Tuesday 27 September 2011




ဆူးေလဘုရားအနီးသို ့သံဃာ့အေရးအခင္း ၄ ႏွစ္ျပည့္ ျပည္သူမ်ား ဆႏၵျပ ေန

Posted: 26 Sep 2011 12:16 AM PDT

ေဒၚေနာ္အုံးလွတို႕ ဦးေဆာင္ျပီး ရန္ကုန္မွာ အခု ဆႏၵျပေနပါတယ္ လို႕သတင္းရရွိပါတယ္။
ေျမာက္ဥကၠလာေန ဆုေလဘုရားကို ခ်ီတက္ၾကမယ္။လူ၁၀၀ ေလာက္ရွိတယ္လို႕သိရပါတယ္။ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕အ၀င္လမ္း၀န၀ေဒး ရုပ္ရွင္ရံုေရွ႕မအေရာက္ ရဲက ပုဒ္မ ၄၄၆ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူမယ္လို႕ တုန္႕ျပန္လာတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ရဲကၿခိမ္းေၿခာက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ျမစ္ဆုံကိစၥ လို႕ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ အခု တံတားေလးလမ္းဆုံမိုးေလ၀သေရာက္ေနျပီ လို႕သိရပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက ဒီမိုကေရစီအစိုးရလို႕ဆိုထားေတာ့ ဆႏၵၿပခြင့္ေပးထားသလား စမ္းသပ္မႈတခုပဲလို သုံးသပ္မိပါတယ္။

အခုျဖစ္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းကလႈပ္ရွားမႈေတြ ဆူးေလမွာ လူ၄၀၀ေလာက္စုၿပီး လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္ေနတယ္ ဆုေတာင္းပြဲ ကို ေရႊ၀ါေရာင္တူညီ၀တ္စံု၀တ္ၾကတယ္လို႔ၾကားတယ္ .. ေၿမာက္ဥကၠလာမွ ဆႏၵၿပသူမ်ားခ်ီတက္ ေနာက္ မိနစ္ 30 တြင္ ဆူးေလေရာက္မည္ ဆူးေလမွာရာနဲခ်ီၿပီး ေျမာက္ဥကၠလာမွ ခ်ီတက္လာသူေတြကိုႀကိဳအခု အေျခအတင္ျဖစ္ေနတယ္.. ရဲက ပုဒ္မ ၄၄၆ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူမယ္လို႕ တုန္႕ျပန္လာတယ္တဲ့ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕အ၀င္လမ္း၀ န၀ေဒး ရုပ္ရွင္ရံုေရွ႕မွာ ၿခိမ္းေၿခာက္တာပါ ရမလားလို့ ဆႏၵၿပခြင့္ေပးထားတာပဲဆိုၿပီး အေယာက္ ၃၀ ကေဖါက္ထြက္လာတယ္ တခ်ိဳ႕က မိုူးေလ၀သ ေ၇ွ့အပိတ္ခံေနရတယ္
န၀ေဒးလမ္းဆံုနဲ့ကမာၻေအးၾကားမွာ အပိတ္ခံေနတယ္လုိ႕ သတင္းရရွိပါတယ္ ။

ျမိဳ႕ထဲကိုခ်ီတက္တံဲ့သူေတြ မီဒီယာလႊတ္ေပးၿပီး အၿမန္ဆုံး သတင္းရယူေပးေစလုိပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ။

ရန္သူကအားသံုးျပီးႏွိမ္နင္းမယ့္သေဘာရွိတယ္။

ၿပည္သူလူထု အားလုံး ပူးေပါင္းေပးၾကပါ.....ခင္ဗ်ာ ။


ျမန္သရန္႔ျပည္အေၾကာင္း ေရးသူ- ဖိုးသူေတာ္

Posted: 25 Sep 2011 09:44 AM PDT


ျမန္သရန္႔ျပည္အေၾကာင္း

အပိုင္း ( ၁ )

ေအဒီ ၂၀၆၀

' မာမား မာမား… သားသားေလ ဒီေန႔ သမိုင္းဆိုင္ရာ စာေမးပြဲမွာ ပထမရခဲ႔တယ္'…
သားသား၏ အသံစာစာႏွင့္ ေျပး၀င္လာမႈေၾကာင့္ က်မ မီးဖိုေခ်ာင္မွာ ဟင္းခ်က္ေနရင္း ဂတ္စ္အိုးကို အသာပိတ္ကာ အိမ္ေရွ႕ခန္းသို႔ ေျပးထြက္လာမိ၏။

'သားသား ဘာေတြျဖစ္လာတုန္း၊ မာမားကို ေျပာပါဦး'
သားသားေလ ဒီေန႔ အတန္းထဲမွာ သမိုင္းေမးခြန္းေျဖဆိုမႈမွာ ပထမအဆင့္နဲ႔ ေအာင္ခဲ႔တယ္ မာမားရဲ႕'
'ဟုတ္လား သားသားတို႔ သမိုင္းဆရာက ဘာေတြေမးတာတုန္း'

'ဆရာက ဟုိးတုန္းက ေမးခြန္းေတြလည္းေမးတယ္ ၊ ခုေနာက္ပိုင္း သမိုင္းေခတ္သစ္ေမးခြန္း ေတြလည္း ေမးတယ္'
'ဟုတ္လား သားသားရဲ႕၊ မာမားကို ေျပာပါဦး သားသားေမးခြန္းေတြကို'

'ဆရာက ေမးတာက လြယ္ပါတယ္'

'သားသားတို႔ ျပည္မႀကီးမွာရွိတဲ႔ မဟာတံတိုင္းႀကီးကို ဘယ္သူေဆာက္ခဲ႔သလဲတဲ႔'
'သားသားက ရွီဟြန္တီး လို႔ေျဖခဲ႔တယ္'

'ေနာက္ၿပီး သားသားတို႔ တရုတ္ျပည္သစ္ႀကီးကို ဘယ္သူ တည္ေထာင္ခဲ႔သလဲတဲ႔'

'သားသားက ေမာ္စီတုန္းလို႔ ေျဖခဲ့တယ္'

'ေနာက္ သားသားတို႔ မဟာတရုတ္ျပည္ႀကီး အာရွမွာ ႀကီးထြားဖို႔ ဘယ္သူလုပ္ခဲ႔သလဲတဲ႔'
'သားသားက ဟူက်င္းေတာင္လို႔ ေျဖခဲ႔တယ္ မားမားရဲ႕'

'အို. သားသားက သိပ္ေတာ္တာပဲ'
'ဒါေပမဲ႔ မာမား ဆရာက အမွတ္စာရင္းေတြ ေျပာပီးေတာ့ သားသားကို တခုေမးတယ္ သိလား'
'ဘာတဲ႔တုန္း သားသားရဲ႕'

