ဒီမိုေဝယံ |
Posted: 09 Aug 2014 06:51 AM PDT
ရန္ကုုန္ လမ္းျဖတ္ကူးအႏၱရာယ္...
(ေဆာင္းပါးရွင္ ေဒါက္တာလိွဳင္ျမင့္) ရန္ကုုန္မွာ လမ္းျဖတ္ကူးျခင္းသည္ ကမၻာေပၚမွာ အႏၱရာယ္အလြန္ျမင့္မားေသာနိုုင္ငံအျဖစ္ မႀကာမွီ ကိန္းဂဏန္းေတြနင့္ သတ္မွတ္တာ ခံရကိန္းနီးစပ္ေနပါျပီ။ ျမန္မာ့လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးေနႀကတာကလဲ မဆီမဆိုုင္တာေတြမ်ားေနတယ္၊ အေရးႀကီးတာက်တာ့ စဥ္းေတာင္မစဥ္းစားတတ္ႀကဘူး။ က်ေနာ္တိုု ့နိုုင္ငံမွာ ၁၉၇၀ - ဒီဇင္ဘာလကစတင္ျပီး မူလက လက္ယာေမာင္း စံနစ္ေမာင္းနင္ေနရာကေန ဦးေနဝင္းက ေဗဒင္ယႀတာအေဟာနဲ ့ သူ ့အာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္ ယႀတာေျခတာပါဘဲ။ ျမန္မာ့ဆိုုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ဥကၠဌႀကီးရဲ ့နိုုင္ငံေက်ာ္ အဆိုုအမိန္႔ေလး နဲ ့သူကိုုယ္တိုုင္ ဆန္႔က်င္လုုပ္ျပလိုုက္တာပါဘဲ။ သူ ့အဆိုုေလးကေတာ့လား သိပ္လွပါ့ သင္းပါ့။ မိမိအေရးနင့္ ပါတီအေရး ယွဥ္လာလ်င္ ပါတီအေရးကိုု ဦးစားေပးရမည္။ ပါတီအေရးနင့္ နိုုင္ငံေတာ္အေရး ယွဥ္လာလ်င္ မိုုးေပၚေထာင္မျပစ္ဘူး။ အဲေလ ေယာင္လိုု ့ နိုုင္ငံေတာ္အေရးအတြက္ဆိုု တည့္တည့္ပစ္တယ္ ။ လက္ဝဲေမာင္းလဲ လုုပ္လိုုက္တယ္ ။ ယႀတာက ကြန္ျမဴနစ္ (လက္ဝဲနိုုင္ငံေရး)ေတြ ေခတ္ထေနေတာ့၊ ယႀတာေခ်တဲ့အေနနဲ႔ ကားကိုု လက္ဝဲေမာင္း ေခ်လိုုက္တာပါ။ ဘာမွေခတ္မွီနုုိင္ငံႀကီးမ်ားတြင္နဲ႔ ေဝလာေဝး။ လူမစြမ္းေတာ့ ဘိုုးေတာ္မစ ဖိုု႔ေလွ်ာက္လုုပ္တာပါဘဲ။ ဘိုုးေတာ္ေတြ ယႀတာေတြ အားကိုုးရေတာ့ ဗိုုလ္စိန္လြင္တိုု ့ေနရာရေတာ့တာေပါ့။ မ.ဆ.လေခတ္တစ္ေလ်ာက္လံုုး ဂ်ပန္က်ကားေတြ သြင္းတာ စတီယာရင္က လမ္းနဲ ့ေျဗာင္းျပန္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဌာနဆိုုင္ရာယာဥ္ကလြဲျပီး ၉၅%ေသာကားေတြက လမ္းနဲ႔ ေျဗာင္းျပန္ျဖစ္ေန၏။ ဖြံ ့ျဖီဳးျပီးနိုုင္ငံမေျပာနင့္ဦး၊ ထိုင္းလိုုနိုုင္ငံမွာကိုု စတီယာရင္က လမ္းနဲ႔ ေျဗာင္းျပန္ျဖစ္ေနလ်င္ ကားလိုုင္စင္ထုုတ္မေပးေတာ့ပါ။ အမတ္မင္းအေပါင္းတိုု ့ ဆိတ္ဖြားရွာတာေတြ ဘူးလက္ေတြ ငံျပာရည္ေတြ ေခတၱရပ္ႀကပါဦး။ တေန ့တေန ့ ရန္ကုုန္မွာလမ္းျဖတ္ကူးသူေတြ ေသေနတာ တရက္ကိုု တစ္ေယာက္ ႏွဳန္းေက်ာ္ေနပါျပီ။ ဒါဏ္ရာရတာေတြက ၄-ဆမကပိုုေသး။ လႊတ္ေတာ္မွာ ယဥ္တင္သြင္းခြင့္ကိုု စတီယာရင္ ဘယ္လိုုသတ္မွတ္ပါမလဲ။ စတီယာရင္ နစ္မ်ိဳးေတာ့ ခြင့္ျပဳလိုု ့မသင့္ေတာ့ပါ။ အမတ္မင္းေတြရဲ ့ Capacity ကိုုကမၻာကိုု ခ်ျပတာခံရပါလိမ့္မည္။ ေနာက္လမ္း ကူးသူေတြအတြက္ နိုုင္ငံတိုုင္းမွာသံုုးေနတဲ ့ လူကူးမ်ဥ္းမွာ လက္နဲ႔ ႏွိပ္ရသည္ အခ်က္ျပမီးတိုုင္ေလးေတြ ထားသင့္ပါျပီ။ နိုုင္ငံေတာ္က ဘတ္ဂ်က္မရွိလ်င္ အလႈရွင္ေတြ၊ ေႀကျငာေတြကိုုလက္ခံလိုုက္ပါ။ တလအတြင္းအားလံုုးေရာက္လာပါမည္။ ယခုေတာ့ လူကူးမ်ဥ္းၾကားမွာ ရပ္ရမွာ အရွိန္ေလွ်ာ့ရမွာေတာင္ မသိေတာ့တာ တို႔ျမန္မာေတြရဲ့ ယွဥ္ေက်းမွဳေတြလား။ မီးပြိဳင့္ေတြမွာလဲ လမ္းကူးသူကိုု ဦးစားေပးတဲ့ စံနစ္အတြက္ လူကူးဖိုု ့အခ်ိန္ေပးရပါမည္။ မီးပြဳိင့္မွာ လမ္းကူးသူအတြက္ ဦးစားေပးတဲ့ အခ်က္ျပမီးက မရွိ၊ ကားေမာင္းသူအမ်ားစုုက လမ္းစည္းကမ္းမသိႀကေတာ့ ျပသနာပိုုႀကီးေနပါတယ္။ ယာဥ္ထိမ္းရဲကိုုေမးလ်င္ စည္းကမ္းမဲ့ လမ္းျဖတ္ကူးလိုု ့ေျပာျပန္ေတာ့၊ ျပန္ေမးပါမယ္၊ စည္းကမ္းကိုု လိုုက္နာခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္လိုုစည္းကမ္းခ်ထားလဲ၊ စည္းကမ္းနင့္အညီ လမ္းကူးနည္းျပေပးပါ ေျပာလိုုက္ခ်င္ပါသည္။ ေမးပါမယ္။ ဘယ္ေနရာက လမ္းကူးရမွာပါလဲ။ ယခုေတာ့ တံတားေပၚမွာေတာင္ မေရွာင္ ေက်ာ္တက္ ေက်ာ္ျဖတ္ေနၾကတာ။ မ်ွဥ္းဝါေပၚကေန ေျပးရမွာလား။ မ်ဥ္းဝါ ေပၚယာဥ္တိုု္က္မႈျဖစ္လ်င္ အနည္းဆံုုးေထာင္ဒါဏ္ ၅-ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ သတ္မွတ္သင့္ပါတယ္။ ယခုေတာ့ လူကူးမ်ဥ္းၾကားမွာ ရပ္ရမွာ အရွိန္ေလွ်ာ့ရမွာေတာင္ မသိေတာ့တာ တို႔ျမန္မာေတြရဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳေတြလား။ လမ္းစည္ကမ္းကိုေတာင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြ မသိၾကေတာ့ေပလား၊ လူေသသည္အထိ တိုုက္မႈဆိုုလ်င္ အနည္းဆံုုး ၁၀-ႏွစ္ထားသင့္ပါတယ္။ ေနာင္မွ လိုုအပ္လ်င္ျပန္ေလ်ာ့ေပါ့။ ေနာက္ ယာဥ္ေမာင္းလိုုင္စင္စံနစ္။ နိုုင္ငံႀကီးေတြမွာ ဥပမာ စင္ကာပူမွာ ယာဥ္ေမာင္းလိုုင္စင္ကိုု အမွတ္ေပးစံနစ္ (Points ) နဲ ့ထားပါတယ္။ ျပစ္မႈတခုုက်ဴးလြန္လ်င္ လိုုင္စင္ကဒ္မွာ ေပးထားတဲ့ အမွတ္ကိုု နုုတ္လိုုက္ပါတယ္။ ဥပမာ မီးနီျဖတ္လ်င္ ၆-မွတ္နဲ႔ ဒါဏ္ေငြ။ သတ္မွတ္ မိုုင္ႏွဳန္းထက္ ေက်ာ္ေမာင္းလ်င္ မိုုင္းနံုုးသိပ္မ်ားလ်င္ ၆ -မွတ္နုုတ္။ ေတာ္တန္မ်ားရံုုဆ္ိုုလ်င္ ၃-မွတ္နုုတ္တာပါဘဲ။ နုုတ္ထားေသာအမွတ္ေတြကိုု တႏွစ္ျပည့္လ်င္ အလိုုအေလ်ာက္ျပန္ျဖည့္ေပးတာပါ။ အမွတ္ကုုန္ေနတဲ့လိုုင္စင္နဲ ့ေမာင္းလွ်င္ ေထာင္ဒါဏ္အထိခ်ေတာ့တာပါဘဲ ။ ယခုုတံတားထိုုးေနတာလဲ လိုုအပ္ပါတယ္။ ကုုန္က်မႈႀကီးမားပါတယ္။ တံတားထိုးတာ အရွည္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ထိုးႏိုင္ရင္ မေကာင္းေပဘူးလား။ ယခုေတာ့ လူကူးမီးပြိဳင့္ေလးေတြကေတာ့ သိပ္မကုုန္က်နိုုင္ပါ။ ျမန္ျမန္လဲ ေဖၚေဆာင္နိုုင္ပါမည္။ လႊတ္ေတာ္အမတ္မင္းမ်ားခင္ဗ်ာ (၁) ျပည္သူလူထုု ေတြ ေန ့စဥ္ယာဥ္တိုုက္မႈျဖစ္ေနတာ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥဟုုတ္မဟုုတ္ ေျဖႀကားေပးႀကပါရန္။ (၂) လမ္းယာဥ္ေက်ာနင့္ ကိုုက္ညီေသာကားမ်ားသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ အတြက္ျပဒါန္းေပးဖိုု ့အေရးႀကီးမႀကီး ေျဖႀကားေပးပါရန္။ ကားတင္သြင္းမႈကိုု စတီယာရင္ တစ္မ်ိဳးထည္းသြင္းခြင့္ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ေပးရန္ ။ (၃) လက္ရွိလူကူးရန္သတ္မွတ္ခ်က္ မည့္သိုု ့လုုပ္ေဆာင္ေပးနိုုင္ပါမည္နည္း။ (၄) ယာဥ္ေမာင္းလိုုင္စင္ အမွတ္ေပးစံနစ္ က်င့္သံုုးမည္ ၊ မက်င့္သံုုးနိုုင္။ (၅) လူကူးမ်ဥ္းႀကားေပၚမွာ ယာဥ္တိုုက္မႈကိုု ပိုုမိုုအျပစ္ဒါဏ္ေပးရန္ရွိမရွိ။
အားလံုးကို ေလးစားလွ်က္
လိွဳင္ျမင့္ |
Posted: 09 Aug 2014 06:13 AM PDT
U-12 Berlin International ဘာလင္ဖိတ္ေခၚ ျပိဳင္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရဗိုလ္စြဲခဲ့သည့္ ျမန္မာလူငယ္ (၂)ဦး ပါဝင္သည့္ ဂ်ပန္ႏို္င္ငံကိုယ္စားျပဳ တိုက်ိဳလက္ေရြးစင္ အသင္းမွ လူငယ္အသင္းသားမ်ား ယေန႔ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိ
တိုက်ိဳ ၉.၈.၂၀၁၄ ဂ်ာမဏီႏို္...င္ငံ ဘာလင္ျမိဳ႕မွာ ၾသဂုတ္လ (၃)ရက္ေန႔မွ (၆)ရက္ေန႔အထိ က်င္းပ ျပဳလုပ္တဲ့ U-12 Berlin International ဖိတ္ေခၚျပိဳင္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရရွိခဲ့သည့္ ဂ်ပန္ႏို္င္ငံကိုယ္စားျပဳ ျမန္မာလူငယ္ (၂)ဦး ပါဝင္သည့္ တိုက်ိဳလက္ေရြးစင္ အသင္းမွ အသင္းသား လူငယ္မ်ားအား ယေန႔ Haneda အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္ ယေန႔ေန႔လည္ပိုင္းက တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ မိဘျပည္သူမ်ားမွ သြားေရာက္ ၾကိဳဆို ႏွဳတ္ဆက္ခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာလူငယ္ ဂိုးသမား (၂)ဦး ပါဝင္သည့္ ဂ်ပန္ႏို္င္ငံကိုယ္စားျပဳ U-12 