လူ႔အေဆာက္အဦ တစ္ခုလံုးရဲ႔ စံနစ္ယႏၲယား ဖြတ္သ႐ြတ္လိုက္ ယိုယြင္းေနတဲ့ အရင္းခံအေႀကာင္းကို မထိမတို႔ ၀ံ့သူေတြသာ တစ္ကိုယ္ရည္ အက်င့္အႀကံ စာရိတၲတရားမ်ား အားနည္းမႈကို တရားခံ႐ွာ ယိုးမယ္ဖြဲ႔တတ္တယ္။
ပုဂၢလ စာရိတၲတရား ၿမင့္မားဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လိုအခ်ိန္ ဘယ္လိုအေၿခအေနမ်ဴိးမွာ မဆို အင္မတန္ လိုလားအပ္တယ္ဆိုတာ အၿငင္းပြားဖြယ္ မဟုတ္။ သို႔ေပသိ ႏိုင္ငံေရးအယူ လြဲသမို႔ စံနစ္ယႏၲယား ခြၽတ္ၿခံဳက်ၿပီး တစ္ကိုယ္ရည္ဘ၀ တစ္ခုခ်င္းစီ ေၿခမြဖ်က္စီး ခံေနႀကရတဲ့အခါ ႏိုင္ငံေရးနည္းနာနဲ႔သာ လူ႔အေဆာက္အဦသစ္ တည္ေဆာက္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ စံနစ္ ထူေထာင္႐ံုကအပ ပုဂၢလ စာရိတၲတရား သက္သက္အေပၚ ေခတ္ေၿပာင္း စံနစ္ေၿပာင္းပါေစေႀကာင္း ယံုပံုလို႔ မရဘူး။
ယံုပံုလို႔ မရႏိုင္တဲ့ ပထမအခ်က္က စာရိတၲက်င့္၀တ္ဆိုတာေတြရဲ႔ စံႏံႈးေတြဟာ သမုတိသစၥာ ႏိႈင္းရအမွန္ေတြမွ်သာ ၿဖစ္သမို႔ ေသြးစုပ္ေကာင္ေတြဆီက တိုက္ရာပါပစၥည္း ဆင္းရဲသားကို ေ၀ငွတယ္ဆိုတဲ့ ေရာ္ဘင္ဟုဒ္၊ က်ဴးေက်ာ္သူ နယ္ခ်ဲ႔ရဲ႔ ေႀကးစားစစ္သားကို စီးခ်င္းထိုး အေသသတ္တဲ့ သမိန္ဗရမ္းနဲ႔ ရန္သူ႔စစ္ေႀကာေရးအတြင္း မသိဘူး မ႐ိွဘူး မုသားထြက္ဆိုသူေတြဟာ ဇာနည္သူရဲေကာင္းေတြဆိုတာ အထင္အ႐ွားမို႔ က်င့္၀တ္စံမ်ားဟာ က်ဴိးလြယ္ပဲ့လြယ္....၊ သူ႔အသက္ကို သတ္ၿခင္း၊ သူ႔ဥစၥာခိုးၿခင္း၊ မဟုတ္မမွန္ လိမ္လည္ေၿပာဆိုၿခင္းေတြအေပၚ သင္ကိုယ္တိုင္ သေဘာတူ ႏွစ္လိုမိလိမ့္မယ္။
ယံုပံုလို႔ မရႏိုင္တဲ့ ဒုတိယအခ်က္က ပုဂၢလ စာရိတၲတရားဟာ ဒီပုပ္ထဲက ဒီပဲဆိုတဲ့ ေခတ္စံနစ္ရဲ႔ တံဆိပ္ကပ္ တန္ဖိုးအၿဖတ္ ခံရမႈကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူး။ ဗမာၿပည္မွာ ေၿဖခဲ့သမွ် စာေမးပြဲ တစ္ခါမွ ခိုးမခ်ခဲ့ဖူးဘူးလို႔ ကိုယ့္လိပ္ၿပာကိုယ္သန္႔လည္း ခိုးမခ်ပဲနဲ႔ေအာင္ခဲ့တာဟာ ခိုးခ်သူေတြေအာင္တဲ့ ပညာေရးအဆင့္အတန္းနဲ႔ အတူတူပဲ၊ ခိုးမခ်႐ံုနဲ႔ ကိုယ္ေအာင္တယ္ဆိုတဲ့ ပညာေရးအဆင့္အတန္း ၿမင့္မသြား... အၿပင္နဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့အခါ ကိုယ္ေအာင္ခဲ့တဲ့ ပညာေရးကို ႁခြင္းခ်က္ထား အသိအမွတ္ၿပဳမႈ ခံရမွာမဟုတ္၊ ဒီပုပ္ထဲက ဒီပဲအၿဖစ္ပဲ အသတ္မွတ္ အဆက္ဆံခံရတယ္။