'ေလ်ာင္ခ်န္းယိ မင္း ဧရာ၀တီဆိုတာ သိသလားတဲ႔'
'သားသားက ဆရာဘာေျပာတာလဲလို႔ ထပ္ေမးေတာ့ ဆရာက ဧရာ၀တီဆိုတာ သိသလားလို႔ေမးတယ္'
သားသား မသိဘူး မာမား။ အဲ႔ဒါ ဘာကို ေျပာတာလဲဟင္။ မာမားေကာ သိလား။ ေျပာျပပါလား မာမား သိရင္'

'ေဩာ္ သားသားရယ္၊ မာမား အမ်ားႀကီး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ မာမား ခုေတာ့ မေျပာပါရေစနဲ႔ဦး။ သားသားကို ေျပာျပဖို႔ မာမား ျပန္စဥ္းစားဦးမယ္ေနာ္..။ ကဲ သားသားလဲ ေရသြားခ်ိဳးေခ်ဦး'

သားသားသည္ ငါတို႔ တိုင္းျပည္ တရုတ္ျပည္ကိုခ်စ္သည္၊ တို႔ဘိုးဘြားအေမြ တို႔ တရုတ္ျပည္ကို ျမတ္ႏုိးသည္ဆိုေသာ ေက်ာင္းတြင္ မူလတန္းမွ စ၍သင္ထားေပးေသာ သီးခ်င္းကို ဆိုၿငီးကာ ေရသြားခ်ိဳးေလသည္။

အပိုင္း ( ၂ )

တကယ္ေတာ့ သားသားသည္ အသက္ ၁၀ ႏွစ္သားခန္႔ အေျခခံပညာ အလယ္တန္း ၅တန္းေက်ာင္းသား ႀကီး ျဖစ္ေနေပၿပီ။ က်မတို႔ အေၾကာင္းကို ေျပာျပရရင္ က်မတို႔သည္ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ၊ ျမန္သရန္ျပည္နယ္၊ ျပည္ၿမိဳ႕အနီးတြင္ ေနထိုင္ေနပါသည္။ က်မ၏ မိခင္သည္ ျမန္မာလူမ်ိဳး မိဘႏွစ္ပါးမွ ေပါက္ဖြားလာၿပီး၊ က်မ၏ ဖခင္သည္ ျပည္ႀကီးတရုတ္မွ လူမ်ိဳးျခားတဦးျဖစ္ေလသည္။ က်မ ျမန္မာတ၀က္၊ တရုတ္တ၀က္ကိုယ္တိုင္ ကျပားသည္ပင္ သားသားတို႔ အေဖ ေလ်ာင္ခ်င္းခ်ိဳ ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ပီး ယခုဆို သားသားေတာင္ ေမြးဖြား၍ ၁၀ ႏွစ္သား ေရာက္လို႔ ေနေပသည္။

က်မသည္ သားသား၏ သမိုင္းဆရာ ေနာက္ဆံုးေမးေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ထဲတြင္ အေတြးမ်ိဳးစံုျဖစ္ေနပါသည္။ 'သမိုင္းဆရာ၏ သားသားကို ဧရာ၀တီကို မင္းသိသလား' ဟုေသာ ေမးခြန္းသည္ က်မကိုယ္တိုင္ပင္ ဧရာ၀တီကို ငါေကာ သိသလားဟူေသာ ထပ္ဆင့္ေမးခြန္းေပၚတြင္ မူတည္ေနပါသည္။

သားသားေရခ်ိဳးပီးလွ်င္ သားသားကို ေျဖရမည့္ အေျဖသည္ က်မအတြက္ ရင္ေလးေနပါသည္။ အကယ္၍ သည္ေနရာတြင္ သားသားဖခင္ က်မခင္ပြန္း ေလ်ာင္ခ်င္းခ်ိဳရွိပါက သူကိုယ္တိုင္ေျဖမည္ျဖစ္ေသာ္လဲ ခင္ပြန္းသည္ သည္ယခုအခါ ေနျပည္ေတာ္ ေဘဂ်င္းရွိ ႏိုင္ငံမ်ားနယ္မခ်ဲ႕ေရး အစည္းအေ၀းသို႔ သြားေရာက္တက္ေရာက္ေနေပသည္။ ယခု အခါ ကမၻာေပၚတြင္ တျပည္ေထာင္ႏွင့္တျပည္ေထာင္ နယ္မခ်ဲ႕ေရး၊ တန္းတူညီမွ် ဆက္ဆံေရး၊ ႏွင့္ တိုင္းျပည္အခ်င္းခ်င္းတို႔ ေဖးမကူညီေပးေရးတို႔ ေခတ္စားေနရာ ႏိုင္ငံျခားေရးဌာန ျမန္သရန္႔ျပည္နယ္တြင္ အလုပ္လုပ္ေနေသာ က်မခင္ပြန္း သည္အစည္းေ၀းသို႔ သြားသည္မွာ မဆန္းလွေပ။

က်မ ဇာတ္ေၾကာင္း က်မ ျပန္ေျပာျပရေသာ္၊ က်မ၏ နာမည္အရင္းမွာ ေဆြသက္ထားေအာင္ ျဖစ္ပါသည္။ တရုတ္အမည္ကေတာ့ လ်န္က်ဲမူ ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုခဲ႔သည့္အတိုင္း က်မ အေဖသည္ျပည္ႀကီးတရုတ္ လ်န္ေဟာင္ဟီး ျဖစ္၍ က်မအေမသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳး လွလွစိန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုထက္ပို၍ ဆိုရေသာ္ က်မ အဖိုးႏွင့္အဖြားျဖစ္ပါသည္။ က်မ အေမ၏ အေဖႏွင့္အေမလည္းျဖစ္ပါသည္။ အဖိုး၏ နာမည္သည္ ဦးသူေတာ္ဟု ေခၚဆို၍ အေမ၏ နာမည္သည္ ေဒၚသက္ႏွင္းဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ အဖိုးတို႔ အဖြားတို႔ လူရြယ္ေခတ္က က်မၾကားဖူးသည္မွာ ယခု က်မတို႔ ျမန္သရန္႔ျပည္နယ္သည္ ျမန္မာျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံဟုေခၚတြင္သည္ဟု အေမေျပာဆုိခ်က္မ်ားကို ၾကားဖူးပါသည္။

က်မသည္ အဖိုးအဖြားတို႔အားေကာင္းေကာင္း မမွီလိုက္ေသာ္လည္း အေမႏွင့္အထိအေတြ႕မ်ား၍ အေမ႔ထံမွ ျမန္သရန္႔ေခၚ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္းကို အမ်ားႀကီး ၾကားခြင့္ရခဲ႔သည္။ အေမ လွလွစိန္၏ အေဖ အဖိုး သူေတာ္သည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါ က်မစိတ္ထင္ ( ေအဒီ ၂၀၁၇ ) သာသာေလာက္တြင္ ျမန္သရန္႔ျပည္တြင္း ထင္ရွားေသာ အဖြဲ႕အစည္းတခုမွ အဖြဲ႔၀င္တဦးျဖစ္ခဲ႔ေပမည္။ အဖိုးတို႔သည္ ျမန္႔သရန္႔ျပည္ႀကီးကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေပလိမ့္မည္။

