Saturday, 9 August 2014

ရဟန္းသံဃာကို ေဝဖန္ေကာင္းပါသလား ...

Written by  မုိးသု-မႏၲေလး

ၾသစေၾတးယ် ႏုိင္ငံေရာက္ ဆရာဝန္တစ္ဦးက "ဘုန္းႀကီးေတြ ေဝဖန္ရင္ ငရဲႀကီးတယ္။ အျပစ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္သလား။ လူပုဂၢိဳလ္ေတြက ဘုန္းႀကီးေတြကို လံုးဝ ေဝဖန္ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူးလား" ဆုိၿပီး ေမးျမန္းပါတယ္။
ေမးသင့္ေမးထုိက္တဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ၿပီး အေျဖကိုလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးေျဖၾကားေပးမွ ေကာင္းမယ္လုိ႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္ေျပာဆိုရမွာကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုဟာ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ တတ္ၾကသလို ေဝဖန္သူရွိရင္ေတာင္ မိစာၦဒိ႒ိ တစ္ဦးသဖြယ္ ရႈျမင္တတ္ၾကလို႔ပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မွန္ရင္ ကေလးဘဝထဲက ငရဲႀကီးလိမ့္မယ္ဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရတာမုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မွန္ရင္ အားလံုးနီးပါးက ငရဲႀကီးမွာ ေၾကာက္ၾကတာ ဆန္းေတာ့လည္း မဆန္းပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဝိဘဇၨဝါဒေတာ္ ရွိေပမယ့္ ရွင္ရဟန္းေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာသာဝင္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္တုိင္ေဝဖန္ေရး လုပ္ရမွာကိုလည္း ေသမေလာက္ေၾကာက္ၾကသလို အေဝဖန္ ခံလိုက္ရၿပီ ဆုိရင္လည္း ငါ့ကို ေကာင္းေစခ်င္လုိ႔ အျပဳသေဘာ ေဝဖန္တာလား ဂုဏ္သိကၡာ ညႇိဳးႏြမ္းေအာင္လို႔ အပ်က္သေဘာ ကဲ့ရဲ႕အတင္းဆို ရႈတ္ခ်ၿပီး ေျပာတာလားဆုိတာကို မေဝခြဲေတာ့ဘဲ "မင္းကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေနလို႔လဲ" ဆုိတဲ့ စကားလံုး ၾကမ္းၾကမ္းေတြနဲ႔ ျပန္လည္ တုံ႔ျပန္တတ္ၾကပါတယ္။ မညႇာမတာ ေဝဖန္ရရင္ ဒါဟာ ပညာမဲ့ျခင္းရဲ႕ အစျဖစ္ၿပီး လူမုိက္ေတြရဲ႕ လကၡဏာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပုဗၺာ႐ံု ေက်ာင္းအစ္မႀကီး ဝိသာခါဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွာ ေနလိုလလို ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ဝိသာခါ ေက်ာင္းအစ္မႀကီးဟာ ခုနစ္ႏွစ္သမီးအရြယ္မွာ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဝိသာခါ ေက်ာင္းအစ္မႀကီးဟာ ရဟန္းေတာ္ေတြကို အစ္ကိုလို ေမာင္လိုသားလို ေလးစားၾကည္ညိဳ ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏုိးတတ္သူ တစ္ဦးျဖစ္ကာ ရဟန္းေတာ္ေတြ သာသနာ့ဝန္ကို အားသြန္ ႀကိဳးပမ္း ထမ္းရြက္ႏိုင္ေအာင္ အဘက္ဘက္က လိုေလေသးမရွိ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းသူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိသာခါ ေက်ာင္းအစ္မႀကီးဟာ လွဴဒါန္းစရာ ရွိရင္လည္း လိုေလေသးမရွိ လွဴဒါန္းတတ္ၿပီး ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆံုးမစရာရွိရင္ ဆံုးမတတ္သလို ေဝဖန္စရာ ရွိရင္လည္း ဘြင္းဘြင္းႀကီး အားမနာတမ္း ေဝဖန္တတ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝိသာခါဟာ သားသမီးေျမးျမစ္ ေပါမ်ားၿပီး အသက္လည္း ရွည္တာေၾကာင့္ 'အလြန္မဂၤလာ ရွိေသာသူ' လို႔ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ဘာသာျခားတုိ႔ကအစ လက္ထပ္မဂၤလာ စေသာကိစၥတုိ႔၌ ပင့္ဖိတ္ၿပီး ဦးစြာ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံကာ 'ဤသတုိ႔သားနဲ႔ သတိုးသမီးသည္ အရွင္မကဲ့သုိ႔ အသက္ရွည္စြာ အနာကင္း၍ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံပါေစ'လို႔ ဆုေတာင္းၾကပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ မဂၤလာေဆာင္အိမ္ အေရာက္မွာ ဥဒါယီဆုိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ သတို႔သမီးနဲ႔အတူ အခန္းတစ္ခန္းထဲမွာ ႏွစ္ေယာက္ထဲ စကားေျပာေနတာကို ျမင္လုိက္ရပါတယ္။ ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္းပဲ အခန္းထဲဝင္သြားကာ "အရွင္ဘုရား မာတုဂါမနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲ မဖြယ္ရာ ျပဳႏုိင္တဲ့ေနရာမွာ စကားေျပာေနတာဟာ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ အရွင္ဘုရားက ႐ိုး႐ိုးသားသား ေျပာဆိုေနတာ ဆိုရင္ေတာင္ လူအမ်ားက အရွင္ဘုရားတုိ႔ ႐ိုး႐ုိးသားသား ေျပာဆိုေနတယ္ဆုိတာ ယံုၾကည္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး" လို႔ ေျပာဆိုဆံုးမပါတယ္။ 