တစ္ကိုယ္ရည္ ဇြဲ လံု႔လ ၀ီရိယ စိုက္ထုတ္တတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္း... ကိုယ့္အားကိုယ္ ကိုးတတ္တဲ့ အေလအက်င့္ေကာင္းေတြေႀကာင့္ တစ္ကိုယ္ရည္ တိုးတက္ႀကီးပြားမႈ လြတ္ေၿမာက္မႈပဲ ၿဖစ္ထြန္းႏိုင္မယ္ (ဥပမာ- အဂၤလိပ္စာညံ့တဲ့ ၀န္းက်င္မွာ ကိုယ့္ရဲ႔အားထုတ္မႈေႀကာင့္ သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ အႏူေတာမွာ လူေခ်ာၿဖစ္တာမ်ဴိး)၊ စံနစ္မေၿပာင္း ေခတ္မေၿပာင္းသ၍ေတာ့ အမ်ားသူငါမေကာင္း၊ ဒီပုပ္ထဲကဒီပဲ မၿဖစ္ခ်င္ရင္ ဒီပုပ္ကို ၿဖဳိမွၿဖစ္မယ္။
တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႔ ညံ့ဖ်င္းခ်ဴိ႔ယြင္းခ်က္ကို အၿပစ္ဖို႔ တရားခံ႐ွာလိုမႈ အေတြးအၿမင္ဟာ အေၿခခံကစလြဲတဲ့ အင္မတန္ လူပါး၀ေဖာက္ၿပန္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအၿမင္ ႏွစ္ရပ္ကိုလည္း သားေပါက္ေစႏိုင္တယ္။ ေဖာက္ၿပန္တဲ့ ပထမအၿမင္က လမ္းေဘး ကြမ္းေသြးေထြးလို႔၊ လူကူးမ်ဥ္းႀကားက မကူးလို႔၊ တန္းစီတာ ႀကားၿဖတ္လို႔၊ ေဘာ္လံုးကြင္းထဲ ဆဲလို႔ လူေတြ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မထိုက္တန္ေသးပါဘူးဆိုၿပီး တန္ဖိုးအၿဖတ္ခံရတာ။ စည္းကမ္းနဲ႔ မယဥ္ပါးတတ္မႈဟာ စည္းကမ္းနဲ႔ ယဥ္ပါးလိုေအာင္ ယဥ္ပါးတတ္ေအာင္ ၀န္းက်င္အေၿခအေန ဖန္တီးထားမႈ ကင္းမဲ့လစ္လပ္ၿခင္း စံနစ္ရဲ႔ အၿပစ္သာၿဖစ္ၿပီး၊ စစ္သားေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲ ၀င္စြက္တဲ့ စည္းမဲ့မႈကို လူေတြ ကြမ္းေသြးေထြး လမ္းစည္းကမ္း မလိုက္နာမႈနဲ႔ ေႀကးတန္းတိုက္လို႔မရ၊ လူတိုင္းဟာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ထိုက္တန္တယ္... ဘယ္ေတာ့ထိုက္တန္သလဲဆို အခုခ်က္ၿခင္း ထိုက္တန္တယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့ လက္ေတြ႔ အက်င့္တရားႀကီးကို ႏိုင္ငံသားမွန္သမွ် ညီတူညီမွ် ၿပိဳင္တူ က်င့္ႀကံသြားႀကမယ္။