ဒီေနရာတြင္ ေစာန သားသားတို႔ သမိုင္းဆရာ စကားဆက္၍ ေျပာခ်င္သည္မွာ ဧရာ၀တီကိစၥျဖစ္သည္။ အဖိုးတို႔ေခတ္က ဧရာ၀တီဆိုသည့္ ျမစ္ႀကီးဧရာမွာ ျမန္႔သရန္႔ျပည္ႀကီး ေျမာက္ပိုင္းအစမွ ေတာင္ပိုင္းအဆံုးထိ ျပည္ႀကီးအစအဆံုးမိုင္ေပါင္း ၁၃၀၀ ေက်ာ္ အလြန္ရွည္လ်ားေသာ ျမစ္ႀကီးတစင္းျဖစ္ေပမည္။ က်မကိုယ္တိုင္က သကၠရာစ္ ၂၀၃၁ ခုႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္ခဲ႔ေလေတာ့ အဖိုးတို႔ေခတ္ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ အဖိုးတို႔ ဧရာ၀တီကို ေကာင္းေကာင္းမွီသူမဟုတ္ေပ။ က်မအေမ ေဒၚလွလွစိန္ ကိုယ္တိုင္ပင္ ၂၀၁၂ မွာေမြးဖြားေလေတာ့ ဧရာ၀တီကို သူမွီပင္ မွီလိုက္ေသာ္လည္း အေမ အရြယ္ေရာက္ေသာ အခ်ိန္မွာ ျမန္သရန္႔ျပည္ႀကီးတြင္ ဧရာ၀တီဆိုတာ မရွိေတာ့ေပ။ ေရွးလူႀကီးမ်ား အိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္မ်ားအျဖစ္သာ ၾကာရေပေတာ့သည္။

က်မ၏ အေမ ငယ္ငယ္က သူ႔အေဖ က်မအဖိုးေျပာေျပာျပေသာ ဧရာ၀တီပံုျပင္မ်ားကို အၿမဲၾကားခဲ႔ရသည္။ အဖိုးတို႔ေခတ္က ဧရာ၀တီသည္ ျမန္သရန္႔ျပည္ႀကီး၏ အဓိက အေရးပါေသာ ျမစ္ႀကီးအျဖစ္ စီးဆင္းခဲ႔ေၾကာင္း၊ အဖိုးတို႔ အမ်ိဳးသားအားလံုးအတြက္ သမိုင္းစဥ္တေလွ်ာက္ တန္ဖိုးႀကီးပစၥည္းအျဖစ္ရွိေသာ ျမစ္ႀကီးအျဖစ္ လည္းေကာင္းၾကားသိခဲ႔ရသည္။ အဖိုးတို႔ လူရြယ္အရြယ္တြင္ ၎ျမစ္ႀကီးသည္ ခုက်မတို႔ ျပည္မႀကီးမွ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားထုတ္ရန္ဆိုေသာ အေျပာျဖင့္ဆည္ေဆာက္သိမ္းပိုက္လိုက္ေသာေၾကာင့္ ယခုအခါတြင္ ထိုျမစ္ႀကီးသည္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အား ဘာမွ မထုတ္ႏိုင္ပဲ တိမ္ေကာသြားရေလသည္။

က်မေယာက္်ား ေလ်ာင္ခ်င္းခ်ိဳေျပာဖူးသည့္ သူတို႔ သမိုင္းမွာ၊ သူတို႔ ျပည္ႀကီးသားမ်ားသည္ ျမန္သရန္႔ျမစ္ႀကီးကို လွ်ပ္စစ္ထုတ္လႊတ္ဖို႔ ဆည္ေဆာက္သည္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေသးေသးေလး ျပေသာ္လည္း ေနာက္ကြယ္တြင္ ႀကီးမားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားရွိေၾကာင္း၊ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို သူ တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ေသာအခါ ဂုဏ္ထူးတန္းတြင္ အထူးျပဳဘာသာရပ္အေနျဖင့္ သင္ၾကားခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာၾကားပါသည္။

ထို ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လွ်ပ္စစ္ဟူသည္ သူတို႔ ျပည္မႀကီးဘိုးေဘးအစဥ္က တရုတ္ျပည္မႀကီးကို တည္ေထာင္ ခဲ႔ ေသာ ေမာ္စီတုန္းအဖိုးႀကီး၏ ဆရာမ်ားျဖစ္ေသာ လီနင္ဆိုသည္ သူတို႔ ျပည္မႀကီးႏွင္း ကပ္လ်က္တိုင္းျပည္က ႏွာဖူးေျပာင္း ထိပ္ႀကဲအဖိုးႀကီးက သူတို႔ ရုရွ ဆိုသည္ျပည္ႀကီး တည္ေထာင္စဥ္ ကတည္းက 'လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ရုရွျပည္ႀကီးတည္ေဆာက္အ့ံ' ဟု က်မအဖိုး၏ အေဖ မေမြးခင္ေခတ္ကတည္းက ေၾကြးေၾကာ္ေသာေၾကာင့္ ဒီကိစၥသည္ မထူးဆန္းေၾကာင္း။ လွ်ပ္စစ္ကို ထုတ္လႊတ္လိုလွ်င္ သည္ေလာက္ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးအတြက္ အေရးပါေသာ အဖိုးတန္ျမစ္ႀကီးမ်ားကို ရင္းစရာမလိုပဲ တျခားေသာ နည္းမ်ားျဖင့္ ထုတ္လႊတ္ႏိုင္ေၾကာင္း က်မ ေယာက္်ားမၾကာခဏ ေျပာဖူးပါသည္။ မင္းတို႔ အဖိုးေတြေခတ္က မင္းတို႔ အဖိုးေတြျပည္ႀကီးက ပညာမတတ္လို႔ လူညာခံထိသည္ဟု မၾကာခဏ စေနာက္ေျပာရာ က်မသည္ ေယာက္်ားကေျပာေသာ္လည္း အမ်ိဳးကိုထိ၍ မခ်ိေအာင္ နာမိပါသည္။ က်မကိုယ္ထဲတြင္ ျမန္သရန္႔ျပည္ႀကီး ၏ ေသြးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသည္မဟုတ္ပါေလာ။