ဥဒါယီရဟန္းဟာ ေျပာစကားနား မေထာင္တာေၾကာင့္ ဝိသာခါဟာ လမ္းထြက္ၿပီး "ဥဒါယီကိုယ္ေတာ္ဟာ မိန္းကေလးနဲ႔အတူ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာ ႏွစ္ေယာက္ထဲ ထိုင္စကားေျပာေနပါတယ္" ဆုိၿပီး လမ္းေပၚသြားေနတဲ့ ရဟန္းမွန္သမွ်ကို ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတြကလည္း ဘုရားကို ျပန္ေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္မူပါတယ္။ ဝိသာခါဟာ ေျပာဆိုဆံုးမ ေဝဖန္စရာရွိရင္ ရဟန္းေတြကိုလည္း အေႂကြးမထားဘဲ ေျပာဆိုဆံုးမ ေဝဖန္တတ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္လက္ေတာ္က မစၧိကာသ႑ၿမိဳ႕မွာ စိတၱသူႂကြယ္ဆိုတာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ သူက ပဥၥဝဂၢီအပါတြင္ ပါဝင္ေသာ မဟာနာမ္ေထရ္ထံမွာ တရားနာၿပီး ေသာတာပန္ တည္ခဲ့သူပါ။ မဟာနာမ္မေထရ္က သူလွဴတဲ့ေက်ာင္းမွာ သီတင္းမသံုးတာမုိ႔ သုဓမၼအမည္ရွိတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ တင္လွဴ ကိုးကြယ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အဲဒီၿမိဳ႕ေလးကို အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္နဲ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္တုိ႔ဟာ ေနာက္ပါရဟန္း တစ္ေထာင္နဲ႔အတူ ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ စိတၱသူႂကြယ္ဟာ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ထံမွာ တရားနာၾကားၿပီး အနာဂါမ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ တစ္ရက္မွာ သူႂကြယ္က အဂၢသာဝက ႏွစ္ပါးကို အိမ္ဆြမ္းစားႂကြဖို႔ ပင့္ဖိတ္ပါတယ္။ ၿပီးမွ ေက်ာင္းထိုင္ ျဖစ္တဲ့ သုဓမၼရဟန္းကို ပင့္ဖိတ္ပါတယ္။ သုဓမၼရဟန္းဟာ သူ႔ကို အရင္မပင့္ ဖိတ္လုိ႔ စိတ္ဆုိးကာ ျငင္းလႊတ္လိုက္ပါတယ္။