တိုက်ိဳလက္ေရြးစင္ အသင္းသည္ အိမ္ရွင္ နာမည္ေက်ာ္ ဂ်ာမာန္ Hertha Berlinအသင္းႏွင့္ Berlin အသင္းမ်ားအား ဆီးမီးဖိုင္နယ္တြင္ အႏိုင္ရ ေက်ာ္ျဖတ္ကာ အႏိုင္ရ ဗိုလ္စြဲခဲ့သည္။ အာရွေဘာလံုး အားကစား ထိပ္တန္းႏိုင္ငံ ျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ကိုယ္စားျပဳ တိုက်ိဳလူငယ္ လက္ေရြးစင္ အသင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား မိဘမ်ားမွ ေမြးဖြားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား လူငယ္ႏွစ္ဦး အေရြးခ်ယ္ခံရကာ ႏိုင္ငံတကာ ျပိဳင္ပြဲမ်ား၌ ပါဝင္ကစားခြင့္ ရျခင္းသည့္ ပထမဦးဆံုးအၾကိမ္ ျဖစ္သည္။ ဝါသနာႏွင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ထပ္တူက်ကာ ရပ္တည္ႏိုင္သည့္ ေဘာလံုးအင္အားၾကီး ႏိုင္ငံတခုတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသား ေျခစြမ္းေျခစ ရွိသူ အမ်ားအျပားအတြင္းမွ ဤကဲ့သို႔ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားလာသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား လူငယ္(၂)ဦးေရြးခ်ယ္ ေစလႊတ္ခံရျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ပင္ ျဖစ္သည္...။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ကမာၻႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ မညံ့ေၾကာင္းကို သမိုင္းတေလွ်ာက္ႏွင့္ ယခုထက္တိုင္ေအာင္ ျပသလွ်က္ရွိသည္။ ေအာင္ပြဲရ တိုက်ိဳလူငယ္ လက္ေရြးစင္ အသင္းသားမ်ားအား ဂ်ပန္တာဝန္ရွိသူမ်ားမွ အေလးထား ဆက္ဆံမွဳ၊ ကိုယ္အားကိုယ့္ကိုးမွဳ ရွိေအာင္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ အားေပးမွဳ ဇြဲသတၱိရွိေအာင္ ျပသလမ္းညႊန္မွဳ အားေပးအားေျမွာက္ ဂုဏ္ျပဳမွဳမ်ားသည္ အတုယူစရာပင္ ျဖစ္သည္ အရည္အခ်င္းရွိသူမ်ားအား ႏိုင္ငံ့အက်ိဳးအတြက္ ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံျခားသားပင္ ျဖစ္ေစကာမူ စင္ေပၚတင္ေျမွာက္ အသိအမွတ္ျပဳေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံၾကီးမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအားလည္း အတုယူဖြယ္ရာျဖစ္ေပသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အားကစားတြင္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူ ႏိုင္ငံျခားမ်ားအား စင္ေတာ္ေကာက္ကာ မိမိႏိုင္ငံသား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေလ့ ရွိသည္။ ယခု U-12 Berlin International ဖိတ္ေခၚျပိဳင္ပြဲတြင္ သြားေရာက္ယွဥ္ျပိဳင္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ခရီးသြားလာခြင့္ လက္မွတ္ မရွိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား လူငယ္(၂)ဦးမွာ ဂ်ပန္အစိုးရမွ ထုတ္ေပးသည့္ ျပည္ဝင္ခြင့္လက္မွတ္ (Re-Entry Permit)ျဖင့္ သြားေရာက္ ယွဥ္ျပိဳင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ျမန္မာႏိုင္ငံသား Passport လက္ဝယ္မရွိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား လူငယ္(၂)ဦးႏွင့္ ေခတၱခဏ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လာေရာက္ ကစားခ်င္ပါသည္ဟု လူငယ္(၂)ဦးစလံုးမွ ေျဖၾကားခဲ့ၾကသည္..။ ျမန္မာ့ေဘာလံုး ေလာက တိုးတက္ေစလိုသူ တာဝန္ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ဤလူငယ္ (၂)ဦး၏ ဆႏၵအား ျဖည့္စည္းေပးႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိျခင္းႏွင့္ အတူ ဂ်ပန္ႏို္င္ငံကိုယ္စားျပဳ U-12 တိုက်ိဳလက္ေရြးစင္ အသင္းသည္တြင္ ပါဝင္ကာ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ ခဲ့သည့္ ေမာင္ေကာင္းဇံမရႏွင့္ ေမာင္သက္မ်ိဳးရင္တို႔အား ဂုဏ္ျပဳဳလိုက္ရပါသည္။ လာမည့္ ၾသဂုတ္လ ၂၈ရက္ေန႔မွ ၃၁ရက္ေန႔အထိ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပမည့္ AC Milan၊ Barcelonaစသည့္ ႏိုင္ငံတကာ အသင္းမ်ားႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ ဂ်ပန္Junior Club အသင္းမ်ား ပါဝင္ယွဥ္ျပိဳင္မည့္ U-12 Junior Soccer World Challenge 2014 တြင္လည္း တိုက်ိဳလူငယ္ လက္ေရြးစင္ အသင္းပါဝင္ယွဥ္ျပိဳင္မွာ ျဖစ္ျပီး Goal Keeper အျဖစ္ ေမာင္ေကာင္းဇံမရ ထပ္မံ ေရြးခ်ယ္ ခံရေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းလိုလွ်င္ ဦးျမတ္သူ- ေမာင္ေကာင္းဇံမရ ဖခင္ ( ျမန္မာ့ ေဘာလီေဘာ လက္ေရြးစဥ္ေဟာင္း) ( 81+90-5521-3941 (Viber available) ဦးသက္လြင္- ေမာင္သက္ရင္မ်ိဳး ဖခင္ ျမန္မာ့တင္းနစ္ လက္ေရြးစင္ ခ်န္ပီယံေဟာင္း 81+80-5176-2421 (Viber available) |
You are subscribed to email updates from ဒီမုိေ၀ယံ To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
--
http://www.burmaburo.blogspot.com
No comments:
Post a Comment