က်မလည္း ေခတ္ပညာကို အထိုက္အေလ်ာက္သင္ၾကားတက္ေျမာက္ခဲ႔ၿပီး ျမန္သရန္႔ျပည္ႀကီးကစက္မႈလက္မႈ တကၠသိုလ္ႀကီးမွ ဘြဲ႔ရခဲ႔ေသာ အင္ဂ်င္နီယာ တဦးျဖစ္ပါသည္။ ယခုက်မတို႔ေခတ္တြင္ ေရအား၊ေလအားတို႔မွ လွ်ပ္စစ္ထုတ္ယူသည္ဆိုသည္မွာ သားသားတို႔ ေက်ာင္းတြင္ ကေလးခ်င္း အပ်င္းေျပေဆာ့ကစားရာ တခုလို ျဖစ္ေနပါသည္။ က်မ စဥ္းစားမိသည္။ က်မတို႔ အဖိုးသူေတာ္တို႔ လူေတြသည္ အသိဥာဏ္ႏံုနဲလို႔သာ က်မ ေယာက္်ားတို႔ ျပည္မႀကီး၏ အလိမ္အညာတြင္ ခံရ၍ သူတို႔ သမိုင္း၀င္အဖိုးတန္ျမစ္ႀကီးကို ထိုးေပးလိုက္ရ သည္ ဟု ထင္ပါသည္။ က်မတို႔ ေခတ္တြင္ ျမစ္၊ေခ်ာင္းမ်ား မေျပာႏွင့္၊ အိမ္နားကပ္စီးေနေသာ ေျမာင္းမ်ား ကို ပင္ တယုတယႏွင့္ ထိန္းသိမ္းေပးေနေသးသည္။ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားဆိုသည္မွာ မရခ်င္အဆံုး ႏ်ဴကလီးယားဆိုသည့္ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ဆင့္ကြဲေပါက္ဖြားမႈ ျဖစ္စဥ္မွ ထုတ္ယူေနရာ မ်ားလြန္း၍ မနည္းပင္ အေတာသတ္ထားရေသးသည္။

အဖိုးတို႔ လွ်ပ္စစ္ေလးႏွင့္ ျမစ္ႀကီးကို ထိုးေကၽြးလိုက္တာ မတန္လိုက္ေလးခ်င္းဟု က်မထင္မိပါသည္။ က်မ တို႔ အဖိုးျပည္သည္ ယခင္က ျမန္မာႏိုင္ငံဟု၍လည္းေကာင္း ဧရာ၀တီ ျမစ္ႀကီးပိုင္ရွင္ဟု၍လည္းေကာင္း ရွိသည္ဟု သိရပါသည္။ ဒါကလဲ က်မအေမ၏ ေျပာျပခ်က္အရသိပါသည္။ က်မတို႔ ေခတ္တြင္ သမိုင္းကို ျပည္ႀကီးသမိုင္းဟုသာ သင္ရပါသည္။ ဆြန္ယက္ဆင္ ၊ ေမာ္စီတုန္း၊ လူေခ်ာက္ခ်ီ၊ က်ဴအင္လိုင္း၊ ၀မ္က်ားေပါင္ႏွင့္ ဟူက်င္ေတာင္းတို႔မွာ က်မတို႔ မဟာတရုတ္ျပည္ႀကီး၏ သမိုင္း၀င္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္ေလးအတြက္ ဒီတျပည္လံုးႀကီးေနာက္ဆံုး ထိုးေကၽြးသလို ျဖစ္သြားမယ္ ဆိုတာ က်မတို႔ အဖိုးတို႔ေခတ္က သမိုင္း၀င္ေခါင္းေဆာင္မ်ား မစဥ္းစားၾကဘူးလားလို႔ က်မေတြးမိပါသည္။ က်မတို႔ အဖိုးသူေတာ္တို႔သည္ အသံုးမက်ေသာ အသိဥာဏ္ႏံုနဲေသာ သူမ်ားသာ ျဖစ္ေပမည္ဟု က်မစဥ္းစားမိပါသည္။ ဤအတြက္ က်မ အရွက္ရမိပါသည္။ က်မ၏ တဦးတည္းေသာ သားသားကို သည္ကိစၥ ဖြင့္ေျပာမည္ မဟုတ္ပါ။

အပိုင္း ( ၃ )

သားသားသည္ ေရမိုးခ်ိဳး ထမင္းစားပီး၍ ညအိမ္စာလုပ္ပီးေသာ အခါတြင္ က်မအား ေက်ာင္းက ျပန္လာစဥ္ အခါက ေမးခြန္းကို ေမးပါသည္။

'မာမား ၊ ဧရာ၀တီဆိုတာ ဘာလဲဟင္၊ မာမားသိရင္ ေျပာျပပါလား'

'အို၊ သားရယ္… မာမားလည္း ၾကားဖူးတယ္ကြ၊ ဧရာ၀တီဆိုတာ မာမား အဖိုးတို႔ ေခတ္တုန္းက ရွိတဲ႔ ျမစ္ႀကီး တစင္းကြ'

'ဟုတ္လား မာမား ၊ မာမား အဖိုးက ဘယ္သူတုန္းဟင္'

'မာမား ၊ မေျပာပါရေစနဲ႔ကြာ၊ သားသားက လိမ္မာပါတယ္'

'ဟင့္အင္၊ မရဘူး၊ မာမားရယ္ ေျပာပါ ၊ မာမားအဖိုးက ဘယ္သူတုန္း'

'အင္း…………..။ သားသား အတင္းေမးေတာ့လဲ မာမားေျပာျပရမွာေပါ့'
'မားမားတို႔ အဖိုး သားသား အေဘးႀကီး ဟာ ဖိုးသူေတာ္ပဲ သားသားရဲ႕'

'ဖိုးသူေတာ္ ဟုတ္လား မာမား'
ေအး ဟုတ္တယ္ သားသားရဲ႕'

'အဖိုးတို႔ ေခတ္တုန္းက မားမားတို႔ ခုေနတဲ႔ ျမန္သရန္႔ျပည္ႀကီးမွာ ဧရာ၀တီဆိုတဲ႔ ျမစ္ႀကီး တစင္းရွိတယ္ေျပာတယ္။ မာမားေတာ့ မႀကံဳဘူးပါဘူးကြယ္'

အဲ႔. ျမစ္ႀကီးက ဘယ္ေရာက္သြားသလဲ မာမား'

'အင္း မာမား အေမ မင္းဖြားဖြား ေျပာတာေတာ့ အဲ႔ျမစ္ႀကီးကို မာမား အဖိုးေတြက ခု ပါပါးတို႔ ျပည္ကို ေရာင္းစားလိုက္တယ္တဲ႔'

'ဟင္… ပါပါးတို႔ ကို ေရာင္းတယ္ဆုိေတာ့ မာမား ဖိုးဖိုးေတြက ဆင္းရဲလို႔ေပါ့ေနာ္'

'အင္းေပါ့ မာမားလဲ ေသခ်ာမသိေပမဲ႔ မရွိလို႔ ေရာင္းလိုက္ရတယ္လို႔ ထင္မိတာပဲေလ'
'ဟင္.. အဲ႔ဒါနဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္သြားလဲ။ အဲ႔ ျမစ္ႀကီးကို သားသား သြားလည္ခ်င္တယ္'

