ဘဝရဲ႕ မိတ္ကပ္
မိတ္ကပ္ဆရာတစ္ဦးနဲ႔ ကၽြန္မရင္းႏွီးခဲ့တယ္။ သူဟာ မိတ္ကပ္အေၾကာင္းကို
တကယ့္နားလည္သူျဖစ္ၿပီး မိတ္ကပ္ပညာနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္တယ္။
သူနဲ႔ ကၽြန္မက အလုပ္အကိုင္ နယ္ပယ္လံုးဝမတူသူပါ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ပညာကို
ကၽြန္မစိတ္ဝင္စားခဲ့တယ္။ ကၽြန္မရဲ႕အသိဉာဏ္ထဲမွာ မိတ္ကပ္လိမ္းတယ္ဆိုတာ
ဘယ္ေလာက္ပဲ ပညာသားပါေနေန အေရျပားေပၚက လိမ္းျခယ္မႈလိုပဲ ထင္ထားခဲ့တယ္။
ဒါဟာ အသိဉာဏ္မရွိသူေတြရဲ႕ လိုအင္ေတာင့္တမႈလို႔လည္း ထင္ခဲ့တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ စိတ္ဝင္စားမႈကို မေအာင့္ႏိုင္တဲ့အဆံုး သူ႔ကို ကၽြန္မေမးလိုက္တယ္။
"မိတ္ကပ္ပညာကုိ ရွင္ေလ့လာခဲ့တာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၾကာခဲ့ၿပီ။ ဘယ္လို လိမ္းျခယ္မွ
အလွျပင္တတ္သူလို႔ေခၚသလဲ? မိတ္ကပ္လိမ္းျခယ္တဲ့ အျမင့္ဆံုးစံထားက ဘာလဲ?"
ဒီလိုေမးခြန္းကိုၾကားေတာ့ သူဟာ ေလးေလးနက္နက္ၿပံဳးၿပီး
"မိတ္ကပ္လိမ္းျခယ္တဲ့ အျမင့္ဆံုးစံထားကို စကားလံုးတစ္လံုးနဲ႔ပဲ
တင္စားမယ္။ အဲဒါကေတာ့ "သဘာဝ" ပဲျဖစ္တယ္။ အဆင့္ျမင့္တဲ့ မိတ္ကပ္ပညာ၊
ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ားမ်ားလုပ္ခဲ့တဲ့ မိတ္ကပ္ပညာဆိုတာ အလွျပင္ထားရင္ေတာင္
ျပင္ထားမွန္းမသိသာေစဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဒီလိမ္းလိုက္တဲ့မိတ္ကပ္နဲ႔
အလိမ္းခံရသူကလည္း လိုက္ဖက္ညီရတယ္။ အလိမ္းခံရသူရဲ႕ ပင္ကိုစရိုက္၊
ထူးျခားတဲ့အရည္အေသြးကို ထင္ဟပ္ျပႏိုင္ရတယ္။ အဲဒီထက္ အဆင့္တစ္ဆင့္နိမ့္တဲ့
မိတ္ကပ္ပညာကေတာ့ လူကို ပိုထင္ေပၚေအာင္၊ လူေတြ ပိုဂရုစိုက္မိေအာင္
ျပင္ဆင္ထားတာပဲ။ အဆင့္အနိမ့္ဆံုးကေတာ့ ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ မိတ္ကပ္ေတြ
ထူလပ်စ္လိမ္းထားမွန္း သိသာတဲ့အျပင္ မ်က္ႏွာတစ္ခံုးလံုးလည္း
ဆက္စပ္ညီညႊတ္မႈမရွိဘူး။ ဥပမာ- မ်က္လံုးေသးတဲ့လူတစ္ေယာက္ကို
မ်က္ခံုးေမႊးထူထူဆဲြေပးတာတို႔၊ မ်က္ႏွာႀကီးတဲ့လူကို မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုလံုး
ျဖဴေရာ္ေနေအာင္ လိမ္းေပးတာတို႔၊ ပါးစပ္ႀကီးတဲ့လူကို ႏႈတ္ခမ္းအနီရဲရဲ
ဆိုးေပးတာတို႔ေပါ့…."