သုဓမၼရဟန္းဟာ ေနာက္ေန႔ ဆြမ္းစားခ်ိန္က်ေတာ့ စိတၱသူႂကြယ္ အိမ္ကို သြားပါတယ္။ အိမ္ေရာက္လာတဲ့ သုဓမၼရဟန္းကို စိတၱသူႂကြယ္က ေကာင္းမြန္ ခ်ိဳသာစြာနဲ႔ "အရွင္ဘုရား ဒီေနရာမွာ သီတင္းသံုးပါ" လို႔ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါမွာ"ငါ ဆြမ္းစားလာတာ မဟုတ္ဘူး။ လွဴဖြယ္ဝတၳဳေတြကို လာၾကည့္တာ" လို႔ေျပာၿပီး ဟုိဟိုသည္သည္ တစ္ခဏမွ်ၾကည့္ကာ "ဒကာ သင့္လွဴဖြယ္ ဝတၳဳတုိ႔သည္ မ်ားျပားေပစြ။ သုိ႔ေသာ္ကား ႏွမ္းႂကြပ္မုန္႔ကား မပါေခ်" ဆိုၿပီး စိတၱသူႂကြယ္ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ ေျပာပါတယ္။ စိတၱသူႂကြယ္တုိ႔ မ်ိဳးရိုးက ႏွမ္းႂကြပ္ မုန္႔သည္ေတြပါ။ "အရွင္သုဓမၼ အရွင္ကား တစ္ခဏမွ်ပင္နား၍ ႐ႈေသာ္လည္း အကုန္အစင္ ျမင္တတ္ေသာ က်ီးကန္းနဲ႔ တူပါေပတယ္" လို႔ စိတၱသူႂကြယ္က ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့အခါမွာ စိတ္ဆုိးၿပီး "ဒီသူႂကြယ္ရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ ငါမေနဘူး" လုိ႔ေတြးၿပီး ရာဇၿဂိဳဟ္က ဘုရားရွင္ ဆီသြားပါတယ္။

မိမိဆီကို လာေရာက္တဲ့ သုဓမၼရဟန္းကို ဘုရားရွင္က ႏႈတ္ခြန္းဆက္ စကားေျပာၾကားၿပီး ဘာေၾကာင့္ ရာဇၿဂိဳဟ္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့တာလဲ ဆုိတာကို ေမးျမန္းေတာ္မူပါတယ္။ သုဓမၼရဟန္းကလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္စင္ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က "စိတၱသူႂကြယ္ရဲ႕ အျပစ္မဟုတ္၊ သင္ရဲ႕ အျပစ္သာ ျဖစ္တယ္။ စိတၱသူႂကြယ္ကို သြားေတာင္းပန္ေခ်" ဆုိၿပီး မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ သုဓမၼရဟန္း လာေတာင္းပန္တာကို စိတၱသူႂကြယ္က သုဓမၼရဟန္း မာနက်ေစလိုတာေၾကာင့္ ခြင့္မလႊတ္ပါဘူး။ ဒီအခါမွာ သုဓမၼ ရဟန္းက ဘုရားရွင္ဆီျပန္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကလည္း ျပန္သြားၿပီး ေတာင္းပန္ခုိင္းပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သံုးႀကိမ္သံုးခါ သြားလိုက္ ျပန္လိုက္လုပ္ၿပီးမွ ခြင့္လႊတ္ေပးပါတယ္။ သုဓမၼရဟန္းလည္း သိပ္မၾကာခင္မွာ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

တစ္ခါမွာလည္းပဲ ေသာတာပန္ အရိယာမ်ားျဖစ္တဲ့ ေဃာသက သူေဌးႀကီးတုိ႔ ဦးေဆာင္ေသာ ေကာသမၺီၿမိဳ႕က ဒကာဒကာမေတြဟာ အက်င့္သီလ အင္မတန္ စင္ၾကယ္ၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အတၱမာနကို အေျခခံၿပီးျဖစ္တဲ့ စိတ္ဝမ္းကြဲျပားမႈကို ျပန္လည္ ညီညြတ္ေစဖို႔အတြက္ ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုး ဆြမ္းေလာင္းလွဴျခင္း မရွိဘဲ ရဟန္းေတာ္ေတြကို အက်ပ္ကိုင္ကာ ညီညြတ္စြာ ေနထိုင္ၾကေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

