း မ်က္ရည္၀ဲ၀ဲနဲ႔ ““ေအး၊ မင္းတုိ႔က ငါတုိ႔ကုိ လူလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး အဲဒီလိုစကားေျပာရင္ ငါတို႔ကလည္း ဘုန္းႀကီးစကား မေျပာဘူး။
လူစကားေျပာမယ္။ မင္းတုိ႔ေကာင္ေတြကိုေၾကာက္မယ္ မထင္နဲ႔။ မင္း လူသတ္သမား ျဖစ္သလို ငါတို႔ကလည္း အဲဒါမ်ိဳးျဖစ္ဖုိ႔ ၀န္မေလးဘူးကြ”” လို႔ ထေျပာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ေထာင္အာဏာပိုင္တပည့္ လူသတ္သမား လူဆိုး ပါးစပ္ပိတ္သြားပါေတာ့တယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ငယ္ရြယ္တဲ့ စာသင္သား ရဟန္းပ်ိဳေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကလည္း ရဟန္းပ်ိဳေတြကို ဆုံးမ ၾသ၀ါဒေပးၿပီး စာေပပိဋကတ္ သင္ေပးၾကပါတယ္။
အဲဒီလို ေနရင္းက တခါမွာေတာ့ ရဟန္းပ်ိဳေတြထဲက ရြာမဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကရဲ့ တပည့္လည္းျဖစ္၊ စာလည္းအင္မတန္ေတာ္တဲ့ ရဟန္းပ်ိဳတပါးဟာ ေထာင္ထဲက ဆိုးဆုိး၀ါး၀ါး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိေန႔စဥ္လုိလို ျမင္ေနရေတာ့စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ စိတ္ေဖာက္စ ျပဳလာပါတယ္။ ၾကာလာရင္ အေျခအေနပုိဆိုးၿပီး ႐ူးသြပ္သြားမွာ စိုးရိမ္လို႔ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳကို ျပင္ပေဆး႐ုံမွာ ေဆးကုသေပးဖုိ႔ ဆရာေတာ္ေတြကေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကု​ိ ေမတၱာ ရပ္ခံပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကဆရာေတာ္ေတြရဲ့ေမတၱာရပ္ခံခ်က္ကိ ​ု ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳေလးကုိ အေဆာင္ကေန ေခၚထုတ္သြားၿပီးေထာင္ေဆး႐ုံ၀င္း​ထဲမွာ ရိွတဲ့ `အ႐ူးတိုက္´ မွာ လက္လြတ္စပယ္ သြားထည့္ထားလုိက္ပါေတာ့တယ္။ စိတ္ေနာက္႐ုံသာ ေနာက္စျပဳေသးတဲ့ အဲဒီရဟန္းပ်ိဳေလးဟာ အ႐ူးတိုက္က အ႐ူးရင့္မေတြနဲ႔ ေနလည္းေနလိုက္ရေရာ မၾကာပါဘူး။ သြက္သြက္လည္ေအာင္ လုံး၀ ႐ူးသြပ္သြားပါေတာ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္းရဟန္းပ်ိဳေလး​ကို ႏွေမ်ာ႐ုံ၊ သူ႔အတြက္ ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္႐ုံကလြဲလို႔ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
သာေကတ ဆရာေတာ္ႀကီး ေထာင္က လြတ္လာေတာ့ တပည့္ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကုိ ေထာင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ေၾကေၾကကြဲကြဲ​ ျပန္ေျပာတဲ့ စကားတခြန္း ရိွပါတယ္။ အဲဒီစကားကေတာ့ `ငရဲေတာင္ ဒီေလာက္ ဆိုးမယ္မထင္ပါဘူးကြာ´ တဲ့။ တပည့္
ဒကာဒကာမေတြ မ်က္ရည္ ၀ဲၾကရပါတယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ထင္ရွားတဲ့ ေနာက္ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးကေတာ့ မဂၢင္ဆရာေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ေတာ္(၇၀)ေက်ာ္၊ ေထာင္ရွစ္ႏွစ္ အက်ခံေနရသူပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ဖူးၿပီး ဘာသာစကားအမ်ိဳးမ်ိဳး တတ္ကၽြမ္းေတာ္မူပါတယ္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ဘီေအဘြဲ႔ ယူခဲ့ပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္တုန္း က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာစာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ အိႏၵိယစာေရးဆရာႀကီး ရာဟုလာသိကိစၥည္းနဲ႔ခင္မင္ရင္းႏွ​ီးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ရာဟုလာ သိကိစၥည္းအေၾကာင္းေတြ ျပန္ေျပာျပတာေက်ာင္းသားေတြစိတ္၀င္စားစရာႀကီ ​းပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ အိႏိၵယႏိုင္ငံကေန တိဘက္ကို ကုန္းေၾကာင္းေလွ်ာက္ၿပီးတိဘက္ဗု​ဒၶဘာသာကို ႏွစ္အေတာ္ၾကာ ေလ့လာခဲ့ပါေသးတယ္။
ေထာင္ထဲ ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားေတြ ခ်ဥ္ျခင္းအတက္ဆုံးက စာသင္ခ်င္ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ေထာင္က စာဖတ္ခြင့္ မေပးေတာ့ သမုိင္း၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ အဂၤလိပ္စာ စတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကုိတတ္သိႏွံ႕စပ္သ​ူေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမးစမ္း၊မွတ္သား သင္ၾကားရပါတယ္။ ေထာင္က အဲဒါမ်ိဳးကိုေတာင္လက္မခံဘဲ `စာမသင္ရ´ ဆိုၿပီး အမိန္႔ ထုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာငတ္မြတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက`ေျဗာင္´ မသင္ရရင္ `ခိုး´ သင္ပါတယ္။ မဂၢင္ဆရာေတာ္က အဂၤလိပ္စာ အင္မတန္ ေကာင္းတာဆိုေတာ့ေက်ာင္းသားေတြက စာသင္ေပးဖို႔ ၀ိုင္းေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ေက်ာင္းသားေတြကို က႐ုဏာသက္ေတာ္မူတာနဲ႔ `ပညာအေမြေပးတာ ျမတ္တယ္´ ဆုိၿပီး အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး `ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ လူစုတယ္´ ဆိုတဲ့ မခိုင္မလုံ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕ တားျမစ္ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာလူဆိုးေတြ လက္ေ၀ွ႕ ခ်ိန္းထုိးၾကတာတုိ႔၊ ေလာင္းကစားၾကတာတို႔ က်ေတာ့ `လူစုတယ္´ ဆုိၿပီး မတားျမစ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္က စာဆက္သင္ေပးတာပါပဲ။ `အဂၤလိပ္စာလည္း နားလည္၊ တၿပိဳင္တည္းမွာဘာသာေရးကိုလည္း ပိုသိ´ ဆုိၿပီး သင္ေပးတာမ်ိဳးပါ။ ဆရာေတာ္ သင္ေပးလုိက္လို႔ ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္နဲ႔ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ကုိ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ၊ ပါဠိသုံးဘာသာနဲ႔ တတ္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေထာင္ထဲမွာအမ်ားႀကီးပါ။ အဲဒီလို ေက်ာင္းသားေတြကုိ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးရေကာင္းလားဆုိၿပီး ေထာင္ထဲမွာ မဂၢင္ဆရာေတာ္ ခဏခဏတိုက္ပိတ္ခံရပါတယ္။ တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္က ျပန္လြတ္လာရင္ ဆရာေတာ္က စာဆက္သင္တာပါပဲ။ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ ရဲ၀့ံျပတ္သားတဲ့ စကားတခြန္း ရိွပါတယ္။ ““ငါ့ကို ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ေပးလို႔တိုက္ပိတ္ရင္၊ တိုက္ထဲမွာ စာဆက္သင္မယ္”” ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ေထာင္ထဲမွာ ျပႆနာ ရွာလြန္းလုိ႔ ဆုိၿပီးအင္းစိန္ေထာင္ကေန သရက္ေထာင္ကိုက်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားတစ္ရာ၊ အေျပာင္းခံရေတာ့ေထာင္အာဏာပိုင္ေ​တြက ဆရာေတာ္ကိုလည္း `ခ်န္´ မထားပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႕အတူ ေထာင္ေျပာင္းလိုက္ပါတယ္။