'အို.. သားသားရယ္ ဖိုးဖိုးတို႔က အဲ႔ျမစ္ႀကီး ေရာင္းပီး သိပ္မၾကာဘူး၊ ျမစ္ႀကီးလဲ ေကာသြားတယ္လို႔ မာမား အေမက ေျပာတယ္'

'ဟင္. ဒါဆို ျမစ္ႀကီးမရွိေတာ့ဘူးေပါ့ ေနာ္ မာမား'

'ဟုတ္တယ္ သားသား။ မာမားတို႔ အဖိုးေတြဟာ ဒီျမစ္ႀကီးကို မေရာင္းေအာင္ အသက္နဲ႔ ရင္းပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပမဲ႔ အဖိုးတို႔ ေခတ္က အာဏာပိုင္ရွင္ေတြက အတင္းေရာင္းလို႔ ျမစ္ႀကီးက အေရာင္းခံရတယ္တဲ႔'

'သားသား ပါပါးကိုေတာ့ သြားမေျပာနဲ႔ဦးေနာ္၊ သူတို႔ေတြက ျမစ္ႀကီးကိုလိုခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားကို လိုခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ မာမားတို႔ ခုေနေနတဲ႔ ျမန္သရန္႔ျပည္ႀကီးကိုလို ခ်င္ေနတာ။ အဲ႔ဒါေၾကာင့္ အဲ႔လို တဖက္လည့္လုပ္လိုက္တာ'

'ဟင္ . မာမားကလည္း အဲ႔လို တဖက္လည့္လုပ္ရေအာင္၊ မာမားတို႔ အဖိုးေတြက ငတံုးငအေတြလား။'
'ဖိုးဖိုးတို႔ကေတာ့ မတံုးေလာက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ အာဏာပိုင္ေတြက တံုးလို႔ ေနမွာေပါ့'

မာမားကလဲ ဒါေလးကို လူထုနည္းနဲ႔ ဆႏၵျပရင္ ဘယ္သူက လုပ္ရဲမွာမို႔လို႔လဲ။ သာသားတို႔ဆို ေက်ာင္းမွာ အိမ္စာ ႏွစ္ပုဒ္ေပးလို႔ မလုပ္ခ်င္ရင္ တပုဒ္လုပ္ပီး တေယာက္ထဲ ထ ဆႏၵျပေတာင္ ဆရာမေတြက ခြင့္ျပဳေသးတာပဲ'

'ေအးကြယ္ . မာမားတို႔ အဖိုးေခတ္က ခြင့္မျပဳလို႔ေနမွာေပါ့။ မာမားလဲ ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာသာ ေျပာေနရတာ ေသခ်ာမသိပါဘူးကြယ္။ မာမား အေမ သားသားအဖြား မေသခင္ေျပာသြားတာတုန္းက ခုမာမားတို႔ ေနေနတဲ႔ ကြန္ဒိုမီနီယံေအာက္ကဟာ အရင္က ျပည္ေရႊစံေတာ္နားမွာ ရစ္ေခြသြားတဲ႔ ဧရာ၀တီလို႔ေခၚတဲ႔ ျမစ္ႀကီးေနရာပဲတဲ႔'

'ဟင္.. ဟုတ္လာ'..

'ဟုတ္တယ္ သားသား ဖြားဖြားႀကီးက ေျပာခဲ႔တာ။ ဟိုဘက္ကမ္းကို ၾကည့္ပါလား၊ ဘုရားႀကီး အႀကီးႀကီးကို ျမင္ရလိမ့္မယ္။ အဲ႔ဒါ မာမားအေမက သူ႔အေဖ ငယ္ငယ္တုန္းက ဓါတ္ပံုတခုမွာ ျမင္ဖူးတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ သူလဲ ေနာက္ေတာ့ ေသခ်ာမသိေတာ့ပါဘူး'

'ကဲ သားသား အိပ္ေတာ့ေလ။ မနက္ဖန္ ပါပါး ျပန္လာမွာ။ ေစာေစာ ထပီး ေလယာဥ္ကြင္းသြားႀကိဳရဦးမယ္။'

'လူ၀င္မႈ အရာရွိေတြနဲ႔ေတြ႔ရင္ သားသားက ေကာင္းေကာင္းမေျပာရင္ သူတို႔က သားသားကို ဖမ္းထားဦးမယ္'

'ဟုတ္ကဲ႔ပါ မာမား။ သားသားတို႔ ပါပါး ႏိုင္ငံသားကဒ္ေၾကာင့္ေနေနရတာ သိပါတယ္။. သားသားအိပ္ေတာ့မယ္'

'ဂြဒ္ႏိုက္ခ္'S


အပိုင္း ( ၄ )

က်မလဲ သားသား အိပ္သြားေတာ့ က်မတို႔ အဖိုးေခတ္အေၾကာင္းကို ေတြးမိေနေလသည္။ ဒီေနရာဟာ က်မ အဖြားေျပာရသလိုဆို က်မတို႔ ျမန္မာေတြေနရာပါပဲ။ ခုေတာ့ က်မတို႔ ကျပားေတြက သားသားအေဖ က်မေယာက္်ား ေလ်ာင္ခ်င္းခ်ိဳ ႏိုင္ငံသားကဒ္ေၾကာင့္ေနေနရေသာ ေနရာျဖစ္ေနပါတယ္။ က်မတို႔ ခိုင္းေစတဲ႔ အခိုင္းအေစေလးေတြကေတာ့ တကယ့္ကို ဖိုးဖိုးတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ အသားက ညိဳညိဳ ၊ေလးတိေလးကန္ ၊ အသိဥာဏ္ထိုင္းထိုင္းနဲ႔ လူေတြပါ။

အို က်မလဲ ဒါေတြ မေတြးခ်င္ေတာ့ပါဘူး. မနက္ဖန္ ေယာက္်ား ေလ်ာင္ခ်င္းခ်ိဴ ျပန္လာမွာပဲ စိတ္က ေတြးပီး အိပ္ယာ၀င္လိုက္ပါေတာ့တယ္.။

ၿပီးပါၿပီ။

တကယ္ေတာ့ ဒီ၀တၳဳကို ေရးဖို႔ အာရံုရသည္က ညေနက ရံုးအျပန္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ရသည့္ လမ္းမွာ အာရံုရခ်င္းျဖစ္ပါသည္။ ဒါေပမဲ႔ လမ္းတ၀က္ေလာက္ေရာက္ေနေတာ့ ငါ ျပန္ေရးရင္ ေကာင္းမလားဟု စိတ္က တထင့္ထင့္ျဖစ္ေနပါသည္။ ထမင္းစားပီးလို႔ အခ်ိန္ ရေနတုန္း ေရးခ်င္စိတ္ကလဲ အရမ္းျဖစ္လာလို႔ သည္ေတြးမိတဲ႔ ဇာတ္ကြက္ေလးကို ဇာတ္လမ္းေလးအသြင္ ဖန္တီး ေရးသားလိုက္ပါတယ္။