အထက္ပါ ဝတၳဳေတြကို ေထာက္ဆၿပီးေတာ့ သာသနာေတာ္ႀကီး စင္ၾကယ္ေစဖုိ႔အတြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္မ်ားနဲ႔ ဆုိရင္ ရဟန္းသံဃာေတြကို ေဝဖန္႐ံုမွ်မက လိုအပ္ရင္ အက်ပ္ကိုင္ၿပီးေတာင္ ဆံုးမႏုိင္တယ္ဆုိတာ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ထင္ရွားလွပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတြကို ေကာင္းေစလို၍ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ေဝဖန္မႈမ်ိဳး ျပဳလုပ္တာဟာ အျပစ္မရွိသလို ငရဲလည္း မႀကီးပါဘူး။ ဒကာဒကာမေတြ အေနနဲ႔ ဤကဲ့သုိ႔ ေဝဖန္မႈမ်ိဳးကို ျပဳလည္း ျပဳလုပ္သင့္ၾကပါတယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ သာသနာေတာ္ႀကီးဟာ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္နဲ႔ အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယ ေရႊက်င္သာသနာပိုင္ ဘာသာဋီကာက်မ္းျပဳ အေက်ာ္ အဂၢမဟာပ႑ိတ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက 'ဤဝိသာခါ၀တၳဳကို မွတ္ခ်က္ထား၍ ယခုကာလ၌လည္း သာသနာ သန္႔ရွင္းေစလိုေသာ သေဘာျဖင့္ မေတာ္မတဲ့ ျပဳက်င့္သူမ်ားကို ယဥ္ေက်းစြာ ေျပာဆိုတားျမစ္ႏိုင္၊ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်ႏုိင္၏။ ထိုသို႔ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်မႈေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ခုမွ် အျပစ္မရွိေခ်' လို႔ ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီး က်မ္းမွာ ေရးသားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတြကို ေကာင္းေစ လိုတာေၾကာင့္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ေဝဖန္မႈ ျပဳလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ အျပစ္ မျဖစ္သလို ငရဲလည္းမႀကီးဆိုတာ သိမွတ္ နားလည္ထားၾကရပါမယ္။ ယုတ္မာေသာ စိတ္ေန သေဘာထားနဲ႔ အျပစ္မရွိ အျပစ္ရွာၿပီး ဆဲဆုိ႐ႈတ္ခ် ေဝဖန္တာမ်ဳိးကေတာ့ အျပစ္ရွိပါတယ္။ ငရဲႀကီးပါတယ္။

ရဟန္းသံဃာ သာမေဏမ်ား၏အရိပ္နင္းသူမ်ား အျပစ္ရွိ-မရွိ


(ဘဒၵႏၲ ၀ါယမသာရ ေျဖဆိုသည္)

(ေမး) ( အရိပ္ကို နင္းျခင္းႏွင့္ ေရွာင္ကြင္းျခင္း)
အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းသံဃာ သာမေဏမ်ားတို႔ ကဲ့ရဲ႔စကား မဆိုေပ။
ရဟန္းသံဃာ သာမေဏမ်ားတို႔ လမ္းတြင္ေတြ႔က ဦးခိုက္ေလ။
အရိပ္ကိုပင္ ျဖတ္ကာမနင္းနဲ႔ ေရွာင္ကာကြင္းလို႔ သြားေတာ့ေလ။
အဲဒါမွ ဗုဒၶဘာသာ ပီသပါတယ္ေလ။
ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ငယ္ငယ္တုန္းက ရခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ ရခဲ့တဲ့အတိုင္းလဲ လိုက္နာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႔လူေတြကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားရဲ႔ အရိပ္ကို ျဖတ္နင္းသြားၾကပါတယ္။ ထိုသူတို႔အား အျပစ္ရွိ-မရွိ အရိပ္ေတာ္ကို နင္းေကာင္း-မနင္းေကာင္း ေျဖဆိုေတာ္မူပါဘုရား။
(ဧရာ၀တီတိုင္းသား)