မဂၢင္ဆရာေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အျဖစ္အပ်က္တခု မွတ္မိပါေသးတယ္။ သရက္ေထာင္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း က်ေနာ္နဲ႔ တျခားႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားရွစ္ဦးကို အေၾကာင္းျပခ်က္ မရိွဘဲ၊ေထာင္အာဏာပိုင္ ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္တယ္လုိ႔ စြဲခ်က္တင္ၿပီးေဒါက္ေျခက်င္းခတ္၊ တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ သရက္ေထာင္၊ အမွတ္(၃)တိုက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ တိုက္ပိတ္ခံေနရပါတယ္။ သိပ္ မၾကာပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိက္ကို တိုက္ပိတ္ျပစ္ဒဏ္နဲ႔ ေနာက္ထပ္ အက်ဥ္းသားတစ္ဦး ေရာက္လာပါတယ္။
တျခားသူ မဟုတ္ပါဘူး။ မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးပါ။ ထုံးစံအတုိင္း `ေက်ာင္းသားေတြကုိ စာသင္ေပးမႈ´ နဲ႔ဆရာေတာ္ကို တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္ ေပးလိုက္တာပါ။ အဲဒီလိုနဲ႔ အမွတ္(၃)တိုက္မွာ တိုက္ပိတ္ျပစ္ဒဏ္ ခံေနရတုန္းတေန႔မွာ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔ကိုအျပစ္မရိွ အျပစ္ရွာၿပီး ပက္ပက္စက္စက္ ထုတ္ ႐ိုက္ပါတယ္။ အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ `ႏိုင္ငံေရးသမား ေက်ာင္းသားေကာင္ေတြ မာနႀကီးတယ္´ ဆိုတဲ့မလိုမုန္းထားမႈနဲ႔ပါ။ ႐ိုက္တာကလည္း ေထာင္၀ါဒါေတြ အုပ္စုလိုက္ လက္လြတ္စပယ္ ၀ိုင္း႐ိုက္တာပါ။ တခ်ိဳ႕ဆုိေနာက္ပုိင္းမွာ ေဆး အေတာ္ကုယူရပါတယ္။ (ဒီအေၾကာင္း ေနာက္ပုိင္းမွာ ေဖာ္ျပပါမယ္)။
အဲဒီအခ်ိန္ အသက္(၇၀)ေက်ာ္ ရိွၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုပါ ခ်န္မထားဘဲ ဘာမဆိုင္ ညာမဆုိင္ ႐ိုက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ကုိယ္တုိင္ အ႐ိုက္ခံေနရတဲ့ ၾကားထဲက မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ၿပီး ““ခင္ဗ်ားတုိ႔မိုက္႐ိုင္းလွခ်ည္​လား၊ ဗုဒၶဘာသာေတြမဟုတ္ၾကဘူးလား၊ အဲဒါ ဆရာေတာ္ႀကီးကြ”” လို႔ ၀ိုင္းေအာ္ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလုိ ေအာ္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြ ပို အ႐ိုက္ခံရမွာကို စိုးရိမ္ၿပီး `ငါ့သားတို႔၊ မေျပာၾကနဲ႔၊သူတို႔ ႐ိုက္ခ်င္ရင္ ႐ိုက္ပါေစ´ လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို တားေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီေနာက္႐ိုက္တာႏွက္တာကို မညည္းမညဴ သည္းခံေတာ္မူရွာပါတယ္။