ဆင္းရဲသားေတြ ခံစားေနရတဲ့ မတရားမႈက် အသံမထြက္ပဲ မိုဘိုင္းဖုန္း အလကားေၿပာခြင့္နဲ႔ တိုက္မၿဖိဳေရးက်မွ လမ္းေပၚေရာက္တဲ့ ဘူဇြာအခြင့္အေရး ကာကြယ္လိုစိတ္ထက္စာရင္ လိုလားအပ္တဲ့ ပုဂၢလစာရိတၲတရားနဲ႔ က်င့္၀တ္ဆိုတာ လူအဖြဲ႔အစည္းအတြင္းက ခြင့္တူညီမွ် မ႐ိွမႈ၊ တရားမမွ်တမႈမ်ားအေပၚ အႏိုင္က်င့္ခံ အားနည္းရာဘက္က ရပ္ရဲတဲ့ စာရိတၲသတၲိပဲ။ ဒီစာရိတၲသတၲိကို အသံုးၿပဳၿပီး လူေတြဟာ ကိုယ္နဲ႔တန္တဲ့ အစိုးရပဲ ကိုယ္ရတယ္ဆိုတဲ့ ဒုတိယေၿမာက္ လူပါး၀ေဖာက္ၿပန္တဲ့ အၿမင္ကို ကာကြယ္ႀကရမယ္။
ဒီပညာ႐ိွစကားလိုလို ေ႐ွးဆို႐ိုးလိုလို ႏိုင္ငံေရးနီတိလိုလို ဘယ္ကမွန္းမသိ ရလာတဲ့ဟာက တစ္ပိုင္းေႀကာင္သမားေတြ ပါးစပ္ဖ်ား အေတာ္ေရပန္းစားၿပီး၊ ဗမာေတြပဲ အသံုးမက်လို႔ စစ္တပ္ေအာက္ပဲ ေနရသလိုလို... စည္းကမ္း ပညာမၿပည့္၀ေသးသ၍ေတာ့ စစ္တပ္ရဲ႔ စြက္ဖက္ထိန္းေက်ာင္းမႈကို ဆက္ခံေနရဦးေတာ့မလိုလို။
Toqueville ေၿပာတာ ဒီမိုကေရစီစံနစ္မွာ လူေတြ ကိုယ့္မွာ႐ိွတဲ့ မဲေပးပိုင္ခြင့္ကို ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ အသံုးခ်ဖို႔၊ တကယ္ေကာင္းမြန္တဲ့ အစိုးရကို ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႔... ဒါကိုသတိေပးတာ၊ ဘယ္ေလာက္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ မူတည္ၿပီး ရလာတဲ့ အစိုးရ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္း မေကာင္း ကြာမွာပဲလို႔ ေၿပာတာ။ ဒါကို စစ္တပ္က လက္နက္နဲ႔ အာဏာသိမ္း အာဏာထိန္းတာကို အာဏာအသိမ္း အာဏာအထိန္းခံရတဲ့ လူေတြ ဒီေလာက္နဲ႔တန္လို႔ ဒီေလာက္ပဲရတာဆိုၿပီး မေၿပာတတ္ သံေယာင္မလိုက္တတ္ေအာင္ အဖိႏွိပ္ခံဘက္က ရပ္ရဲတဲ့ စာရိတၲသတၲိေတာ့ ေမြးၿမဴထားမွၿဖစ္မယ္။
လင္းထင္
No comments:
Post a Comment