(ေျဖ) အရိပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ရုကၡစၧာယာပႏၲပေသာတံ နိပၸတၱံ န ကပၸတိ-၀ိနယသဂၤဟပါဌ္ ပါဠိအရ ယင္းသည္ ဆာယာကို ၀ိျဂိဳဟ္ျပဳရန္မွာ ဆာဒတီတိ ဆာယာ၊ သဒၵါက်မ္းအလို ၀ိျဂိဳဟ္၀စနတ္ ဖံုးလႊမ္းတတ္ေသာ သဒၵတၳျမန္မာ ေ၀ါဟာရေၾကာင့္ ဆာယာ-ဟု တြင္ေခ်သည္။ ဤသို႔ဆိုေသာ္ အရိပ္က အစဥ္သျဖင့္ အထက္ကေန၍ ဖံုးလႊမ္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ ဤအေၾကာင္းကို သုတႏုဇာတ္ေတာ္ႏွင့္ စဥ္းစားသင့္၏။ ငါးရာ့ငါးဆယ္ သတၱနိပါတ္ သုတႏုဇာတ္၌ ဘုရားေလာင္း သုတႏုလုလင္သည္ မင္းႀကီးေပးလိုက္ေသာ သန္လ်က္၊ ထီး၊ ေျခနင္းတို႔ကို ယူ၍ ပေညာင္ပင္ေစာင့္ ဘီလူးထံေရာက္လွ်င္ ဘီလူးက ငါ၏ပိုင္ေျမကို သင္နင္း၏။ ဒါေၾကာင့္ သင္သည္ ငါ၏အစာမွန္သည္ဟု ဆိုေသာအခါ သင့္ေျမကို ငါမနင္း၊ ငါ့ေျမကိုသာ ငါ နင္းသည္။ သင့္ပေညာင္ပင္ရိပ္ကို ငါ မခို၊ ငါ့ထီးရိပ္ကုိသာ ငါ ခိုသည္ဟုဆို၏။ ထိုအခါ သုတႏုလုလင္ကို ဆင္ေျခမျပိဳင္ မတတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဘီလူးက အရႈံးေပးရ၍ ၀န္ခ်ရေၾကာင္း ဆိုေပသည္။

အကယ္၍ လူ႔ေအာက္က အရိပ္ရွိခဲ့အံ႔၊ ေျမကိုပင္ မနင္းေသာ္လည္း အရိပ္အတြင္းမွာ လူေနေခ်လွ်င္ လုလင္မွာ ဆင္ေျခမရ၍ ဘီလူးက ရႈံး၍ လုလင္က ႏိုင္သည္ကို ေထာက္ေသာ္ အရိပ္က အထက္ကေနေၾကာင္း အရိပ္ကို နင္း၍ မရေၾကာင္း သိသာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရိပ္ကို ကြင္းေရွာင္၍ သြားျခင္းသည္ အထူးရိုေသရာေရာက္၍ အရိပ္ကို မလႊဲသာ၍ နင္းမိလွ်င္ အရိပ္ကို နင္းျခင္း မဟုတ္၊ အရိပ္ခိုျခင္းသာဟု ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ျငိမ္သက္စြာ ရပ္တံ႔ျပီး လက္အုပ္ခ်ီလ်က္ ေနရန္သင့္ေပသည္။

ျပိတၱာမ်ား တရားထူး ရႏိုင္ မရႏိုင္ ႏွင့္ အသုရကာယ္ ဟူသည္


(ဘဒၵႏၲ ၀ါယမသာရ ေျဖဆိုသည္)
(ေမး) (ျပိတၱာမ်ား တရားထူး ရႏိုင္ မရႏိုင္)
တန္ခိုးႀကီးေသာ အဆင့္ျမင့္ ျပိတၱာမ်ား တရားအားထုတ္၊ ဥပုသ္ေစာင့္၊ တရားနာၾကသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ မဂ္ဖိုလ္ေရာ ရႏိုင္ပါသလား။ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါရန္ ရိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ဘုရား။
(အရွင္သုမန-ျပည္ျမိဳ႔)

(ေျဖ)
ျပိတၱာမ်ိဳးတို႔တြင္ ၀ိနိပါတိက အသုရာ ႏွင့္ ေ၀မာနိကျပိတၱာ ဟူ၍ေခၚေသာ စတုမဟာရာဇ္ နတ္မ်ိဳး၀င္ ျပိတၱာမ်ားသည္ အခ်ိဳ႔မွာ အပါယ္ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႔မွာ ဒိြဟိတ္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနၾကသည္။ အခ်ိဳ႔မွာ မဂ္ဖိုလ္ရႏိုင္ခြင့္ရွိေသာ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶစိတ္မ်ိဳးျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနၾကပါသည္။



