နယ္စပ္ေဒသအခ်ဳိ႕၌ တ႐ုတ္ႏွင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံတို႔မွ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို ၀ယ္ယူသုံးစြဲေနရ |
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ နယ္စပ္ေဒသ အခ်ဳိ႕၌ တ႐ုတ္ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံတို႔မွပင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို ၀ယ္ယူသုံးစြဲေနေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။ ယင္းသို႔ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ၀ယ္ယူသုံးစြဲေနေသာ ေဒသမ်ားမွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ဓာတ္အားကို ကခ်င္ျပည္နယ္ရွိ လြယ္ဂ်ယ္ၿမိဳ႕၊ ရွမ္းျပည္နယ္ (ေျမာက္ပုိင္း) ရွိ ခ်င္းေရႊေဟာ္၊ မုံးကုိး၊ မန္ဟီး႐ိုး၊ ဟိုပန္၊ နမ့္ဖတ္ကာ၊ ခိုမုန္း၊ မိုင္းယုေလး၊ ကြမ္းလုံ၊ ေလာက္ကိုင္၊ မူဆယ္၊ နမ့္ခမ္း၊ ၾကဴကုတ္ၿမိဳ႕တုိ႔ သုံးစြဲၿပီး၊ ထိုင္းႏုိင္ငံမွ ဓာတ္အားကို ရွမ္းျပည္နယ္ (အေရွ႕ပုိင္း) တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕၊ ကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီၿမိဳ႕၊ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕ စသည္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ "လွ်ပ္စစ္မီးက တစ္ယူနစ္ကို က်ပ္ ၁၂၀ နဲ႔သုံးရပါတယ္။ ေရႊလီျမစ္ေပၚမွာ ေဆာက္ထားတဲ့ ေရႊလီ စီမံကိန္းက လွ်ပ္စစ္မီးပါ" ဟု မူဆယ္ၿမိဳ႕မွ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာျပပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လွ်ပ္စစ္မီး ေပးေ၀ရာတြင္ မဟာဓာတ္အား လုိင္းႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ဓာတ္အားစနစ္မွဓာတ္ အား ျဖန္႔ျဖဴးေပးျခင္း၊ အေသးစား လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားစက္႐ုံငယ္မ်ား တည္ေဆာက္၍ဓာတ္အားေပးျခင္း၊ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္စက္မ်ားႏွင့္ ဓာတ္အားေပးျခင္း၊ မီးလင္းေရး ေကာ္မတီ မ်ားဖြဲ႕စည္းၿပီး ဒီဇယ္အင္ဂ်င္စက္ မ်ားႏွင့္ဓာတ္အားေပးျခင္း၊ အေသးစား ေရအားလွ်ပ္စစ္စက္႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး ဓာတ္အားေပးျခင္း၊ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားမွ ဓာတ္အား၀ယ္ယူ၍ ဓာတ္အားျဖန္႔ျဖဴးေပးျခင္း စသည့္ နည္းလမ္းငါးခုျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ျဖန္႔ျဖဴးေနသည္ဟု ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လအတြင္းက က်င္းပခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ အမွတ္(၂)လွ်ပ္စစ္စြမ္း အား၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦး က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးရာ၌ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။ ယင္းသို႔နယ္စပ္ေဒသမ်ားသည္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားမွ ဓာတ္အား ၀ယ္ယူ၍ ဓာတ္အားျဖန္႔ျဖဴးေပးျခင္း ဟူေသာ နည္းလမ္းေအာက္တြင္အက်ဳံး ၀င္ေနကာ ယင္းသို႔ ျဖန္႔ျဖဴး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ မီးလင္းေရးအဖြဲ႕ေပါင္း ၁၂ ဖြဲ႕ရွိသည္ဟု