ဖတ္တဲ႔ သူမ်ားလဲ က်ေနာ့္ ၀တၳဳဆိုလိုရင္းကို သေဘာေပါက္မိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ သည္၀တၳဳက ေဂ်ာ့ခ်္ေအာ္၀ဲလ္၏ 1984 ၊အက္လဒပ္စ္ ဟပ္ကစေလ ၏ Brave New World တို႔ ႏွင့္ တူညီျခင္းမရွိႏိုင္ပါ။ က်ေနာ့္၏ ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအျမင္ အရသာ ေပါက္ဖြားေမြးဖြားေပးေသာ ၀တၳဳေလးတပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေတြးဆၾကပါ။ သမိုင္း၏ လူဆိုး၊ မိမိတို႔ မ်ိဳးဆက္မ်ားစြာရဲ႕ အေရးမပါ အသိဥာဏ္တံုးေသာ လူမ်ား မျဖစ္ၾကပါေစႏွင့္။

ဖိုးသူေတာ္ Facebookမွ


မႏၱေလးကို ခ်စ္တဲ့စိတ္ ကုိယ့္လူမ်ိဳးကို ခ်စ္တဲ့စိတ္- ေရးသူ-လူထုစိ္န္ဝင္း

Posted: 25 Sep 2011 09:09 AM PDT

ဗမာစကားသာ တစ္လံုးမွ မတတ္တာ သူတို႔က စီးပြားေရးေတာ့ အကြက္သိပ္ျမင္တယ္။ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း နယ္ပယ္ ခ်ဲ႕ထြင္ေနလိုက္ၾကတာ ဘယ္သူမွ လိုက္မမီႏို္င္ေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕တြင္းအခ်က္အခ်ာေနရာ ေတြမွာသူတို႔က လူမ်ားစုလိုျဖစ္လာေတာ့ အစဥ္အလာ မပ်က္က်င္းပတဲ့ ရပ္ကြက္ဘုရားပြဲေတြ၊ ကထိန္ပြဲ ေတြလည္း မက်င္းပႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားဒကာေတြက အေဝးကို ေရာက္ကုန္ၾကၿပီဆိုေတာ့ ဘုရားေတြဆိုတာလည္း က်ီးနဲ႔ဖုတ္ဖုတ္ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တယ္။

မႏၲေလး နန္းၿမိဳ႕ႏွင့္ ေရက်ံဴး
သိပ္မၾကာခင္က ဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္က သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ အတြက္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ စိတ္ထဲမွာ ေဖ်ာက္လို႔မရေအာင္ စြဲထင္ေနတယ္။ စိတ္လက္မ ၾကည္မသာလည္း ျဖစ္ရတယ္။

ပြဲသဘင္ေပါတဲ့ၿမိဳ႕မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ ဒီႏွစ္အၿငိမ့္အဖြဲ႔ ႏွစ္ဖြဲ႕သာ ရွိေတာ့တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ မယံုႏိုင္ ေလာက္ ေအာင္ ကို အံ့ၾသမိတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ အထပ္ထပ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ မႏၲေလးကလူေတြကို ကုိယ္တိုင္ ေမးၾကည့္ေတာ့မွ ဟုတ္တယ...္ဆိုတာ မယံုခ်င္ဘဲ ယံုလိုက္ရတယ္။ ေရွးက မႏၲေလးဆိုတာ ျမန္မာျပည္က ဘယ္ၿမိဳ႕နဲ႔မွ မတူေအာင္ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့ၿမိဳ႕ျဖစ္တယ္။ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ ပြဲျပတ္တယ္မရွိဘူး။ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလို႔ ညဘက္ အသြားအလာလုပ္ရင္ အၿငိမ့္စင္ေတြ ဇာတ္စင္ေတြနဲ႔ ပိတ္မေနတဲ့လမ္းကို အေတာ္ရွာၿပီးသြားရတယ္။ မႏၲေလး က ရပ္ကြက္တိုင္းမွာ ဘုရားတစ္ဆူ အနည္းဆံုးရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္ဆို ႏွစ္ဆူရွိတယ္။ ဘုရားပြဲ၊ ကထိန္ပြဲ၊ ဘာပြဲျဖစ္ျဖစ္ အၿငိမ့္ တစ္ခုနဲ႔ ဇာတ္တစ္ခုပါၿမဲပဲ။ ၿပီးေတာ့ ၂ရက္ က်င္းပၿမဲျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ခ်မ္းသာ တဲ့ရပ္ကြက္ဆိုရင္ အၿငိမ့္ႏွစ္ခုေလာက္ထိ ထည့္ေလ့ရွိတယ္။

သဘင့္တကၠသိုလ္ပြဲေတြမ်ားေတာ့ အၿငိမ့္ေတြ ဇာတ္ေတြလည္း မ်ားတယ္။ အၿငိမ့္ အဖြဲ႕ေပါင္း ႏွစ္စဥ္ ေလးငါးေျခာက္ဆယ္ ရွိတယ္။ ႐ံုနဲ႔ကတဲ့ ဇာတ္ႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ခ်င္ပြဲကတဲ့ ဇာတ္ကေလးေတြလည္း အေတာ္မ်ားတယ္။ ရဟန္း၊ သံဃာမ်ား စာဝါလိုက္ၾကရာမွာ မႏၲေလးမွာ လာၿပီး စာမသင္ဖူးေသးရင္ စာတတ္ၿပီလို႔ မယူဆၾကဘူး။ အဲဒီလိုပဲ သဘင္သည္မ်ားလည္း မႏၲေလးလာၿပီး ပညာမဆည္းပူးရေသးရင္ ပညာစံုၿပီ၊ သဘင္သည္ လားေျမာက္ၿပီလို႔ မယူဆဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သဘင္ေလာကမွာ မႏၲေလး ကို သဘင့္တကၠသိုလ္လို႔ ေခၚေလ့ရွိတယ္။ ဒါေတြအျပင္ တျခား ထူးျခားခ်က္ေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ ဥပမာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ ေတြထုလုပ္တဲ့ ေက်ာက္ဆစ္ လုပ္ငန္း၊ ေၾကးသြန္း လုပ္ငန္းနဲ႔ နိဗၺာန္ကုန္ လို႔ေခၚတဲ့ ဘုရားထီးေတာ္၊ စိန္ဖူးေတာ္၊ ပလႅင္ေတာ္၊ မွန္စီေရႊခ်လုပ္ငန္း စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ အႀကီးအက်ယ္ လုပ္တာဆိုလို႔လည္း မႏၲေလးတစ္ၿမိဳ႕ပဲရွိတယ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာေတာင္ ဘုရားႀကီးအေရွ႕မုခ္နဲ႔ အေနာက္မုခ္ ေက်ာက္ဆစ္တန္းတို႕မွာပဲ လုပ္ၾကတယ္။