မိတ္ကပ္လိမ္းရဲ႕ အျမင့္ဆံုးစံထားတာ မိတ္ကပ္မလိမ္းတာတဲ့၊ သဘာဝတဲ့။
ကၽြန္မေတြးေတာင္ မေတြးခဲ့မိဘူး။ ကၽြန္မကို ပိုလို႔ေတာင္
အံ့ၾသသက္ဝင္ေစခဲ့တယ္။
ကၽြန္မ စိတ္ဝင္တစားနားေထာင္ေနမွန္း သိေတာ့ သူကဆက္ေျပာတယ္။
"ဒါက ရွင္တို႔ရဲ႕ ဝတၳဳ၊ ေဆာင္းပါးေရးတာနဲ႔ တူမေနဘူးလား? အဆင့္နိမ့္တဲ့
စာတစ္ပုဒ္က စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းေတြ အစုအပံုလိုက္ သံုးထားတယ္။
စာေရးသူရဲ႕ပင္ကိုစရိုက္ကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစတယ္၊ ပံုပ်က္ေစတယ္။
ေကာင္းတဲ့စာတစ္ပုဒ္က လင္းလက္တယ္၊ လူကိုဆဲြေဆာင္တယ္။
အေကာင္းဆံုးစာတစ္ပုဒ္က စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းေတြ အမ်ားႀကီး သံုးမထားဘူး။
စာေရးသူရဲ႕ သဘာဝက်တဲ့ အေရးအသားကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္တယ္။ ဖတ္တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း
ဒါဟာ စာတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ေနတာနဲ႔ မတူဘူး။ ဘဝတစ္ခု၊ အသက္တစ္ခုကို
ဖတ္ေနတာနဲ႔တူတယ္"
ဘယ္ေလာက္အသိဉာဏ္ရွိလိုက္တဲ့ လူလဲ! ဒါေပမဲ့ "မိတ္ကပ္အလိမ္းခံသူေတြက
ျပင္ပအေရျပားေပၚမွာပဲ အားစိုက္ထုတ္တဲ့သူပဲ" လို႔ ကၽြန္မ ေရရြတ္မိတယ္။
"ဒါ မွားတယ္…" မိတ္ကပ္ဆရာက ကၽြန္မကိုေျပာတယ္။ သူကပဲဆက္ၿပီး…
"မိတ္ကပ္လိမ္းတယ္ဆိုတာ ေနာက္ဆံုးအဆင့္တစ္ခုပဲ။ မိတ္ကပ္နဲ႔
ေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့အရာ နည္းတယ္။ ပိုနက္ရိႈင္းတဲ့ မိတ္ကပ္လိမ္းျခယ္နည္းက
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္လက္ႀကံ့ခိုင္မႈ၊ ေန႔စဥ္ဘဝကို ေျပာင္းလဲတာပဲျဖစ္တယ္။
အိပ္ေရးဝဝအိပ္မယ္၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ လုပ္မယ္၊ အစာအာဟာရ မွ်တစြာ
စားသံုးမယ္၊ ဒီလိုဆိုရင္ သူ႔အေရးျပားေတြက ေကာင္းမြန္ၿပီး၊
ႏႈိးၾကားတက္ၾကြေနမယ္။ ဒါဟာ မိတ္ကပ္လိမ္းထားတာထက္ ပိုအက်ဳိးရွိတယ္။
ဒီ့ထက္ပိုနက္ရႈိင္းတဲ့ မိတ္ကပ္လိမ္းျခယ္နည္းက အရည္အေသြးကို
ေျပာင္းလဲတာပဲျဖစ္တယ္။ စာမ်ားမ်ားဖတ္မယ္၊ ပန္းခ်ီ၊ အႏုပညာေတြကို
မ်ားမ်ားခံစားမယ္၊ မ်ားမ်ားေတြးေတာမယ္၊ အေကာင္းျမင္စိတ္ထားမယ္၊ ဘဝကို