သိရသည္။ မူဆယ္၊ နမ့္ခမ္း၊ ၾကဴကုတ္ စသည့္ေဒသမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွမႈတို႔ျဖင့္ ဖက္စပ္တည္ေဆာက္ထားေသာ ေရႊလီ ေရအားလွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္႐ုံမွဓာတ္အားကို တ႐ုတ္ယြမ္ေငြ ျဖင့္ ၀ယ္ယူကာ ျဖန္႔ျဖဴးေပးေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရအား လွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းမ်ားအေနျဖင့္ အဓိကျမစ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာ ဧရာ၀တီျမစ္၊ သံလြင္ျမစ္ စသည့္ျမစ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျမစ္ငယ္မ်ားတြင္ ေရအား လွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ တ႐ုတ္၊ ထိုင္း စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အက်ဳိးတူပူးေပါင္းမႈမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ျပည္တြင္းပုဂၢလိက ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ကုိင္ခြင့္ကိုလည္း ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ဓာတ္ပံု-ကုိေရႊသိန္း(ျမ၀တီ) http://www.news-eleven.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10221&catid=42&Itemid=112 ျပည္ေရးျပည္ရာ သင္ၾကားနည္း [ ဦးသန္႔႔ ]by The River Club on Sunday, 18 September 2011 at 15:06
ျပည္ေရးျပည္ရာ သင္ၾကားနည္း ပညာစာေစာင္၊ ဒုတိယတြဲ။ ရန္ကုန္။ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ ပံုႏွိပ္တိုက္ ၁၉၄၂၊ ၁၉၄၂ ေအာက္တိုဘာ ၂၆ မွ ႏိုဝင္ဘာ ၆ အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပည္ေတာ္စည္ပင္ေရး႐ံုး ခန္းမႀကီးတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ေသာ သီတင္းကၽြတ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေခတ္သစ္ပညာသင္တန္း တက္ေရာက္ေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအား ေဟာေျပာေသာ ေဟာေျပာခ်က္
ႏိုင္ငံအသီးသီးရွိ ပညာသင္ၾကားနည္းတို႔ကို ေလ့လာလိုက္စားသူ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားသည္ ေက်ာင္းမ်ား၌ ကေလးသူငယ္မ်ားအား ပညာသင္ၾကားေရးႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို စီစစ္ေဝဖန္ရာ၍ သေဘာကြဲလြဲၾကေလသည္။ (က) အခ်ိဳ႕က ပညာသင္ၾကားျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ပရိေယသနဝမ္းစာအတြက္ ျဖစ္သည္ဟုဆို၏ (ခ) အခ်ိုဳ႕က ေက်ာင္းသားသူငယ္အသီးသီး ဝါသနာပါေသာ ဘာသာရပ္တြင္ အစြမ္းကုန္တက္ကၽြမ္းေစရန္ ရည္သန္၍ သင္ၾကားေပးရမည္ဟု ဆို၏။ (ဂ) အခ်ိဳ႕က ေက်ာင္းသားသူငယ္မ်ားအား ကာယဗလ ထြားက်ိဳင္းသန္မာ၍၊ မိမိတိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ၏ အက်ိဳးအတြက္ ၎ဗလကို အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ရမည္ဟု ဆို၏။ (ဃ) အခ်ိဳ႕က ပညာသင္ၾကားေရး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ကေလးသူငယ္မ်ားအား အသိဉာဏ္ က်ယ္ဝန္းလာေစ၍၊ ျပည္သူျပည္သားေကာင္း (Good Citiziens) မ်ားျဖစ္လာေစရန္ အေရးႀကီးသည္ဟု အယူရွိၾကသည္။ အထက္ပါ (ဃ) ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ယခုေခတ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား သေဘာတူၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံအသီးသီး၌ပင္ အထက္ပါ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုေစရန္ ေက်ာင္းသင္ဘာသာရပ္မ်ားကို ေခတ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရေပသည္။ ျပည္ေရးျပည္ရာ ဘာသာရပ္သည္လည္း ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ထည့္သြင္းေပးေသာ ေက်ာင္းသင္ပညာရပ္ ျဖစ္ေပသည္။