အႏုပညာၿမိဳ႔ေတာ္ဘုရားေရႊခ်တဲ့ ေရႊဆိုင္းလုပ္ငန္း ဆိုရင္လည္း ျမန္မာျပည္ ဘယ္အရပ္ဘယ္ေဒသ မွာမွ မရွိဘူး။ မႏၲေလးက မ်က္ပါးရပ္တစ္ခုတည္း မွာပဲလုပ္တယ္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕က ဘုရားပုထိုးေစတီမ်ား ေရႊခ်ဖို႔ မႏၲေလးကပဲ မွာယူၾကရတယ္။ ရွင္ ျပဳ၊ နားသေတြမွာ ဝတ္ဆင္ၾကတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းဝတ္စံု၊ ဦးေသွ်ာင္၊ မကိုဋ္၊ စလြယ္၊ ဟသၤာေျခနင္းနဲ႔ နားထြင္းသူ ဝတ္ဆင္ရတဲ့ ဒြါဒယာ ဘယက္နဲ႔ စည္းပံုစတဲ့ ေရႊခ်ည္ထိုး ပစၥည္းမ်ားလည္း မႏၲေလးက ေရႊခ်ည္ထိုးရပ္ တစ္ခုတည္းမွာပဲ လုပ္တယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ေရွးေခတ္ အဆက္ဆက္ကပဲ မႏၲေလးကို ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာၿမိဳ႕ေတာ္လို႔ ေခၚဆိုခဲ့ၾကတယ္။

အလုပ္ကို စြန့္တယ္ မႏၲေလးကို မစြန့္ဘူးမင္းေနျပည္ေတာ္ အျဖစ္ကေန ဒုတိယ ၿမိဳ႕ေတာ္အဆင့္ကို ေလွ်ာက် သြားေပမယ့္ မႏၲေလးသားေတြက ဝမ္းမနည္းဘူး။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ရွိ ေနရတာ ကိုပိုၿပီး ဂုဏ္ယူၾကတယ္။ ပိုၿပီးျမတ္ႏိုးၾကတယ္။ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ ရာထူးတက္ၿပီး ရန္ကုန္ ကို ေျပာင္းရတယ္ ဆိုရင္ ရာထူးကို မယူဘဲ မႏၲေလးမွာပဲ တြယ္ကပ္ၿပီး ေနၾကတယ္။ ျငင္းမရဘူးဆိုမွ မႏၲေလးက ခြာတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနာက္ခံ ေတာင့္တင္း သူမ်ားဆိုရင္ အလုပ္ ကိုစြန္႔လိုက္တယ္။ မႏၲေလးကိုမစြန္႔ဘူး။ မႏၲေလးသားေတြ မႏၲေလး ခ်စ္တာကို ရန္ကုန္က လူေတြက နားမလည္ႏိုင္ၾကဘူး။ အျမင္က်ဥ္းတယ္။ ေဒသစြဲႀကီးတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။

အျမင္က်ဥ္းတာမဟုတ္ဘူးအမွန္ေတာ့ ေဒသစြဲႀကီးတာ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေတြကို ခ်စ္တာ၊ တြယ္တာ ျမတ္ႏိုးတာျဖစ္တယ္။ အျမင္က်ဥ္းၿပီး ငါၿမိဳ႕မွငါ့ၿမိဳ႕၊ ငါ့လူမ်ိဳးမွ ငါ့လူမ်ိိဳး ဆိုတဲ့ သေဘာမရွိဘူး။ မင္းတုန္းမင္း တရားႀကီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို စတည္ကတည္းက အေလာင္းမင္း တရားလက္ထက္မွာ ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္လာျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ ယိုးဒယား လူမ်ိဳး လက္မႈပညာသည္ေတြနဲ႔ သဘင္ပညာရွင္ေတြကို ရပ္ကြက္တည္ေပးၿပီး စုေဝးေနထိုင္ေစခဲ့တဲ့ အတြက္ ျမန္မာေတြနဲ႔ ေထြးေရာ ယွက္တင္ ေနခဲ့ၾကတယ္။ ပသီမ်ိဳး ႏြယ္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား အတြက္လည္းရပ္ကြက္ေတြ တည္ ေပးၿပီး ဗလီေက်ာင္းႀကီးေတြ တခမ္းတနားေဆာက္လုပ္ေနထိုင္ ေစခဲ့တယ္။ အေမရိကန္သာသနာ ျပဳဆရာ ေဒါက္တာမတ္ႀကီးကို လည္း သာသနာျပဳခြင့္ေပး႐ံုမက စာသင္ေက်ာင္းပါေဆာက္ေပးၿပီး စာသင္ေစခဲ့တယ္။ အဲဒီေက်ာင္းမွာ သားေတာ္ေတြကို အပ္ႏွံပညာသင္ ၾကားေစခဲ့တယ္။

ေဆြလိုမ်ိဳးလိုေနၾကမႏၲေလးမွာ ရတနာပံု ေနျပည္ေတာ္သတင္းစာ ထုတ္ေဝေတာ့လည္း တ႐ုတ္လူမ်ိဳး ဦးအဟီးကို အယ္ဒီတာခန္႔ၿပီး ဘုိးဝဇီရနဲ႔ အတူ လုပ္ကိုင္ေစခဲ့တယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ဟာ ေရွးေဟာင္း အစဥ္အဆက္ ကတည္းက ဘာသာျခားေတြ၊ လူ မ်ိဳးျခားေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဇာတ္ခြဲတာေတြ ခြဲျခားဆက္ဆံတာ ေတြ မရွိဘူး။ အားလံုးကို ေဆြမ်ိဳးလိုေပါင္းသင္းတယ္။ သဘာဝကိုက ခင္မင္တတ္ေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမဆို ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ ဆက္ဆံတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားေတြကလည္း တံု႔ျပန္ၿပီး ခင္ခင္မင္မင္နဲ႔ ေဆြမ်ိဳးလို ဆက္ဆံၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခပ္ငယ္ငယ္အခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့ ဘာသာျခား လူမ်ိဳး ျခားရယ္လို႔ေတာင္ မထင္မွတ္ၾကေတာ့ဘူး။ အားလံုး ေရာေရာေႏွာ ေႏွာနဲ႔ သူ႔အိမ္ကိုယ္ဝင္စား၊ ကို္ယ့္အိမ္သူဝင္စား ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အိမ္ရဲ႕ဘယ္ဘက္မွာ ေဘာလံုးကန္ဖက္ သူငယ္ခ်င္း နန္ဒူးတို႔ အိမ္ရွိတယ္။ သူက ဟိႏၵဴလူမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ ညာဘက္ကေတာ့ တ႐ုတ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင ္ျဖစ္တယ္။ အေဖ တစ္ခု သမီးတစ္ခု ေနၾကတာမို႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ကိုပဲ ေဆြမ်ိဳးလို မွတ္ယူထားၾကတယ္။