အပါယ္ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္ ဉာဏ္ႏွင့္မယွဥ္ေသာ ဒိြဟိတ္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနေသာ ၀ိနိပါတိက အသုရာႏွင့္ ေ၀မာနိက ျပိတၱာတို႔မွာ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးမ်ား မရရွိႏိုင္ပါ။ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ တိဟိတ္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနေသာ ၀ိနိပါတိက အသုရာႏွင့္ ေ၀မာနိကျပိတၱာ တို႔မွာမူ တရားနာၾကားခြင့္၊ တရားႏွလံုးသြင္းခြင့္မ်ား ရခဲ့လွ်င္ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးမ်ား ရရွိႏိုင္ပါသည္။

ဥပမာအားျဖင့္-ဓမၼပဒ၌ လာေသာ ေ၀မာနိကမ်ိဳး၀င္ ကာလယကၡိနီ ဘီလူးမသည္ ကေလးေမြးတိုင္း ေမြးတိုင္း စားေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္၏တရား နာရ၍ ေသာတာပန္ တည္ေလ၏။ ယကၡသံယုတ္၌လာေသာ အာဠာ၀က ဘီလူး၊ ပိယကၤရမာတာ၊ ပုနပၺသု ဘီလူးမ်ားသည္လည္း တရားနာရ၍ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးမ်ား ရၾကပါသည္။
********************************************************************************

(ေမး) (အသုရကာယ္ ဟူသည္)
အရွင္ဘုရား၊ ျပိတၱာကို လူအေတာ္မ်ားမ်ား သိနားလည္ၾကေသာ္္လည္း အသုရကာယ္ကို သိနားလည္ျခင္း မရွိပါ။ အသုရကာယ္သည္ ျပိတၱာထက္ ပို၍ အဆင့္ျမင့္-မျမင့္၊ ဒုကၡ ပိုသက္သာ-မသက္သာ ၊ အမွ်ေ၀လွ်င္ ရႏိုင္-မရႏိုင္ ႏွင့္ ၄င္းအေၾကာင္း သိသင့္ သိထိုက္သည္မ်ားကို ေမတၱာေရွ႔ထား၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(ဦးေမာင္ဦး-မီးရထား ေဆးေပးခန္း၊ ေတာင္ငူ)

(ေျဖ)
အေမးရွင္-ေမးထားသလို ျပိတၱာအေၾကာင္း သိသူေတြ မ်ားၾကပါသည္။ (ေပတ၀တၳဳမ်ား ဖတ္ၾကည့္ၾကပါရန္) အသုရာ၏ အဓိပၸါယ္မွာ နတ္မ်ားကဲ့သို႔ အစိုးရမႈ၊ ေတာက္ပမႈ၊ ျမဴးတူးေပ်ာ္ပါးမႈတို႔ မရွိေသာသတၱ၀ါဟု စာေပက ဆိုပါသည္။ ဤအဓိပၸါယ္မွာ အသုရာအားလံုးကို မျခံဳငံုမိဘဲ ျဖစ္ေနပါသည္။

က်မ္းဂန္တို႔၌ အသုရာကာယ္သည္ နတ္မ်ိဳး၌ ၀င္ေသာ အသုရာ၊ ျပိတၱာမ်ိဳး၌၀င္ေသာ အသုရာ၊ ငရဲ၌ အက်ံဳး၀င္ေသာ အသုရာ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ပါ၀င္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အသုရကာယ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ နားမလည္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။

(အသုရာ ၅-မ်ိဳး ရွိသည္)
၁။ ေ၀ပစိတိၱ အသုရာ (နတ္အသုရာ)
ျမင္းမိုရ္ေတာင္ေအာက္၌ေနေသာ နတ္အသုရာ၊ တာ၀တႎသာနတ္တို႔ေလာက္ မရဲရင့္ မေတာက္ပေသာ (ဓဇဂၢသုတ္၊ အသုရာ သံယုတ္တို႔၌လာေသာ) သိၾကားမင္းႏွင့္ စစ္ခင္းသည့္ ေ၀ပစိတၱိ၊ ပဟာရာဒ အစရွိေသာ အသုရာ နတ္မင္းႀကီးတို႔ ျဖစ္သည္။