ျပည္ေရးျပည္ရာဆိုသည္မွာ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ အေရးအရာ၊ ျပည္သူျပည္သားတို႔ သိသင့္သိထိုက္ေသာ ဆက္ဆံေရး၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားအျပင္၊ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ ပိုင္ခြင့္ပိုင္ေရးႏွင့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားပါ ပါဝင္ေပသည္။ ၎ပညာသည္ အလြန္က်ယ္ဝန္း၍ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ ပစၥကၡအေရးသာမဟုတ္။ အတိတ္အေရး၊ အနာဂတ္အေရးတို႔ႏွင့္လည္း သက္ဆိုင္ေပသည္။ မူလက ျပည္ေရးျပည္ရာဆိုသည္မွာ မိမိတို႔၏ ၿမိဳ႕အေရး၊ နယ္အေရးမွ်သာ သက္ဆိုင္၍ ယခုမူကား တိုင္းျပည္အေရး ႏိုင္ငံအေရး စသည္တို႔ပါ သက္ဆိုင္လာေလသည္။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ အသိဉာဏ္ က်ယ္ဝန္းလာေလေလ၊ ျပည္ေရးျပည္ရာ၏ နယ္နိမိတ္သည္လည္း က်ယ္ဝန္းလာေလေလျဖစ္၏။ တျဖည္းျဖည္း ၎ပညာသည္ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံေရးသာမက၊ ကမာၻ႕အေရးႀကီးပင္ အက်ံဳးဝင္စ ျပဳလာေလၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေရးျပည္ရာသည္ ကမာၻ႔အေရးအရာဟူ၍လည္း မွတ္အပ္ေပသည္။ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းကၽြန္းကိုင္းမွီ၊ ကိုင္းကၽြန္းမွီ ဆိုသကဲ့သို႔ မွီခိုဆက္သြယ္လ်က္ ရွိၾကရာ၊ တစ္ဦးတည္း သတ္သတ္တည္ရွိျခင္းငွာ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ထိုသို႔ အကူးအသန္း အဆက္အသြယ္ တိုးတက္မ်ားျပားလာသျဖင့္ ျပည္ေရးျပည္ရာ ပညာသည္လည္း က်ယ္ဝန္းလာရမည္မွာ ဓမၼတာပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ ပိုင္ခြင့္ပိုင္ေရးႏွင့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားလည္း ၎ပညာတြင္ ပါဝင္သျဖင့္၊ ျပည္ေရးျပည္ရာသည္ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းမႈ ပညာတစ္ရပ္ျဖစ္၏။ ျပည္သူျပည္သားတို႔သည္ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံတို႔တြင္ မွီတင္းေနထိုင္ၾကရေသာ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးတို႔ျဖစ္၍ ျပည္ေရးျပည္ရာသည္ ႏိုင္ငံေရး ပညာတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေပ၏။ ျပည္သူျပည္သားတို႔သည္ ေန႔စဥ္အမွ် ေနေရးထိုင္ေရး၊ စားေသာက္ေရးကိစၥ အရပ္ရပ္တို႔ႏွင့္ မကင္းသျဖင့္ ျပည္ေရးျပည္ရာသည္ စီးပြားေရးပညာတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ျပည္ေရးျပည္ရာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား လူတို႔အား အသိဉာဏ္က်ယ္ဝန္းလာေစျခင္း၊ အမ်ား၏ေကာင္းက်ိဳးကို မိမိတစ္ဦးတည္း၏ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ေရွး႐ႈျခင္း၊ မွ်တေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားထားေစျခင္း၊ အမ်ိဳးကို ခ်စ္ျခင္းစေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားကို ျဖစ္ေစ၏။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ေစ၍ မိမိအက်ိဳးထက္ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ၏ အက်ိဳးကို သယ္ပိုးလိုေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ား ေမြးျမဴႏိုင္ေစသည္။ ၎ပညာရပ္ကို ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ျပည္ေရးျပည္ရာဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔နီတိဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔လမ္းၫႊန္ဟူ၍ ေခၚတြင္ႏိုင္ေပသည္။
(က) သင္ၾကားမည့္ ဆရာသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား နမူနာယူႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းရမည္။ သန္႔ရွင္းစြာေနရမည္။ သာယာေခ်ငံေသာ စကားကို ဆိုတက္ရမည္။ (ခ) ဆရာသည္ ဗဟုသုတႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္။ ေခတ္မီရမည္။ သတင္းစာဖတ္ျခင္း၊ စာဖတ္ဝါသနာ ထံုရမည္။ (ဂ) ဆရာသည္ ႏိုင္ငံေရးပါတီစြဲ မရွိလွ်င္ သာ၍ေကာင္းမည္။ ပါတီစြဲမိလွ်င္၊ မိမိစြဲလမ္းေသာ ပါတီကို ေက်ာင္းသားသူငယ္မ်ားအားလည္း စြဲလမ္းေစလိမ့္မည္။ (ဃ) ဆရာသည္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ထက္သန္ရမည္။ ျပည္ေရးျပည္ရာ သင္ၾကားျခင္း၏ အေရးႀကီးေသာ ရည္ရြက္ခ်က္တစ္ခုမွာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ထက္သန္ေစရန္ ျဖစ္၏။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိေသာ ဆရာသည္သာလွ်င္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေသာ ကေလးမ်ားအား မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ သြင္းႏိုင္ေပမည္။ အေမရိကန္ျပည္၊ ျပင္သစ္ျပည္ႏွင့္ ကေနဒါျပည္ရွိ အခ်ိဳ႕ေသာ နယ္မ်ားတြင္ ၎ကို ဘာသာတစ္ရပ္အျဖစ္ သင္ၾကားပို႔ခ်ၾက၍ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္ ရာဇဝင္၊ ပထဝီစေသာ ဘာသာရပ္မ်ားႏွင့္ ေႏွာလ်က္သင္ၾကားၾက၏။ အိႏိၵယျပည္ ကာလကတၱား တကၠသိုလ္ႏွင့္ အျခားတကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားတြင္ အိုင္ေအေခၚ ဥပစာတန္းတြင္ ျပည္ေရးျပည္ရာကို ဘာသာတစ္ရပ္အျဖစ္ သင္ၾကားပို႔ခ်၏။ ျမန္မာျပည္၌မူကား အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ား၌သာ သင္ၾကားပို႔ခ်ေလသည္။ ေခတ္သစ္ျမန္မာျပည္တြင္ ေက်ာင္းတိုင္၌ ၎ဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားသင့္ေပသည္။
အျခားဘာသာရပ္မ်ားနည္းတူ ျပည္ေရးျပည္ရာ ဘာသာကို သင္ၾကားသည့္အခါ ကေလးမ်ား သိရွိနားလည္ၿပီးေသာအရာမ်ားမွ မသိေသးေသာ အရာမ်ားကို နားလည္ေအာင္သင္ရမည္။ ဥပမာမ်ားကို သင္ၾကားၿပီးမွ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒမ်ားသို႔ ေရာက္ေအာင္ဆြဲ၍ သင္ၾကားရေပမည္။ ေက်ာင္းေနစ ကေလးတိုင္းသည္ ပုလိပ္ (ယခုအေခၚ ရဲသား) ကိုျမင္ဖူးၾက၏။ ပုလိပ္သည္ လူဆိုး သူဆိုးမ်ားကို ဖမ္းဆီးေၾကာင္း၊ လူေကာင္းမ်ား၏ အသက္အႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေၾကာင္း အနည္းငယ္ သိၿပီးျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေရးျပည္ရာႏွင့္ အက်ံဳးဝင္ေသာ ပုလိပ္အေၾကာင္း၊ စာပို႔သမားအေၾကာင္း၊ သူႀကီးအေၾကာင္း စသည္တို႔ကို သင္ၾကားလွ်င္ ကေလးသူငယ္မ်ား သိရွိၿပီးျဖစ္ေသာ ဥပမာတို႔ႏွင့္ အစခ်ီၿပီးလွ်င္ ဥပေဒကို သိရွိနားလည္ေအာင္ သင္ၾကားသင့္ေပသည္။ သင္ၾကားနည္း နမူနာ တစ္ခုကို ဆိုေပအံ့။ ခုႏွစ္ႏွစ္သား အထက္၊ အတန္းတစ္တန္းတြင္ ဆရာသည္ ပုလိပ္မ်ားရွိရျခင္း အေၾကာင္းကို သင္ၾကားေပအ့ံ။ "ေမာင္ေခြး မင္း ပုလိပ္ ျမင္ဖူးရဲ႕လား" "ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ဖူးတယ္ ဆရာ" "ကိုင္း ပုလိပ္ကို တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးတဲ့ သူရွိလွ်င္ မတ္တက္ထ…" (မည္သူမွ်မထ) "ဟုတ္ၿပီ၊ မင္းတို႔အားလံုး ပုလိပ္ကို ျမင္ဖူးၾကတယ္ေနာ္၊ ေမာင္ေခြး ပုလိပ္ဟာ ဘယ္လိုအဝတ္အစားကို ဝတ္သလဲ၊ ဆရာလို ေခါင္းေပါင္းနဲ႔၊ ပုဆိုးနဲ႔၊ ပိန္းတန္းဖိနပ္နဲ႔လား" "မဟုတ္ဘူးဆရာ၊ ဦးထုပ္နဲ႔ ေဘာင္းဘီႀကီးနဲ႔" ဘြတ္ဖိနပ္နဲ႔ "ေကာင္းၿပီ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို ဝတ္ဆင္ထားရသလဲ" "ေျပးဖို႔လႊားဖို႔ လြယ္ေအာင္လို႔ဆရာ" "ေအး ဘာျဖစ္လို႔ ပုလိပ္ဟာ ေျပးဖို႔လႊားဖို႔ လိုသလဲ" "သူခိုးေတြဘာေတြ ဖမ္းတဲ့အခါ၊ သူခိုးကေျပးရင္ ပုလိပ္က အတင္းေနာက္ကေနၿပီး လုိက္ရမွာေပါ့ ဆရာ" "ဒါျဖင့္ ပုလိပ္ဟာ လူေကာင္းလား လူဆိုးလား" "လူေကာင္းပါဆရာ" "ပုလိပ္မရွိရင္ ဘယ့္ႏွယ္ေနမလဲ" "ပုလိပ္မရွိရင္ လူဆိုးေတြ သိပ္မ်ားမွာေပါ့ ဆရာ၊ ဘယ္သူမွ ေကာင္းေကာင္းေနရမွာ မဟုတ္ဘူး" ဤကဲ့သုိ႔ အစပ်ိဳးၿပီးေနာက္မွ ပုလိပ္မ်ား လိုအပ္ပံု၊ ပုလိပ္မ်ား၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ား၊ ပုလိပ္ႏွင့္ ျပည္သူ ျပည္သားတို႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကၽြန္းကိုင္းမွီ၊ ကိုင္းကၽြန္းမွီ ဆိုသကဲ့သို႔ အခ်င္းခ်င္း ကူညီသင့္ေၾကာင္း စသည္တို႔ကို ဆက္လက္သင္ၾကားသင့္ေပသည္။
ျပည္ေရးျပည္ရာကို ဘာသာတစ္ရပ္အျဖစ္ သင္ၾကားေပး႐ံုသာမက၊ အျခားဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားရာ၌လည္း ၎ပညာကို သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေနရာ၌ ထည့္သြင္း၍ သင္ၾကားရေပမည္။ ရာဇဝင္သည္ ျပည္ေရးျပည္ရာႏွင့္ အလြန္ဆက္စပ္ေသာ ဘာသာရပ္ျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာရာဇဝင္ကို သင္ၾကားလွ်င္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား တစ္ေခတ္မွ တစ္ေခတ္သို႔ တိုးတက္ေနပံု၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အေၾကာင္း၊ ေနမႈထိုင္မႈ၊ စီးပြားေရး အေျခအေန၊ ေအးခ်မ္းျခင္း၏ အရသာ စသည္တို႔ကို ေရာေႏွာ၍ သင္ၾကားႏိုင္ေပသည္။ ထိုနည္းအတူပင္ ပထဝီ၊ ဂဏန္းသခ်ၤာ၊ ဓနေဗဒ၊ ျမန္မာစာ၊ ေလာကဓာတ္ပညာ စသည့္ ပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားရာ၌ ျပည္ေရးျပည္ရာကို ထည့္သြင္းေပးႏိုင္ေပသည္။ ဥပမာ ဂဏန္းသခၤ်ာ သင္ၾကားရာ၌ ေက်ာင္းသားသူငယ္မ်ား စိတ္မဝင္စားမည့္ ပုစာၦမ်ားကို ေမးမည့္အစား စိတ္ဝင္စားၿပီး အက်ိဳးရွိမည့္ ေအာက္ပါ ပုစာၦမ်ိဳးကို ေမးလွ်င္ ျပည္ေရးျပည္ရာပါ အက်ံဳးဝင္ေပမည္။ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕၊ လမ္းမီးတိုင္ ရွစ္ဆယ္ ထြန္းရန္အတြက္၊ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ေငြ(၁၈၀၀) ကုန္က်၏။ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕တြင္ အိမ္ေပါင္း ၇၂၀ ရွိလွ်င္ တစ္အိမ္လွ်င္ မီးထြန္းစရိတ္ တစ္ႏွစ္အတြက္ မည္မွ်ေပးရမည္နည္း။