ယံုၾကည္မႈရွိမယ္၊ စိတ္ႏွလံုးေကာင္းမယ္၊ တစ္ပါးသူကို ဂရုစိုက္မယ္၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္ခင္ေလးစားမယ္… ဒီလိုလူမ်ဳိးက အလွျပင္မထားလည္း
ဘာမွမျဖစ္ဘူး။
မ်က္ႏွာေပၚက လိမ္းျခယ္မႈဆိုတာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္
လိမ္းျခယ္ျခင္းပဲ။ စကားသံုးခြန္းနဲ႔ လြယ္လြယ္ကူကူေျပာရရင္
အဆင့္အနိမ့္ဆံုး လိမ္းျခယ္ျခင္းက မ်က္ႏွာရဲ႕လိမ္းျခယ္ျခင္း၊ ဒုတိယအဆင့္
လိမ္းျခယ္ျခင္းက စိတ္ဓာတ္ရဲ႕လိမ္းျခယ္ျခင္းနဲ႔ ပထမအဆင့္ လိမ္းျခယ္ျခင္းက
ဘဝရဲ႕လိမ္းျခယ္ျခင္းပဲျဖစ္တယ္"
"ရွင္တို႔ စာေရးသူေတြကလည္း မိတ္ကပ္လိမ္းဆရာေတြပဲ မဟုတ္လား?
အဆင့္အနိမ့္ဆံုး အေရးအသားက စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းရဲ႕ လိမ္းျခယ္ျခင္း၊
ဒုတိယအဆင့္ အေရးအသားျခင္း စိတ္ဓာတ္ရဲ႕လိမ္းျခယ္ျခင္း၊ ပထမအဆင့္ အေရးအသားက
ဘဝရဲ႕လိမ္းျခယ္ျခင္းေတြပဲျဖစ္တယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ လိမ္းျခယ္တဲ့ပညာကို
ရွင္နားလည္ၿပီလား?"
သူ႔ရဲ႕ရွင္းျပခ်က္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕အသိပညာကို ကၽြန္မဦးညႊတ္မိပါတယ္။ အရင္က
မိတ္ကပ္ဆရာေတြအေပၚ အျမင္လဲြမွားခဲ့တာေတြအတြက္ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ
ရွက္ရြံ႔မိပါတယ္။
မိတ္ကပ္ဆရာကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ကၽြန္မအိမ္ျပန္ခဲ့တယ္။ အိမ္အျပန္လမ္းက
မည္းေမွာင္တဲ့လမ္းတစ္ေနရာမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ကၽြန္မ ဒီလို
အသိတရားရခဲ့မိတယ္။
"ဒီေလာကမွာ အျပင္ပန္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တစ္ကိုယ္တည္းထီးထီး
တည္ရွိေနၾကတာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔မွာလည္း နက္ရႈိင္းတဲ့အဓိပၸာယ္ေတြရွိၾကတယ္။
အျပင္ပန္းကို ေျပာင္းလဲႏိုင္တဲ့အေကာင္းဆံုးနည္းက အျပင္ပန္းေပၚမွာ
သကာဖံုးတာမဟုတ္ဘဲ အတြင္းစိတ္ကို အရင္ျပဳျပင္တာပဲျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့
ႏွေျမာစရာေကာင္းတာက အျပင္ပန္းအေပၚ သကာဖံုးသူေတြက ဒီလိုသေဘာထားကို
နားလည္သူေတြ မဟုတ္ခဲ့ၾကဘူး"
မူရင္းေရးသားသူ -- Lin Ching Yuen
ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။
--
*--
No comments:
Post a Comment