၄င္းအသုရာ နတ္မင္းႀကီးတို႔သည္ တာ၀တႎသာ နတ္တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ျပီး ေ၀ပစိတၱိ နတ္အသုရာဟု ေခၚၾက၏။ တာ၀တႎသာနတ္တို႔၌ အက်ံဳး၀င္ေသာ နတ္အသုရာ ျဖစ္သည္။

၂။ ၀ိနိပါတိက အသုရာ (နတ္ေသး၊ နတ္မႊား အသုရာ)
သဂါထာ၀ဂၢ၊ ယကၡသံယုတ္၌လာေသာ ဘုမၼစိုးနတ္ႀကီးမ်ားကို မွိခိုကပ္ရပ္ေနရျပီး တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ ႏုံ႔နဲ႔လွေသာ နတ္ကေလးမ်ားကို အထက္နတ္တို႔ေအာက္ ယုတ္ညံ႔ေသးသိမ္ကုန္ေသာေၾကာင့္ ၀ိနိပါတိကအသုရာဟု ေခၚၾက၏။ စတုမာဟာရာဇ္နတ္မ်ိဳး၌ အႀကံဳး၀င္ေသာနတ္အသုရာတို႔ ျဖစ္၏။

၃။ ေ၀မာနိက အသုရာ
ရံခါ နတ္ကဲ့သို႔ စည္းစိမ္ခံစားရျပီး ရံခါ ျပိတၱာကဲ့သို႔ ငရဲကဲ့သို႔ ဒုကၡခံစားရေသာ အသုရာမ်ား ျဖစ္သည္။ ဤေ၀မာနိက အသုရာမ်ိဳးမွာ အလြန္တရာ က်ယ္ျပန္႔ပါသည္။ ငရဲျပည္က ယမမင္းႀကီးမ်ား၊ ျပိတၱာမ်ိဳးတို႔တြင္ တန္ခိုးႀကီးေသာ ျပိတၱာဘုရင္၊ ျပိတၱာမင္းႀကီးမ်ား၊ ငရဲမင္းႀကီးမ်ား၊ ငရဲထိန္းမ်ား၊ မိတၱ၀ိႏၵကဇာတ္၌ လာေသာ ပင္လယ္ျပင္၌ ဗိမာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ခ်မ္းသာတလွည့္၊ ဆင္းရဲတလွည့္ စံေနရ၊ ခံေနရေသာ နတ္ျပိတၱာတို႔သည္ ဗိမာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေနၾကေသာေၾကာင့္ ေ၀မာနိက ျပိတၱာ အသုရာဟု ေခၚၾက၏။ ေ၀မာနိက အသုရာတို႔သည္ စတုမဟာရာဇ္နတ္မ်ိဳး၌ အႀကံဳး၀င္၏။ (အခ်ိဳ႔မွာ တိဟိတ္၊ အခ်ိဳ႔မွာ ဒိြဟိတ္၊ အခ်ိဳ႔မွာ အဟိတ္ ပုဂၢိဳလ္ဟု အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏိုင္၏။)

၄။ ေလာကႏၲရိတ္ အသုရာ (ငရဲ အသုရာ)
စၾက၀ဠာ ၃-ခု အဆံုးသတ္ေနရာသည္ စက္၀ိုင္း ၃-ခုဆံုရာ အၾကားအရပ္ကဲ့သို႔ ရွိ၏။ အပူရွိန္ အလင္းေရွာင္ မရွိေတာ့၍ အေမွာင္ဆံုး အေအးဆံုး ေနရာျဖစ္သည္။ ထိုေနရာကို (ေလာက+အႏၲရ=စၾကာ၀ဠာေလာက ၃-ခုတို႔၏ အၾကားအရပ္) ေလာကႏၲရိတ္ငရဲဟုေခၚသည္။ ၄င္းေနရာ၌ ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ လင္းႏို႔မ်ားကဲ့သို႔ စၾကာ၀ဠာနံရံတခုမွ တခုသို႔ ပ်ံသန္း တြယ္ကပ္၍ ေနၾကကုန္၏။ အစာစားစရာမရွိ၊ တေကာင္ႏွင့္ တေကာင္ အစာအမွတ္ျဖင့္ ကိုက္ၾကကုန္၏။ ထိုအခါ အလြန္ေအးစက္လွေသာ ေရထဲသို႔ ျပဳတ္က်ျပီး ဆားခဲရည္ထဲက်သကဲ့သို႔ ေအးလြန္းသျဖင့္ ထိုသတၱ၀ါမ်ား စိစိညက္ညက္ ေၾကမြ၍ ေသၾကရကုန္၏။ ကံမကုန္သမွ် ထပ္ကာထပ္ကာျဖစ္၍ ခံၾကရကုန္၏။ ငရဲ၌ အႀကံဳး၀င္ေသာ အသုရာမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု ဗုဒၶ၀င္ အ႒ကထာ၌ လာရွိသည္။