ျပည္ေရးျပည္ရာပညာကို စာႏွင့္သာ မဟုတ္ဘဲ၊ လက္ေတြ႕နည္းျဖင့္လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးသင္ၾကားႏိုင္ေပသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား အခ်ိဳ႕သည္ လမ္းမီးတိုင္ကို ခဲႏွင့္ေပါက္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ လမ္းမီးတိုင္မ်ားကို မဖ်က္ဆီးသင့္ေၾကာင္း၊ လမ္းမီးတိုင္သည္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားပါဝင္ေသာ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား၏ အခြန္ေပးရေသာ ပစၥည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၎မီးတိုင္ကို ဖ်က္ဆီးလွ်င္ မိဘပစၥည္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးရာမည္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ သင္ၾကားႏိုင္ေပသည္။ ေက်ာင္းအနီးတြင္ သရက္ပင္တစ္ပင္ကို လူအမ်ားစု႐ံုး၍ လွဲေနသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၎သရက္ပင္ကို လူတစ္ဦးတည္း မလွဲႏိုင္၊ လူအမ်ားစု႐ံုးၿပီးလွဲမွ လဲျခင္းေၾကာင့္ တစ္ေယာက္တည္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းထက္ လူအမ်ား စု႐ံုး၍ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္သာ၍ အက်ိဳးမ်ားသည့္အေၾကာင္း သင္ၾကားႏိုင္ေပသည္။ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ အလုပ္အကိုင္ကို ေမးျမန္း၍၊ ၎အလုပ္အကိုင္မ်ားသည္ ၿမိဳ႕အတြက္ ရြာအတြက္ မည္ကဲ့သို႔ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစေၾကာင္း စသည္တို႔ကို နားလည္ေအာင္ ဥပမာ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ သင္ၾကားျပသႏိုင္ေပသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အေၾကာင္းအရာတို႔ကို အဓိကထား၍လည္း သင္ၾကားႏိုင္ေပသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္၏ အိမ္တြင္ အမိအဘညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမတို႔ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ ေနထိုင္ၾကပံု၊ ထိုထက္က်ယ္ဝန္းၿပီးလွ်င္ ၎ေက်ာင္းသားေနထိုင္ေသာ ရပ္ကြက္တြင္ အရပ္သားအိမ္နီးပါးခ်င္းမ်ား သင့္တင့္ညီၫြတ္စြာ ေနထိုင္ၾကပံု၊ ထိုထက္က်ယ္ဝန္းၿပီးလွ်င္ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ား သင့္တင့္ညီၫြတ္စြာ ေနထိုင္ၾကပံု၊ ထိုမွတစ္ဖန္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား ရင္းႏွီးၾကင္နာစြာ ေနထိုင္သင့္ေၾကာင္း၊ ကမာၻတစ္ဝန္းလံုးရွိ လူအေပါင္းတို႔သည္ ေမတၱာတရားျဖင့္ ေအးခ်မ္းၾကည္ျဖဴစြာ ေနထိုင္သင့္ေၾကာင္းကို ခ်ဲ႕ထြင္၍ သင္ၾကားႏိုင္ေပသည္။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပဌာန္းရန္ အႀကံေပးခ်က္ ျပည္ေရးျပည္ရာဘာသာကို မူလတန္းေက်ာင္း၊ အလယ္တန္းေက်ာင္းႏွင့္ အထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဌာန္းရန္ သင့္ေပသည္။ မွတ္ခ်က္။ ။ မူလတန္းမ်ားတြင္ (တစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္သားအထိ) ျပည္ေရးျပည္ရာပညာကို တိုက္႐ိုက္မသင္ၾကားဘဲ သြယ္ဝိုက္ေသာနည္းျဖင့္ သင္ထိုက္ေပသည္။ |
No comments:
Post a Comment