ဗမာေတြျဖစ္ကုန္ၾကအိမ္ေနာက္ဘက္မွာေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းထြန္းၾကည္၊ ထြန္းလွ၊ ထြန္းေအးတို႔က်ေတာ့ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ေတြ။ ဒါေပမဲ့ လဖုန္းေက်ာင္းမွာ အတူေနၾကတာဆိုေတာ့ အၿမဲတမ္း လည္ပင္းဖက္ ေနခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆို တ႐ုတ္ရယ္၊ ကုလားရယ္လို႔ အေခၚသာ ရွိေတာ့တယ္။ တ႐ုတ္စကား၊ ကုလားစကားေတာင္ တတ္ၾကေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး၊ အားလံုး ဗမာစကားေျပာၿပီး ဗမာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုက်ေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္ရပ္ကြက္ထဲ ေရာက္လာ ၾကသူေတြက ဗမာစကား တစ္လံုးမွ မတတ္ၾကေလေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွ အေပါင္းအသင္း မလုပ္ဘူး။ အုတ္တံတိုင္း အျမင့္ႀကီးေတြ ကာရံၿပီးသူတို႔ဟာ သူတို႔သီးျခားေန ၾကတယ္။ လမ္းမွာေတြ႔လို႔ ကို္ယ္က ဗမာ့ထံုးစံအတိုင္း ၿပံဳးျပရင္လည္း မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းနဲ႔ မတူသလိုမတန္သလို ၾကည့္ၿပီး မ်က္ႏွာလႊဲသြားၾကတယ္။ သူတိို႔က လာမေရာ သလို သူတို႔ကို လာေရာတာလည္း မႀကိဳက္ဘူး။

သူတို႔လူမ်ားစုဘယ္သူနဲ႔မွမေရာဘဲ ခပ္တင္းတင္း ေနႏိုင္မွာေပါ့။ သူတို႔လို လူမ်ိဳးေတြက ေနရာတိုင္း ရပ္ကြက္ တိုင္း မွာ လက္ၫိႈးထိုးမလြဲ ရွိေနၾကတာကိုး။ တခ်ဳိ႕ရပ္ကြက္ေတြဆို သူတို႔ေတာင္ လူမ်ားစု ျဖစ္ေနေသးတယ္။ မူလက ေသာင္းဂဏန္းေလာက္သာ တန္ဖိုးရွိတဲ့အိမ္ေတြ ေျမေတြကို သူတို႔က သိန္းရာခ်ီေပးၿပီး ဝယ္ၾကေလေတာ့ ရြာခံၿမိဳ႕ခံေတြက ေရာင္းၿပီး ၿမိဳ႕သစ္ေတြဘက္ ေျပာင္းကုန္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရာဂဏန္းက ေထာင္ဂဏန္း၊ အခုဆို ေသာင္းဂဏန္းအထိ ေတာင္ေပးၿပီး ဝယ္ၾကေတာ့ ဗမာေတြက မေရာင္းဘဲ မေနႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးေလ။

ဘုရားေတြ က်ီးနဲ့ဖုတ္ဖုတ္ပိုက္ဆံေတြ ဘယ္လိုရလို႕ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ားေပါေနသလဲ မသိေတာ့ဘူး။ ဒီလူေတြက အခုဆို မႏၲေလးကေနၿပီး ထားဝယ္တို႔ ေက်ာက္ျဖဴတို႔အထိပါ သြားၿပီး ဝယ္ေနၾကတယ္တဲ့။ ဗမာစကားသာ တစ္လံုးမွ မတတ္တာ သူတို႔က စီးပြားေရးေတာ့ အကြက္သိပ္ျမင္တယ္။ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း နယ္ပယ္ ခ်ဲ႕ထြင္ေနလိုက္ၾကတာ ဘယ္သူမွ လိုက္မမီႏို္င္ေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕တြင္းအခ်က္အခ်ာေနရာ ေတြမွာသူတို႔က လူမ်ားစုလိုျဖစ္လာေတာ့ အစဥ္အလာ မပ်က္က်င္းပတဲ့ ရပ္ကြက္ဘုရားပြဲေတြ၊ ကထိန္ပြဲ ေတြလည္း မက်င္းပႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားဒကာေတြက အေဝးကို ေရာက္ကုန္ၾကၿပီဆိုေတာ့ ဘုရားေတြဆိုတာလည္း က်ီးနဲ႔ဖုတ္ဖုတ္ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တယ္။ ဘုရားပြဲေတြ မက်င္းပႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့ အၿငိမ့္ေတြ ဇာတ္ေတြလည္း ဘယ္ကရေတာ့မွာလဲ။ အစကေတာ့ ဇြဲမေလွ်ာ့ဘဲ တင္းခံေသးတယ္။ ၾကာေတာ့ ဘာသားနဲ႔ထုထားလို႔ ခံႏိုင္ ေတာ့မွာလဲ။ အၿငိမ့္ေတြ ဇာတ္ေတြ က တျဖဳတ္ျဖဳတ္နဲ႔ ျပဳတ္ကုန္ၾက ရပါေတာ့တယ္။

ဗမာစာပါ ေပ်ာက္မွာစိုးယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရတာဟာ ဘာနဲ႔မွကို မတူတဲ့ ဆံုး႐ႈံးမႈ ျဖစ္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈပေပ်ာက္ရင္ လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္တယ္ဆိုတဲ့ ဆို႐ုိးစကားအတိုင္း အင္မတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေပ်ာက္ ၿပီးတဲ့ေနာက္ ထပ္ေပ်ာက္မွာက ဗမာစကား ျဖစ္တယ္။ အခုေတာင္ ၿမိဳ႕ထဲက ဆိုင္းဘုတ္ေတြမွာ ဗမာစာနဲ႔ေရးတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ အေတြ႕ရ နည္းၿပီး အဂၤလိပ္စာနဲ႔ တ႐ုတ္စာ ဆိုင္းဘုတ္ေတြခ်ည္း ေတြ႕ရေတာ့တယ္။ မူႀကိဳေက်ာင္းနဲ႔ ကေလး ထိန္းေက်ာင္း ေတြဆိုရင္လည္း တ႐ုတ္စာပါသင္ေပးမွ မိဘေတြက အပ္ခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မႏၲေလးသားမ်ားက မႏၲေလးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကဖို႔ အခြင့္ရတိုင္း ေျပာေနေရးေနၾကရတာျဖစ္တယ္။ ေဒသစြဲႀကီးလို႔ အျမင္က်ဥ္းလို႔ လံုးဝမဟုတ္ပါဘူး။ မႏၲေလးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာဟာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးနဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တာနဲ႔ အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။

လူထုစိ္န္ဝင္း


You are subscribed to email updates from dawnmanhon
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

No comments:

Post a Comment