က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ ၁၉၉၀ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလက အင္းစိန္ေထာင္မွာ တိုက္ဆႏၵျပပြဲ ျဖစ္တုန္းကလည္း အမွတ္(၄)တိုက္က သံဃာေတာ္ႏွစ္ပါး (အဲဒီတုန္းက သဃၤန္း၀တ္လ်က္နဲ႔ႀကီးပါ) ကို သတိလစ္ေအာင္ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ထုတ္ ႐ိုက္ပါေသးတယ္။ ပိဋကတ္သုံးပုံ အာဂုံေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးသုမဂၤလကိုေတာင္ န၀တ စစ္အစိုးရက မိုက္မိုက္႐ုိင္း႐ုိင္းအလုပ္ၾကမ​္း ရဲဘက္စခန္း ပို႔ခဲ့ေသးတာပါ။ မပို႔ခင္ မိမိသေဘာန႔ဲ မိမိ ရဟန္းဘ၀ကို စြန္႔ၿပီး လူထြက္ေၾကာင္းစာတေစာင္ကုိ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ေရးလာၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးကို အတင္း လက္မွတ္ထုိးခိုင္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ““အသက္သာ အေသခံမယ္။ ရဟန္းဘ၀ေတာ့ ငါ မစြန္႔ဘူး”” ဆုိၿပီး လက္မွတ္မထိုးဘဲ တင္းခံေတာ္မူမွ န၀တ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ ေထာင္
အာဏာပိုင္ေတြ လက္ေလွ်ာ့သြားခဲ့ပါတယ္။


၀င္းႏိုင္ဦး


မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီစာဟာ ႏိုင္ငံေရးသမား ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ၀င္းႏိုင္ဦး ေရးသားတဲ့ ““လူငယ္တစ္ဦးရဲ႕ မွတ္တမ္းမဲ့ မွတ္တမ္း”” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာပါ၀င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ခံထားရတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားဆိုျပီး စာေရးသူ၀င္းႏိုင္ဦးက


သူ႔ရဲ႕ ျဖစ္ရပ္မွန္မွတ္တမ္း စာအုပ္ထဲမွာ သူေထာင္တြင္းေရာက္ေနစဥ္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြအေၾကာင္းကို အခန္းသံုးခန္းခြဲေရးသားထားတာပါ။​ အဲဒီအခန္းသံုးခန္းကို ေပါင္းစပ္ၿပီး ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္။
၀င္းႏိုင္ဦးဟာ ABSDF ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ဆက္သြယ္​မႈ၊ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ မင္းကိုႏိုင္တု႔ိကို ေနာက္ကြယ္ကေနၾကိဳးကိုင္မႈ ၊ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဖ်က္ဆီးရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အဖ်က္လုပ္ငန္းေတြလုပ္ကိုင္ရန္ ျပည္တြင္းသုိ႔၀င္ေရာက္လာမႈတို႔န​ဲ႔ ၁၉၉၀ ေမလမွာ အဖမ္းခံခဲ့ရတာျဖစ္ျပီး စစ္ေထာက္လွမ္းေရးလက္ထဲမွာ ၁၀ ရက္ေက်ာ္ ျပင္းထန္စြာ အႏွိပ္စက္ခံခဲ့ရပါတယ္။
၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္တဲ့ ေမလ ၂၇ ရက္ေန႔မတိုင္မီ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ၀င္းႏိုင္ဦးနဲ႔အတူ ေအာင္သူ၊ ေ၀လင္းတို႔ကို စစ္ခံုရံုးတင္ျပီး ခ်က္ခ်င္းပဲ ေထာင္ဒဏ္သံုးႏွစ္ခ်မွတ္လိုက္ပါတ​ယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ႏွိပ္စက္ညွည္းပန္းမႈေတြ၊ အက်ဥ္းသားဘ၀ဆိုး ေတြ၊ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးရဲ႕ ရက္စက္မႈေတြကို လူငယ္တစ္ဦးရဲ႕ မွတ္တမ္းမဲ့မွတ္တမ္းမွာ ၀င္းႏိုင္ဦးက စံုေစ့စြာ ေရးသားတင္ျပခဲ့ပါတယ္။

[By အဘ ဥကၠာကိုကို]

No comments:

Post a Comment