၅။ ျပိတၱာ အသုရာ
ခႏၶ၀ိဘင္း အ႒ကထာ၌ ျပိတၱာအသုရာအျဖစ္ ကာလကဥၥိက အသုရာမ်ိဳးကို ေဖာ္ျပပါသည္။ ၄င္းျပိတၱာတို႔သည္ အလြန္မြတ္သိပ္ဆာေလာင္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႔အသုရာတို႔သည္ ဘုရား ႏွစ္ဆူ သံုးဆူ ပြင့္ေသာ္လည္း တႀကိမ္မွ် မစားမေသာက္ၾကရေၾကာင္း သိရသည္။

ကာလကဥၥိက အသုရာတေယာက္သည္ ညဥ့္အခါ ေရငတ္သျဖင့္ ဂဂၤါျမစ္တြင္းသို႔ ဆင္းရာ ျမစ္ေရမ်ား ခန္းေျခာက္ျပီး မီးခိုးမ်ားသာ ထလာေသာဟူ၏။ တညလံုး ေျပးလႊား၍ ေရရွာေသာ္လည္း မရရွိဘဲ နံနက္မိုးလင္းေသာအခါ ဆြမ္းခံၾကြလာေသာ ရဟန္းသံုးက်ိပ္တို႔ျမင္၍ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းသိရွိရေသာ အခါ သဲေသာင္ျပင္မွာ ပက္လက္ေနေစျပီး ရဟန္းသံုးက်ိပ္တို႔ သပိတ္ကိုယ္စီျဖင့္ ေရခပ္၍ ပါးစပ္ထဲ ေလာင္းထည့္ေသာ္လည္း လည္ေခ်ာင္းတြင္းသုိ႔ ေရ တစက္မွ် မ၀င္ဟု သိရသည္။

အပါယ္ ၄-ဘံု၌ ပါ၀င္ေသာ အသုရကာယ္ဟူသည္မွာ ယခု နံပါတ္ ၅-အမ်ိဳးအစား ျပိတၱာအသုရာမ်ားႏွင့္ နံပါတ္ ၃-အမ်ိဳးအစား ေ၀မာနိက အဟိတ္အသုရာမ်ားကို ယူသင့္ပါသည္။ ဒုကၡပိုႀကီး-မႀကီးကိုေတာ့ ဦးေမာင္ဦး စဥ္စားႏိုင္ေလာက္ျပီဟု ယူဆပါသည္။ အမွ်ေ၀လို႔ သိႏိုင္၊ ၾကားႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ သာဓုေခၚ၍ ဒုကၡမွ ကၽြတ္လြတ္ႏိုင္ပါသည္။
(ပရမတၱသံခိပ္ ဋီကာႏွင့္ သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ တို႔ကို မွီးပါသည္)။

"ေဒါသျဖစ္လြယ္သည့္အခါ ၆ ပါး"
***********

၁။ ခရီးသြားရာမွ ျပန္လာေသာ အခိုက္
၂။ ထမင္းစားခါစ အခိုက္
၃။ အိပ္ယာထစ အခိုက္
၄။ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ေနေသာ အခိုက္
၅။ ေ၀ဒနာခံေနရေသာ အခိုက္
၆။ စိတ္တြင္ အျငိဳးျဖစ္ေနေသာ အခိုက္ (၀ါ) စိတ္တိုေနခိုက္

(သုခမွတ္စု မွ)

Credit To : အႏိႈင္းမဲ့စာတိုေပစမ်ား




--
http://www.burmaburo.blogspot.com

No comments:

Post a Comment